"Hej, Audi, zebe me v noge!"

Glasovni pomočnik Audi assistant z odzivanjem na glasovne ukaze za upravljanje funkcij vozila in infozabavnega sistema odpira nove razsežnosti interakcije z vozilom. A to še zdaleč ni vse, kar zmore.

29.11.2024 Avtor: Nadia Riaz-Ahmed  Fotografije: Arhiv Audi

Ko Miriam Wenzl zakliče "Hej, Audi," se v modelu Audi Q5 prebudi Audi assistant¹. Ti dve preprosti besedi v hipu pritegneta pozornost digitalnega pomočnika v vozilu. Z vami se (še) ne bo znal pogovarjati v slovenskem jeziku, lahko pa izberete angleščino ali drug podprt jezik¹.

Glasovna asistenca Audi assistant¹ se ustrezno odzove na vsako zahtevo, naj gre za prilagoditev temperature v vozilu, menjavo radijske postaje ali zagon navigacijskega sistema. "Audi assistant¹ poskrbi za bolj intuitivno interakcijo z vozilom," pravi Wenzl, ki pri znamki Audi vodi področje povezanih infozabavnih sistemov (Connected Infotainment), kamor spada tudi Audijev digitalni glasovni pomočnik. Kombinacija v vozilo vgrajene in na oblaku temelječe tehnologije za prepoznavanje govora v paketu "Audi connect navigacija in sistem Infotainment"² omogoča intuitivno upravljanje številnih funkcij vozila in infozabavnega sistema. "Kot da bi se pogovarjali z avtomobilom," pojasni Wenzl.

Video title

“quote”

Digitalno doživetje vožnje. To je Audi.

Poleg glasovne asistence Audi assistant¹ znamka Audi ponuja še vrsto drugih digitalnih rešitev, ki obogatijo doživetje vožnje ter naredijo vožnjo še prijetnejšo, varnejšo in zabavnejšo. Digitalne storitve znamke Audi omogočajo hitro prilagoditev vozila individualnim potrebam. Aplikacija myAudi³ omogoča priročno upravljanje ustrezno opremljenih vozil. Za navigacijo in zabavo skrbi paket Audi connect navigacija in sistem Infotainment². Funkcije na zahtevo pa nudijo še več prilagodljivosti pri izbiri dodatne opreme. Številne funkcije je za doplačilo mogoče zakupiti kadar koli.

Odkrijte digitalne storitve znamke Audi: myAudi, Infotainment in komunikacija, funkcije na zahtevo.

 

 

Miriam Wenzl.

Miriam Wenzl pri znamki Audi vodi področje povezanih infozabavnih sistemov (Connected Infortainment) in je med drugim odgovorna tudi za glasovno asistenco Audi Assistant.¹

Nadzorna plošča glasovne asistence Audi assistant na iPadu.

Nadzorna plošča omogoča prilagoditev glasovne asistence Audi assistant¹ po svojih željah.

“quote”

Učinkovite pametne storitve

Z glasovno asistenco Audi assistant¹ je znamka Audi predstavila nadgrajen sistem glasovnega upravljanja, ki znotraj svojih zmožnosti deluje kot pravi osebni pomočnik. "Vgradili smo več kot 800 funkcij, ki jih je mogoče uporabljati glede na opremo vozila," poudarja Wenzl. Glasovni pomočnik zna celo razlikovati med voznikom in sopotniki ter se temu primerno odzivati.

Poleg klica "Hej, Audi" lahko digitalnega pomočnika aktivirate tudi s pritiskom tipke na volanu. Ko ste v avtomobilu sami, ga lahko prikličete še drugače. "Če izrečete stavek, kot je 'Zebe me v noge', sistem to prepozna kot ukaz in samodejno usmeri toploto v predel nog," pove Wenzl. Zmožnosti glasovne asistence Audi Assistant¹ segajo od razmeroma preprostega vklopa ogrevanja vse do kompleksnih pametnih storitev. Sistem se zna odzvati na ponavljajoče se potrebe in navade voznikov. "Če pri določeni zunanji temperaturi večkrat vklopite funkcijo ogrevanja sedežev, Audi assistant¹ sam predlaga, da se to nastavi rutinsko," pojasnjuje Wenzl. Po želji lahko na podlagi pogostosti klicev ustvari tudi seznam priljubljenih številk iz povezanega pametnega telefona.

Audi assistant¹ presega raven preprostih ukazov in deluje proaktivno, da bi vam pomagal izkoristiti celoten potencial vozila. Kot pravi Wenzl, vozila postajajo vse zmogljivejše mobilne naprave s širokim naborom funkcij, ki uporabnikom sprva morda niso domače. Audi assistant¹ to rešuje tako, da prepozna funkcije, ki jih voznik še ne uporablja, in ga nanje opozori – denimo na masažno funkcijo v sedežih.

"
Audi assistant¹ omogoča, da se pogovarjate s svojim vozilom.
"

Miriam Wenzl

small text

heading

text

button


Audi assistant¹ je grafično prikazan na vrhu MMI-zaslona. Vizualna podoba 'Squircle', ki izhaja iz štirih krogov, ustvarja občutek bližine. Avatar na primer prikazuje, kdaj sistem posluša, obdeluje podatke ali govori. Prepoznani glasovni ukaz se kot besedilo prikaže tudi v Audijevem virtualnem kokpitu.

 

 

Prilagojen vozniku in varen

Glasovna asistenca Audi assistant¹ pri vseh svojih dejanjih dosledno postavlja varnost na prvo mesto, tako pri funkcionalnosti kot pri varstvu podatkov. Wenzl to ponazori z jasnim primerom: čeprav Audi assistant¹ razume in zna izvesti glasovni ukaz "Hej, Audi, izberi način vožnje dynamic", ga bo upošteval le v primeru, da ga je izrekel voznik. Sistem ukaz dodatno potrdi tudi vizualno, bodisi v Audijevem virtualnem kokpitu bodisi na projicirnem sistemu, odvisno od izbrane opreme.

Prisotnost glasovne asistence Audi assistant¹ simbolizira poseben avatar. "Avatar vizualno predstavlja različna sistemska stanja asistenta," pojasnjuje Wenzl. Ta vizualna podoba, poimenovana 'Squircle', ki izhaja iz štirih krogov, ustvarja občutek bližine, "kot da je vedno priložnost za neposreden dialog. Ne zdi se, kot da govorite v prazen prostor," pravi Wenzl. Avatar se odziva in spreminja glede na to, ali Audi assistant¹ posluša, obdeluje informacije ali daje proaktivne predloge.

small text

heading

text

button
Nadzorna plošča glasovne asistence Audi assistant z uporabnimi namigi in nasveti .

Audi assistant¹ si zapomni vaše navade pri upravljanju vozila, vam predlaga samodejne rutine in vas opozori na funkcionalnosti, ki jih še niste odkrili.

Miriam Wenzl v rokah drži iPad.

Miriam Wenzl je pri znamki Audi zaposlena že skoraj sedem let. Še posebej ceni neposreden stik z izdelkom in kupci.

“Quote”

 

 

Video title

 

 

“Quote”

Video title

Digitalno doživetje vožnje. To je Audi.

Poleg glasovne asistence Audi assistant¹ znamka Audi ponuja še vrsto drugih digitalnih rešitev, ki obogatijo doživetje vožnje ter naredijo vožnjo še prijetnejšo, varnejšo in zabavnejšo. Digitalne storitve znamke Audi omogočajo hitro prilagoditev vozila individualnim potrebam. Aplikacija myAudi³ omogoča priročno upravljanje ustrezno opremljenih vozil. Za navigacijo in zabavo skrbi paket Audi connect navigacija in sistem Infotainment². Funkcije na zahtevo pa nudijo še več prilagodljivosti pri izbiri dodatne opreme. Številne funkcije je za doplačilo mogoče zakupiti kadar koli.

Odkrijte digitalne storitve znamke Audi: myAudi, Infotainment in komunikacija, funkcije na zahtevo.

Novi Audi Q5.

Audi assistant¹ je v novem modelu Audi Q5, ki temelji na platformi PPC (Premium Platform Combustion), standardni del opreme Audi connect navigacija in sistem Infotainment.

 

Audi assistant¹ ima dostop do številnih spletnih vsebin, med drugim tudi do orodja ChatGPT⁴, da bi čim manj vprašanj ostalo brez odgovora. Miriam Wenzl ob tem poudarja, da je varstvo podatkov poglavitnega pomena. "Varstvo podatkov vključuje tudi individualne možnosti prilagajanja. Vozniki lahko izklopijo spletno prepoznavanje govora in tako ohranijo nadzor nad uporabo podatkov." Podatki o vozilu in osebni podatki se nikoli ne posredujejo družbi OpenAI zunaj skupine Volkswagen.

V modelih znamke Audi, ki temeljijo na platformi PPE (Premium Platform Electric) ali PPC (Premium Platform Combustion), kot je novi Audi Q5, je Audi assistant¹ standardni del opreme Audi connect navigacija in sistem Infotainment². Funkcije in zmogljivosti sistema se nenehno razvijajo. Na vprašanje o njenih osebnih željah za prihodnje nadgradnje Miriam Wenzl odgovarja: "V prihodnosti bodo vozniki lahko zastavljali tudi vprašanja o stanju vozila, na primer o tem, kakšen je tlak v pnevmatikah. To in številne druge možnosti uporabe omogočajo veliki jezikovni modeli (Large Language Models), kakršnega razvija podjetje Cerence."

 

1 Sestavni del opreme Audi connect navigacija in sistem Infotainment (IT3), ki jo lahko v vašem vozilu aktivirate kot funkcijo na zahtevo. Razpoložljivost funkcij na zahtevo se lahko razlikuje glede na model vozila in glede na to kdaj in za kateri trg je bilo narejeno vozilo. Pri večini vozil izdelanih za slovenski trg so funkcije na zahtevo na voljo od modelskega leta 2023 naprej. Razpoložljivost jezika je odvisna od države. Informacije o razpoložljivosti v naši državi in razpoložljivosti jezika so na voljo pri pooblaščenih trgovcih Audi. Prijavite se v sistem myAudi in preverite individualno razpoložljivost za vaš Audi. Storitev je na voljo v angleškem (VB in ZDA), francoskem (Francija in Kanada), italijanskem, japonskem, kitajskem (mandarinščina), korejskem (Južna Koreja), nemškem, nizozemskem, ruskem in španskem (Španija) jeziku.

2 Več informacij o opremi Audi connect najdete na spletni strani www.audi.com/connect ali pri pooblaščenem trgovcu Audi.

3 Odvisno od razpoložljivosti za posamezno državo. Informacije o trenutni združljivosti operacijskega sistema iOS/Android so na voljo v opisu aplikacije myAudi v ustrezni trgovini z aplikacijami. Potrebna je predhodna registracija na www.my.audi.com.

4 Sestavni del opreme Audi connect navigacija in sistem Infotainment (IT3). Razpoložljivost jezika je odvisna od države. Informacije o razpoložljivosti v naši državi in razpoložljivosti jezika so na voljo pri pooblaščenih trgovcih Audi. Znamka ChatGPT je last podjetja OpenAI. ChatGPT je na voljo prek storitve Microsoft Azure® OpenAI Service. Microsoft, Azure in njihovi logotipi so registrirane blagovne znamke družbe Microsoft Corporation v Združenih državah Amerike in/ali drugih državah. Od julija 2024 bo Audi assistant poleg drugih virov uporabljal GPT-3.5 za nemški in angleški jezik (VB in ZDA). V že dobavljenih vozilih bo GPT-3.5 postopoma na voljo tudi za druge jezike. Integracija GPT-3.5 kot dodatnega vira za glasovno asistenco Audi assistant bo na voljo na naslednjih trgih in v naslednjih jezikih: evropske države z razpoložljivostjo Audi connect Navigacija in sistem Infotainment (IT3): angleščina (VB), češčina, francoščina, italijanščina, nemščina, nizozemščina, norveščina, poljščina, portugalščina, španščina in švedščina; Japonska (japonščina), Koreja (korejščina) in ZDA/Kanada/Mehika: angleščina (ZDA), francoščina (Kanada) in španščina (Mehika). Zaradi tehnoloških omejitev lahko sistemi umetne inteligence podajajo napačne informacije. Pri vprašanjih, povezanih z vozilom, v primeru dvoma vedno preverite navodila za uporabo.

 

ChatGPT_FT
ChatGPT_FT

Nadgradnja glasovnega upravljanja z orodjem ChatGPT

Avtomobili znamke Audi od letnika 2021 naprej so z julijem dobili nadgradnjo, ki omogoča integracijo orodja ChatGPT z Audijevim digitalnim glasovnim pomočnikom.

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik