Brezčasna oblikovalska ikona: Audi TT praznuje 25 let

Petindvajset let, tri generacije: z modelom Audi TT je znamka štirih krogov pisala zgodovino oblikovanja. Športni avtomobil, ki je na ceste prvič zapeljal leta 1998, je z zabavno vozniško izkušnjo in jasnim oblikovalskim jezikom navdušil ljudi po vsem svetu, revija Auto Europe pa ga je leta 1999 izbrala za najboljši novi avto leta.

25.05.2023 Avtor: AUDI AG  Fotografije: Audi MediaCenter

V sredini devetdesetih let prejšnjega stoletja je prestižni Audi A8 znamko Audi dvignil na novo raven in postopoma privedel do preimenovanja serije modelov. Audi 80 je postal Audi A4, Audi 100 pa Audi A6. Model Audi A4, ki je bil predstavljen leta 1994, je pomenil začetek novega oblikovalskega jezika znamke. Leta 1996 je sledil premijski kompaktni avtomobil Audi A3, nato pa leta 1997 še druga generacija modela Audi A6. V času, ko je želela znamka Audi s svežim in naprednim oblikovanjem ustvarjati vse bolj čustvene avtomobile, je ameriški oblikovalec Freeman Thomas pod vodstvom takratnega vodje oblikovanja Petra Schreyerja ustvaril puristični športni avtomobil Audi TT Coupé. V septembru 1995 so študijo avtomobila prvič predstavili pred navdušenim občinstvom sejma IAA v Frankfurtu. Ime 'TT' je povezano z eno najstarejših motošportnih prireditev na svetu, legendarno dirko Tourist Trophy na Otoku Man, kjer sta NSU in DKW s svojimi motocikli dosegala velike uspehe, obenem pa je oznaka 'TT' tudi poklon športnemu modelu NSU TT iz šestdesetih let prejšnjega stoletja. Z zavestnim odmikom od običajnega poimenovanja je znamka Audi sporočala, da je Audi TT Coupé nekaj povsem novega.

 

Video title

“quote”

Skica modela Audi TT Coupé

Skica modela Audi TT Coupé

Skica modela Audi TT Coupé (pogled od zadaj)

Skica modela Audi TT Coupé (pogled od zadaj)

“quote”

Torsten Wenzel: "V modelu Audi TT ima vsaka oblika jasno določeno funkcijo"

 

Decembra 1995 je bila sprejeta odločitev o začetku serijske proizvodnje modela Audi TT Coupé. Torsten Wenzel, oblikovalec zunanjosti pri znamki Audi, ki je študijo pomagal prenesti v serijsko proizvodnjo, se spominja: "Za nas je bilo največje priznanje to, da je strokovni tisk navdušeno opazil, da je študija v serijsko proizvodnjo prešla skorajda nespremenjena, čeprav smo morali zaradi tehničnih specifikacij prilagoditi številne podrobnosti, med njimi tudi sorazmerja." Najbolj opazna sprememba je bila vključitev zadnjega stranskega okna, ki je podaljšala linijo in povečala dinamičnost športnega avtomobila. Po Wenzlovi oceni Audi TT ostaja "avtomobilska skulptura z najkakovostnejšimi površinami in linijami". Zdi se, kot da je karoserija Audija TT izdelana iz enega kosa, sprednji del brez tradicionalnih previsov pa poudarja njegovo jasno obliko.

K prepoznavni silhueti modela Audi TT Coupé prispeva še en oblikovni element: krog, ki mu Wenzel pravi "popolna grafična oblika". Številni krožni elementi so navdihnili tako zunanjo kot notranjo zasnovo športnega avtomobila. Sledeč filozofiji Bauhausa ima v modelu Audi TT vsaka linija svoj namen in vsaka oblika svojo funkcijo. "Oblikovalci znamke Audi vedno sledimo načelu 'manj je več'. Izpostaviti edinstveni značaj modela Audi TT Coupé in ga hkrati skrčiti na najnujnejše elemente je bil za oblikovalce zahteven izziv," je poudaril Wenzel.

 

small text

heading

text

button

small text

heading

text

button
Prva generacija modela Audi TT Coupé

Prva generacija modela Audi TT Coupé

Prva generacija modela Audi TT Coupé

Prva generacija modela Audi TT Coupé

Dva jubileja v enem letu: poleg modela Audi TT obletnico praznuje tudi Audi Hungaria

 

Leta 1998 se je začela serijska proizvodnja modela Audi TT Coupé, leto kasneje pa je Audi predstavil model Audi TT Roadster. Tako kot razstavni avtomobil in Audi A3 iz leta 1996 je tudi ta športni avtomobil temeljil na platformi s prečno postavljenim motorjem VW Golf IV. Model TT je od samega začetka izdelovalo madžarsko podjetje Audi Hungaria Motor Kft. Pobarvane karoserije so ponoči iz Ingolstadta z vlakom prepeljali v madžarski Győr, kjer je potekala končna montaža. Takšen način proizvodnje je bil takrat v avtomobilski industriji edinstven. Audi Hungaria, podružnica v stoodstotni lasti družbe AUDI AG, je letos praznovala svojo 30. obletnico delovanja. Februarja 1993 je bila ustanovljena kot tovarna motorjev, leta 1998 je v sodelovanju s tovarno v Ingolstadtu prevzela montažo modela Audi TT, leta 2013 pa se je razvila v samostojno tovarno avtomobilov. Od svoje ustanovitve je Audi Hungaria izdelala več kot 43 milijonov motorjev in skoraj dva milijona vozil.

