Kako IONITY omogoča električno mobilnost na daljših potovanjih

Zbogom skrbi o polnjenju avtomobila. Do leta 2020 bo IONITY po glavnih evropskih prometnih žilah postavil omrežje 400 visoko zmogljivih hitrih polnilnic. Kje bodo stale in kakšna energija jih bo napajala, smo vprašali Anna Mertensa, Audijevega vodjo projektov hitrega polnjenja.

14.04.2020 Avtor: Audi Team  Fotografije: Arhiv Audi

Anno Mertens z žensko, ki opravlja interviju. Sedita za črno mizo, na mizi kozarci vode, v ozadju zelena rastlina.

Gospod Mertens, ste danes že polnili svoj avto?

Anno Mertens: Seveda sem ga. Vozim Audija e-trona, ki ga redno polnim doma in v službi.

Torej ne poznate tako imenovane »daljinske tesnobe«, o kateri govorijo kupci, ki jih je strah, kako daleč bodo zmogli voziti s svojimi električnimi avtomobili?

Ne, po mojem mnenju so ti strahovi neutemeljeni. Skupaj z našim prvim povsem električnim avtomobilom, Audijem e-tronom, razvijamo tudi rešitve za polnjenje doma in na poti. Vedeli smo, da bodo vozniki na daljših razdaljah potrebovali zanesljivo omrežje polnilnic, zato je IONITY pomemben tako zanje, kot tudi za nas.

Kaj je tako posebnega na IONITYju?

IONITY je več kot le proizvajalec hitrih polnilnic – gre pravzaprav za nekaj konkurenčnih podjetij, ki so se povezala, da bi zagotovila uspeh električne mobilnosti. Še pred kratkim kratek postanek na avtocesti ni bil dovolj, da bi do konca napolnili baterije, ker polnilnice niso bile dovolj zmogljive. Zato smo morali ukrepati. Novembra 2017 je Skupina Volkswagen z Audijem in Porschejem ter BMWjem, Daimlerjem in Fordom ustanovila prvo vseevropsko mrežo visoko napetostnih polnilnic IONITY.

Kako načrtujete namestitev novih IONITY polnilnic za električne avtomobile?

IONITY išče partnerje v evropskih državah z zanimivimi lokacijami na glavnih prometnih poteh in avtocestah. Tam, kjer se vozniki navadno ustavljajo na daljših potovanjih. Sodelujejo s partnerji, kot so Tank & Rast, Shell, OMV, MRH, Circle K. in mnogi drugi. Cilj je zelo jasen: do leta 2020 želijo na optimalnih lokacijah namestiti 400 hitrih polnilnic. 230 jih že obratuje, za večino preostalih pa so pogodbe že podpisane.

Oblikovno so polnilnice simbol inovativnosti in zmogljivosti. Bo ta tehnologija osvojila ljudi?

O tem ni dvoma. Pri gradnji omrežja imajo v mislih tudi prihodnji tehnološki razvoj. Vsaka IONITY postaja ima v povprečju šest polnilnic odprtega evropskega standarda CCS (Combined Charging System). E-trona lahko napolnimo z do 150 kW. Audi je prvi proizvajalec, ki je takšno zmogljivost polnjenja uvedel v serijsko proizvodnjo. S polnilnicami IONITY je avto za daljšo pot pripravljen v 30 minutah. To pa še ni vse: ker mislimo na prihodnost, se polnilnice narejene tako, da bodo zmogle tudi moč 350 kW.

“We only create things that can become real in some form. The technology has to exist to make the concept feasible.”

Christian Bolognesi, Italdesign spokesman

The Pop.Up Next concept doesn’t herald a flying car per se, but a self-driving, self-flying, fully autonomous, electric-powered taxi. It’s designed to operate on a multi-mode principle. Two passengers sit in a capsule, which, for driving purposes, is attached to a four-wheel ground module that is also electric-powered and fully autonomous. For flight mode, the capsule is autonomously detached from the ground module, then attached to an eight-rotor air module or drone capable of vertical take-off.

Dva modra vozila Audi e-tron na parkirišču na hribu. V ozadju zelen hrib in delno oblačno modro nebo.

Reciva, da moram na poti med Dunajem in Berlinom napolniti avto na polnilnici IONITY. Kako poteka postopek?

To je zelo enostavno. Ob nakupu avta stranka lahko dobi tudi kartico za e-tron polnilnice, ki jo prisloni k postaji in začne s polnjenjem. Plačilo je digitalno, strošek se krije z računa, s katerim se je imetnik kartice prijavil na portalu MyAudi. Kmalu bo na voljo tudi hitra in enostavna storitev Plug & Charge, ki bo avto kar sama povezala s polnilnico, takoj ko bo voznik vanj vtaknil kabel.

Kje pa IONITY pridobiva elektriko?

Pri skupinskem projektu smo si zadali cilj, da bo čim večji delež električne energije pridobljen iz obnovljivih virov. Temu primerno potekajo dogovori z lokalnimi dobavitelji, IONITY pa te zahteve navaja tudi v pogodbah. Električna mobilnost je smiselna in trajnostna le če je zelena tudi električna energija.

IONITY z elektriko napaja avtomobile po Evropi. Kako pa voznikom pomaga v drugih državah?

Pričakovanja kupcev se od države do države močno razlikujejo. V ZDA in Kanadi so praktično enaka evropskim, saj ljudje tudi tam želijo z baterijskimi električnimi avtomobili potovati čim dlje. Electrify America in Electrify Canada zato gradita IONITYju podobni visokonapetostni omrežji za hitro polnjenje. Kitajska pa se v tem precej razlikuje od nas. Praktično nihče se med Šanghajem in Pekingom ne želi voziti z avtomobilom. Kljub razdaljam med velikimi kitajskimi mesti so potrebe po polnilnicah drugačne.

Kakšne cilje si je poleg IONITYja Audi še zadal glede električne mobilnosti, razdalje in infrastrukture?

Leta 2018 smo z e-tronom začeli elektro-ofenzivo, ki jo zdaj sistematično in celovito razvijamo naprej. Na tržišče smo dali še drug električen avto – Audi e-tron Sportback. Oba zagotavljata mobilnost na večjih razdaljah. E-tron ima po merilih WLTP (poenoten vozni cikel) doseg do 412 km, Sportback pa še 34 km več.

Naše stranke imajo na poti po Evropi s storitvijo e-tron Charging Service enostaven dostop do hitrih polnilnic. S kartico lahko uporabljajo AC ali DC, 11 ali 150 kW polnilnice v 24 evropskih državah, letos pa se bo IONITY širil še v Vzhodno Evropo. V omrežju je že 145.000 polnilnic, ki jim kar naprej dodajajo nove. Naredili smo že zelo veliko, ves čas pa gremo po tej poti še naprej.

Video title

On board with Angus

“The aeronautical-inspired seatsfeature netting that adjusts to each passenger’s shape.”

Nicolas Bussetti, Designer, Italdesign

The concept certainly appears cool and suitably futuristic, both from outside and inside the ultra-minimalist cabin. My details and my ‘journey’ have already been pre-registered on an app on my smartphone and, as I settle into the seat, I’m recognised and welcomed aboard by PIA, my speaking Personal Intelligent Assistant. The seats certainly feel comfortable, and, currently, there’s sufficient space behind them to hold a couple of small bags, although it’s possible the flying taxi will be smaller in size when it reaches production. The ‘dashboard’ in front of me is one large screen that incorporates augmented-reality technology and enables me to highlight icons simply by moving my eyes


By pressing on a small touchpad mounted between the seats, I can then choose the ambient-lighting theme I desire, and the type of music I wish to listen to through the speakers built into the headrests. Naturally, there is plenty of glass area to provide occupants with a fine view as they soar over the city, although the floor below my feet is not transparent – and deliberately so, as Nicolas points out: ‘We wanted to create an open environment that enables passengers to enjoy the experience, but we also wanted to ensure they felt safe and weren’t frightened.’

small text

heading

text

button

“quote”

Slika polnilne postaje Ionity, v ozadju narisan zemljevid Evrope.

Kako pa vi osebno vidite prihodnost avtomobilske industrije?

Trenutno smo sredi preobrazbe. Čas je, da začnemo razmišljati tudi izven okvirjev avtomobila. To je v času električne mobilnosti nujno. Avto bo še vedno osrednja točka celotnega sistema, ki mu bomo postopoma dodajali vedno več elementov. Na primer – avtomobile bomo povezali z domovi in električnimi omrežji. Da bi našim kupcem zagotovili dodano vrednost, moramo razmišljati tudi o tem.

 

Gospod Mertens, hvala za ta elektrificiran pogovor.

One of the big problems we’ll have is acceptance.

Massimo Martinotti, head of mobility solutions, Italdesign

small text

heading

text

button

The journey is the reward

The company has already conducted a flight in public, at Drone Week in Amsterdam last year – but using a 1:4 scale model. The flight module accurately placed a passenger capsule on the ground module, which then drove from the test grounds autonomously. This proved the effectiveness of the Airbus coupling system and its locking and latching functionality. The air module currently rests on legs to make docking easier, but it’s envisaged that such legs would not be required by the time the concept reaches production.

To make the project with full-sized versions viable, more powerful batteries than those that exist today would be required, and Airbus is currently working on developing such technology. Noise is another issue, and reduction of the high-pitched whirring familiar to anyone who has witnessed even a small drone in flight is being sought. Italdesign is working with Audi to develop battery and electric-motor technology for the ground module – an area in which Audi’s engineers have already proven highly competent, as the recent launch of the e-tron SUV testifies. Therefor an Audi engineer is also based with the Italdesign team in Italy.

small text

heading

text

button

“It’ll take a while for the drones to arrive in great numbers – maybe by 2030.”

Massimo Martinotti, head of mobility solutions, Italdesign

So, let’s assume that the technology can be developed to make the flying taxi operate safely, all legislative issues can be successfully resolved, and the public is happy not only to travel in such a vehicle but also to live in a city with them flying overhead. How might it all work in practice, and by when might it happen? ‘It’ll take a while for the drones to arrive in great numbers – maybe by 2030,’ explains Massimo. ‘We estimate that there could be 200,000 to 300,000 of them in operation all over the world by then, and several thousand could be deployed in a city like London. We envisage that, to start with, they’d operate in strict air corridors only, perhaps flying from the airport and landing on a tower downtown. But, in the long term, it may be possible to open up the sky and give them more freedom.’


While the current model is being designed to have a short, cross-city range, Massimo surmises that, as technology advances, it may even be possible for longer journeys to be undertaken. Massimo however is convinced the flying taxi will become a reality and is clearly very much looking forward to taking a flight in it. ‘After all,’ he adds with a smile, ‘humankind has always had the dream of taking to the sky, right back to the time of Leonardo da Vinci and his flying machines.’

 

 

Video title

 

 

“Quote”

Video title

small text

heading

text

button

Več kot 5.000 novih hitrih polnilnic IONITY do leta 2025
Več kot 5.000 novih hitrih polnilnic IONITY do leta 2025

Več kot 5.000 novih hitrih polnilnic IONITY do leta 2025

IONITY širi svojo mrežo hitrih polnilnic: do leta 2025 bodo delničarji investirali 700 milijonov evrov v namestitev več kot 5.000 dodatnih polnilnih točk. Funkcionalnost 'priključi in polni' pa bo voznikom modelov Audi e-tron še olajšala polnjenje po vsej Evropi.

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik