Kako nastane novi Q8 e-tron

Proizvodni proces izdelave novega povsem električnega modela Audi Q8 e-tron, vključno z izdelavo električnih motorjev in njihov transport med tovarnama v Györu in Bruslju, ima nevtralen ogljični odtis. Kako se doseže?

24.01.2023 Avtor: AUDI AG  Fotografije: Arhiv Audi

Ko sta se leta 2018 začela proizvajati prva povsem električna modela znamke Audi, Audi e-tron in Audi e-tron Sportback, je to pomenilo začetek nove dobe v madžarski tovarni Audi v Györu. Tu so se proizvajali motorji na električni pogon, ki so potem potovali v Bruselj v Belgiji, kjer so se izdelovali modeli Audi e-tron. Enako velja tudi za njegove naslednike, nove modele Audi Q8 e-tron.


Audi Madžarska je leta 2018 postal središče izdelave električnih motorjev za skupino Audi, s tem pa je tovarna postala ne le standard v tehnološkem smislu, ampak tudi zgled z vidika trajnostnega razvoja. Zahvaljujoč geotermalni elektrarni, največjemu fotovoltaičnemu sistemu na strehi v Evropi in drugim ukrepom, kot je nakup certifikatov za bioplin, je dosegel ogljično nevtralnost v okoljski bilanci. Zelena proizvodnja električnih motorjev za nove modele Audi Q8 e-tron je pomemben prispevek k temu, da se kupcem zagotovijo vozila, ki so izdelana z ogljično nevtralnostjo. Pri tem ne gre le za izdelavo motorjev na električni pogon, za doseganje ogljične nevtralnosti igra vlogo tudi transport do Bruslja.  
Pot do ogljično nevtralne proizvodnje se začne v Györu in še prej. Da bi se prihranili viri med transportom, se v največjo tovarno motorjev na svetu 97 odstotkov od približno 5.000 sestavnih delov dostavi in shranjuje v embalaži za večkratno uporabo ali v posebnih materialih. Poleg tega se reciklira več kot 99 odstotkov odpadkov, ki nastanejo na lokaciji Audi Madžarska.


Tudi na poti do Belgije se skrb za ogljično nevtralnost nadaljuje. Audi za prevoz uporablja okolju prijazen železniški prevoz, tako imenovane "zelene vlake", ki jih upravlja DB Cargo. Ti so bodisi ogljično nevtralni ali pa imajo ogljično nevtralno bilanco¹. Med potovanjem po Avstriji vlaki uporabljajo 100-odstotno zeleno elektriko iz obnovljivih virov, ki jo zagotavlja "DBeco plus". Na Madžarskem in v Belgiji, kjer ni na voljo, pa se namesto nje uporablja storitev "DBeco neutral". Energija, porabljena za transport, se pri tej storitvi kompenzira s podnebnimi certifikati, pridobljenimi v drugih projektih, v okviru katerih se zmanjšujejo ogljični izpusti. V končni enačbi se v okoljski bilanci lahko doseže ogljična nevtralnost tako za proizvodnjo kot za transport električnih motorjev od Györa do Bruslja. 

 

Video title

“quote”

Karoserija v proizvodnji.
V Bruslju je ključna tovarna za e-mobilnost pri znamki Audi. Leta 2021 se je v Bruslju proizvedlo 43.866 vozil na povsem električni pogon.
Pogled na tovarno Audi v Györu iz zraka.
Fotovoltaični sistem prekriva streho dveh logističnih centrov Audi Madžarska v Györu in proizvede okoli 9.5 gigavatnih ur električne energije na leto.
Avtomatizirani transportni roboti v tovarni Audi v Györu.
Okoli 1.000 popolnoma avtomatiziranih vodenih vozil (AGV-jev) za notranjo logistiko v Györu poganja zelena elektrika.
Tovorni vlak avstrijske železnice ÖBB pred tovarno Audi.
Ogljično nevtralni transport: “zeleni vlak” potuje v Bruselj, kjer se izdelujejo novi povsem električni modeli Audi Q8 e-tron.

“quote”

Györ in Bruselj v številkah

Tovarna v Bruslju za razogljičenje uporablja različne vzvode in je bila prva certificirana ogljično nevtralna proizvodnja velikega obsega na svetu v premijskem segmentu. To je bila prednostna naloga za Audi Bruselj in je bila izpolnjena z uporabo obnovljive energije, ki temelji na treh ključnih stebrih:

  • Prehod na zeleno elektriko leta 2012. S tem namenom je bil v tovarni nameščen eden največjih fotovoltaičnih sistemov v regiji. Trenutno meri 107.000 kvadratnih metrov in ustvari približno 9.000 megavatnih ur električne energije na leto.

  • Certifikati za bioplin. Obnovljivost energije za ogrevanje proizvodnih hal, pisarn in drugih prostorov na lokaciji tovarne v Bruslju se zagotavlja s pomočjo certifikatov za bioplin. Voda za toplotno oskrbo se ogreva s plinom, ki se kompenzira s certifikati za bioplin. Za vsako porabljeno megavatno uro plina Audi Bruselj kupi potrdilo o izvoru za eno megavatno uro bioplina. Trenutno bioplin prihaja iz Francije.

  • Ogljični krediti za preostale energetske potrebe. S prvima dvema ukrepoma bruseljska tovarna svoje potrebe po energiji skoraj v celoti zagotovi z obnovljivimi viri. Približno 5 % ogljičnih izpustov, ki se jim je tehnično nemogoče izogniti, pa nevtralizira s tako imenovanimi projekti ogljičnih kreditov kot tretjim ukrepom.


Ker je na lokaciji v Bruslju potrebnih več kot 4.000 različnih delov in komponent, ki dnevno prihajajo z vlaki in tovornjaki iz več kot 500 dobaviteljskih podjetij, si je Audi Bruselj zadal cilj, da bo poskrbel za visoko učinkovitost infrastrukturnih procesov in tako že od samega začetka zmanjšal porabo energije. Sodoben logistično-dobavni center "Automotive Park" zagotavlja infrastrukturo za učinkovito materialno oskrbo tovarne. S proizvodnimi halami je povezan prek mostu. Tesna integracija s pametno logistiko v obratu povečuje učinkovitost proizvodnje, saj deluje z avtomatiziranim transportom materiala z uporabo AGV-jev (avtomatiziranih vodenih vozil) in digitaliziranimi procesi.


Na koncu proizvodnega procesa dve tovarni in številni oddelki (proizvodnja, logistika, trajnostni razvoj in prodaja) dajejo zagotovilo, da proizvodnja modelov Audi Q8 e-tron v okoljski bilanci dosega ogljično nevtralnost¹, kupci pa s tem vedo, da dobijo zeleno vozilo.

small text

heading

text

button

small text

heading

text

button
Pogled v notranjost modela Audi Q8 e-tron.
Standardni virtualni prikazovalnik Audi na armaturni plošči prikazuje vse pomembne vidike električne vožnje, od polnilne moči do dosega.
Stranski pogled na vozilo Audi Q8 e-tron od blizu.
Digitalni matrični LED-žarometi so opcijski pri modelih Audi Q8 e-tron. Značilnosti tehnologije dnevnih luči so zelo prepoznavne za družino e-tron.
Pogled od blizu na sprednji del vozila z novim značilnim enodelnim okvirjem znamke Audi.
Design sprednjega dela modela Audi Q8 e-tron z značilnim enodelnim okvirjem mreže hladilnika uporablja oblikovalski jezik družine e-tron. Štirje krogi imajo zdaj prvič dvodimenzionalni design.
Polnilni kabel visoke polnilne moči povezan na Audi Q8 e-tron.
Novi Audi Q8 e-tron, odvisno od modela, lahko doseže maksimalno hitrost polnjenja do 170 kW na hitrih polnilnicah HPC (visokonapetostno polnjenje).

1 Audi neto ogljično nevtralnost obravnava kot stanje, v katerem se po izčrpanju drugih možnih ukrepov za zmanjšanje izpustov CO₂, ki jih povzročajo izdelki ali dejavnosti Audija in/ali trenutno neizogibnih izpustov CO₂ v okviru dobavne verige, proizvodnje in recikliranja vozil Audi, zagotovi vsaj kvantitativna kompenzacija s prostovoljnimi in globalnimi projekti za odstranjevanje CO₂ iz ozračja. V fazi uporabe vozila, to je od trenutka, ko je vozilo dostavljeno kupcu, se proizvedeni izpusti CO₂ ne upoštevajo.

Podrobne okoljske informacije za modele Audi Q8 e-tron najdete na audi.si.

Za vozilo so na voljo samo vrednosti porabe in izpustov v skladu s postopkom WLTP in ne v skladu z NEVC.

“Quote”

 

 

Video title

 

 

“Quote”

Video title

Audi Q8 e-tron
Audi Q8 e-tron

Popolnost napredka: povsem električni Audi Q8 e-tron

Audi Q8 e-tron je naslednji mejnik v portfelju povsem električnih vozil znamke Audi. Predstavljamo osem dejstev o novem prestižnem električnem SUV-ju.

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik