življenjski slog 24.10.2024
Najboljši ste v hitrih smučarskih disciplinah. Pri teh ima veliko vlogo aerodinamika, je pred časom povedala Federica Brignone, ambasadorka znamke Audi. Kako vi vidite pomen aerodinamike pri smučanju?
Kakršnokoli odpiranje, ko se torej dvigneš iz smukaške preže, pomeni zaviranje. Če bi primerjali z avtom, bi bilo to tako, kot bi med vožnjo odpirali vrata. Takega odpiranja mora biti čim manj. Je pa praktično nemogoče v smukaški preži odpeljati progo od štarta do cilja, tako da se pozornosti ne posveča samo temu. Kako boš odpeljal smuk, je veliko odvisno od treningov, od tega, da imaš vedno večjo samozavest, da se počutiš vedno boljši, saj potem lahko bolj napadaš. Če si samozavesten, si lahko bolj zaprt v smukaški preži, ne čutiš, da proga napada tebe, ampak ti napadaš progo. Res pa je, da imam sama že nekako prirojeno odlično smukaško prežo, ki ni bila nikoli natrenirana v vetrovniku. Sem pa imela priložnost vetrovnik preizkusiti – ne za prežo, ampak za testiranje materialov – in sem odkrila določene malenkosti, ki sem jih lahko implementirala v vožnjo. Videla sem, kaj pomeni, če dam komolce narazen, razprem roke in podobno.
Hitrosti, ki jih dosegate pri smuku, si kar težko predstavljamo. O kakšnih hitrostih govorimo?
Na povprečni tekmi je hitrost nekje od 95 do 105 kilometrov na uro, najvišje hitrosti pa so izmerili v Kanadi na progi Lake Louise. Tam je bila izmerjena hitrost nad 130 kilometrov na uro, če se prav spomnim. Na posameznih odsekih so hitrosti še večje, mislim pa, da v zadnjem času na takih namenoma ne merijo hitrosti, saj je tako hitro smučati lahko že nevarno. So trenutki, ko gre res res hitro. Moja osebna najvišja hitrost je bila dosežena na doskočišču planiške velikanke, po kateri smo se spuščali s fanti iz reprezentance. Tam sem dosegla hitrost 148 km/h, fantje pa 153 km/h. Kar hitro, res (smeh).