Drugo življenje baterij iz vozil Audi
e-tron v indijskih rikšah

Nemško-indijsko zagonsko podjetje Nunam bo v začetku prihodnjega leta na indijske ceste poslalo tri električne rikše, ki jih poganjajo rabljene baterije iz testnih vozil Audi e-tron. Cilj projekta, v katerem sodeluje tudi Okoljska fundacija Audi, je raziskati možne načine ponovne uporabe modulov iz visokonapetostnih baterij po koncu življenjske dobe avtomobila. Z e-rikšami bodo odslužene baterije dobile drugo življenje, indijske ženske pa nove možnosti zaslužka.

 

26.08.2022 Avtor: AUDI AG  Fotografije: Arhiv Audi

Audi e-tron modeli baterije v indijskih rikšah

 

V začetku leta 2023 se bodo e-rikše z rabljenimi baterijami iz vozil Audi e-tron prvič zapeljale po indijskih cestah. Tam jih bodo znotraj neprofitne organizacije uporabljale zlasti ženske, z njimi bodo lahko brez posrednikov prevažale svoje blago na tržnice. "Stare baterije so še vedno izjemno zmogljive", pravi soustanovitelj podjetja Nunam Prodip Chatterjee. "Če jim na pravi način zagotovimo drugo življenje, imajo lahko velik vpliv in ljudem v težkih življenjskih razmerah pomagajo doseči ekonomsko neodvisnost – na trajnosten način."

Glavni cilj neprofitnega zagonskega podjetja Nunam je razviti načine za uporabo rabljenih baterij kot sistemov za shranjevanje električne energije, s čimer bi podaljšali njihovo življenjsko dobo in hkrati poskrbeli za učinkovitejšo rabo surovin.

"Avtomobilske baterije so zasnovane tako, da zdržijo celotno življenjsko dobo avtomobila, vendar tudi po prvi uporabi v vozilu ohranijo velik del zmogljivosti," pojasnjuje Chatterjee. “Zelo obetavne so za vozila s krajšim dosegom, manjšimi potrebami po energiji ter nižjo skupno maso. V našem projektu baterije iz električnih avtomobilov ponovno uporabljamo v električnih vozilih, kot tako rekoč ‘lažjo obliko’ električne mobilnosti. Radi bi ugotovili, koliko energije lahko baterije še zagotavljajo v tej zahtevni aplikaciji."

Audi e-tron modeli baterije v indijskih rikšah

 

Ponovna uporaba e-odpadkov

"Ekološka učinkovitost e-rikš je optimalna," pravi 31-letni Chatterjee. Pri bateriji z visoko gostoto energije in razmeroma majhni teži vozila ni treba, da je električni motor posebej močan, saj vozniki rikš v Indiji ne vozijo zelo hitro ali daleč. Električne rikše sicer na indijskih cestah niso nobena redkost, a jih pogosto poganjajo svinčeni akumulatorji, ki imajo razmeroma kratko življenjsko dobo in se jih pogosto odvrže na nepravilen način.

Poleg tega sedaj vozniki svoje rikše polnijo predvsem z elektriko iz javnega omrežja, ki jo v Indiji v veliki meri pridobivajo iz premoga. Podjetje Nunam je našlo rešitev tudi za to: e‑rikše se bodo napajale z energijo iz sončnih polnilnih postaj. Ker v Indiji sonce sije vse leto, se je odločitev za sončne celice ponudila kar sama, namestili so jih na strehe lokalnih partnerjev. Čez dan sonce polni baterije vozil e-tron, ki služijo kot hranilniki energije, zvečer pa se električna energija iz njih prenese v rikše. Tak pristop omogoča lokalno vožnjo brez izpustov ogljika. E-rikše so lahko v uporabi ves dan, zvečer in ponoči pa se polnijo z zeleno energijo.

Video title

“quote”

Nemško-indijski start-up Nunam
Nemško-indijski start-up Nunam

“quote”

Nunam stalno spremlja delovanje in doseg električnih rikš, vsi zbrani podatki pa so morebitnim posnemovalcem na voljo na odprtokodni platformi https://circularbattery.org/. "Takšne pobude so nujne, saj z njimi raziskujemo možnosti ponovne uporabe e-odpadkov, ne le v Indiji, ampak po vsem svetu. Nunam rade volje deli svoje znanje, da bi tako spodbudil razvoj izdelkov s sestavnimi deli druge življenjske dobe (second-life components), ki lahko sproži ekološko-socialno revolucijo," pravi Rüdiger Recknagel, direktor Okoljske fundacije Audi, ki podjetje Nunam finančno podpira že od leta 2019.

Tudi po drugem življenju v e-rikši baterija iz vozila Audi e-tron še ni nujno prišla do konca svoje poti. V tretjem koraku se lahko uporabi v stacionarnih aplikacijah, kot je na primer LED-razsvetljava. "Preden jo recikliramo, želimo iz vsake baterije izvleči vse, kar je mogoče," pravi Chatterjee.

Dolgoročno lahko električna mobilnost in sončna energija pomagata zmanjšati odvisnost Indije od fosilnih goriv, zmanjšati ogromne količine izpušnih plinov na indijskih cestah in ljudem zagotoviti zanesljivo oskrbo z električno energijo. Rüdiger Recknagel povzame: "Ta projekt v mnogih pogledih postavlja smernice za nadaljnji razvoj."

small text

heading

text

button

Audi e-tron modeli baterije v indijskih rikšah

 

Trajnostni pristop že v zgodnji fazi usposabljanja

Prototipe električnih rikš je izdelala ekipa dvanajstih Audijevih pripravnikov iz obrata v Neckarsulmu pod vodstvom Tima Englerja, vodje oddelka za tehnologijo vozil in logistično usposabljanje. Poleg treh e-rikš za indijske ceste so izdelali tudi dodatno razstavno rikšo, ki so si jo konec junija lahko ogledali in celo preizkusili obiskovalci festivala Greentech v Berlinu. "Pripravniki so ves čas sodelovali s podjetjem Nunam, med Neckarsulmom in Bangalorejem smo imeli vzpostavljeno posebno linijo. Pri izdelavi razstavne rikše so se osredotočili na doseg, čas polnjenja in design, rezultat pa je rikša z Audijevo DNK," je povedal Engler. "Pripravniki so bili v projekt vključeni od začetka do konca, lahko so prispevali in preizkusili svoje ideje. 'Učenje z delom' je naš recept za uspeh, tako jim skoraj igrivo in mimogrede posredujemo ključna znanja s področja razvoja električne mobilnosti, učinkovite rabe surovin in tehnologij polnjenja. Gre za prelomni projekt, saj združuje trende trajnostnega razvoja, električne mobilnosti, mednarodnega sodelovanja in družbene odgovornosti."

Pripravniki v podjetju Audi so motor z notranjim zgorevanjem zamenjali z električnim, prilagodili podvozje tako, da so lahko vanj vgradili rabljene baterije in da je hkrati vodotesno, ter uporabili čim več materialov, ki jih je mogoče reciklirati. Pri projektu so sodelovali tehniki mehatronike, strokovnjaki za karoserije, slikopleskarji, orodjarji, informatiki in tehniki za avtomatizacijo. "Navdušeni smo, da smo lahko našim vajencem omogočili sodelovanje v mednarodnem projektu znotraj mreže Okoljske fundacije Audi. Ta spodbuja medkulturno izmenjavo znanja in tehnologije, od katere imata obe strani veliko koristi," je še povedal Rüdiger Recknagel.

small text

heading

text

button

“Quote”

 

 

Video title

 

 

“Quote”

Video title

BattMAN
BattMAN

Drugo življenje ali recikliranje? BattMAN rešuje odrabljene baterije

Kaj se zgodi z baterijo odsluženega električnega vozila? Z orodjem Battman ReLife se stanje baterije oceni v nekaj minutah, rezultati pa pokažejo, katera od treh možnosti bo zanjo prava.

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik