Zmagovalna četverica – Audijeva pot v električno dobo

Pri Audiju v celoti podpiramo električno mobilnost: v zadnjih dveh letih smo predstavili pet popolnoma električnih modelov, hkrati pa elektrificiramo svoje motorje z notranjim zgorevanjem in jih z novimi tehnologijami pripravljamo na prihodnost. Dogaja se prehod od notranjega zgorevanja na električno mobilnost. Zdaj je najpomembnejši izziv izboljšati donosnost električnih avtomobilov. Audijeva strategija se osredotoča na štiri tehnološke platforme, da se v celotni skupini ustvarijo sinergije pri razvoju, nabavi in proizvodnji.

12.05.2021 Avtor: Dorothea Kauf  Fotografije: Arhiv Audi

Ključni poudarki:

• Audi je zavezan električni mobilnosti: v načrtu je trgu predstaviti 30 elektrificiranih modelov, med njimi 20 popolnoma električnih do leta 2025.
• Do leta 2025 so predvidene investicije v električno mobilnost in hibride v višini 15 milijard €.
• S sinergijo, ki jo lahko doseže na skupnih platformah v skupini, želi Audi v dveh do treh letih doseči enakovrednost donosnosti električnih avtomobilov z modeli motorjev z notranjim zgorevanjem.

 

Audi želi svoj električni portfelj do konca leta 2021 razširiti na osem modelov - do takrat bo imel električne avtomobile v kompaktnem, višjem in luksuznem razredu. Prav tako načrtujemo, da do leta 2025 v produktni portfelj dodamo več kot 10 popolnoma električnih avtomobilov. Do takrat naj bi se delež popolnoma električnih modelov in priključnih hibridov povečal s trenutnih (velja za leto 2020) približno sedmih odstotkov na približno tretjino. Za ta podvig namerava Audi od danes do leta 2025 vložiti približno 15 milijard evrov. V prizadevanju za donosno povečanje električne mobilnosti črpa sinergije v celotni skupini in uporablja skupne platforme za več znamk - od kompaktnega do luksuznega razreda.

 

Video title

“quote”

“quote”

Pregled tehnoloških platform za več znamk

Platforma MLB evo

Platforma MLB evo

Konec leta 2018 smo s popolnoma električnim Audijem e-tron odprli novo poglavje trajnostne mobilnosti.1 To je prvi Audijev popolnoma električni model serijske proizvodnje in komercialni uspeh: v letu 2020 je bil to najbolje prodajani električni avtomobil na svetu v svojem segmentu. Z namenom hitre predstavitve na trgu smo ga zasnovali na platformi Modular longitudinal matrix MLB evo (na modularni vzdolžni matriki) ali na kratko MLB evo. Ta platforma, zasnovana za modele z notranjim zgorevanjem, je bila v veliki meri prilagojena zahtevam električnega avtomobila.

1 Audi e-tron: poraba električne energije, kombinirana vožnja*: 24.3–21.4 kWh/100km (NEDC); 26.1–21.7 kWh/100km (WLTP), izpusti CO₂, kombinirana vožnja*: 0 g/km

 

small text

heading

text

button

Performance platform J1

Platforma J1

Audi e-tron GT quattro2, ki je bil razkrit februarja 2021, ima za osnovo platformo J1 (Performance platform J1), ki so jo razvili v Porscheju. Štirivratni Gran Turismo je novi vrhunski model Audija, ki prikazuje tehnologije prihodnosti in oblikovalski jezik znamke. Njegova športna silhueta in navdušujoča tehnologija dokazujeta, kako čustveno nabita je električna mobilnost. Sodelovanje v skupini Volkswagen Audiju omogoča, da odločneje vlaga v takšne razlikovalne značilnosti znamke.


2 Audi e-tron GT quattro: poraba električne energije, kombinirana vožnja*: 19.6–18.8 kWh/100km (NEDC); 21.6–19.9 kWh/100km (WLTP) izpusti CO₂, kombinirana vožnja*: 0 g/km

Audi e-tron GT ima zelo velik delež skupnih sestavnih delov v glavnih sestavinah, kot so platforma, notranjost in zunanjost. Ta delež se približuje 70 odstotkom - večino teh sestavin si deli s Porschejevim Taycanom3. To ponazarja velik sinergijski potencial znotraj skupine. Hkrati pa Audi sledi svoji značilni smeri oblikovanja, tehnologije in značaja vozila - primeri te lastne smeri so podvozje in nastavitev krmilja. Vodilo razvijalcev je bilo »Udobno, kjer je mogoče in dinamično, kjer je potrebno«. Kot pove že njegovo ime, Audi e-tron GT spada v kategorijo Gran Turismo.

 

3 Porsche Taycan: poraba električne energije, kombinirana vožnja: 28,7-28,0 kWh/100 km (NEFZ); izpusti CO₂, kombinirana vožnja: 0 g/km

Audi e-tron GT na platformi J1

Platforma MEB

Platforma MEB

Nova električna SUV-ja - Audi Q4 e-tron in Audi Q4 Sportback e-tron – je Audi premierno predstavil aprila 2021. Ta dva prva popolnoma električna Audijeva modela v segmentu kompaktnih avtomobilov bosta pritegnila širok segment strank in bosta ključna za doseganje obsega v Audijevi strategiji elektrifikacije. Delovala bosta kot vstopna vrata v svet električnih vozil pri Audiju.

Modelna linija Audi Q4 e-tron ima vse lastnosti za prvi družinski avtomobil in je primerna za vsakodnevno uporabo - ponuja prostornost modelov višjega razreda, dosege več kot 500 kilometrov (WLTP) in možnost pogona quattro.

Oba modela temeljita na modularni matriki električnega pogona (MEB). Platforma zagotavlja tehnično podlago za prihodnje Audijeve kompaktne in srednje velike modele. MEB je vsestranski in zelo razširljiv koncept. Paleta možnih izvedenk vključuje SUV, modele crossover in limuzine. Ker gre za koncept popolnoma električne platforme, Audi z njeno pomočjo strankam lahko omogoči, da uživajo v vseh prednostih električnega pogona.

small text

heading

text

button

Dobičkonosnost enaka modelom z notranjim zgorevanjem

 

Skupina Volkswagen načrtuje do leta 2030 izdelati približno 19 milijonov vozil na platformi MEB. Sinergijski učinki so temu primerno veliki. To pomeni, da bo Audi svojim kupcem lahko ponudil električne modele, ki so dovršeni tehnično in tudi ekonomsko. S polnim izkoriščanjem sinergij platforme in izdelavo vozil več različnih znamk v skupnih tovarnah lahko električno mobilnost naredi privlačno za veliko število kupcev kompaktnih segmentov.

Kot edini proizvajalec, ki deluje na premijskem trgu, ima Audi veliko koristi od obsežnih sinergij znotraj skupine. To v praksi pomeni, da namerava družino Audi Q4 e-tron v dveh do treh letih - kljub višjim proizvodnim stroškom električnih avtomobilov - narediti enako donosno kot enakovreden model z notranjim zgorevanjem. V prihodnjih letih pričakuje nadaljnje znižanje materialnih stroškov in dodatne količinske učinke, ki bodo izboljšali donosnost na vozilo.

Platforma Premium Platform Electric PPE

Platforma PPE

V prihodnje se namerava Audi osredotočiti na platformo Premium Platform Electric (PPE), ki je bila razvita v tesnem partnerstvu s Porschejem za popolnoma električne in luksuzne modele. Na tej zelo prilagodljivi visokotehnološki platformi se lahko razvijajo vozila z nizkim in vozila z visokim dnon.

Ker je ustvarjena za svetovni trg in jo je mogoče do leta 2030 razširiti na približno sedem milijonov enot v koncernu Volkswagen, bo prinesla ustrezne sinergijske učinke. Zgolj skupni razvojni pristop bo enkratne stroške zmanjšal za 20 do 30 odstotkov.

“Quote”

 

 

Video title

Vrhunska zmogljivost za čas polnjenja in električno vožnjo

 

Audi načrtuje različne serijske modele, ki temeljijo na platformi PPE (kot so SUV, Sportback, Avant in crossover) in bodo z različnimi vrstami vozil pokrivali segmente od višjega srednjega razreda do luksuznega razreda.

Ključni razvojni cilji za platformo PPE so visoki dosegi električnega pogona, hitri časi polnjenja z 800-voltnim sistemom in odlične tehnologije povezljivosti in digitalizacije.

 

Sistemski pristop k električni mobilnosti


Ključna dejavnika, ki določata uporabnost električnih avtomobilov v vsakdanji rabi, sta doseg in čas polnjenja. Vozniki popolnoma električnega modela Audi lahko uživajo prednost visoke hitrosti polnjenja, saj se v večjem delu postopka polnjenja trenutno dosega moč polnjenja do 150 kW, odvisno od modela. Zmogljivost polnjenja Audija e-tron GT2 je celo do 270 kW in dokazuje, kako visoke zmogljivosti polnjenja lahko dosežejo Audijevi avtomobili. To zmogljivost omogoča pametno termično upravljanje baterije.

Vsi električni avtomobili, ki so trenutno na voljo pri Audiju, so vključeni v pametni ekosistem: Audijev načrtovalec poti omogoča, da voznik potovanje vnaprej načrtuje na mobilnem telefonu in ga nato pošlje v avtomobil. Načrtovalec poti izračuna najhitrejšo pot, upošteva podatke o prometu in poti ter slog vožnje voznika, izračuna trajanje postankov za polnjenje in jih prišteje skupnemu času vožnje. Kupci Audija v Evropi imajo v okviru storitve polnjenja Audi e-tron dostop do več kot 203.600 polnilnih mest v 26 državah, ki jih lahko uporabljajo z eno samo kartico in eno pogodbo.

V naslednjih letih naj bi prišlo do naslednjega pospeška razvoja, ki bo izhajal iz inovacij, razvoja baterije in pogona. Gostota moči celic se bo povečala, s tem se bo povečala zmogljivost shranjevanja enote, ki zaseda enak prostor ali utira pot manjšim, lažjim baterijam. Oba ukrepa lahko povečata doseg in hkrati znižata materialne stroške.

Dejavnik povečanja dosega je tudi izboljšan pogon. Cilj Audija je zmanjšati težo prihodnjih elektromotorjev za približno 20 odstotkov in povečati doseg za približno 10 odstotkov. Medtem ko nekateri tekmeci tehnologije električnega pogona kupujejo, jih Audi razvija in izdeluje v veliki meri sam. To omogoča, da zagotavlja svojo značilno vrhunsko kakovost. Leta 2020 je Audi v kategoriji alternativnih pogonov prejel nagrado AutomotiveINNOVATIONS, ki jo podeljuje priznani Center of Automotive Management (CAM) v kategoriji alternativnih pogonov.

 

Priključni hibridi kot del električne pobude


Priključni hibridi so pomemben del Audijeve električne pobude in pomagajo uresničevati cilj 'nič lokalnih izpustov' v povezavi z zmogljivostjo na dolge razdalje. Še posebej pomembni so za stranke v urbanih območjih in za zaposlene, ki se dnevno vozijo v službo, saj so ključni za vožnjo z ničelnimi lokalnimi izpusti. Pri Audiju nenehno širimo svoj portfelj delno električnih modelov v vseh segmentih, od kompaktnega do luksuznega segmenta. Priključne hibride tako ponujamo že v devetih modelnih serijah. Pri kupcih so pravi hit: lani smo po vsem svetu prodali približno osemkrat več priključnih hibridov kot leta 2019. Kljub omejitvam zaradi pandemije koronavirusne bolezni smo od leta 2019 več kot štirikrat povečali proizvodne zmogljivosti za priključne hibride.

 

Izpusti in poraba flote vseh vozil

 

Skupina Volkswagen je zavezana ciljem Pariškega podnebnega sporazuma, katerega namen je omejiti dvig svetovne temperature na bistveno manj kot dve stopinji Celzija. Kot svoj prispevek k temu cilju se Audi med drugim osredotoča na zmanjšanje izpustov CO₂ v floti vseh svojih vozil. Na podlagi začasnih podatkov je Audi v letu 2020 presegel svoje cilje, ki se nanašajo na izpuste CO₂ svojih vozil v Evropi znotraj Volkswagnovega bazena izpustov.

 

Ob upoštevanju uradnih podatkov Evropske komisije v letnem poročilu o spremljanju izpustov CO2 vozil Volkswagnovega bazena.

Ministrstvo za industrijo in informacijsko tehnologijo (MIIT) podatek uradno objavlja v letnem poročilu o spremljanju izpustov CO₂ vozil.

 

 

“Quote”

Video title

Leta 2020 je Audi v Volkswagnovem bazenu izpustov presegel cilje glede izpustov CO₂ svojih vozilih v Evropi in kazalec izboljšal za približno 20 odstotkov.

Audi e-tron Sportback
Audi e-tron Sportback

E-mobilnost

Električna mobilnost predstavlja ključ do bolj trajnostne mobilnosti. Zato smo si zastavili ambiciozne cilje elektrifikacije vozil, ki jo uresničujemo s popolnoma električnimi avtomobili brez izpustov CO2 in priključnimi hibridi.

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik