Marc Girardelli: "Pozimi je Audi nepremagljiv"

V projektu Uporabimo uporabljeno smo skupaj s partnerjema Mariem Herzogom in Ireno Fonda odslužene oglasne transparente, ki so nekoč obeleževali FIS tekme svetovnega pokala v alpskem smučanju, uporabili v novih izdelkih. Projekt je podprl tudi nekdanji vrhunski smučar Marc Girardelli. S tem namenom je obiskal Slovenijo in pred dobrodelno dražbo unikatnih potovalnih torb smo ga ujeli tudi za kratek pogovor.

28.06.2023 Avtor: Audi Team  Fotografije: Bor Dobrin

bd23 A 06 marc ghirardelli-043_hires

 

Gospod Girardelli, dobrodošli v Sloveniji. Veseli smo, da ste se nam lahko pridružili na današnjem dogodku Uporabimo uporabljeno, na dražbi unikatnih potovalnih torb iz odsluženih oglasnih transparentov, ki jih je Audi kot dolgoletni partner FIS svetovnega pokala v alpskem smučanju uporabljal na smučarskih tekmah. Zakaj ste se odločili podpreti projekt Uporabimo uporabljeno in kaj menite o njem?

Že ko mi je Mario (Herzog, op. av.) predstavil projekt, se mi je zdela zelo dobra ideja, saj gre za material, ki se običajno po uporabi na tekmah zavrže. Odlično se mi zdi, da se iz oglasnih transparentov naredijo torbe in morda tudi drugi izdelki, kot so pasovi. Glede na to, da so bili uporabljeni na znanih tekmah v znanih smučarskih središčih, kot sta Kranjska Gora ali Maribor, imajo torbe po mojem mnenju zgodovinsko vrednost. Spomniš se zgodovine, določene tekme. To je krasno orodje za pripovedovanje zgodb in glede na to, da je Audi že več kot 20 let glavni partner FIS tekem v alpskem smučanju, je zgodb veliko. Mislim, da je to krasna ideja in tudi sam bi rad imel tako torbo.


Upamo, da ste prijetno potovali do Ljubljane.

Bila je malce dolga pot. Včeraj zvečer sem prišel iz Liechtensteina do Salzburga in tam prenočil, v Nemčiji je bil namreč kar gost promet. Zadnji del poti od Salzburga do Ljubljane danes dopoldan je bila pa krasna, triurna vožnja do Ljubljane. Bilo je ležerno, ni bilo veliko prometa, fantastična vožnja je bila.

 

bd23-A-06-marc-ghirardelli-485-blur

 

Ste prišli s svojim avtom, modelom Audi A6 allroad?

Tako je. Imam model Audi A6 allroad, zdaj približno že dve leti, z dobrimi 190 tisoč kilometri. Na leto namreč naredim okoli 60 tisoč kilometrov, kar ni tako veliko kot prejšnja leta. Toda v vsakem primeru potrebujem avto, ki je zanesljiv, ima dovolj prostora in je udoben. In tudi, da je moderen, da design ustreza mojemu značaju. Zame Rolls Royce ne bi bil dobra ideja. Če grem k pomembnim strankam, moram imeti nekaj reprezentativnega in Audi je pravi avto za vse moje potrebe skupaj. Je zelo zanesljiv, to je zdaj verjetno že dvanajsti Audi, ki sem ga kupil v zadnjih 30 letih. Vsaj deset modelov je bilo Audi A6 in zadnji so vsi različice allroad. Tudi moj naslednji avto bo gotovo znamke Audi. Včasih sem imel tudi druge znamke, a sem imel z njimi več težav, zlasti pozimi. Pozimi je Audi nepremagljiv, vedno se vračam k tej znamki. Pogosto vozim v gorah, velikokrat pozimi, in ko imam dogodke s strankami, moram zanesljivo priti tja. Ne morem reči: 'Pridem jutri, trenutno imam težave z avtom.'


Ali uživate v vožnji z avtom? V smučarski karieri ste blesteli v vseh disciplinah, smuku, veleslalomu, slalomu, kako je pa na cestah? Ste bolj "smukač" in imate radi hitrost na avtocestah ali "slalomist" po podeželskih cestah?

Rad vozim povsod, kjer ni gostega prometa. Mislim, da imamo vsi težave s tem in na avtocestah je pogosto veliko prometa, tudi v gorah. Ko pa vozim po Alpah čez prelaze v Italiji, v Švici, in tam ni veliko prometa, je občutek krasen. Ko voziš visoko nad drevesi in vidiš ledenike, voziš malo navzdol, se ustaviš na kavi in občuduješ razgled – to je krasen občutek in to lahko doživiš le z zanesljivim avtomobilom. To mi je zelo všeč. Na splošno pa bi rekel, da moram biti zaradi posla na poti zelo fleksibilen. Organizirati moram namreč dogodke, prodajam smučarsko opremo za smučarska središča, smučarske šole, smučarske klube in imam tudi druge obveznosti in avto, ki ga potrebujem za posel, mi mora zagotavljati mobilnost.

 

Video title

“quote”

bd23 A 06 marc ghirardelli-261_hires
bd23 A 06 marc ghirardelli-578_hires

"Pozimi je Audi nepremagljiv, vedno se vračam k tej znamki. Pogosto vozim v gorah, velikokrat pozimi, in ko imam dogodke s strankami, moram zanesljivo priti tja."

Za vami je impresivna kariera. Osvojili ste pet velikih kristalnih globusov, dosegli ste 46 zmag na tekmah svetovnega pokala v alpskem smučanju, dve zlati medalji in eno bronasto na svetovnem prvenstvu, dve medalji na zimskih olimpijskih igrah leta 1992. Tudi v Sloveniji smo lahko v živo spremljali vaše odlične vožnje. Trikrat ste zmagali na pokalu Vitranc. Kako se spominjate smučanja v Kranjski Gori?

Dobro je bilo. Spomnim se, da smo bili veliko v kazinu in restavraciji – tam imajo zelo dobre testenine s tartufi (smeh). Vsakič, ko sem bil tam, se spomnim, kako dobre so bile te testenine. Krasne spomine imam na Kranjsko Goro. Tam sem zmagal na nekaj tekmah, prva je bila leta 1982 in zadnja, se mi zdi, leta 1993 proti koncu moje kariere. Okolica je zelo lepa, podobno kot St. Moritz ali Zermatt, mislim, da so bili vedno dobri pogoji za smučanje, zlasti za tekmovanje. Na tekmah je bilo vedno veliko gledalcev, zlasti ko so tekmovali, in tudi zmagovali, Bojan Križaj, Rok Petrovič, Jure Franko. Na slalomskih tekmah je bilo po 30.000 gledalcev – samo dva slaloma na svetu imata še toliko gledalcev, Kitzbühel in Schladming. Nobena druga slalomska tekma nima toliko gledalcev in to je za tekmovalce zelo dober občutek. No, gledalcem ni bilo preveč všeč, ko sem premagal Križaja ali Petroviča (smeh), ampak to je v redu, to je razumljivo, saj sta bila Slovenca.

bd23 A 06 marc ghirardelli-199_hires

 

Ne smemo tudi mimo vaših treh smukaških zmag na legendarni tekmi za pokal Hahnenkamm v Kitzbühelu v letih 1989, 1991 in 1995. Bi si danes še upali tekmovati na progi Streif?

Več let vsak januar organiziram dogodke med tekmami za pokal Hahnenkamm. Po tekmi z nekaj strankami naredimo pregled proge od začetka do ciljne črte in to je vedno zelo zelo posebna izkušnja. Vstopiš v startno hišico in se počasi premikaš naprej – tako ledeno je kot tole steklo na mizi. Vedno moram izostriti robnike strank, sicer so izgubljeni. Vendar tudi z zelo ostrimi robniki smuči ne moreš stati na mestu, drsiš navzdol, ker je tako ledeno in tako strmo. Vsakič se vprašam, kako sem lahko pred 30 leti vozil po tej progi. Zdaj zamrznem, občutek je, kot da skočiš iz padala brez podpore, nekaj podobnega. Grozeč občutek je, in vesel sem, da mi zdaj ni več treba.

 

"
Krasne spomine imam na Kranjsko Goro.
"

small text

heading

text

button

bd23 A 06 marc ghirardelli-371_hires

 

Kaj pa navzgor, v avtomobilu? Verjetno ste že slišali za podvig profesionalnega voznika Mattiasa Ekströma, ki je leta 2019 prevozil legendarni Streif z električnim modelom Audi e-tron quattro.

