podjetje 26.09.2024
»Dober logotip je tisti, ki ga lahko z nogo narišeš v pesek,« je nekoč dejal slavni grafični oblikovalec in tipograf Kurt Weidemann (1922 – 2011). Logotip naj bo jasen in preprost, hkrati pa zapomnljiv in domiseln – njegove besede bi lahko bile napotek oblikovalcem pred davnimi 90 leti. Leta 1932 so se namreč pod imenom Auto Union AG združili štirje nemški proizvajalci vozil Audi, DKW, Horch in Wanderer in se kasneje preimenovali v Audi AG. Podjetje je potrebovalo logotip in nastali so štirje prepleteni krogi.
Štirje postanejo eno: zgodovina štirih krogov
Vrnimo se na začetek; v 19. stoletje, ko se začne zgodovina znamke Audi. Leta 1899 je inženir strojništva August Horch ustanovil podjetje August Horch & Cie, ki je sprva izdelovalo dvovaljne, nato pa štirivaljne avtomobile. Leta 1909 se je sprl z upravnim odborom, zato je podjetje zapustil in še istega leta ustanovil novo.
Ker je bilo ime Horch zasedeno in ga ni smel uporabiti, ga je prevedel v latinščino ('audi' v latinščini tako kot 'horch' v nemščini pomeni 'poslušaj'). Leta 1910 je na trgu predstavil prvi avtomobil svoje nove znamke. Audi je pozornost pritegnil s tremi zaporednimi zmagami na eni najbolj zahtevnih dirk tistega časa, mednarodnem avstrijskem alpskem reliju, med letoma 1912 in 1914.
Podjetje Wanderer se je razvilo iz popravljalnice koles. Kasneje so kolesa začeli tudi izdelovati, kmalu nato pa še motorje. Leta 1913 je podjetje naredilo prvi manjši avtomobil, znan po imenu Püppchen ('Punčka').
Četrto podjetje je bilo DKW, eden največjih proizvajalcev motornih koles tedanjega časa. Danski ustanovitelj Jörgen Skafte Rasmussen je leta 1916 neuspešno poskušal izdelati avto na parni pogon (Dampfkraftwagen – DKW), zato je začel razvijati dvotaktne motorje. Nekaj let kasneje je podjetje DKW postalo eden najpomembnejših predvojnih proizvajalcev motornih koles, leta 1928 pa so pri DKW začeli izdelovati tudi avtomobile.