Pri Audiju zapiramo zanke

Zmanjšaj porabo, ponovno uporabi, recikliraj, premisli: pri Audiju sledimo viziji celostnega krožnega gospodarstva. Nam bo uspelo? Leta 2019 smo raziskovali številne obetavne pristope in prišli do zaključka, da smo na pravi poti.

14.07.2020 Avtor: Audi Team  Fotografije: Arhiv Audi

How many times have you sat stuck in unmoving, nose-to-tail traffic, wishing you could press a button on top of the gear lever, or just pull back on the steering wheel and send your car soaring over the top of all the others? It’s an impossible dream, of course. Or is it? Certainly, you wouldn’t expect any of the big car manufacturers to take the idea seriously. Yet at 2017´s Geneva Motor Show, a full-size model of something that looked every millimetre a flying car was unveiled. And right there on its nose was a four-ring Audi badge. The concept, titled Pop.Up Next, also bore branding from Italdesign and Airbus. It followed on from an earlier project, Pop.Up, shown by the Audi-owned Milan-based design and engineering company Italdesign at the same show in 2017.

Krožno gospodarstvo pri Audiju

“Pri Audiju iščemo trajnostne poslovne modele, od katerih bomo imeli na koncu korist vsi deležniki.”

Ko Dennis Christian Meinen spregovori o svojem delu, poslušalci hitro dobijo občutek, da rešuje kvadraturo kroga. »Eden ključnih izzivov tega stoletja je ločiti gospodarsko rast od prekomerne porabe surovin, hkrati pa povečati povprečno kakovost življenja in zmanjšati izpuste toplogrednih plinov.« Še preden kdo vpraša, strokovnjak za krožno gospodarstvo z nasmehom doda: »Da, z vprašanjem, kako doseči sistem krožnega gospodarstva, se ukvarjajo strokovnjaki po vsem svetu, tudi meni je povzročilo kar nekaj neprespanih noči. Vendar je vredno – pri Audiju iščemo trajnostne poslovne modele, od katerih bodo imeli na koncu korist vsi deležniki.«

Pomoč v obliki dobrih, svežih idej je bistvenega pomena, saj podatki že dolgo kažejo, da je ravnovesje porušeno. Zaradi vzorcev potrošnje in vedenja, ki prevladujejo že od leta 1971, ljudje obnovljive vire porabljamo hitreje, kot jih Zemlja in njeni ekosistemi vsako leto obnovijo.

Moder Audi e-tron med polnjenjem pred sodobno hišo

Zapiranje zank

Ekonomskega sistema, ki temelji na rasti in nenehnem ter celo naraščajočem izkoriščanju osnovnih surovin, na planetu z omejenimi viri ni mogoče vzdrževati. Pri Audiju verjamemo, da je zapiranje zank ena od rešitev, ki ne bi bistveno zmanjšala našega življenjskega standarda, bi pa še naprej omogočala gospodarsko rast in izboljšanje družbenih razmer v državah v razvoju. Odmik od linearnega ekonomskega sistema odpira nove priložnosti tako z ekonomskega, kot tudi z ekološkega in družbenega vidika.

»V okviru trajnostne strategije pri Audiju preizkušamo različne načine za uvedbo krožnega sistema v celoten proces proizvodnje avtomobilov: od razvoja in nabave materialov do izdelave in trženja izdelkov, pa tudi njihove uporabe ter ponovne uporabe,« pravi Meinen.

Se vloženi trud lahko izplača? Tudi to je eno od vprašanj, o katerih pogosto razpravljajo ekonomisti, ki v številnih razpravah poudarjajo velik potencial krožnega gospodarstva. Po podatkih fundacije Ellen MacArthur bi države Evropskega gospodarskega prostora (EGP) z ukrepi, kot so ekološko oblikovanje, zmanjšanje odpadkov in ponovna uporaba, prihranile več kot 600 milijard ameriških dolarjev in občutno zmanjšale izpuste toplogrednih plinov. A le, če bi predlagane ukrepe začele tudi dejansko izvajati. 

 

Video title

On board with Angus

“The aeronautical-inspired seatsfeature netting that adjusts to each passenger’s shape.”

The concept certainly appears cool and suitably futuristic, both from outside and inside the ultra-minimalist cabin. My details and my ‘journey’ have already been pre-registered on an app on my smartphone and, as I settle into the seat, I’m recognised and welcomed aboard by PIA, my speaking Personal Intelligent Assistant. The seats certainly feel comfortable, and, currently, there’s sufficient space behind them to hold a couple of small bags, although it’s possible the flying taxi will be smaller in size when it reaches production. The ‘dashboard’ in front of me is one large screen that incorporates augmented-reality technology and enables me to highlight icons simply by moving my eyes


By pressing on a small touchpad mounted between the seats, I can then choose the ambient-lighting theme I desire, and the type of music I wish to listen to through the speakers built into the headrests. Naturally, there is plenty of glass area to provide occupants with a fine view as they soar over the city, although the floor below my feet is not transparent – and deliberately so, as Nicolas points out: ‘We wanted to create an open environment that enables passengers to enjoy the experience, but we also wanted to ensure they felt safe and weren’t frightened.’

Audi A3 na parkirišču
Audi A3 na parkirišču

Audi spodbuja krožno gospodarstvo

Da bi čimprej dosegli svoj cilj trajnostnega poslovanja, v naših tovarnah preizkušamo proizvodnjo brez odpadne vode, obnavljamo odslužene dele in recikliramo odpadne baterije.

Preberite več

“quote”

Trust is key

But how would I feel if I actually were in a real, electric battery-powered drone flight with no pilot in sight? ‘I’m sure people won’t trust an autonomous flying machine 100 per cent straight away – even though we already fly around the world in airliners on autopilot,’ Stefano Mancuso, the co-ordinator of Italdesign’s electric and electronic architecture project unit, tells me. ‘But by the time the flying taxi becomes a reality – say, by 2030 – we’ll all be very used to using autonomous cars. And, anyway, when the taxi’s in the air, there’ll always be human support at hand – there’ll always be someone passengers can talk to in a control centre who’ll be able to take remote control, if needs be.’ So, I invite an honest, quick-fire, one-word answer: would Stefano go up in the flying taxi? ‘Yes,’ comes the immediate reply. ‘I would. I won’t be on the first flight, though, as our CEO’s already signed up for that!’
Leta 2019 smo se posvetili celostni analizi krožnega gospodarstva in pripravi nadaljnjih korakov.

Dennis Christian Meinen, strokovnjak za krožno gospodarstvo

small text

heading

text

button

Notranjost Audi e-tron, v ozadju ženska, ki stoji pred jezerom. Ob sončnem zahodu

Poudarek je na stopnji recikliranja

Recikliranje je družbeno pomembna tema z jasnimi zakonitostmi. Po nemški Uredbi o izrabljenih vozilih mora biti vsaj 95 odstotkov povprečne mase odsluženega avtomobila iz surovin, ki jih je možno reciklirati.

V bistvu torej noben del izrabljenega vozila ni neuporaben. Z naraščanjem okoljske ozaveščenosti med potrošniki – ki je med drugim tudi rezultat številnejših razprav o trajnosti – sta recikliranje in ponovna uporaba postala zelo pomembna. Na obeh področjih pri Audiju že izvajamo uspešne projekte, kot sta na primer ‘Zaprti aluminijv krog’ v proizvodnji in industrijsko predelovanje rabljenih delov nazaj na prvotno kakovostno raven.

Poleg tega smo tudi aktivni člani združenja Global Battery Alliance (Mednarodno združenje proizvajalcev baterij), ki si prizadeva vzpostaviti trajnosten proizvodni in življenjski cikel baterij, od pridobivanja surovin do recikliranja.

small text

heading

text

button

“Krožno gospodarstvo se mi zdi odlično tudi zato, ker spodbuja različne inovacije in pobude."

Celosten poslovni modeli

Da bi razumeli ves potencial krožnega gospodarstva, smo pri Audiju analizirali vse možne poslovne modele krožnega gospodarstva v celotnem življenjskem ciklu vozila z družbenega, ekološkega in gospodarskega vidika. Na podlagi izsledkov trenutno razpravljamo o možnih scenarijih, na primer o tem, kako v korist vseh deležnikov klasični poslovni model s krožnim gospodarstvom čim hitreje čim bolj razširiti.

Meinen pravi, da je »osnovni pogoj za izkoriščanje trajnostnega potenciala odgovornost za izdelek skozi njegov celoten življenjski cikel«. Z zagotavljanjem okoljske neoporečnosti izdelkov pa pripomoremo tudi k pozitivnemu ugledu podjetja.

 

 

Nova moč iz starih celic

Ker je recikliranje baterij ključnega pomena v naši viziji trajnostne električne mobilnosti, na tem področju razvijamo strateška raziskovalna partnerstva z različnimi organizacijami. Rezultat: Več kot 90 odstotkov kobalta in niklja iz visokonapetostnih baterij modela Audi e-tron gre lahko v ponovno uporabo.

Zdaj začenjamo z naslednjo fazo, v kateri preizkušamo sistem zaprte zanke za kobalt in nikelj. V sodelovanju s partnerjem poskušamo v novih baterijskih celicah uporabljati surovine, pridobljene iz recikliranih baterij. Pri Audiju in Volkswagnu razvijamo tudi vrsto drugih načinov za ravnanje z rabljenimi visokonapetostnimi baterijami. Baterije, ki so z leti izgubile nekaj svoje zmogljivosti za polnjenje namreč še naprej lahko uporabljamo izven vozil. Preizkusili smo jih na primer v viličarjih in traktorjih v našem glavnem obratu v Ingolstadtu ter v stacionarnih napravah za shranjevanje energije v berlinskem kampusu EUREF.

 

 

Video title

 

 

“Quote”

Video title

small text

heading

text

button

Ženska v puloverju, v ozadju gora in sončni zahod
Audi e-tron na med vožnjo med peščenimi sipinami

Trajnost električnih avtomobilov – življenjski cikel modela Q4 e-tron
Trajnost električnih avtomobilov – življenjski cikel modela Q4 e-tron

Trajnost električnih avtomobilov – življenjski cikel modela Q4 e-tron

Povsem električni Audi Q4 e-tron je v evropskih in ameriških prodajnih salonih kupcem na voljo kot ogljično nevtralen izdelek. V članku predstavljamo njegov življenjski cikel in ukrepe, s katerimi zagotavljamo njegovo trajnost.

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik