Prenovljeni štirje krogi znamke Audi

Znamka Audi stoji za vrednotami, ki jih sporoča slogan "Prednost je v tehniki" (Vorsprung durch Technik) in je sopomenka za inovativno mobilnost. To je obljuba, ki jo z naprednim designom izražajo tudi štirje krogi. Prepoznavni znak vozil Audi je bil temeljito prenovljen. O pomenu novih štirih krogov smo se pogovarjali z oblikovalcem Andréjem Georgijem in strategom znamke Audi Frederikom Kalischem.

21.12.2022 Avtor: AUDI AG  Fotografije: Arhiv Audi

Štirje krogi so eden najpomembnejših prepoznavnih znakov znamke Audi. Zakaj ste se odločili za spremembo?

Frederik Kalisch: Audi kot napredna premijska znamka nagovarja sodobne kupce, ki cenijo visokokakovostno oblikovanje in pozornost do podrobnosti. Danes pri predstavitvi blagovnih znamk in oblikovanju izdelkov obstajata le dva osnovna trenda, ki izražata prav to visoko kakovost: na eni strani glasno, zelo drzno, na drugi strani pa umirjeno, preprosto, čisto oblikovanje.

André Georgi: Puristični pristop je bolj v skladu z našo filozofijo. Nekaj je jasno: močne blagovne znamke pridobivajo kupce predvsem z vsebino svojih izdelkov in diskretnimi prepoznavnimi elementi. Pri Audiju je to veljalo že od nekdaj, zdaj pa smo pri tem še bolj dosledni. Naša filozofija je, da mora imeti vsaka podrobnost svoj smisel ali namen. Pri izdelku so to predvsem naši štirje krogi, ki so nepogrešljivi na sprednjem in zadnjem delu vsakega modela, ki Audi naredijo Audi. Želimo, da naša kakovost spregovori skozi oblikovanje in sam izdelek. Z novim dvodimenzionalnim videzom so naši krogi bistveno sodobnejši in še bolj grafični, čeprav je njihova geometrija skoraj enaka prejšnjim.

 

Znamka Audi želi biti sodobna, ne pa tudi trendovska. Vendar se zdi, da so dvodimenzionalni logotipi trenutno v modi. Kako pomembno vlogo ima pri oblikovanju duh časa?

Kalisch: Dvodimenzionalni krogi so se pri znamki Audi pojavili leta 2016 kot posledica digitalizacije, predvsem zato, da bi kroge prikazali na način, ki bi ustrezal mediju. Tridimenzionalnost na dvodimenzionalnih zaslonih ne bi izpolnjevala naših tehničnih in estetskih zahtev. Logotip naše znamke je izrazito grafičen, kar je prednost, saj je v dveh dimenzijah videti odlično. Da bi zagotovili dosleden nastop znamke na vseh stičnih točkah s strankami, smo se uskladili z oblikovalsko ekipo in začeli postopek preoblikovanja krogov na naših vozilih.

Georgi: Dvodimenzionalni logotip se je na zunanji strani naših vozil prvič pojavil leta 2019. Nato so se stvari začele hitreje odvijati v začetku leta 2020. Naša vizija je prenesti korporativno identiteto iz pravkar opisanega digitalnega okolja na vozila in poenotiti označevanje vozil pri vseh modelih. Želimo, da bi bili štirje krogi v prihodnosti povsod videti enako: v reviji, na pametnem telefonu ali na oglasnem plakatu – pa tudi na vozilu ali v njem.

Prenovljeni štiri krogu Audi

 

Kaj točno ste spremenili pri oblikovanju?

Georgi: Naš logotip je sestavljen iz treh elementov, je brez kroma in z močnim kontrastom bele in črne barve. Zdi se, kot da izrazito beli krogi lebdijo v črnem steklu in tako dobijo še večji sijaj. Svetlejša bela barva krogov daje videz ploskosti in visoke kakovosti, v podrobnostih pa je logotip še vedno videti tridimenzionalen.

 

Vendar ne gre le za barvno shemo, nov je tudi material. Nam lahko to podrobneje razložite?

Georgi: Današnji znak iz kroma že s samim materialom sporoča, da gre za visoko kakovost. Vendar smo prepričani, da smo našli "novi krom". Zaradi jasnosti novih črno-belih krogov je naša korporativna identiteta nezamenljiva. Tanek črn rob ustvarja videz premijske kakovosti, ne glede na barvo laka ali mreže hladilnika. Kupci pa lahko naše nove kroge še naprej izberejo v črni barvi. V tej različici je namesto bele barve temno siva, ki pa je videti kot črna barva z visokim sijajem.

Video title

“quote”

“quote”

Prenovljeni štiri krogu Audi

 

Od zdaj bodo imeli vsi novi modeli Audi nove kroge, poleg tega pa ste posodobili tudi označevanje vozil. Zakaj?

Kalisch: V letu 2020 je naša ekipa na novo oblikovala strategijo blagovne znamke in korporativno identiteto. Ta prenova je privedla do nove strategije identifikacije vozil, ki je vključevala tudi vizijo dvodimenzionalnih krogov. Posodobljena identifikacijska shema se ujema z novo strategijo znamke: več subtilnosti in prefinjenosti.

Georgi: Ne samo, da je identifikacija vozila postala bolj prestižna, standardizirali smo tudi pisave v vozilu in na njem. V prihodnje bodo naši modeli uporabljali samo tipografijo znamke Audi, imenovano "Audi Type". Osnovni odtenek je bistveno bolj umirjen, vendar še vedno prepoznaven in kakovosten. Oznake modela, izvedbe in tehnologije bodo zdaj na stebričku B, saj ima pri vseh vozilih enako obliko: vedno je v dveh delih in v črni barvi visokega sijaja ter vedno v vidnem polju potnikov pri vstopanju in izstopanju. Pri napisih, vgraviranih na stebričku B, smo namenoma uporabili enako barvo.

Kalisch: Poleg tega, da bi pretirano vidne oznake odvračale pozornost od designa naših avtomobilov, verjetno tudi ne bi bile všeč našim sodobnim, naprednim kupcem.

Georgi: Označevanje in oblikovanje vozila zdaj delujeta kot celota, ki je v skladu z novim pozicioniranjem znamke Audi.

small text

heading

text

button

small text

heading

text

button

“Quote”

 

 

Video title

 

 

“Quote”

Video title

André Georgi je študiral avtomobilsko inženirstvo ter dokončal drugo stopnjo študija s poudarkom na oblikovanju prevoznih sredstev. Poklicno pot je začel pri družbi Audi pred več kot 20 leti. Prvih deset let je delal v oddelku za oblikovanje zunanjosti, kjer je bil odgovoren za žaromete in zadnje luči. Kasneje je vodil oblikovanje izdelkov v oblikovalskem studiu v Münchnu. Georgi se od leta 2017 ukvarja z notranjim oblikovanjem, vodi ekipo Interface in nadzira preoblikovanje štirih krogov.

Frederik Kalisch je študiral industrijsko oblikovanje in svojo poklicno pot začel s pripravništvom na področju strategije oblikovanja. Po končanem študiju strategije blagovnih znamk je delal kot zunanji sodelavec družbe Audi v oddelku za strategijo oblikovanja. Leta 2011 se je vrnil k Audiju in se zaposlil kot strateg znamke. Po kratkem delu v skupini za digitalno poslovno strategijo se je leta 2019 vrnil na področje strategije znamke. Trenutno je odgovoren za strategijo poimenovanja in označevanja obstoječih in prihodnjih modelskih serij.

Zakaj so v Audijevem logotipu štirje krogi?
Zakaj so v Audijevem logotipu štirje krogi?

Zakaj so v Audijevem logotipu štirje krogi?

Začetek zgodbe Audijevih znamenitih krogov sega v leto 1932, ko so se štirje nemški proizvajalci avtomobilov združili in postali ena najprepoznavnejših in najuspešnejših blagovnih znamk na svetu.

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik