trajnostni razvoj 24.10.2024
Ko sta se leta 2018 začela proizvajati prva povsem električna modela znamke Audi, Audi e-tron in Audi e-tron Sportback, je to pomenilo začetek nove dobe v madžarski tovarni Audi v Györu. Tu so se proizvajali motorji na električni pogon, ki so potem potovali v Bruselj v Belgiji, kjer so se izdelovali modeli Audi e-tron. Enako velja tudi za njegove naslednike, nove modele Audi Q8 e-tron.
Audi Madžarska je leta 2018 postal središče izdelave električnih motorjev za skupino Audi, s tem pa je tovarna postala ne le standard v tehnološkem smislu, ampak tudi zgled z vidika trajnostnega razvoja. Zahvaljujoč geotermalni elektrarni, največjemu fotovoltaičnemu sistemu na strehi v Evropi in drugim ukrepom, kot je nakup certifikatov za bioplin, je dosegel ogljično nevtralnost v okoljski bilanci. Zelena proizvodnja električnih motorjev za nove modele Audi Q8 e-tron je pomemben prispevek k temu, da se kupcem zagotovijo vozila, ki so izdelana z ogljično nevtralnostjo. Pri tem ne gre le za izdelavo motorjev na električni pogon, za doseganje ogljične nevtralnosti igra vlogo tudi transport do Bruslja.
Pot do ogljično nevtralne proizvodnje se začne v Györu in še prej. Da bi se prihranili viri med transportom, se v največjo tovarno motorjev na svetu 97 odstotkov od približno 5.000 sestavnih delov dostavi in shranjuje v embalaži za večkratno uporabo ali v posebnih materialih. Poleg tega se reciklira več kot 99 odstotkov odpadkov, ki nastanejo na lokaciji Audi Madžarska.
Tudi na poti do Belgije se skrb za ogljično nevtralnost nadaljuje. Audi za prevoz uporablja okolju prijazen železniški prevoz, tako imenovane "zelene vlake", ki jih upravlja DB Cargo. Ti so bodisi ogljično nevtralni ali pa imajo ogljično nevtralno bilanco¹. Med potovanjem po Avstriji vlaki uporabljajo 100-odstotno zeleno elektriko iz obnovljivih virov, ki jo zagotavlja "DBeco plus". Na Madžarskem in v Belgiji, kjer ni na voljo, pa se namesto nje uporablja storitev "DBeco neutral". Energija, porabljena za transport, se pri tej storitvi kompenzira s podnebnimi certifikati, pridobljenimi v drugih projektih, v okviru katerih se zmanjšujejo ogljični izpusti. V končni enačbi se v okoljski bilanci lahko doseže ogljična nevtralnost tako za proizvodnjo kot za transport električnih motorjev od Györa do Bruslja.