Kaj prinaša prihodnost?

Audi PB18 E-Tron je vizija radikalnega superšportnega avtomobila za vrhunsko vozniško doživetje. Konceptni avtomobil dokazuje, da je lahko prihodnost električne vožnje navdušujoče drugačna.

31.01.2020 Avtor: Angus Frazer  Fotografije: Robert Grischek

PB18 e-tron na dirkalni progi slikan od spredaj

Kam bi se odpravili, če bi lahko potovali skozi čas? Še bolj pomemben je odgovor na vprašanje, v katero obdobje bi radi odpotovali? Sam bi se prav rad odpravil v preteklost. To je morda nekoliko nerodno, saj bi me v moji vlogi novinarja morali pritegniti novo in neznano. Toda, ali ne bi bilo fascinantno gledati Michelangela, kako slika na strop Sikstinske kapele, ali pa prisluhniti praizvedbi Kanona v D-duru Johanna Pachelbela? A bolj kot karkoli drugega bi rad sodeloval pri nekaterih mejnikih avtomobilskega športa. Moja prva postaja bi bila Avstrija leta 1914, kjer bi bodril Audijevega ustanovitelja Augusta Horcha, ko je s svojim Audijem Type C zmagal na Alpenfahrtu. Ali pa morda Nürburgring sredi tridesetih let, da bi videl Bernda Rosemeyerja za krmilom grmečega Auto Uniona Type C. A na vrhu seznama mojih želja bi bil kratek skok, le 34 let v preteklost, na Ulster Rally 1984, ko je Audi v Veliko Britanijo pripeljal Audija Sport quattra, slovit dirkalnik skupine B s kratko medosno razdaljo. Tam ni nihče nikoli videl česa podobnega. Hitrost, s katero je rumeni dirkalnik z Walterjem Röhrlom za volanom podnevi in ponoči drvel skozi severnoirsko podeželje, je bila brutalna. »Tu sem le zaradi testiranja, nič drugega,« je pojasnjeval Röhrl. »In za spodobne rezultate testiranja pač vozim na polno. Nikakor nočem biti prizanesljiv do avtomobila – vedno grem do konca.«

Na naslednjo stopnjo elektrificirane vožnje.

Avtomobil je letel tako hitro, da je moral sovoznik Christian Geistdörfer z rdečim svinčnikom označiti le najbolj bistvene zapiske, saj preprosto ni bilo dovolj časa, da bi lahko prebral vse. Röhrlove mojstrovine za volanom so mi vzbujale občutke čiste radosti. Mlad in naiven, kot sem bil v tistem času, sem menil, da bi, če bi le imel možnost, lahko avtomobil vozil enako. Danes so se avtonomni avtomobili bolj kot kdaj prej približali serijskemu uresničenju, a takrat se je zamisel, da bi avto upravljal računalnik, zdela nemogoče futuristična. Edini superračunalnik v reli avtomobilu Audi Sport quattro so bili možgani Walterja Röhrla. Človeška spretnost je delovala stoodstotno, brez kakršnekoli elektronske pomoči.

Slika notranjosti Audi PB18 E-Tron, slikano z voznikovega sedeža

Video title

Inovativna pot v prilagodljivost.

Morda bi se na poti nazaj v sedanjost ustavil še na Le Mansu 2013. Kako razburljivo bi bilo spet videti mehanike oddelka Audi Sport, ki so se pripravljali na skorajšnji prihod Audija R18 e-tron quattra v boks, potem pa izbruh energije, ko so avtomobil polnili z gorivom in menjali kolesa. In ko sta se za volanom avtomobila bliskovito zamenjala voznika Allan McNish in Tom Kristensen. Ko sem bil priča temu, sem bil nekoliko starejši in bolj moder – vsaj dovolj moder, da sem spoznal, da nikoli ne bom dirkač. Vendar pa lahko takrat, ko v roke primemo volanski obroč serijskega avtomobila, še vedno sanjamo. In sanjamo lahko tudi o avtomobilu, kakršen je tale. Avtomobil, ki obudi preteklo športno slavo ‚štirih prstanov‘, predvsem pa dosežke na Le Mansu. Hkrati pa tudi kaže pot v Audijevo prihodnost, ali pa vsaj pomemben del te prihodnosti. Govorim o Audiju PB18 e-tronu, konceptnem avtomobilu, ki so ga izdelali v Audi Sportu in poleti predstavili na avtomobilskem tednu v Montereyu v Kaliforniji.

Oznaka PB18 e-tron namiguje tako na prizorišče tega dogodka, sloviti Pebble Beach, kot tudi na tehnološko DNK, ki si jo novinec deli z dirkalnikom LMP1 Audi R18 e-tron quattro, ki je Audiju prinesel zadnje tri od 13 zmag na Le Mansu. Prav res bi vam bilo oproščeno, če bi pomislili, da bo Audi s tem avtomobilom oznanil vrnitev na steze svetovnega prvenstva na vztrajnostnih dirkah FIA WEC. S širokim, nizkim nosom, ki je dobil navdih v vetrovniku, in kabino, ki so jo potisnili naprej v tradicionalnem slogu avtomobila s sredinskim motorjem, se zdi, da Audiju PB18 e-tronu manjkajo le še številke na vratih in že bi bil pripravljen na Le Mans 2019.Ta radikalni stroj je dejansko enako primeren za dirkališče kot tudi za običajno cesto. Z nežno nagnjeno, daleč nazaj potegnjeno streho in masivnima zadnjima strešnima stebričkoma ter velikim, skoraj navpičnim zadnjim oknom je Audi PB18 e-tron ultrasodobna interpretacija klasičnega koncepta Shooting Brake. Delno kupe, delno karavan ponuja dovolj prostora za prevoz prtljage za voznika in sovoznika, celo za potovanja v slogu ‚grand turismo‘, ki zahtevajo malo več od samo čelade in dirkaške opreme. A če bi postavili Audija PB18 e-trona na konec linije, na kateri so tudi Audi R18 e-tron quattro z Le Mansa, reli avtomobil Audi Sport quattro, predvojni dirkalnik Auto Union in Audi Type C iz leta 1914, bi takoj opazili nekaj, kar jim je skupnega. Vsi so nekako presegali vsoto delov, iz katerih so bili narejeni, vsoto materialov in znanja, ki so bili na voljo v času njihovega nastanka, da so postali nekaj res epskega. Prepričan sem, da bi vsi Audijevi inženirji iz različnih obdobij z veseljem sprejeli možnost, da odpotujejo v prihodnost. 

small text

heading

text

button

“quote”

Skozi odprta vrata slikana notranjost Audi PB18 E-Tron

Zato nikakor ni presenetljivo, da Audi PB18 e-tron izkorišča vir energije, ki je najprimernejši za precej bližnjo prihodnost: tri močne elektromotorje, enega spredaj in dva zadaj, ki omogočajo fenomenalne zmoglji- vosti in štirikolesni pogon – torej je PB18 tudi quattro. Navor in pospeški Audija PB18 e-trona so povsem blizu tistim iz trenutnega prototipa LMP1 za Le Mans. To so zmogljivosti, ki bi celo najbolj okorelega navdušenca za bencinske motorje spreobrnile v pravega navdušenca za elektriko – kar je tudi ena od konceptovih ključnih misij.

Zadek Audi PB18 E-Tron

Gael Buzyn, vodja Audijevega oblikovalskega studia v Malibuju, kjer so avtomobil oblikovali, pravi: »Vozniku smo hoteli ponuditi izkušnjo, ki bi bila sicer mogoča le v dirkalnem avtomobilu, kakršen je Audi R18 e-tron quattro. Zato smo notranjost uredili okrog idealnega sredinskega vozniškega položaja. A v avtomobilu smo navsezadnje hoteli zagotoviti tudi visoko stopnjo vsakdanje uporabnosti, razburljivosti in zadovoljstva v vožnji – ne le za voznika, ampak tudi za morebitnega sopotnika.« Predvsem ena izmed Buzynovih fraz je glasba za ušesa vsakega ljubitelja športnih avtomobilov: zadovoljstvo v vožnji. Tako kot vsi njegovi veliki predniki s štirimi krogi na nosu ima tudi Audi PB18 e-tron volanski obroč. Ne posmehujte se prejšnjemu stavku: v letu 2018 to ni samoumevno. Za primer vzemite Audija Aicona: brez volana in stopalk je popolnoma avtonomni konceptni avtomobil odlična rešitev za razkošna potovanja na dolge razdalje z ničelnimi lokalnimi emisijami, ko se lahko sprostite in berete knjigo, gledate film ali celo zaspite. Audi PB18 e-tron si z Aiconom deli elektromotor in večino oblikovnega jezika, a se usmerja predvsem na voznika, se pravi na vas, v vozniškem sedežu in z rokami na volanskem obroču.

One of the big problems we’ll have is acceptance.

Massimo Martinotti, head of mobility solutions, Italdesign

small text

heading

text

button

The journey is the reward

 

 

small text

heading

text

button

Znanje iz avtomobilskega športa

Prvi Audi Type C se je v svojem času izkazal za zelo naprednega, kar je nedvomno pokazal tudi dober rezultat na alpskem reliju. Vendar pa je ključnega pomena, da se spomnimo, da August Horch ni bil le izvrsten inženir, ampak tudi odličen voznik. Ali pa denimo Auto Union Type C: kljub nečloveškim zmogljivostim in nedvomni tehnični prevladi nad tekmeci sta bila za njegovo zmago potrebna znanje in pogum Bernda Rosemeyerja. In Audi Sport quattro je bil eden najzmogljivejših (če ne celo najzmogljivejši) reli avtomobil vseh časov, zaradi česar so bliskovite reakcije voznikov, kakršen je bil Walter Röhrl, še toliko bolj impresivne. Čeprav je jasno, da so pri Audiju razvili najboljše dirkalne avtomobile za Le Mans, saj so to morali biti, če so hoteli večkrat zmagati na eni od najzahtevnejših avtomobilskih dirk, se moramo spomniti, da so v Ingolstadtu zaposlili tudi najboljše dirkače. Brez voznikov, kakršen je bil Tom Kristensen, čigar rekord z devetimi zmagami v Le Mansu bo najverjetneje ostal nepresežen, zmage ne bi bile mogoče. Šele ko presežete konvencionalno in razvijete močne avtomobile, za njihove volane pa posadite izkušene voznike, šele takrat se zgodi čarovnija, stroj in človek pa se zlijeta v popolno harmonijo. Z Audijem PB18 e-tronom je znamka s štirimi krogi iz voznikove izkušnje odstranila vpliv asistenčnih sistemov. Zavezanost inženirjev temu cilju je vidna iz internega delovnega imena projekta Level Zero, ki ga izrecno ločuje od ravni 3, 4 in 5 avtonomne vožnje, ki so trenutno v središču Audijevih prizadevanj. In da bi zagotovili, da bo voznik ohranil popoln nadzor, so šli še nekoliko dlje. Vozniški sedež in kokpit lahko namreč pomikate prečno in ju fiksirate v sredinskem položaju. S tem ustvarite idealen položaj za ultimativno izkušnjo na dirkališču. Avtomobil je osnovno arhitekturo podvozja navsezadnje prevzel od klasike Le Mansa, Audija R18 e-trona quattra. Si lahko zamislite oprijem, ki je na voljo, ko avtomobil z veliko hitrostjo zapeljete v ovinek? Ali pa, kako odziven je občutek volana v vaših rokah? Ne? Tudi jaz si ne morem predstavljati. Le nekaj ljudi na našem planetu si verjetno lahko. In vsi so v Le Mansu nosili rdeče in bele dirkaške kombinezone z oznako Audi Sport.

Ostaja še zadnje vprašanje: kaj bi storili, če bi vam ostalo le še eno potovanje skozi čas? Glede na to, da sem v preteklost že potoval, bi odšel v prihodnost. Ampak kako daleč v prihodnost? Morda v leto 2080? Tedaj bomo mogoče že imeli kolonije na Luni. Ali pa v leto 2120, ko bomo morda celo poto-vali na Mars. Ne, zadovoljen bi bil z veliko manj. Čas bi nastavil na leto 2021. To je leto (upam!), ko bo električni Audi PB18 e-tron (držimo pesti) morda šel v serijsko proizvodnjo.

 

 

Video title

 

 

“Quote”

Video title

Audi PB18 E-Tron slikan od strani v futuristični sobi
Audi PB18 E-Tron slikan od strani, z odprtimi vrati in prtljažnikom v futuristični sobi

Audi skysphere: prestižni roadster z dvojnim značajem
Audi skysphere: prestižni roadster z dvojnim značajem

Audi skysphere: prestižni roadster z dvojnim značajem

Konceptno vozilo Audi skysphere je Audijeva vizija luksuznega avtomobila prihodnosti, ki v sebi skriva dva značaja. Po želji voznika se med vožnjo podaljša za 25 centimetrov in iz agilnega športnika prelevi v udobnega GT-ja, ki sam prevzame krmilo.

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik