Pot v Dakar 2024: Učenje v puščavi

Naslednje leto bo znamka Audi tretjič nastopila na Rallyju Dakar. Voznik Mattias Ekström in celotna ekipa Audi Sport se že intenzivno pripravljajo na najtežji vzdržljivostni rally na svetu v puščavi Savdske Arabije.

29.11.2023 Avtor: Audi Team  Fotografije: Arhiv Audi

Portret Mattiasa Ekströma.

Mattias Ekström, dolgoletni voznik ekipe Audi Sport, se s sovoznikom Emilom Bergkvistom podaja na preizkušnjo Rallyja Dakar. Pred ponovnim začetkom Rallya Dakar ju čakajo tedni intenzivnih testiranj.

 

Oblak prahu se počasi poleže. Audi RS Q e-tron1 se z glasnim hrumenjem ustavi na prodnatem pesku. Vrata se odprejo in iz svojega dirkalnika izstopi Mattias Ekström – izčrpan, a vidno zadovoljen. "Prav smešno je," pravi. "Od januarja sem bil na premoru, vozil sem veliko drugih avtomobilov. Toda za volanom dirkalnika Audi RS Q e-tron1 sem se takoj počutil kot doma, kot da bi bil v njem vse leto."

Zadnji Rally Dakar je bil za Ekströma in celotno ekipo Audi velik izziv. "Tja smo šli z velikimi pričakovanji, a na koncu nismo dosegli želenih rezultatov," odkrito pove Ekström. Čeprav je koncept električnega pogona vozila Audi RS Q e-tron1 deloval brezhibno, so poškodbe pnevmatik in odstopi zaradi nesreč Audijevim voznikom preprečili skupno zmago.

Naslednje leto se na startno listo Rallyja Dakar vračajo vsi trije vozniki: Ekström, Peterhansel in Sainz. Pred njimi so meseci testiranj in učenja. "Samo sreča ni dovolj niti za prečkanje ciljne črte, kaj šele za zmago. Zmagaš le s spretnostjo, izkušnjami in pravim načinom razmišljanja," pravi voznik znamke Audi z najdaljšim stažem.

Video title

“quote”

“quote”

"
Samo sreča ni dovolj za prečkanje ciljne črte, kaj šele za zmago.
"

Mattias Ekström

small text

heading

text

button

Pnevmatike in vozila v Audijevem taboru na testiranju v Savdski Arabiji.

Med preizkusi v Savdski Arabiji se je ekipa Audi Sport soočila s temperaturami do 42 stopinj Celzija in močnimi vetrovi. Poustvarili so poškodbe pnevmatik in analizirali pogoje in okoliščine, ki so januarja privedle do neuspeha.

 

Mattias Ekström je kot tovarniški voznik znamke Audi tekmoval v obdobju med letoma 1999 in 2017. Vsestranski dirkač, ki se ne ustraši nobenega izziva, je nekdanji svetovni prvak v relikrosu, dvakratni prvak v nemški seriji DTM in štirikratni zmagovalec Dirke prvakov. Leta 2021 se je pridružil eni od treh vozniških ekip Audi Sport, ki tekmujejo na Rallyju Dakar. "Sodelovanje v projektu Dakar še vedno predstavlja največji izziv v moji karieri. Mislim, da bi si vsak želel zmage na Dakarju. Ko pa spoznaš, koliko trdega dela je treba vložiti … Prepričan sem, da bi marsikdo obupal, še preden bi sploh poskusil."

Celotna ekipa ima potencial za vožnjo v samem vrhu, zato je bilo še toliko bolj neprijetno, da so na zadnjem Rallyju Dakar znamko Audi ustavile poškodbe pnevmatik in druge težave. "Ugotoviti moramo, zakaj je prišlo do predrtij pnevmatik na mestih, kjer nismo pričakovali. Kaj moramo spremeniti pri načinu vožnje, nastavitvah avtomobila in kar je najpomembnejše, ali obstaja pnevmatika, ki bi se v takšnih razmerah bolje obnesla." Da bi našli odgovore in rešitve, bodo člani ekipe Audi Sport več dni posvetili testiranjem v Savdski Arabiji. Z dvema različnima vrstama pnevmatik podjetja BF Goodrich, uradnega dobavitelja pnevmatik za Rally Dakar, bodo primerjali zmogljivosti in poskušali poustvariti razmere, v katerih je januarja prišlo do poškodb, da bi razvili ustrezne protiukrepe. Na dnevnem redu so tudi izboljšave amortizerjev, saj se mora podvozje na zahtevnem terenu obnašati zanesljivo, dosledno in učinkovito. Pri tem ekipi pomagajo merilni senzorji v podvozju, ki omogočajo merjenje obremenitev in pospeškov.

 

 

Če se vam ne prikažejo slovenski podnapisi, najprej preverite, da je prikaz podnapisov vklopljen - pod ikono CC v spodnjem desnem kotu predvajalnika videa je rdeča črtica. Vklopite jih s klikom na ikono. Za  slovenske podnapise kliknite na sosednjo ikono zobnika in v spustnem meniju pri "Subtitles/CC" izberite "slovenščina".

 

 

Audi RS Q e-tron1 je test opravil brez težav. Zanesljiva vožnja na razdalji 2.568 kilometrov je potrdila zrelost inovativnega koncepta, na testiranju v Savdski Arabiji pa so inženirji in vozniki poleg tehničnih uvidov pridobili tudi dragocena spoznanja v zvezi s sprejemanjem odločitev in načinom vožnje.

Po vrnitvi iz Savdske Arabije bo sledila temeljita analiza vseh zbranih podatkov. Ekström je prepričan, da Rally Dakar ne odpušča malomarnosti. "Vedno se lahko česa naučimo. Uspeh v motošportu je vedno rezultat različnih sestavin, večinoma pa gre za spretnost, izkušnje in znanje." Tako Audi nadaljuje s pripravami na naslednje korake v razvoju in organizaciji svoje udeležbe na Rallyju Dakar 2024.

small text

heading

text

button

“Quote”

 

 

Video title
"
Ne gre za to, da bi izboljšali naše najboljše dni, ampak poskušamo razumeti najšibkejši člen v verigi.
"

Mattias Ekström

 

 

“Quote”

Video title

Mattias Ekström si ogleduje dirkalnik Audi RS Q e-tron.

V obdobju med letoma 1999 in 2017 je Mattias Ekström tekmoval kot Audijev tovarniški voznik. Leta 2021 se je pridružil eni od treh vozniških ekip Audi Sport, ki tekmujejo na Rallyju Dakar.

Audi RS Q e-tron v puščavi.

Audi RS Q e-tron1 je test opravil brez težav.

1 Prikazano vozilo je dirkalnik za Rally Dakar in ni dostopen kot serijski model. Audi RS Q e-tron združuje električni pogon s sistemom pretvornika energije, ki temelji na motorju TFSI in generatorju. Profesionalni voznik, zaprt krog. Ne poskušajte sami.

2022-11-Retracing-routes-thumbnail
2022-11-Retracing-routes-thumbnail

Nadaljevanje legende o Rallyju Dakar

Rally Dakar je morda zadnja prava pustolovščina v avtomobilskem športu: puščavska preizkušnja udeležence in dirkalnike prižene do skrajnih meja vzdržljivosti. Obujamo spomine na zgodbe, ki so zaznamovale zgodovino te legendarne dirke in zasedle pomembno mesto v srcih članov naše ekipe.

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik