Rekli ste, da imamo danes kupci veliko izbire med podobnimi izdelki. Kako pomembna je pri tej izbiri znamka?
Podjetja gradijo blagovne znamke zato, da bi kupec brez veliko razmišljanja segal po njihovih izdelkih. Da se usidra v kupčevo glavo do te mere, da ne bo pomislil na druge znamke ali vsaj ne pred njihovo. Znamka ne nastane brez komunikacije. Pri tem se podjetje ne osredotoča zgolj na funkcionalne značilnosti izdelka ali storitve, to je tiste lastnosti, ki primarno opredeljujejo njihovo naravo, temveč poskuša vplivati na čustva potencialnih kupcev. Psihologija igra pri tem veliko vlogo in čeprav sem strokovnjakinja na področju trženja, se tudi sama včasih ujamem in kupim izdelek, ker me je prepričal oglas. Skozi čustvene zgodbe znamke dajejo kupcem obljube, ki jih morajo, če želijo dolgoročno ostati uspešne, tudi izpolniti. Vendar kakovost izdelka in čustva, ki jih sprožamo pri kupcu, niso dovolj za uspešnost znamke. Pomembna je celotna uporabniška izkušnja, denimo, kakšen odnos imajo zaposleni do kupca, kako podjetje rešuje reklamacije, kako enostavno je poslovanje z njim. Podjetja kupcem ne smejo zakomplicirati življenja, na sebe naj prevzamejo čim več stvari, ki jih lahko zanje naredijo. Meni je zelo pomembno, da čutim, da znamka ne obstaja samo zaradi koristi podjetja, ampak tudi zaradi mojih koristi. In da nekdo v podjetju resnično skrbi zame, za moje udobje, mojo varnost in moje občutke. Takšen je moj odnos do vseh blagovnih znamk.
Uporabniško izkušnjo vidite zelo široko, ne zgolj kot izkušnjo z izdelkom.
Daleč od tega. Prisegam na sodobno trženjsko paradigmo, ki je usmerjena v odnos s kupcem. Vsak izdelek danes vključuje velik nabor storitev. Danes ni več dovolj razmišljati o marketingu štirih P-jev, to je preživeto prepričanje. Včasih nam je bilo pomembno, da pride čimprej do menjave oziroma prodaje, v svetu popolne zasičenosti pa je potratno kar naprej vlagati v nove kupce. Bolj produktivno je graditi odnose s kupci. Zato potrebujemo ljudi, vse zaposlene, zlasti tiste, ki imajo stik s kupci.
Ali imate na splošno dobre uporabniške izkušnje z znamkami, ki jih kupujete?
Niti ne, vidim ogromno izgubljenih priložnosti in neizkoriščenih potencialov. Dobra uporabniška izkušnja za kupca ni tako sama po sebi umevna. To zelo dobro ponazarja raziskava, ki jo je leta 2009 izvedla Bain & Company, ena od velikih globalnih svetovalnih firm na vzorcu najboljših podjetij na svetu Fortune 500, in je močno odjeknila v poslovnem svetu. Zanimalo jih je, ali odlična podjetja ponujajo tudi odlično uporabniško izkušnjo. Kakšna je uporabniška izkušnja, so vprašali predsednike uprav in na drugi strani njihove glavne kupce. Več kot 80 odstotkov predsednikov uprav je menilo, da ponujajo odlično izkušnjo svojim kupcem in samo osem odstotkov kupcev se je s tem strinjalo. Veste, kakšen razkorak je to? Vidimo, da se ni tako enostavno postaviti v vlogo kupca, razmišljati z njegovo glavo. Ko si v podjetju, hočeš blago prodati, kot kupec pa si takrat, ko ti nekdo hoče nekaj prodati, najprej narediš obrambni zid. Kako lahko torej podjetje s pomočjo svojih prodajalcev osvoji tega kupca? Kako lahko proda inovacijo, kar je še veliko težje? To je na primer nekaj, kar učim podjetja. Kako se vživeti v vrednostna pričakovanja kupcev in uporabljati njihov jezik.