V prvi generaciji modela Audi TT je bila kupcem na voljo široka paleta športnih motorjev, na primer štirivaljni turbomotorji z močjo od 150 do 225 konjskih moči, motor V6 z 250 konjskimi močmi, vrhunec pa je predstavljal štirivaljnik quattro Sport s povečano močjo do 240 'konj', dobavljenih je bilo 1.168 enot. Kupci prve generacije modela TT so imeli veliko možnosti tudi pri izbiri dodatne opreme. Poleg ekskluzivnih barv modela TT, kot sta Papaya oranžna ali Nogaro modra, so lahko kupci svoje vozilo opremili tudi s tovarniško vgrajenimi posebnimi dodatki. Na primer, usnjeni sedeži modela Audi TT Roadster v slogu bejzbolske rokavice, ki so navdušili v razstavnem modelu, so kasneje postali del serijske proizvodnje. V osmih letih proizvodnje je na ceste zapeljalo 178.765 vozil prve generacije modela Audi TT Coupé (tip 8N) in 90.733 vozil Audi TT Roadster.

 

“Quote”

 

 

Video title
Druga generacija modela Audi TT Coupé

Druga generacija modela Audi TT Coupé


V drugi generaciji so modelsko paleto dopolnile različice RS

 

Tudi pri naslednjih dveh generacijah so oblikovalci ostali zvesti 'zmanjšanju na bistveno', z minimalističnim designom zunanjosti in elegantno, na voznika osredotočeno notranjostjo. Značilne cevaste in valjaste oblike so poenotile oblikovanje zunanjosti in notranjosti – na primer aluminijasti pokrov rezervoarja, okrogle prezračevalne odprtine, obroba prestavne ročice in markantna prestavna ročica.

Druga generacija modela TT je bila predstavljena leta 2006 (Coupé) in 2007 (Roadster) ter je temeljila na platformi druge generacije modela Audi A3. Kupci so prvič dobili možnost doplačila za prilagodljivo blaženje Audi magnetic ride, tehnologijo, ki moč blaženja prilagaja profilu ceste in individualnemu slogu vožnje. Leta 2008 je bil predstavljen športni model TTS z 2-litrskim turbomotorjem in 272 konjskimi močmi, leto kasneje pa sta sledila model TT RS z 2,5-litrskim petvaljnim turbomotorjem s 340 KM in model TT RS plus s 360 KM. Leta 2008 je znamka štirih krogov predstavila model TT 2.0 TDI quattro, prvi serijski športni avtomobil na svetu, ki ga poganja dizelski motor.

 

Druga generacija modela Audi TT Coupé

Druga generacija modela Audi TT Coupé


Tretja generacija modela Audi TT je bila predstavljena leta 2014, Audi je z njo ponovno zmanjšal maso vozila. TT Coupé z motorjem 2.0 TFSI in ročnim menjalnikom je tehtal le 1.230 kilogramov, kar je do 50 kilogramov manj kot prej. Oblikovalci so pri novih modelih TT in TT RS na novo interpretirali prepoznavne linije originalnega modela TT iz leta 1998. Obogatili so jih s številnimi dinamičnimi vidiki, okrogli pokrov rezervoarja z značilnim napisom TT pa je ostal enak pri vseh generacijah. Tudi številne podrobnosti profila namenoma spominjajo na klasično obliko prve generacije. Tretja generacija modela TT je v prinesla več tehničnih novosti. V tem modelu je bil na primer prvič predstavljen Audijev virtualni kokpit, popolnoma digitalna armaturna plošča z zelo podrobnimi in vsestranskimi zasloni, ki je nadomestila analogne instrumente in zaslon MMI. Leta 2016 se je z modelom Audi TT RS začelo novo obdobje v tehnologiji osvetlitve, saj je Audi prvič uporabil organske svetleče diode, znane kot tehnologija OLED. Impresivna je tudi paleta motorjev: najzmogljivejši je bil sprva Audi TTS z 2-litrskim turbomotorjem in 310 KM, leta 2016 pa mu je sledil TT RS z 2,5-litrskim petvaljnim turbomotorjem. Motor s 400 konjskimi močmi je poskrbel za športni zvok in je bil kar devetkrat zapored nagrajen z nazivom 'mednarodni motor leta'.

Znamka Audi je četrt stoletja dolgo zgodbo o uspehu modela Audi TT proslavila s posebnim modelom Audi TT RS Coupé iconic edition v nardojsko sivi barvi, ki je omejen na samo 100 primerkov.

 

 

“Quote”

Video title

Audi TT Coupé

Audi TT Coupé

Audi TT Coupé, oblikovalska ikona
Audi TT Coupé, oblikovalska ikona

Audi TT Coupé, oblikovalska ikona

Audi TT Coupé tretje generacije je bil dvajset let po predstavitvi prvega serijskega modela TT deležen celovite preobrazbe, ki v središče postavlja predvsem značaj športnega avtomobila.

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik