Drugo življenje ali recikliranje? BattMAN rešuje odrabljene baterije

Kakšna je usoda baterije, ko električno vozilo konča svojo življenjsko dobo? Odgovor na eno najbolj pogostih vprašanj, ki se porajajo ob prehodu na električno mobilnost, ponuja nova programska oprema BattMAN ReLife. Orodje, ki v le nekaj minutah preveri stanje odrabljene baterije, se že uporablja pri recikliranju baterij v pilotni tovarni v nemškem Salzgittru.

22.12.2021 Avtor: AUDI AG  Fotografije: Arhiv Audi

Robin Krause in Joachim Wöhle

Robin Krause (poslovna enota upravljanja razvoja baterij za recikliranje in drugo življenje) in Joachim Wöhle (oddelek načrtovanja tehnološkega razvoja Salzgitter) preizkušata odrabljene baterije z orodjem BattMAN ReLife v pilotni tovarni v Salzgittru.

 

Glede na zmogljivost, ki jo zazna kontrolni sistem, se lahko visokonapetostna baterija v celoti ali deloma znova uporabi v vozilu, zaživi svoje drugo življenje kot prenosen ali stacionaren hranilnik energije, ali pa se njene sestavne surovine z inovativnim postopkom reciklaže vrnejo v proizvodnjo celic.

Prvo različico programske opreme BattMAN (Battery Monitoring Analysis Necessity, orodje za analizo in nadzor baterij) so razvili na oddelku za upravljanje kakovosti v tovarni Audi Bruselj z namenom hitre in zanesljive analize visokonapetostne baterije modela Audi e-tron. Zdaj jo kot diagnostično orodje že uporabljajo pri različnih znamkah skupine Volkswagen.

Programsko opremo BattMAN so pred odprtjem pilotne tovarne za recikliranje baterij v Salzgittru razvijali v sodelovanju s strokovnjaki za recikliranje pri podjetju Volkswagen Group Components. Po nekaj mesecih programiranja in preizkušanja je nastal BattMAN ReLife, nova analitična rešitev, ki ponuja zanesljivo prvo oceno baterije v le nekaj minutah in jo tako usmeri na primerno nadaljnjo pot. Prej je ta postopek trajal več ur.

Video title

“quote”

“quote”

Kako deluje BattMAN ReLife

 

Ko priključimo nizkonapetostne konektorje, naprava najprej preveri, ali je baterija zmožna komunikacije in prenosa podatkov. Sistem nato zazna in prikaže obvestila o morebitnih napakah, kot tudi izolacijsko upornost, zmogljivost, temperature in napetosti celic. Axel Vanden Branden, inženir kakovosti v tovarni Audi Bruselj, pojasni: “Izmerimo lahko vse najpomembnejše parametre baterijske celice. Nato sistem semaforja prikaže status vsake celice posebej: zelena pomeni, da je celica v dobrem stanju; rumena zahteva podrobnejši pregled; rdeča pa pomeni, da celica ne deluje.” Na ta način se ugotovi splošno stanje baterije.

Potem so na voljo tri možnosti. Prva je tako imenovana ponovna proizvodnja, postopek večvrednostnega recikliranja, v katerem baterijo, ki je v dobrem ali zelo dobrem stanju, po popravilih, ki odsevajo njeno trenutno tržno vrednost, obnovijo za nadaljnjo uporabo kot nadomestni del za električna vozila. Več s tem povezanih konceptov je trenutno v postopkih priprave in revizije.

Druga možnost je, da baterija, ki je v srednje dobrem ali dobrem stanju, zaživi svoje “drugo življenje,” kjer bo lahko izven električnega vozila v uporabi še dolga leta. Morda v prilagodljivi hitri polnilni postaji, mobilnem polnilnem robotu, prevoznem sistemu brez voznika, viličarju, ali celo kot del domačega sistema za shranjevanje energije ali pomožnega generatorja.

small text

heading

text

button

Robin Krause in Joachim Wöhle

 

Tretjo možnost pa predstavlja učinkovito recikliranje v pilotni tovarni podjetja Volkswagen Group Components v Salzgittru, kjer z mehanskimi procesi tiste najbolj izrabljene baterije skrbno razstavijo na njihove osnovne sestavine, kot so aluminij, baker, plastika in “črni prah.” Ta “črni prah” vsebuje dragocene sestavine baterij (litij, nikelj, mangan, kobalt, grafit), ki jih specializirani partnerji ločijo med seboj s hidrometalurgičnimi postopki, preden jih ponovno predelajo v katodni material.

Frank Blome, vodja razvoja baterijskih celic in sistemov pri Volkswagen Group Components, pravi: “Vemo, da so reciklirane baterijske surovine ravno tako učinkovite kot nove. Z njimi bomo oskrbovali našo proizvodnjo celic v prihodnje.”

“Razvoj BattMAN ReLife je odličen primer, kako sodelovanje med različnimi znamkami v skupini Volkswagen privede do uspeha,” doda Volker Germann, direktor tovarne Audi Bruselj.

small text

heading

text

button

“Quote”

 

 

Video title

 

 

“Quote”

Video title

Trajnost električnih avtomobilov
Trajnost električnih avtomobilov

Trajnost električnih avtomobilov – življenjski cikel modela Q4 e-tron

Povsem električni Audi Q4 e-tron je v evropskih in ameriških prodajnih salonih kupcem na voljo kot ogljično nevtralen izdelek. Ponovna uporaba baterij je le eden od ukrepov, s katerimi zagotavljamo njegovo trajnostnost.

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik