trajnostni razvoj 25.04.2022
-
Iskanje po AudiLab Slovenija
Ingolstadt
Pri Audiju od začetka do konca razmišljamo celostno. Z analizo življenjskega cikla vozil prepoznavamo faze, v katerih prihaja do največ vplivov na okolje in razvijamo rešitve, ki nas bodo najhitreje pripeljale do ogljične nevtralnosti.
24.12.2020 Avtor: Audi Team Fotografije: Arhiv Audi
Splošna javnost trajnost avtomobilov večinoma ocenjuje na podlagi porabe goriva, pri Audiju pa upoštevamo veliko več kot le izpuste CO2, ki nastajajo pri vožnji. Želimo si biti vzor trajnostnega poslovanja in vsem ponuditi okolju prijazno mobilnost, zato zmanjšujemo vplive na okolje v vseh členih vrednostne verige in skozi celoten življenjski cikel naših izdelkov.
Da bi dosegli naš cilj in zmanjšali okoljski vpliv naših izdelkov, moramo pred začetkom proizvodnje novih modelov pripraviti oceno njihovega življenjskega cikla (Life Cycle Assesment, LCA). Gre za standardizirano, sistematično analizo okoljskih vplivov posameznih izdelkov v skladu z mednarodnimi standardi ISO 14040 ff. Življenjski cikel zajema vse možne vplive, ki nastajajo pri pridobivanju surovin, logistiki, proizvodnji, uporabi vozil od prvega do zadnjega kilometra in njihovem recikliranju.
“quote”
“quote”
Pri ocenjevanju okoljskih vplivov skozi celoten življenjski cikel je življenjska doba avtomobilov razdeljena na tri faze: proizvodnja, uporaba in recikliranje (oglejte si infografiko). Proizvodnja ima še tri podkategorije, kjer zbiramo podatke o pridobivanju surovin, proizvodnji sestavnih delov in proizvodnji vozil. Faza uporabe je razdeljena na oskrbo z gorivom oziroma elektriko ter izpuste vozila. Na koncu svoje življenjske dobe so vozila reciklirana. Za številne uporabljene surovine se s tem prične novo življenje – bodisi v novih vozilih ali v drugih izdelkih.
Kako pripravimo oceno življenjskega cikla? Sodobna vozila vsebujejo od tri do pet tisoč sestavnih delov, strokovnjaki za LCA pa vsakega od njih analizirajo po seznamu vseh uporabljenih materialov in njihovih lastnosti. To pomeni, da so zabeleženi vsi koraki v proizvodnji in njihov okoljski vpliv. Tako nastane ogromna zbirka podatkov, ki priča o zahtevnosti analize že celo pri najpreprostejših sestavnih delih. Na primer: pri pnevmatikah beležimo tudi porabo elektrike pri njihovi proizvodnji, kar pomeni, da že sam način pridobivanja električne energije pri njihovem proizvajalcu igra pomembno vlogo.
Rezultat izračunov vseh postopkov s skupno približno 40.000 koraki je model LCA, s katerim lahko vozila medsebojno primerjamo, pa tudi odgovorimo na vprašanje, ali ima novi model manjši vpliv na okolje kot njegov predhodnik.
Ocena življenjskega cikla hitro razkrije možnosti za optimizacijo, ne le pri vozilih z običajnimi pogonskimi sistemi, temveč tudi pri električnih avtomobilih. Ko prepoznamo žarišča – to so lahko sestavni deli ali postopki, pri katerih strokovnjaki ugotovijo posebej velik vpliv na okolje – lažje naredimo načrt reševanja. Eden od rezultatov ocenjevanja življenjskih ciklov je na primer ugotovitev, da lahko okoljski vpliv proizvodnje zmanjšamo z dosledno uporabo zelene elektrike pri proizvodnji akumulatorjev.
Pri Audiju smo zelo aktivni tudi na kompleksnem področju recikliranja, ki ga ne prepuščamo zunanjim podjetjem. V duhu načela življenjskega cikla se življenje sestavnih delov nadaljuje tudi po koncu uporabe vozil. V vsakem audiju je veliko dragocenih surovin, ki jih lahko s pametnimi koncepti obdelave ponovno uporabimo. Naš cilj je krožno gospodarstvo. Da bi ga dosegli, moramo o možnostih recikliranja razmišljati že na samem začetku razvoja novega vozila.
Učinkovitost vseh ukrepov za zmanjšanje CO2 se ne konča le z oceno življenjskega cikla vozila: vpliva namreč tudi na DCI oziroma indeks razogljičenja, ki je za skupino Volkswagen zelo pomemben. Gre namreč za ključni kazalnik uspešnosti strategije 'Together 2025' s katero bi radi postali vodilni ponudnik trajnostne mobilnosti na svetu.
“Quote”
“Quote”
Prikazana vozila lahko v posameznih detajlih odstopajo od trenutne ponudbe za slovenski trg. Na slikah so prikazani nekateri elementi dodatne opreme, ki so na voljo za doplačilo. Vse cene so neobvezujoče priporočene cene, vključno z DDV in davkom na motorna vozila. Pridržujemo si pravico do napak v vsebini in do sprememb.
Ogljikov dioksid (CO₂) je najpomembnejši toplogredni plin, ki povzroča globalno segrevanje. Emisije onesnaževal zunanjega zraka iz prometa pomembno prispevajo k poslabšanju kakovosti zunanjega zraka. Prispevajo zlasti k čezmerno povišanim koncentracijam prizemnega ozona, delcev PM₁₀ in PM₂,₅ ter dušikovih oksidov. Podrobne okoljske informacije o novih osebnih avtomobilih najdete na seznamu o varčni porabi goriva in emisijah CO₂.
© 2021. Porsche Slovenija d.o.o. Vse pravice pridržane.