Okoljska fundacija Audi: s trajnostnim delovanjem proti morju plastike

Kaj lahko družba in podjetja storimo za okolje? To je vprašanje s katerim se ukvarjamo pri Audijevi okoljski fundaciji, kjer že od leta 2009 podpiramo inovativne projekte, ki spodbujajo varstvo okolja.

Orjaška želva se tiho potaplja skozi oceanske globine – videti je skorajda kot da bi lebdela v neskončnem modrem morju. Nekaj sekund kasneje se idilična scena nenadoma konča. Želva se bori, da bi se osvobodila iz ostankov mreže, ki se ji vse tesneje zategujejo okoli vratu in ostalih okončin. Robertu Marcu Lehmannu je prizor predobro znan – a zato nič manj boleč.

27.02.2020 Avtor: Audi Team  Fotografije: Arhiv Audi

Trenutek streznitve: sledovi potrošništva so povsod

V več kot 2500 potopih, je Lehmann preučil in dokumentiral stanje različnih vodnih ekosistemov. Okoljska fundacija Audi je raziskovalca povabila na praznovanje svoje obletnice skupaj s še dvema govorcema. Na prireditvi v Ingoldstadtu je predstavil šokantne rezultate svojih raziskav.

Sledi človeške potrošnje lahko najdemo tudi v arktičnih vodah: plastiko vseh velikosti in oblik. S prostim očesom nevidni mikroskopski nanodelci lebdijo v vseh svetovnih oceanih. Želve, morske ptice in kiti umirajo, ker jo pojedo, ali pa se zapletejo v ostanke plastičnih mrež. Cele živalske vrste postajajo žrtve poplave smeti.

“We only create things that can become real in some form. The technology has to exist to make the concept feasible.”

Christian Bolognesi, Italdesign spokesman

The Pop.Up Next concept doesn’t herald a flying car per se, but a self-driving, self-flying, fully autonomous, electric-powered taxi. It’s designed to operate on a multi-mode principle. Two passengers sit in a capsule, which, for driving purposes, is attached to a four-wheel ground module that is also electric-powered and fully autonomous. For flight mode, the capsule is autonomously detached from the ground module, then attached to an eight-rotor air module or drone capable of vertical take-off.

Dve ženski, ki sedita na klopi na malih otokih iz recikliranih materijalov sredi reke

Audijeva okoljska fundacija načrtuje rešitev težav s plastiko

S posebej opremljenimi ladjami bi iz oceanov lahko zbrali le odstotek vanje odvrženih smeti, zato pri Okoljski fundaciji podpiramo tri projekte, ki se trudijo zaustaviti plastiko, preden bi jih ta sploh dosegla:

 

1. Reciklirani otoki

Z roterdamsko luko in fundacijo Recycled Island, smo med pristaniščem in kanalom postavili poseben zbiralni bazen, ki odpadkom preprečuje dostop do oceana. Vsak mesec ulovi približno kubični meter smeti.

On board with Angus

“The aeronautical-inspired seatsfeature netting that adjusts to each passenger’s shape.”

Nicolas Bussetti, Designer, Italdesign

The concept certainly appears cool and suitably futuristic, both from outside and inside the ultra-minimalist cabin. My details and my ‘journey’ have already been pre-registered on an app on my smartphone and, as I settle into the seat, I’m recognised and welcomed aboard by PIA, my speaking Personal Intelligent Assistant. The seats certainly feel comfortable, and, currently, there’s sufficient space behind them to hold a couple of small bags, although it’s possible the flying taxi will be smaller in size when it reaches production. The ‘dashboard’ in front of me is one large screen that incorporates augmented-reality technology and enables me to highlight icons simply by moving my eyes


By pressing on a small touchpad mounted between the seats, I can then choose the ambient-lighting theme I desire, and the type of music I wish to listen to through the speakers built into the headrests. Naturally, there is plenty of glass area to provide occupants with a fine view as they soar over the city, although the floor below my feet is not transparent – and deliberately so, as Nicolas points out: ‘We wanted to create an open environment that enables passengers to enjoy the experience, but we also wanted to ensure they felt safe and weren’t frightened.’

small text

heading

text

button
Punčka na surfu, veslja na reki. V ozadju rože in rdeči most

2. Naša Neckar

V okviru projekta 'Naša Neckar' smo s študenti iz mesta Heilbronn pobirali smeti iz reke Neckar. Projektni partner Pogo Boards jih je nato uporabil za izdelavo SUP deske, s katero se bomo spomladi 2020 udeleževali tudi drugih čistilnih dogodkov. Na ta način z Okoljsko fundacijo Audi pri ljudeh spodbujamo spoštljiv odnos do rek in boj proti poplavi plastike v oceanih.

 

3. Plogging

Okoljska fundacija Audi organizira redne »plogging« prireditve v Neckarsulmu in Ingolstadtu. Na dogodkih, ki izvirajo iz Švedske, naši zaposleni med skupnim tekom pobirajo smeti (»plocak upp« je švedski izraz za pobiranje). Končni rezultat je navadno večje število polnih vreč smeti, ki so jih udeleženci pobrali z ulic in mestnih parkov. Zbrane smeti nato predamo lokalnim komunalnim podjetjem.

Slika treh prostovoljcev, ki v naravi pobirajo smeti

Kaj počne Okoljska fundacija Audi

Od ustanovitve leta 2009 smo z Okoljsko fundacijo Audi podprli številne projekte, vključno z nenavadnimi, kot je na primer zbiranje digitalnih podatkov v čebelnjaku. Dr. Rüdiger Recknagel, Vodja za varstvo okolja pri Audi AG, ima dober razlog za ponos: »Smo edini proizvajalec avtomobilov z okoljsko fundacijo – in to že 10 let.«

Fundacija podpira projekte, ki združujejo tehnologijo in ohranjanje okolja, raziskujejo ekološke tehnologije, izvajajo naravovarstvena izobraževanja  ali skrbijo za biotsko raznovrstnost. Varovanje narave smo upoštevali tudi pri organizaciji dogodka ob jubileju fundacije, ki je bil brez ogljičnega odtisa. Za to smo poskrbeli že pri organizaciji zabave, nato pa smo še ves denar od vstopnin donirali pobudi Plant-for-the-Planet, ki obnavlja gozdove po vsem svetu.

Okoljsko fundacijo Audi smo ustanovili leta 2009, da bi ljudi navdušili za trajnostno delovanje in varovanje okolja ter podprli različne 'zelene inovacije'.

Slika ljudi, ki stojijo ob Audi znaku narejenem iz kamna. Slikano od zgoraj

10 let varovanja okolja

V zadnjem desetletju se je v povezavi z okoljem in trajnostjo veliko spremenilo – in ne le pri Audiju. To je čas, v katerem milijoni ljudi po vsem svetu glasno zahtevajo primerne pogoje za preživetje. Nemška vlada je v varovanje okolja zapisala v ustavo.  Razprava o podnebnih spremembah in naša odgovornost do okolja pa sta postali vroči temi.

In prav to so razlogi, da Robert Marc Lehmann vztraja v boju proti poplavi plastike v svetovnih morjih. »Za svet se je vredno boriti,« je njegov moto. Za spremembe potrebujemo trajnostna podjetja, okoljske projekte – in pomoč vsakega posameznika. »Manj besed, več dejanj,« pravi dr. Rüdinger Recknagl. Vsakdo lahko prispeva: kupujte lokalne izdelke, izogibajte se nepotrebni embalaži ali delite svojo strast do trajnosti s prijatelji in družino.

Felix Finkbeiner med predstavitvijo o okoljevarstvu

Govorci na obletnici Okoljske fundacije Audi

Okoljska fundacija Audi je na svojo deseto obletnico povabila tri pionirje varovanja okolja.

Felix Finkbeiner

Pri 22 letih je Felix Finkbeiner že zelo izkušen okoljevarstvenik. Pri devetih je ustanovil organizacijo Plant-for-the-Planet, ki želi s sajenjem dreves vsrkati čim več CO2. Njegov entuziazem je prepričal celo OZN, ki ga je leta 2010, ko je bil star 13 let, povabila k predstavitvi pobude v sklopu Generalne skupščine.

Predstavitvena slika Santa Meyer-Nandi

Santa Meyer-Nandi

Santa Meyer-Nandi je direktorica pobude FindingSustania, ki po besedah njenih članov išče resnično trajnost. Njen 30 dnevni izziv ljudem pomaga z majhnimi koraki spremeniti vedenje in živeti trajnostno.

Robert Marc Lehmann

Morski biolog, odlični fotograf in snemalec, Robert Marc Lehmann, je dobitnik številnih nagrad, mediji pa ga imenujejo »Morski Robin Hood«.

One of the big problems we’ll have is acceptance.

Massimo Martinotti, head of mobility solutions, Italdesign

small text

heading

text

button

“It’ll take a while for the drones to arrive in great numbers – maybe by 2030.”

Massimo Martinotti, head of mobility solutions, Italdesign

So, let’s assume that the technology can be developed to make the flying taxi operate safely, all legislative issues can be successfully resolved, and the public is happy not only to travel in such a vehicle but also to live in a city with them flying overhead. How might it all work in practice, and by when might it happen? ‘It’ll take a while for the drones to arrive in great numbers – maybe by 2030,’ explains Massimo. ‘We estimate that there could be 200,000 to 300,000 of them in operation all over the world by then, and several thousand could be deployed in a city like London. We envisage that, to start with, they’d operate in strict air corridors only, perhaps flying from the airport and landing on a tower downtown. But, in the long term, it may be possible to open up the sky and give them more freedom.’


While the current model is being designed to have a short, cross-city range, Massimo surmises that, as technology advances, it may even be possible for longer journeys to be undertaken. Massimo however is convinced the flying taxi will become a reality and is clearly very much looking forward to taking a flight in it. ‘After all,’ he adds with a smile, ‘humankind has always had the dream of taking to the sky, right back to the time of Leonardo da Vinci and his flying machines.’

small text

heading

text

button
Slika odtisa človeškega stopala v barvah satelitske slike zemlje
Robert Marc Lehmann med predstavitvijo na kateri govori o onesnaženju v oceanih
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik