trajnostni razvoj 31.07.2023
-
Iskanje po AudiLab Slovenija
24.01.2023 Avtor: AUDI AG Fotografije: Arhiv Audi
Ko sta se leta 2018 začela proizvajati prva povsem električna modela znamke Audi, Audi e-tron in Audi e-tron Sportback, je to pomenilo začetek nove dobe v madžarski tovarni Audi v Györu. Tu so se proizvajali motorji na električni pogon, ki so potem potovali v Bruselj v Belgiji, kjer so se izdelovali modeli Audi e-tron. Enako velja tudi za njegove naslednike, nove modele Audi Q8 e-tron.
Audi Madžarska je leta 2018 postal središče izdelave električnih motorjev za skupino Audi, s tem pa je tovarna postala ne le standard v tehnološkem smislu, ampak tudi zgled z vidika trajnostnega razvoja. Zahvaljujoč geotermalni elektrarni, največjemu fotovoltaičnemu sistemu na strehi v Evropi in drugim ukrepom, kot je nakup certifikatov za bioplin, je dosegel ogljično nevtralnost v okoljski bilanci. Zelena proizvodnja električnih motorjev za nove modele Audi Q8 e-tron je pomemben prispevek k temu, da se kupcem zagotovijo vozila, ki so izdelana z ogljično nevtralnostjo. Pri tem ne gre le za izdelavo motorjev na električni pogon, za doseganje ogljične nevtralnosti igra vlogo tudi transport do Bruslja.
Pot do ogljično nevtralne proizvodnje se začne v Györu in še prej. Da bi se prihranili viri med transportom, se v največjo tovarno motorjev na svetu 97 odstotkov od približno 5.000 sestavnih delov dostavi in shranjuje v embalaži za večkratno uporabo ali v posebnih materialih. Poleg tega se reciklira več kot 99 odstotkov odpadkov, ki nastanejo na lokaciji Audi Madžarska.
Tudi na poti do Belgije se skrb za ogljično nevtralnost nadaljuje. Audi za prevoz uporablja okolju prijazen železniški prevoz, tako imenovane "zelene vlake", ki jih upravlja DB Cargo. Ti so bodisi ogljično nevtralni ali pa imajo ogljično nevtralno bilanco¹. Med potovanjem po Avstriji vlaki uporabljajo 100-odstotno zeleno elektriko iz obnovljivih virov, ki jo zagotavlja "DBeco plus". Na Madžarskem in v Belgiji, kjer ni na voljo, pa se namesto nje uporablja storitev "DBeco neutral". Energija, porabljena za transport, se pri tej storitvi kompenzira s podnebnimi certifikati, pridobljenimi v drugih projektih, v okviru katerih se zmanjšujejo ogljični izpusti. V končni enačbi se v okoljski bilanci lahko doseže ogljična nevtralnost tako za proizvodnjo kot za transport električnih motorjev od Györa do Bruslja.
“quote”
“quote”
Tovarna v Bruslju za razogljičenje uporablja različne vzvode in je bila prva certificirana ogljično nevtralna proizvodnja velikega obsega na svetu v premijskem segmentu. To je bila prednostna naloga za Audi Bruselj in je bila izpolnjena z uporabo obnovljive energije, ki temelji na treh ključnih stebrih:
Ker je na lokaciji v Bruslju potrebnih več kot 4.000 različnih delov in komponent, ki dnevno prihajajo z vlaki in tovornjaki iz več kot 500 dobaviteljskih podjetij, si je Audi Bruselj zadal cilj, da bo poskrbel za visoko učinkovitost infrastrukturnih procesov in tako že od samega začetka zmanjšal porabo energije. Sodoben logistično-dobavni center "Automotive Park" zagotavlja infrastrukturo za učinkovito materialno oskrbo tovarne. S proizvodnimi halami je povezan prek mostu. Tesna integracija s pametno logistiko v obratu povečuje učinkovitost proizvodnje, saj deluje z avtomatiziranim transportom materiala z uporabo AGV-jev (avtomatiziranih vodenih vozil) in digitaliziranimi procesi.
Na koncu proizvodnega procesa dve tovarni in številni oddelki (proizvodnja, logistika, trajnostni razvoj in prodaja) dajejo zagotovilo, da proizvodnja modelov Audi Q8 e-tron v okoljski bilanci dosega ogljično nevtralnost¹, kupci pa s tem vedo, da dobijo zeleno vozilo.
1 Audi neto ogljično nevtralnost obravnava kot stanje, v katerem se po izčrpanju drugih možnih ukrepov za zmanjšanje izpustov CO₂, ki jih povzročajo izdelki ali dejavnosti Audija in/ali trenutno neizogibnih izpustov CO₂ v okviru dobavne verige, proizvodnje in recikliranja vozil Audi, zagotovi vsaj kvantitativna kompenzacija s prostovoljnimi in globalnimi projekti za odstranjevanje CO₂ iz ozračja. V fazi uporabe vozila, to je od trenutka, ko je vozilo dostavljeno kupcu, se proizvedeni izpusti CO₂ ne upoštevajo.
Podrobne okoljske informacije za modele Audi Q8 e-tron najdete na audi.si.
Za vozilo so na voljo samo vrednosti porabe in izpustov v skladu s postopkom WLTP in ne v skladu z NEVC.
“Quote”
“Quote”
Prikazana vozila lahko v posameznih detajlih odstopajo od trenutne ponudbe za slovenski trg. Na slikah so prikazani nekateri elementi dodatne opreme, ki so na voljo za doplačilo. Vse cene so neobvezujoče priporočene cene, vključno z DDV in davkom na motorna vozila. Pridržujemo si pravico do napak v vsebini in do sprememb.
Ogljikov dioksid (CO₂) je najpomembnejši toplogredni plin, ki povzroča globalno segrevanje. Emisije onesnaževal zunanjega zraka iz prometa pomembno prispevajo k poslabšanju kakovosti zunanjega zraka. Prispevajo zlasti k čezmerno povišanim koncentracijam prizemnega ozona, delcev PM₁₀ in PM₂,₅ ter dušikovih oksidov. Podrobne okoljske informacije o novih osebnih avtomobilih najdete na seznamu o varčni porabi goriva in emisijah CO₂.
© 2021. Porsche Slovenija d.o.o. Vse pravice pridržane.