E-mobilnost 1.08.2023
-
Iskanje po AudiLab Slovenija
Dejanski čas polnjenja električnega vozila je v veliki meri odvisen od idealne krivulje polnjenja. Dosežemo jo s kemično sestavo in kompleksnim toplotnim managementom litij-ionske baterije.
25.05.2023 Avtor: AUDI AG Fotografije: Arhiv Audi, Matthias Ziegler
Pri električnem vozilu vozniki pričakujejo predvsem velik doseg. Kadar pa se odpravljajo na dopust ali daljše poslovno potovanje, pa postane prav tako pomembno vprašanje, kako hitro se lahko visokonapetostna baterija spet napolni?
Vsi vemo, da pospeševanje pove več o izkušnji vožnje z vozilom kot pa njegova največja možna hitrost, in prav zato je krivulja polnjenja pri hitrem polnjenju pomembnejša od najvišje možne moči polnjenja.
Audi Q8 e-tron se na tem področju še posebej dobro odreže: njegova krivulja polnjenja je med konkurenco edinstvena. Vseskozi ostaja na visoki ravni – tudi ko polnjenje preseže 80 odstotkov, je moč polnjenja še vedno visoka.
Visokonapetostni baterijski sistem vozila Audi Q8 e-tron deluje na nominalni napetosti 396 voltov. Pri vozilu Audi SQ8 e-tron, na primer, pa ima baterija zmogljivost shranjevanja 106 kWh (neto) ali 114 kWh (bruto).
Ker večja zmogljivost omogoča večjo moč polnjenja, vozilo Audi SQ8 e-tron doseže pri hitrem polnjenju CCS (Combined Charging System) maksimalno moč polnjenja vse do 170 kW. Med postankom za polnjenje se lahko tako vozilo napolni od 10 do 80 odstotkov v približno 31 minutah. Za doseg do 104 kilometrov pa potrebuje Audi SQ8 e-tron samo deset minut na visokonapetostni polnilni postaji (HPC). Te vrednosti so določene po WLPT in veljajo v enaki meri za modela Audi SQ8 e-tron SUV in Sportback.
Temelj dobrega delovanja električnega vozila med vožnjo in polnjenjem je napreden sistem visokonapetostnega toplotnega managementa. Ta zagotavlja, da baterija vozila Audi Q8 e-tron hitro doseže svojo raven optimalne učinkovitosti med 25 in 35 stopinjami Celzija in pri teh temperaturah ostane ves čas vožnje – od hladnih vžigov pozimi do hitrih voženj po avtocesti ob vročih poletnih dneh.
Da lahko litij-ionska baterija zanesljivo zagotavlja svojo polno moč dlje časa in pri visokih temperaturah ozračja, tudi ob športni vožnji, jo pri njenih idealnih temperaturah ohranja sistem tekočinskega hlajenja.
Inteligentni sistem toplotnega managementa je sestavljen iz štirih krogotokov, ki med seboj sodelujejo glede na pogonsko stanje in vozne razmere in stalno optimizirajo temperaturo ustreznih komponent sistema: hladijo e-motorje, vključno z rotorji, elektroniko pogona in polnilnik. Poleg tega sistem toplotnega managementa v vozilu Audi Q8 e-tron uravnava tako temperaturo notranjosti kot tudi temperaturo visokonapetostne baterije.
Hladilni sistem je ločen od baterijskih celic in je sestavljen iz ploskih aluminijastih izboklin, razdeljenih v majhne prekate. Toplota se med baterijskimi celicami in hladilnim sistemom pod njimi izmenjuje po posebnem materialu z visoko toplotno prevodnostjo in gostoto gumijaste podloge, ki je vtisnjen pod vsak modul celice in enakomerno prevaja odvečno toploto prek ohišja baterije v hladilno tekočino.
22 litrov hladilne tekočine kroži po približno 40 metrih hladilnih cevi vozila Audi Q8 e-tron. Poleg tega standardna toplotna črpalka učinkovito uporablja odvečno toploto električnih motorjev za ogrevanje in hlajenje notranjosti; na ta način se uporabi vse do 3 kW dejanske izgube energije. Toplotna črpalka lahko tako prispeva k večjemu dosegu med vsakodnevno vožnjo.
“quote”
Vse informacije o statusu polnjenja so prikazane na zaslonu vmesnika MMI (multimedia interface).
“quote”
Inteligentni toplotni management je tudi pogoj za zmogljivo in dosledno delovanje na hitrih polnilnih postajah. Visokonapetostna baterija mora biti v svojem idealnem temperaturnem razponu, da je lahko moč polnjenja najvišja in čas polnjenja najkrajši. Če je treba, visokonapetostna baterija modelov Audi e-tron GT quattro in Audi RS e-tron GT pred obiskom polnilne postaje sama doseže pravilno temperaturo. Za aktivno reguliranje temperature je sistem toplotnega managementa vozil Audi e-tron GT quattro in Audi RS e-tron GT povezan z navigacijskim sistemom. Če voznik za svoj cilj izbere visokonapetostno polnilno postajo, se med vožnjo okrepi hlajenje baterije, da je lahko nato na postaji polnjenje kar najhitrejše. Če je baterija kmalu po vžigu pozimi še vedno zelo hladna, pa se pred hitrim polnjenjem ogreva.
Hladilni sistem nato pomaga tudi pri hlajenju, saj lahko hitro polnjenje z enosmernim tokom baterijo ogreje vse do 50 stopinj Celzija. Toplota, ki jo baterija ustvari med polnjenjem, se razprši v hladilni sistem. Električno nadzorovana odprtina za hladen zrak in aktivirani ventilator tudi ob mirovanju vozila zagotavljata optimalen dotok zraka do kondenzatorja.
Inteligentni toplotni management prispeva tudi k dolgotrajnosti baterije. Progresivno staranje baterije preprečuje nadzorna programska oprema za proces polnjenja. Programska oprema nastavlja napetost in tok glede na starost in preostalo zmogljivost, da baterija med polnjenjem nikoli ni preobremenjena.
Visoka napetost sistema približno 800 voltov v vozilih Audi e-tron GT quattro in Audi RS e-tron GT omogoča občutno in neprekinjeno moč in krajša čas polnjenja. Na polnilni postaji z enosmernim tokom z napajalno napetostjo 800 voltov – na primer hitrih polnilnic evropskega omrežja Ionity – doseže Audi e-tron GT quattro višek polnilne moči pri vse do 270 kW. Pod idealnimi pogoji lahko tako napolni dovolj energije za doseg 100 kilometrov v malo manj kot petih minutah; za polnjenje od 5 do 80 odstotkov stanja naboja (SoC) pod idealnimi pogoji potrebuje zgolj 22,5 minute.
S tako kratkimi postanki za polnjenje je čas polnjenja baterije krajši kot čas trošenja te energije na poti do cilja.
“Quote”
“Quote”
Audi SQ8 Sportback e-tron v centru Audi driving experience v Neuburgu na Donavi.
Prikazana vozila lahko v posameznih detajlih odstopajo od trenutne ponudbe za slovenski trg. Na slikah so prikazani nekateri elementi dodatne opreme, ki so na voljo za doplačilo. Vse cene so neobvezujoče priporočene cene, vključno z DDV in davkom na motorna vozila. Pridržujemo si pravico do napak v vsebini in do sprememb.
Ogljikov dioksid (CO₂) je najpomembnejši toplogredni plin, ki povzroča globalno segrevanje. Emisije onesnaževal zunanjega zraka iz prometa pomembno prispevajo k poslabšanju kakovosti zunanjega zraka. Prispevajo zlasti k čezmerno povišanim koncentracijam prizemnega ozona, delcev PM₁₀ in PM₂,₅ ter dušikovih oksidov. Podrobne okoljske informacije o novih osebnih avtomobilih najdete na seznamu o varčni porabi goriva in emisijah CO₂.
© 2021. Porsche Slovenija d.o.o. Vse pravice pridržane.