življenjski slog 24.10.2024
Skoraj 140 let od prvih avtomobilov, ki so prinesli revolucionarno spremembo in močno pospešili družbeni napredek, je avtomobilska industrija ponovno pred veliko preobrazbo. Kako se spreminja?
Drži, spremembe so prelomne. Mi smo do sedaj dolgo delali podobne stvari. Seveda smo ves čas napredovali in smo postali res dobri v tem, kar delamo. Z novo dobo e-mobilnosti pa gre, lahko bi rekel, za kar 180-stopinjski obrat. Dosedanji poslovni modeli v novem okolju ne bodo več delovali. Če malo poenostavim, naš poslovni model je v veliki meri temeljil na menjavi olja, zobatega jermena, tega pri električnih avtomobilih ni več. Najti moramo nove rešitve, nove poslovne modele, ki nam bodo zagotavljali preživetje. V bistvu moramo začeti razmišljati povsem drugače. Najti moramo svoj »coffee-to-go«, če sem simboličen. Ko je Petrol začel s ponudbo Kave na poti pred 10 leti, je bilo to marsikomu nenavadno, ampak danes pomeni nezanemarljiv del posla. Mi moramo najti drug način interakcije s stranko, zgraditi odnos z njo na drug način. Pri podjetju Porsche Slovenija tem spremembam ne le sledimo, ampak jih sooblikujemo, izumljamo na novo.
Omenili ste e-mobilnost. Zakaj ravno ta pogonski sistem?
Ker je trenutno tehnološko to najbolj razvita in zrela tehnologija. Pri tem moramo poznati vse okoliščine, ki narekujejo tempo. Po eni strani uresničujemo klimatske cilje iz pariške konference. EU je ta razvoj zelo pospešila in je različnim industrijskim panogam, tudi avtomobilski, predpisala določene cilje. Za vse avtomobile, ki jih bo koncern Volkswagen v letošnjem letu prodal, je določeno, koliko CO2 lahko izpustijo v ozračje. Če teh ciljev ne doseže, lahko pričakuje visoke, milijardne kazni. Tehnologija baterijskih električnih avtomobilov je tista, ki avtomobilskim koncernom zagotavlja najhitrejši premik z vidika doseganja teh ciljev. Osebno menim, da bo električna mobilnost zaznamovala naslednje desetletje, morda več.
Seveda so tu še druge pogonske tehnologije, pri tem mislim predvsem na vodik, za katere se trenutno kaže, da so bolj učinkovite pri drugih vrstah prometa, v težkem prometu, pri tovornjakih, vlakih, letalih. Veliko podjetij se ukvarja tudi s tem, kako bi obstoječe motorje z notranjim zgorevanjem, predvsem dizelske, lahko brez večjih posegov prilagodili na vodik. To je gotovo zanimiva tehnološka rešitev, ampak potem se vedno postavlja še vprašanje infrastrukture, torej, kako obstoječe bencinske servise opremiti, da bodo lahko hranile vodik, pa tudi vprašanje čistega, učinkovitega pridobivanja vodika.