življenjski slog 29.11.2024
Uspešni ste na mnogih področjih, ste podjetnik, aktivni ste v slovenskem alpskem smučanju in tudi glasbi, igrate trobento. Začnimo kar z vašo poslovno dejavnostjo. Podjetje Bijol, s katerim ste v devetdesetih letih začeli tako rekoč iz nič, ste zgradili v uspešen posel. Leta 2012 ste prejeli tudi nagrado GZS za izjemne gospodarske in podjetniške. Kaj je vaš recept za uspeh?
Najpomembnejše je, da si iskren do kupcev in poslovnih partnerjev ter, da greš po neki organski poti. Sam sem začel dobesedno v garaži. V sestrini garaži smo naredili pisarno, v kleti skladišče in začel sem prodajati. Marsikdo mi je takrat rekel, da sem nor, da sem pustil službo – bil sem vodja prodaje v tovarni Muta – ampak vedel sem, da če do 30. leta ne bom naredil nekega premika, bom obstal na mestu. Padeš v povprečje, v neko ležernost in obstaneš, meni pa je pomembna neka dinamika, napredek. V svojem podjetju potem prve tri mesece nisem prodal nič, ampak sem vztrajal in počasi se je začelo. Prvo leto sem prodal devet dvigal in potem vsako leto več. Če preskakuješ stopnice, pa lahko padeš zelo globoko. Tudi nam je leta 2008, ko je bila kriza, promet zelo upadel, morali smo skrčiti poslovanje, ampak smo vseeno preživeli. Če bi takrat imeli kredite, je vprašanje, kako bi bilo. V tem vidim pomen organske rasti – da si zmeren pri investicijah in da nisi požrešen.
Vseeno pa vlagate tudi v razvoj. Bijol je med drugim prejel tudi zlato regijsko priznanje za najboljšo inovacijo za tovornjak za izdelavo sekancev. Všeč nam je bila vaša izjava ob prejemu nagrade, ko ste povedali, da je inovativna podjetja, ki so nenehno v gibanju, težko ujeti, kaj šele prehiteti, tako kot morske pse.
Trenutno imamo v konstrukciji in razvoju osem ljudi, saj je naša konkurenčna prednost med drugim ravno to, da projekte prilagajamo glede na želje strank, kar pomeni veliko inovativnosti in iskanja optimalnih rešitev. Vsakih nekaj let pa si zadamo tudi kakšen večji razvojni projekt in tako smo pred devetimi leti razvili zgibni traktor in na njegovi osnovi pred kratkim nadgradili verzijo s 6x6 pogonom za gašenje gozdnih požarov. Ta prototip smo na žalost imeli možnost testirati med hudimi požari na Krasu, kjer pa se je odlično izkazal. Izvedbo za gozdarstvo pa smo v času najhujše pandemije prodali tudi na Japonsko. Dobro deluje in nam ga do zdaj še ni bilo treba servisirati, kar je kar velika stvar. Na njem imamo telemetrijo in ga lahko praktično dnevno spremljamo. Vedno torej skušamo nekaj inovirati. Seveda pa to veliko stane.
Biti nosilec inovacij v avtomobilski industriji, stalen napredek je tudi vodilo znamke Audi. Ali to opažate tudi sami? Jo vidite kot napredno znamko?
Vozila znamke Audi vozim že od leta 1992. Najprej sem imel Audi 80, ki sem ga kupil od očeta, pa Audi 100 in potem naprej različne izvedbe modela A6: allroad, klasičen model, Avant, najprej na bencinski in kasneje na dizelski pogon, do A8, ki ga vozim zdaj. Moram reči, da me do zdaj še noben Audi ni pustil na cesti, še vsak me je pripeljal domov, kar je zelo pomembno. Vozil sem tudi modele drugih znamk, ampak ko sedem v svojo "osmico", je čisto nekaj drugega. Občuti se odličnost vzmetenja. Pred kratkim, ko smo bili v Wengnu z A6 brez zračnega vzmetenja, je bila kar razlika (smeh).