Lucas di Grassi, dirkač brez počitka

Ambicioznost, predanost, odločnost: tako je Lucas di Grassi postal najuspešnejši dirkač formule E. Audijev tovarniški voznik pa ni le pionir elektrifikacije v dirkaški kabini, kot podjetnik pospešuje razvoj e-tehnologije, kot ambasador Združenih narodov za čist zrak pa promovira inovativne rešitve za varstvo okolja. Prvak formule E v svoji rodni Braziliji podpira projekte za zaščito pred virusom COVID-19 in organizira novo latinskoameriško okoljsko konferenco.

15.07.2020 Avtor: Audi Team  Fotografije: Arhiv Audi

Lucas di Grassi v dirkaški opremi

Prvak motošporta z e-misijo

Lucas di Grassi za ekipo Audi Sport ABT Schaeffler vozi že od leta 2014, od samih začetkov prvenstva električnih avtomobilov formula E. Brazilec, rojen leta 1984 v São Paulu, je eden od soustanoviteljev prve mednarodne serije dirkalnih avtomobilov s popolnoma električnim pogonom. Formulo E je zaenkrat zaznamoval bolj kot katerikoli drug voznik: bil je zmagovalec čisto prve dirke, prvak med dirkači v sezoni 2016/2017 in prvak med moštvi v sezoni 2017/2018 (z ekipo Audi Sport ABT Schaeffler).

V tem času je Lucas di Grassi postal najprepoznavnejši obraz formule E na svetu ter mednarodno priznani pionir avtomobilske elektrifikacije in preobrazbe mobilnosti. »Globalno segrevanje je za mnoge ljudi tako oddaljena grožnja, da svoje vedenje spremenijo le, če od tega pričakujejo korist.

“Prepričan sem, da mora trajnostni razvoj našega planeta temeljiti na tehnologiji in inovacijah.”

Prvenstvo električne formule E, ki se po različnih velemestih odvija že šesto sezono, zato skupaj izkoriščamo za opozarjanje na teme, kot so električna mobilnost, trajnost, inovacije in ohranjanje okolja. V skladu z našim poslanstvom Dirkanje z razlogom (Racing for a reason) in načrtom Audi Roadmap E, katerega cilj je 30 novih elektrificiranih modelov vozil do leta 2050, obiskujemo pobudnike zanimivih projektov in start-upov v krajih, kjer se odvijajo tekme.

Na primer: Februarja 2020 sta Lucas di Grassi in njegov moštveni kolega Daniel Abt obiskala podjetje BiomiTech v Mexico Cityju. Mlado tehnološko podjetje iz mehiške prestolnice je razvilo neke vrste umetno drevo, imenovano BioUrban 2.0, ki posnema proces fotosinteze in  lahko porabi 368-krat več ogljikovega dioksida kot 'pravo' drevo.

Pred naslednjo dirko Formule E je Lucas di Grassi naredil še kratek postanek na mednarodnem filmskem festivalu v Berlinu, kjer je sodeloval v razpravi o idejah, tehnologijah in vizijah za bolj trajnostno prihodnost, ki je potekala pod sloganom The show must go green (predstava mora postati zelena). Audi je bil letos že sedmo leto zapored glavni sponzor Berlinala.

Konec februarja, med pripravami na prvenstvo Formule E v Marakešu, je Lucas di Grassi obiskal še največjo sončno elektrarno na svetu. Elektrarna Noor se nahaja 200 km južno od severnoafriškega velemesta. »Ta napredna elektrarna iz sončne svetlobe vsak dan proizvede dvakrat toliko električne energije, kot jo potrebujejo v Marakešu. Dovolj, da bi kar neverjetnih 34 milijonkrat napolnili avtomobil formule E, kot je moj povsem električni Audi e-tron FE06,« navdušeno pripoveduje di Grassi.

Lucas di Grassi med predavanjem na podnebnem tednu v mestu New York

Ambasador Združenih narodov za okolje

Lucas di Grassi pa si ne prizadeva le za čim hitrejši prehod na električno mobilnost. Od leta 2018, ko je postal ambasador Združenih narodov (ZN) za čist zrak, je Brazilec, ki z družino živi v Monaku, z okoljskim in podnebnim ozaveščanjem ter spodbujanjem daljnosežnega tehničnega napredka za zaščito Zemlje, presegel področje avtomobilizma.

Konec lanskega leta je veliko pozornosti pritegnil z dokumentarcem The Race For Clean Air, ki so ga snemali v New Delhiju. »Namen projekta ni bil s prstom kazati na Indijo. Hoteli smo predstaviti idejo,  da če lahko dvignemo raven okoljevarstva v New Delhiju, lahko to storimo kjerkoli,« pojasni di Grassi. Indijska prestolnica, ki ima skoraj 29 milijonov prebivalcev, je takoj za Tokiem drugo največje mesto na svetu, po onesnaženosti zraka pa gladko zaseda prvo mesto.

»Če poznamo najslabši možni scenarij, je izvedba v vseh drugih primerih lažja,« ugotavlja Lucas di Grassi. »Ko govorimo o onesnaženosti zraka, ne obstaja čarobna tabletka, ki bi delovala povsod. Ukrepe je treba v vsaki državi izvajati tako, da ustrezajo družbenim in ekonomskim vrednotam.«

V vlogi ambasadorja ZN za okolje je Lucas di Grassi podal krajši govor na newyorškem podnebnem dogodku Climate Week, oglasil pa se je tudi ob dnevu Zemlje, ki ga od leta 1970 obeležujemo vsakega 22. aprila. Pod vtisom pandemije covida-19 je nekdanji prvak formule E na Twitterju zapisal: »To je poseben dan Zemlje. Zaradi trenutne krize ljudje bolj občutijo spremembo v kakovosti zraka. Naj bo to spodbuda za prehod v čistejšo in boljšo prihodnost za človeštvo.«

 

Video title

On board with Angus

“The aeronautical-inspired seatsfeature netting that adjusts to each passenger’s shape.”

The concept certainly appears cool and suitably futuristic, both from outside and inside the ultra-minimalist cabin. My details and my ‘journey’ have already been pre-registered on an app on my smartphone and, as I settle into the seat, I’m recognised and welcomed aboard by PIA, my speaking Personal Intelligent Assistant. The seats certainly feel comfortable, and, currently, there’s sufficient space behind them to hold a couple of small bags, although it’s possible the flying taxi will be smaller in size when it reaches production. The ‘dashboard’ in front of me is one large screen that incorporates augmented-reality technology and enables me to highlight icons simply by moving my eyes


By pressing on a small touchpad mounted between the seats, I can then choose the ambient-lighting theme I desire, and the type of music I wish to listen to through the speakers built into the headrests. Naturally, there is plenty of glass area to provide occupants with a fine view as they soar over the city, although the floor below my feet is not transparent – and deliberately so, as Nicolas points out: ‘We wanted to create an open environment that enables passengers to enjoy the experience, but we also wanted to ensure they felt safe and weren’t frightened.’

“quote”

Trust is key

But how would I feel if I actually were in a real, electric battery-powered drone flight with no pilot in sight? ‘I’m sure people won’t trust an autonomous flying machine 100 per cent straight away – even though we already fly around the world in airliners on autopilot,’ Stefano Mancuso, the co-ordinator of Italdesign’s electric and electronic architecture project unit, tells me. ‘But by the time the flying taxi becomes a reality – say, by 2030 – we’ll all be very used to using autonomous cars. And, anyway, when the taxi’s in the air, there’ll always be human support at hand – there’ll always be someone passengers can talk to in a control centre who’ll be able to take remote control, if needs be.’ So, I invite an honest, quick-fire, one-word answer: would Stefano go up in the flying taxi? ‘Yes,’ comes the immediate reply. ‘I would. I won’t be on the first flight, though, as our CEO’s already signed up for that!’
To je poseben dan Zemlje.

Lucas di Grassi

small text

heading

text

button

Lucas di Grassi z masko in vizorjem, med vožnjo na avtobusu

Pionir trajnostnega razvoja v Braziliji

Lucas di Grassi je še posebej zaskrbljen zaradi svoje domovine, Brazilije, ki bi morala narediti več na področju okoljevarstva in trajnostne rabe surovin. Zelo intenzivno se posveča ozaveščanju o odgovornem ravnanju z okoljem in ohranjanju narave. Brazilci so tradicionalno dirkaški narod, in Lucas di Grassi se kot eden najuspešnejših brazilskih dirkačev zaveda svojega vpliva na rojake.

V svojem rodnem São Paulu je ustanovil Zero Summit, prvi latinskoameriški kongres, posvečen tehnologijam in idejam, ki zagotavljajo ogljično nevtralnost. Na predstavitvi dogodka, ki je načrtovana za konec letošnjega leta, bo prisoten tudi Audi. »Audi bo na Zero Summitu brazilskemu trgu med drugim predstavil tudi model e-tron Sportback*«, pove Lucas di Grassi. Navdih za okoljsko srečanje je dobil na lanskoletni predstavitvi festivala Greentech v Berlinu, ki ga je organiziral nekdanji svetovni prvak Formule 1 Nico Rosberg.

small text

heading

text

button

“V lanskem letu sem letel 154-krat. En hektar gozda pa je dovolj, da odtehta 500 letov.”

»Zame si velik navdih«, je Lucas di Grassi aprila zaupal Nicu Rosbergu v njegovi novi YouTube videoseriji #Leaders4Good. Nemški dirkač je od konca svoje kariere za volanom glasen zagovornik podnebno nevtralne mobilnosti, zdaj pa je postal tudi partner v organizaciji formule E. Dva šampiona v formuli 1, ki sta bila nekoč tekmeca, sta danes soseda v Monaku.

Nica Rosberga posebej zanima, kako Lucas di Grassi pomaga Braziliji med pandemijo covida-19. Di Grassi se je v svoji domovini, kamor se je z ženo Bianco in sinom Leonardom vrnil med prekinitvijo sezone formule E, čisto po naključju vključil v tri projekte:

  1. Zbiranje finančnih sredstev za boljšo higiensko varnost v domovih za ostarele.
  2. Podpora podjetniku, ki sicer izdeluje podplate za čevlje, sedaj pa svojih sto 3D printerjev uporablja za izdelavo zaščitnih mask.
  3. Zavzema pa se tudi za alternativni, časovno učinkovitejši postopek dezinfekcije avtobusov in vlakov z UV žarki namesto s kemikalijami.

Lucas di Grassi pa se je že pred pandemijo covida-19 lotil še enega projekta: »Kupil sem hektar deževnega gozda v Braziliji, ki je bil popolnoma izkrčen. Zdaj pomagam pri pogozdovanju.« Na ta način želi uravnotežiti številna potovanja z letalom, ki so za poklicnega mednarodnega dirkača nujno zlo. »V lanskem letu sem letel 154-krat. En hektar gozda pa je dovolj, da odtehta 500 letov,« pravi di Grassi.

 

 

Video title

 

 

“Quote”

Video title

small text

heading

text

button

Napis Lucas di Grassi
Portret Lucas di Grassi
Lucas di Grassi v peščenem okolju
Lucas di Grassi s čelado, v svoji Audi Formuli E

2020-06_audi_mcNish_08-featured-1
2020-06_audi_mcNish_08-featured-1

Allan McNish: “To je neverjetna pot”

Z vodjo Audijeve Formula E ekipe smo se pogovarjali o največjih izzivih, odgovornostih in posebnostih dirkanja z električnimi dirkalniki.

Preberite več

Morda bi vas zanimali tudi članki:

2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik