Mattias Ekström je kot tovarniški voznik znamke Audi tekmoval v obdobju med letoma 1999 in 2017. Vsestranski dirkač, ki se ne ustraši nobenega izziva, je nekdanji svetovni prvak v relikrosu, dvakratni prvak v nemški seriji DTM in štirikratni zmagovalec Dirke prvakov. Leta 2021 se je pridružil eni od treh vozniških ekip Audi Sport, ki tekmujejo na Rallyju Dakar. "Sodelovanje v projektu Dakar še vedno predstavlja največji izziv v moji karieri. Mislim, da bi si vsak želel zmage na Dakarju. Ko pa spoznaš, koliko trdega dela je treba vložiti … Prepričan sem, da bi marsikdo obupal, še preden bi sploh poskusil."
Celotna ekipa ima potencial za vožnjo v samem vrhu, zato je bilo še toliko bolj neprijetno, da so na zadnjem Rallyju Dakar znamko Audi ustavile poškodbe pnevmatik in druge težave. "Ugotoviti moramo, zakaj je prišlo do predrtij pnevmatik na mestih, kjer nismo pričakovali. Kaj moramo spremeniti pri načinu vožnje, nastavitvah avtomobila in kar je najpomembnejše, ali obstaja pnevmatika, ki bi se v takšnih razmerah bolje obnesla." Da bi našli odgovore in rešitve, bodo člani ekipe Audi Sport več dni posvetili testiranjem v Savdski Arabiji. Z dvema različnima vrstama pnevmatik podjetja BF Goodrich, uradnega dobavitelja pnevmatik za Rally Dakar, bodo primerjali zmogljivosti in poskušali poustvariti razmere, v katerih je januarja prišlo do poškodb, da bi razvili ustrezne protiukrepe. Na dnevnem redu so tudi izboljšave amortizerjev, saj se mora podvozje na zahtevnem terenu obnašati zanesljivo, dosledno in učinkovito. Pri tem ekipi pomagajo merilni senzorji v podvozju, ki omogočajo merjenje obremenitev in pospeškov.
Če se vam ne prikažejo slovenski podnapisi, najprej preverite, da je prikaz podnapisov vklopljen - pod ikono CC v spodnjem desnem kotu predvajalnika videa je rdeča črtica. Vklopite jih s klikom na ikono. Za slovenske podnapise kliknite na sosednjo ikono zobnika in v spustnem meniju pri "Subtitles/CC" izberite "slovenščina".
Audi RS Q e-tron1 je test opravil brez težav. Zanesljiva vožnja na razdalji 2.568 kilometrov je potrdila zrelost inovativnega koncepta, na testiranju v Savdski Arabiji pa so inženirji in vozniki poleg tehničnih uvidov pridobili tudi dragocena spoznanja v zvezi s sprejemanjem odločitev in načinom vožnje.
Po vrnitvi iz Savdske Arabije bo sledila temeljita analiza vseh zbranih podatkov. Ekström je prepričan, da Rally Dakar ne odpušča malomarnosti. "Vedno se lahko česa naučimo. Uspeh v motošportu je vedno rezultat različnih sestavin, večinoma pa gre za spretnost, izkušnje in znanje." Tako Audi nadaljuje s pripravami na naslednje korake v razvoju in organizaciji svoje udeležbe na Rallyju Dakar 2024.