E-mobilnost 24.10.2024
Pri električnem vozilu vozniki pričakujejo predvsem velik doseg. Kadar pa se odpravljajo na dopust ali daljše poslovno potovanje, pa postane prav tako pomembno vprašanje, kako hitro se lahko visokonapetostna baterija spet napolni?
Vsi vemo, da pospeševanje pove več o izkušnji vožnje z vozilom kot pa njegova največja možna hitrost, in prav zato je krivulja polnjenja pri hitrem polnjenju pomembnejša od najvišje možne moči polnjenja.
Audi Q8 e-tron se na tem področju še posebej dobro odreže: njegova krivulja polnjenja je med konkurenco edinstvena. Vseskozi ostaja na visoki ravni – tudi ko polnjenje preseže 80 odstotkov, je moč polnjenja še vedno visoka.
Visokonapetostni baterijski sistem vozila Audi Q8 e-tron deluje na nominalni napetosti 396 voltov. Pri vozilu Audi SQ8 e-tron, na primer, pa ima baterija zmogljivost shranjevanja 106 kWh (neto) ali 114 kWh (bruto).
Ker večja zmogljivost omogoča večjo moč polnjenja, vozilo Audi SQ8 e-tron doseže pri hitrem polnjenju CCS (Combined Charging System) maksimalno moč polnjenja vse do 170 kW. Med postankom za polnjenje se lahko tako vozilo napolni od 10 do 80 odstotkov v približno 31 minutah. Za doseg do 104 kilometrov pa potrebuje Audi SQ8 e-tron samo deset minut na visokonapetostni polnilni postaji (HPC). Te vrednosti so določene po WLPT in veljajo v enaki meri za modela Audi SQ8 e-tron SUV in Sportback.