Kaj vas je navduševalo pri razvojnem delu?
Zelo zanimivo mi je bilo iskanje rešitev za želje in izzive, ki so nam jih postavili naročniki. Upoštevati smo morali vrsto dejavnikov, vključno s tem, da mora biti rešitev čimbolj cenovno ugodna in učinkovita. Všeč mi je bila ta kompleksnost in inovativnost, dober pa je tudi občutek, ko vidiš, da se tvoja rešitev uporablja v praksi in da je res nekaj spremenila.
Ste se kadarkoli počutili, da se morate bolj dokazovati, ker ste ženska?
V okolju, kjer sem delala, ne. Sodelavci, s katerimi delaš, vidijo, kaj znaš, in nimajo predsodkov. V situacijah, ko se srečuješ z novimi ljudmi, na primer na raznih dogodkih, sejmih in podobno, pa se je zgodilo, da je kdo dejal, 'naj grem po fante, da bodo inženirji znali boljše razložiti' (smeh). Včasih sem morala kar takoj povedati, da sem inženirka, da imam ta znanja in je potem pogovor normalno stekel.
Danes skrbite za znamko MOON, ki ponuja celovite rešitve za e-mobilnost. Nam lahko na kratko predstavite, kaj vse obsega vaše delo?
MOON je znamka, ki so jo ustanovili naši lastniki Porsche Holding iz Salzburga. V letu 2019 so že bili na trgu priključni hibridi in električni avtomobili, vedelo pa se je tudi že, da bo v naslednjih dveh letih praktično pri vseh naših znamkah prišel povsem nov koncept električnih vozil. Do takrat trg električnih vozil še ni ponujal tolikšne raznolikosti modelov. Električna vozila, ki so bila na voljo, so bila v večini zasnovana na obstoječih modelih z motorjem z notranjim izgorevanjem. Pri novih modelih, kot so Audijev e-tron in Q4 e-tron, pa je vse zgrajeno okoli baterije, če poenostavim. Baterija je temelj, okrog nje je zgrajeno ogrodje in celotno vozilo. Ko so prihajali ti novi modeli, je bila ideja, da bi poleg vozil morali ponuditi še vse ostale storitve za e-mobilnost: polnilnice, sončne elektrarne, hranilnike električne energije, svetovanje, namestitev ... Tako lastnikom električnih vozil ni treba hoditi na različne konce, ampak pri nas na enem mestu dobijo vse. Ponudimo lahko celovito rešitev za posameznike in za podjetja, za katere so projekti že zelo kompleksni – od same zasnove in upravljanja električnega voznega parka pa do postavitve celotne infrastrukture polnilnih postaj, sončne elektrarne …
Na začetku sem delala vse, od ponudb do dogovarjanja z izvajalci, svetovanja strankam o najbolj primernih napravah in rešitvah, zagotavljanja dobav, vključena sem bila v celoten proces do zaključka projekta. Zdaj bolj skrbim za to, da vse sinhrono teče, da imam neko širšo sliko. Je bilo pa zelo dobro, da sem bila na začetku pri vseh korakih, da sem pridobila povratne informacije od strank ter ostalih deležnikov v procesu in smo tako lažje postavili celotno zgodbo.