Da, slišal sem za to. To je absoluten kompliment avtomobilu in njegovi prilagoditvi, saj vsak avtomobil, tudi če ima posebne zimske pnevmatike, kot jih je imel Audi e-tron za ta podvig, tega ne zmore. Da lahko pelje navzgor po tako strmem naklonu, je po mojem mnenju tudi dokaz, da je Audi verjetno najboljši zimski avto na svetu. Nobena druga znamka ne bi mogla narediti česa takega.


Audi e-tron je bil v tistem času prvi povsem električni model znamke Audi, predhodnik modela Audi Q8 e-tron, ki ga bomo lahko občudovali tudi na današnjem dogodku. Ste že imeli priložnost preizkusiti ga? Ali kak drug električni model?

Ne, modela Audi Q8 e-tron še nisem vozil. Sem pa kot sopotnik vozil v električnem modelu Fisker, ker je bil moj prijatelj vlagatelj. Bila je zanimiva izkušnja, mislim pa, da za moje potrebe električni avto še ni najboljši. Velikokrat namreč vozim na velikih razdaljah, včasih tudi po 600 km na dan, po gorah, pozimi, ko nizke temperature vplivajo na zmogljivost baterije. Prepričan sem tudi, da je zelo dobra izbira zlasti v mestih z veliko prometa. Mislim, da je fantastično, če zrak zaradi električnih vozil lahko ostane čist in mesto tiho. Za večino ljudi, ki prevozijo po 15, 20 tisoč kilometrov na leto, mislim, da je električni pogon zelo pozitiven, saj ne vozijo avtomobila na tak način kot jaz. Menim pa, da je električna mobilnost, električni avtomobili v tehnološkem smislu, šele prvi korak k čistemu svetu. Vemo, da je za proizvodnjo baterij potrebno veliko energije, tako da je treba prevoziti veliko kilometrov, da z električnim vozilom prideš v energetsko ravnovesje z avtomobilom na notranje zgorevanje. Za velika mesta je pa električna mobilnost gotovo zelo koristna.

small text

heading

text

button

"Da lahko pelje navzgor po tako strmem naklonu, je po mojem mnenju tudi dokaz, da je Audi verjetno najboljši zimski avto na svetu."

Je pa tehnološki napredek trenutno zelo hiter in električni avtomobili so vse boljši. Pri znamki Audi veliko pozornost posvečamo trajnostnemu razvoju. Celotna proizvodnja modela Audi Q8 e-tron je ogljično nevtralna in tudi pri proizvodnji baterijskih celic se uporablja 100-odstotno zelena energija. Mislite, da boste v prihodnosti imeli električni avtomobil?

Zelo verjetno bodo nekoč – če preživim – le električni avtomobili ali drugi brez izpustov. Morda bodo to avtomobili na vodik, električni ali s kako drugo novo tehnologijo, ki se bodo razvijale vzporedno z električnim pogonom, kdo ve. To je dobro. Mislim, da brez poskušanja, testiranja, iskanja novih idej, ne bo napredka. Če pa ostajamo radovedni, imamo pogum preizkusiti nekaj novega, bomo napredovali. Ustvarimo lahko povsem novo industrijo, kar bo zelo pozitivno za Evropo.

 

 

Video title
"
Mislim, da je fantastično, če zrak zaradi električnih vozil lahko ostane čist in mesto tiho.
"

bd23 A 06 marc ghirardelli-541_hires

 

Najlepša hvala za pogovor. Na koncu naj vam zaželimo še prijetno bivanje v Sloveniji in današnji večer v družbi prijateljev znamke Audi v Sloveniji. Boste v dobrodelni dražbi tudi sodelovali?

Vsekakor. Ne vem še, katero torbo bom dražil. Vem, da je vsaka torba drugačna, da je vsaka unikat. Moram jih pogledati, potem se bom odločil in morda bom na dražbi tudi uspel.

 

 

“Quote”

Video title

Uporabimo uporabljeno
Uporabimo uporabljeno

Uporabimo uporabljeno

Nekoč del zimskih spektaklov, danes preobraženi v nosilce napredka. Odkrijte zgodbo o napredku za projektom Uporabimo uporabljeno, v okviru katerega iz odsluženih oglasnih transparentov Audi nastajajo vrhunske potovalne torbe.

Preberite več

Morda bi vas zanimali tudi članki:

2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik