Novi Audi A5 navdušil na Azurni obali

Po uspešni svetovni premieri je novi Audi A5 navdušil še na predstavitveni vožnji po jugu Francije. Na vijugastih cestah Azurne obale so zmogljivosti modelskih različic prišle do polnega izraza.

31.01.2025 Avtor: Audi Team  Fotografije: Arhiv Audi

Audi S5 Sedan

 

Pokrajina je kot iz filma o Jamesu Bondu: ozka cesta se vije med strmimi, poraščenimi vrhovi francoskih Primorskih Alp. Skozi predore, vklesane v skale, vodi po raznovrstnih ovinkih, od tesnih serpentin do dolgih zavojev. Zaledje Nice je idealno okolje za spoznavanje značaja družine Audi A5. Razgibane ceste Azurne obale predstavljajo pravi izziv za podvozje in pogonski sklop novih modelov srednjega razreda, ki temeljijo na platformi Premium Platform Combustion (PPC).

 

Zmogljivi in delno elektrificirani bencinski in dizelski motorji s tehnologijo MHEV plus 

Nova modelska serija A5 predstavlja prve motorje z novo tehnologijo MHEV plus – 48-voltnim blagim hibridnim sistemom z generatorjem pogonskega sklopa, jermenskim zagonskim alternatorjem in litij-železo-fosfatno baterijo. Sistem MHEV plus postavlja nove standarde zmogljivosti in učinkovitosti za modela Audi A5 TDI in Audi S5. 

Z dodatno električno močjo do 18 kW (24 KM) sistem omogoča dinamično vožnjo po gorskih prelazih pri Saint-Paul-de-Venceu, v mestni gneči Nice pa navduši s povsem električno vožnjo med ustavljanjem in speljevanjem. Pri upočasnjevanju alternator v pogonskem sklopu v kompaktno baterijo vrne do 25 kW energije. Zaradi velike zmogljivosti polnjenja je v bateriji praviloma na voljo dovolj energije za naslednje pospeševanje.

Sistem MHEV plus ima številne prednosti tudi v mestnem prometu. Električna podpora motorju z notranjim zgorevanjem občutno zmanjša porabo goriva, zlasti pri počasni vožnji, shranjena energija pa zagotavlja napajanje sistemov z veliko porabo tudi ob mirujočem motorju, denimo med čakanjem pri semaforju. Če je baterija dovolj napolnjena, lahko na primer električno gnani kompresor klimatske naprave nemoteno deluje in ohranja prijetno temperaturo v vozilu.

Audi A5 sedan
Pri vožnji skozi ovinke se družina Audi A5 zanaša na izboljšano stabilizacijo zadnjega dela in čvrstejšo povezavo z zadnjo premo, kar omogoča okretnejše krmiljenje.

 

Bolj dinamična zasnova podvozja in krmiljenja

Odločilni dejavnik za vozno izkušnjo, ki je zvesta Audijevi DNK, je poleg pogona tudi podvozje. Pri razvoju novih modelov Audi A5 in S5 je bila ohranitev značilnih voznih lastnosti znamke na vrhu prioritet. Med te lastnosti spada lahkotna in natančna vodljivost. Da bi novi Audi A5 navdušil z dinamičnim in okretnim vodenjem, hkrati pa ohranil visoko raven udobja, so inženirji podvozje nadgradili s številnimi podrobnimi izboljšavami. Volanski mehanizem so pritrdili neposredno na karoserijo in uporabili bistveno bolj togo torzijsko gred. To zmanjšuje elastičnost med volanom in kolesi in posledično vozniku v vseh razmerah zagotavlja natančne povratne informacije s ceste.

Pri vožnji skozi ovinke se družina Audi A5 zanaša na izboljšano stabilizacijo zadnjega dela in čvrstejšo povezavo z zadnjo premo, kar omogoča okretnejše krmiljenje. Vgrajeni sistem za nadzor zavor z vektoriranjem zavornega navora skrbi za dinamično povečevanje zavornega tlaka in z usmerjenim zaviranjem koles na notranji strani ovinka dodatno izboljša vodljivost v ovinkih.

Novi Audi A5 je serijsko opremljen z jeklenim podvozjem z dinamično karakteristiko. Na voljo sta tudi športno podvozje (serijsko pri modelu S5) in športno podvozje z elektronskim nadzorom blaženja. Pri obeh različicah je karoserija za 20 milimetrov nižja. Prilagodljivo športno podvozje z nadzorom blaženja ponuja bistveno večji razpon med posameznimi načini vožnje, ki jih je mogoče izbrati v sistemu Audi drive select. Način dynamic je izrazito čvrstejši in bolj športno naravnan, medtem ko način comfort ponuja več udobja za sproščeno vožnjo.

Video title

“quote”

Audi S5 Avant notranjost
Ob vstopu v vozilo pogled pritegneta nova zaslona: 11,9-palčni Audijevi virtualni prikazovalnik in ukrivljeni 14,5-palčni panoramski zaslon MMI.
Audi S5 sedan zvočniki, vgrajeni v vzglavnika
Štirje zvočniki, vgrajeni v vzglavnika sprednjih opcijskih športnih sedežev, poskrbijo za še boljši prostorski zvok in poglobljeno zvočno izkušnjo, hkrati pa ustvarjajo bolj uravnotežen zvok med sprednjimi in zadnjimi sedeži.

