Audi Sport 21.08.2024
G. Seebach, Formula E je v dirkanje vpeljala trajnost, zdaj pa Audi zapušča prvenstvo in vstopa na Rally Dakar. Mar ni to protislovje?
Audi je bil prvi nemški proizvajalec v prestižnem segmentu, ki je tekmoval v Formuli E. Tekmovanje je spremljalo našo preobrazbo v zadnjih letih. Toda e-mobilnost za nas ni več vizija prihodnosti, ampak je sedanjost. Najboljši primer tega je naš prvi povsem električni visoko zmogljivi cestni model, Audi RS e-tron GT, ki je na trgu od začetka leta. V Rallyju Dakar zdaj vidimo priložnost za nov preboj, kot cilj pa smo si zastavili predstavitev in nadaljnji razvoj naše tehnologije – v tem primeru električnega pogonskega koncepta – pod ekstremnimi pogoji.
Med Formulo E in rallyjem je še precej manevrskega prostora, zakaj ste izbrali ta ekstrem?
Ker so prav ekstremi tisto, kar nas privlači. Audi si je v motošportu vedno drznil početi stvari, ki si jih ni upal nihče drug. Pogon quattro je v začetku osemdesetih sprožil revolucijo v rallyju, Audi pa je na dirki 24 ur Le Mansa odnesel tudi prvo zmago z dirkalnikom na hibridni pogon. Z Rallyjem Dakar nadaljujemo z razvojem konceptov električnega pogona v ekstremnih voznih pogojih. Audi RS Q e-tron¹ združuje električni pogonski sistem in sistem pretvornika energije, ki ga sestavljata motor TFSI in generator. Nedvomno gre za tehnološko najbolj zahtevno vozilo, kar smo jih kadarkoli uporabili za dirkanje.
Zakaj je ta pogonski koncept tako poseben?
Pogonski sklop vozila je električen. Ker pa v puščavi ni polnilnih postaj, smo se odločili za inovativen koncept polnjenja: Audi RS Q e-tron¹ je opremljen z motorjem TFSI, s katerim smo dvakrat zapored osvojili prvenstvo DTM. Motor je del sistema pretvornika energije, ki med vožnjo polni visokonapetostno baterijo. Cilj je inteligentno povezati različne komponente baterije, električnega pogona in motorja z notranjim zgorevanjem ter zagotoviti njihovo optimalno medsebojno delovanje v ekstremnih pogojih.