E-mobilnost 24.10.2024
Kombinacija električnega pogona in motorja z notranjim zgorevanjem kupcem obljublja električno izkušnjo lokalne vožnje brez izpustov in poenostavlja prehod v električno mobilnost. Kljub temu pa ta "moč dveh src" ni imuna na kritike. Nekateri ji očitajo, da je preveč kompleksna, da je le prehodna in da ne prinaša dobičkov. Je to res? Strokovnjaki družbe Audi dajejo jasne odgovore na konkretna vprašanja.
26.11.2021 Avtor: Audi Team Fotografije: Arhiv Audi
"V naslednjih petih letih bomo v električno mobilnost investirali 12 milijard evrov. To je hkrati tudi naš prispevek k zaščiti podnebja in zmanjšanju izpustov CO2."
Audi veliko investira v električno mobilnost. V katera področja?
Družba Audi je za električno mobilnost postavila ambiciozne cilje: do leta 2025 bodo priključni hibridi in povsem električni modeli predstavljali približno tretjino obsega proizvodnje. Za to smo naredili jasen načrt poti, in sicer bomo do leta 2025 trgu predstavili 30 novih električnih vozil. Prioritete proizvodnih odločitev določamo glede na to, koliko posamezen model prispeva k izpustom CO2 in k dobičkonosnosti.
Prepričani smo, da so električne baterije za pogon osebnih vozil najboljša rešitev za hitro, trajnostno in učinkovito zmanjšanje izpustov CO2. Zato bomo do leta 2024 investirali 12 milijard evrov v električno mobilnost. Večino teh sredstev bomo namenili za nadaljnji razvoj tehnologije in sistematično širitev sinergij znotraj skupine Volkswagen.
Primer je platforma Premium Platform Electric (PPE), ki sta jo Audi in Porsche zasnovala in razvila z namenom skupnega razvoja različnih srednje velikih vozil visokega in luksuznega razreda. Obe znamki si delita visoke stroške razvoja in investicije, to pa po drugi strani omogoča ustvarjanje sinergij in razporeditev stroškov med posameznimi modeli v portfelju obeh znamk.
Naša naloga je na eni strani ustvariti avtomobile, ki se čustveno dotaknejo strank, s poslovnega vidika pa stalno optimizirati stroške in prihodke. Tako prispevamo k trajnostni mobilnosti in k srednjeročnemu doseganju vrhunskih donosov.
“quote”
“quote”
So priključni hibridi le prehodna tehnologija, dokler električni avtomobili ne postanejo bistveno cenejši in dokler ne zagotovijo dosegov, ki so primerni za vsakodnevno rabo?
Priključni hibridi so ključni element strategije elektrifikacije. Niso neka prehodna tehnologija, ampak dopolnjujejo ponudbo vozil Audi in doprinašajo k izboljšanju ogljičnega odtisa celotnega portfelja. Kombinacija konvencionalnega motorja z notranjim zgorevanjem in elektromotorja, ki dobiva energijo iz litij-ionske baterije, omogoča lokalno vožnjo brez izpustov in manjšo skupno porabo fosilnih goriv. To je način električne mobilnosti, ki ustreza vsakdanjim potrebam strank.
Modeli PHEV so lahko idealna rešitev za dnevne vozače, saj lahko veliko dnevnih poti opravijo s povsem električnim pogonom in brez lokalnih izpustov. Svoje vozilo polnijo na polnilnih točkah doma ali v službi, kar povsem zadošča za dnevne poti v službo in domov. Ko se s priključnim hibridom odpravijo na dolge vožnje, pa se lahko zanesejo na motor z notranjim zgorevanjem.
Kateri priključni hibridi so trenutno v ponudbi znamke Audi?
Audi svojo zavezo elektrifikaciji potrjuje s široko ponudbo modelov priključnih hibridov v različnih razredih, od kompaktnega do luksuznega razreda. V prihodnjih mesecih se bo modelom priključnih hibridov v serijah A3, A6, A7, A8, Q3, Q5 in Q7 pridružil še Q8. Naš načrt je priključne hibride predstaviti v osmih serijah modelov Audi.
V primerjavi s prejšnjim letom bo Audi potrojil proizvodne zmogljivosti za vozila PHEV in to kljub pritiskom zaradi koronakrize. Razlog za to je odličen odziv uporabnikov. Priključni hibridi tako trenutno predstavljajo od 35 do 50 odstotkov naročil v Evropi, odvisno od posameznega trga in modela.
“Quote”
Koliko Audi zasluži v segmentu priključnih hibridov? Ali ta segment ne ustvarja izgube?
Cilj družbe Audi je donos iz poslovanja med 9 in 11 odstotki. Seveda k temu cilju nekateri modeli prispevajo več kot drugi, vendar v družbi Audi na donosnost ne gledamo le na ravni posameznega vozila, ampak celostno. To pomeni z vidika celotnega produktnega portfelja, celotnega življenjskega cikla vozil in z vseh vidikov njihove uporabe, npr. tudi pri polnjenju. Za dosego cilja uporabljamo številne vzvode tako na stroškovni kot na prihodkovni strani.
Čeprav naša električna flota še ne dosega enake donosnosti kot klasični modeli z notranjim zgorevanjem, še vedno znatno prispeva k celotnemu dobičku. Hkrati pa prispeva k doseganju naših ciljev razogljičenja v celotni skupini Volkswagen.
Ali so možni tudi zelo zmogljivi modeli PHEV, ki so zasnovani za maksimalno športnost?
Audi se dosledno osredotoča na električno mobilnost in to velja tudi za visokozmogljivi segment. Audi tako izkorišča dodaten tržni potencial. V tem segmentu električni pogonski sklopi ponujajo nove dimenzije športne vozne izkušnje.
Modela Audi RS 6 in RS 7 sta že danes na voljo kot t.i. lahka hibrida, Q5 TFSI e pa kot priključni hibrid. Tako so visoko zmogljivi športni avtomobili že delno elektrificirani.
Prednosti pogonskega sistema priključnih hibridov v prihodnjih generacijah modelov RS bodo očitne: električna vožnja brez izpustov, izboljšana učinkovitost in zmanjšana poraba goriva ter še večja zmogljivost zahvaljujoč električnemu motorju, ki poskrbi za večji pospešek.
To bo našim strankam v prihodnosti zagotovilo novo vozno izkušnjo, kombinacijo čustvenega, visoko zmogljivega motorja z notranjim zgorevanjem s hibridnim pogonom, ki omogoča lokalno vožnjo na električni pogon.
“Quote”