“quote”

Nov koncept upravljanja z dvema zaslonoma

Ob vstopu v vozilo pogled pritegneta nova zaslona: 11,9-palčni Audijevi virtualni prikazovalnik in ukrivljeni 14,5-palčni panoramski zaslon MMI. Po želji lahko digitalni oder dopolnite še z
10,9-palčnim sovoznikovim zaslonom MMI. Pri razvoju tega koncepta sta bili v ospredju izjemna ergonomija in preprosta uporaba, prilagojena vozniku. Ukrivljeni panoramski zaslon je zasnovan tako, da ga je mogoče brez težav doseči in upravljati.

Novi modeli Audi A5 so opremljeni z glasovnim pomočnikom Audi assistant, ki razume naravni jezik in se samostojno uči. Voznik ga lahko aktivira s klicem "Hej, Audi" ali s pritiskom gumba na volanu ter z njim upravlja različne funkcije vozila, zažene navigacijo ali dostopa do splošnih informacij. Če Audi assistant na vprašanje ne zna odgovoriti, ga posreduje orodju umetne inteligence ChatGPT (na voljo prek storitve Microsoft Azure OpenAI Service), ki ima dostop do milijonov podatkovnih zapisov. Za voznika je ta prehod neopazen, saj so vse funkcije integrirane v sistem vozila.

V novih modelih Audi A5 je bil na novo razvit tudi projicirni sistem (HUD). Zaradi boljšega izkoristka prostora pri vgradnji in naprednejše tehnologije prikaza je vidno območje za več kot 85 odstotkov večje kot prej, prikaz pa je še ostrejši. Projicirni sistem je zdaj tudi prilagodljiv in lahko po želji prikazuje dodatne vsebine. Pregledno prikazuje številne informacije, na primer o hitrosti, asistenčnih sistemih, navigacijskih napotkih ali medijskih podatkih. Z novimi gumbi na volanu se lahko voznik premika po seznamih in izbira med možnostmi brez odvračanja pogleda s ceste, sistem pa omogoča tudi sprejemanje in opravljanje klicev. Glede na model in izbrano opremo so na voljo še dodatni načini prikaza.

Za vse, ki med vožnjo radi uživajo v glasbi, Audi ponuja opcijski zvočni sistem Bang & Olufsen Premium s 3D zvokom in zvočniki v vzglavnikih. Sistem navdušuje z vrhunsko natančnostjo in naravno reprodukcijo zvoka. Za edinstveno zvočno doživetje skrbi 20 zvočnikov in dva ojačevalca z močjo 810 vatov. Štirje zvočniki, vgrajeni v vzglavnika sprednjih opcijskih športnih sedežev, poskrbijo za še boljši prostorski zvok in poglobljeno zvočno izkušnjo, hkrati pa ustvarjajo bolj uravnotežen zvok med sprednjimi in zadnjimi sedeži. Zvočniki v vzglavnikih izboljšajo tudi kakovost telefonskih klicev – pogovori ne uhajajo iz avtomobila, potniki na sprednjih sedežih pa lahko opravljajo povsem zasebne klice. Po želji lahko tudi navigacijske napotke predvajate samo v voznikovem vzglavniku, tako da ne motite drugih potnikov.

small text

heading

text

button

small text

heading

text

button
Audi S5 avant sprednje luči
Vozila so spredaj opremljena z opcijsko prilagodljivimi digitalnimi dnevnimi lučmi LED.
Audi S5 avant zadnje luči
Zadaj so vozila opremljena z digitalnimi zadnjimi lučmi OLED druge generacije.

Novi standardi na področju digitalnih luči

Z novimi modeli A5 znamka Audi utrjuje svoj vodilni položaj na področju oblikovanja in tehnologije luči. Vozila so spredaj opremljena z opcijsko prilagodljivimi digitalnimi dnevnimi lučmi LED, zadaj pa z digitalnimi zadnjimi lučmi OLED druge generacije. S približno 60 segmenti na digitalni element OLED se zadnje luči pri modelu A5 vse bolj razvijajo v zaslon. Ta omogoča komunikacijo vozila z okolico (Car-to-X) in povečuje varnost v prometu. Med drugim vključuje novo komunikacijsko luč, ki s posebnimi svetlobnimi simboli v digitalnem svetlobnem podpisu opozarja druge udeležence v prometu med samodejnim parkiranjem in v primeru nesreče ali nevarnosti.

Dinamični svetlobni učinki pri odklepanju in zapuščanju vozila poudarjajo estetiko gibanja kot del Audijeve DNK. To velja tudi za aktivni digitalni svetlobni podpis, ki na povsem nov način oživlja svetlobo v žarometih in zadnjih lučeh. Žarometi in zadnje luči so oblikovani v treh dimenzijah, ponujajo izbirne digitalne svetlobne podpise in tako združujejo fizični in digitalni svet.

 

 

Novinar oddaje Avtomobilnost Miha Merljak o preizkušnji na Azurni obali.

“Quote”

 

 

Video title

 

 

“Quote”

Video title

Slovenski mediji o novem modelu Audi A5
Slovenski mediji o novem modelu Audi A5

Slovenski mediji o novem modelu Audi A5

Konec novembra 2025 se je povsem novi Audi A5, naslednik priljubljenega modela A4, predstavil slovenskim medijem. Preberite, kaj so zapisali o njem.

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik