"Pripravljena sva"

Prvega januarja se je začela dirka Rally Dakar. Na najtežjem izzivu v motošportu za znamko štirih krogov prvič nastopata Carlos Sainz in Lucas Cruz. Z nami sta še pred zamahom startne zastavice spregovorila po zaključku obsežnih priprav.

11.01.2022 Avtor: AUDI AG  Fotografije: Arhiv Audi

Rally Dakar 2022

 

Rally Dakar se je pričel 1. januarja s prologom iz Džede v Ha’il, kjer se je dan pozneje odvila prva, 334 kilometrov dolga krožna etapa. Četrta etapa je bila etapa z najdaljšim tekmovalnim 'specialom', odvila se je 5. januarja, ko so dirkači premagovali razdaljo 465 kilometrov med mestoma Al Qaisumah in Riad. 8. januarja so si udeleženci v dnevu premora v glavnem mestu Savdske Arabije nabrali novih moči. V vseh dvanajstih etapah, vključno z zadnjo od mesta Bisha nazaj do mesta Džeda 14. januarja, bodo skupaj prevozili kar 8.375 kilometrov, od tega 4.258 kilometrov ‘specialov’ (pogovor je potekal decembra 2021).

Video title

“quote”

Blank_trans
Rally Dakar 2022

Rally Dakar 2022

Rally Dakar se je pričel 1. januarja s prologom iz Džede v Ha’il, kjer se je dan pozneje odvila prva, 334 kilometrov dolga krožna etapa. Četrta etapa je bila etapa z najdaljšim tekmovalnim 'specialom', odvila se je 5. januarja, ko so dirkači premagovali razdaljo 465 kilometrov med mestoma Al Qaisumah in Riad. 8. januarja so si udeleženci v dnevu premora v glavnem mestu Savdske Arabije nabrali novih moči. V vseh dvanajstih etapah, vključno z zadnjo od mesta Bisha nazaj do mesta Džeda 14. januarja, bodo skupaj prevozili kar 8.375 kilometrov, od tega 4.258 kilometrov ‘specialov’ (pogovor je potekal decembra 2021).

Preberite več

“quote”

Lucas, Carlos, začetek Rallyja Dakar 2022 se hitro bliža. Konec novembra sta v maroški puščavi opravila zadnji preizkus vzdržljivosti. Kako so se stvari odvijale v Afriki?

Carlos Sainz: To je bila zelo dragocena izkušnja. Veliko časa sva lahko preživela v dirkalniku in se ga privadila, kar nama je vlilo veliko samozavesti. Naletela sva tudi na manjšo težavo, vendar nama jo je uspelo rešiti, kar je pripomoglo k najinemu napredku.

Lucas Cruz: Se strinjam. Že to, da sva lahko v primerljivih razmerah z avtom prevozila več kot 400 kilometrov v kosu, naju je zelo pomirilo. Pripravljena sva.

 

Kaj morata zdaj narediti še sama?

Sainz: Ker bom tik pred božičem tekmoval v dirkalni seriji Extreme E, mi bodo osebne priprave predstavljale precejšen zalogaj, seveda pa bom naredil vse, da bom v dobri kondiciji.

Cruz: Tudi jaz se v zadnjih trenutkih osredotočam na svojo telesno pripravljenost. Zdaj smo prejeli še zadnje podatke o trasi pred dirko in kot sovoznik sem zadolžen predvsem za to, da se po najboljših močeh seznanim s terenom.

Carlos Sainz

 

 

 

El Matador

Carlos Sainz, grand seigneur mednarodnega rallyja, dirka že več kot 40 let. 59-letni Španec z vzdevkom ‘El Matador’ je trikrat zmagal na Rallyju Dakar in dvakrat na svetovnem prvenstvu v rallyju, osvojil pa je tudi svetovni pokal v cross-country rallyju. Že pred svojo dirkaško kariero je bil vrhunski športnik; leta 1979 je kot šestnajstletnik zmagal na španskem državnem prvenstvu v skvošu.

 

Carlos Sainz vidi vzporednice med novim projektom za Dakar znamke Audi in vpeljavo modela quattro na dirkalne steze v zgodnjih osemdesetih.

"
Čez Dakar se lahko prebiješ samo s trdim delom in disciplino.
"

Carlos Sainz

small text

heading

text

button

Audi RS Q e-tron

Audi RS Q e-tron1 je pripravljen na izziv in prav tako tudi člani ekipe Audi Sport.

 

Natančne podatke o etapah pa prejmete šele tik pred začetkom posamezne etape, mar ne?

Cruz: Tako je. Natančne podatke o poti dobiva v obliki potne knjige (road book) približno 15 minut pred posamezno etapo, kar pomeni, da imava na voljo zelo malo časa za pripravo.

Sainz: Poleg tega se filozofija potnih knjig vsako leto spreminja, zato se na izkušnje, ki sva jih pridobila v zadnjih letih, lahko zaneseva v zelo omejenem obsegu.

 

Kaj mislite s ‘filozofijo potnih knjig’?

Sainz: Govorim o načinu, kako so napisane. Ljudje stvari razumemo različno, zato je nekaterim potnim knjigam lažje slediti, drugim pa težje. Upam, da bova z letošnjo dobro shajala.

Cruz: Moja naloga je, da raztolmačim razpoložljive podatke in jih predam Carlosu. Ne želiva si nobenih presenečenj.

 

Kako bosta letos preživljala praznike, glede na to, da se dirka v Dakarju začne 1. januarja?

Sainz: Na dirko se odpravljava 27. decembra, tako da bova lahko božični čas še vedno bolj ali manj normalno preživela z družinama, za silvestrovo pa bova v Savdski Arabiji. To sicer ni nič nenavadnega, novo leto sva navajena praznovati skupaj. Po španskem običaju bova skupaj pojedla 12 jagod grozdja.

Cruz: Na srečo bom lahko v krogu družine praznoval še svoj rojstni dan, 26. decembra. Po pravici povedano pa se dirka za nas začne že 27. decembra. V trenutku, ko spakiraš prtljago in sedeš na letalo, ne razmišljaš o ničemer drugem kot o Dakarju.

 

Kako pa se ob tem počutita vaši družini?

Cruz: Moja družina me v celoti podpira. Konec koncev se Rally Dakar odvije le enkrat na leto in prav takšno življenje sem si izbral.

Sainz: Z ženo sva skupaj že tako dolgo, da razume, da me ta šport in življenjski slog osrečujeta. Želi si, da bi bil srečen, in zdaj smo tu.

Lucas Cruz

 

 

 

Veteran

46-letni Španec Lucas Cruz je kot sovoznik Carlosa Sainza do zdaj trikrat zmagal na Rallyju Dakar. V cross-country rallyjih skupaj tekmujeta že dvanajst let. Spoznala sta se leta 1994, ko je Carlos vodil projekt za promocijo mladih španskih voznikov rallyja, Lucas pa je bil eden od udeležencev. Od takrat sta stkala tesno prijateljstvo.

 

Lucas Cruz ni navdušen samo, kadar zmaguje na vzdržljivostnih rallyjih, temveč ga navdušuje tudi tehnologija dirkalnika Audi RS Q e-tron1.

small text

heading

text

button

“Quote”

 

 

Video title
"
Izbral sem si prav takšno življenje.
"

Lucas Cruz

Carlos Sainz in Lucas cruz

Med rallyjem, kot je Dakar, imajo tekmovalci za izbiro poti na voljo milisekunde. Zato sta Lucas Cruz in Carlos Sainz prepričana, da sta medsebojno razumevanje in zaupanje ključni sestavini uspeha na takšnih dirkah.

 

Vas lahko družine med dvotedenskim rallyjem vsaj obiščejo?

Sainz: Mislim, da je to mogoče, in seveda bi bilo lepo, če bi se lahko videli v tem času, vendar doslej o tem še nismo razmišljali. Konec koncev dirkamo na zelo odmaknjenih predelih sveta.

Cruz: Poleg tega smo ves čas zaposleni. Naši dnevi se ne začnejo in končajo z etapami. Pred etapami in po njih sodelujemo z mehaniki, se pripravljamo na naslednjo etapo in se pogovarjamo s predstavniki medijev. Zelo malo prostega časa imamo.

 

Kaj morata še postoriti pred začetkom dirke, ko 27. decembra prispeta v Savdsko Arabijo?

Cruz: Španija je dve uri pred Savdsko Arabijo, kar pomeni, da se bova morala prilagoditi lokalnemu času. Treba je tudi pregledati vse v zvezi z avtomobilom in se nastaniti v avtodomu. Ko se rally začne, za to ni več priložnosti.

Sainz: Tudi zato je treba zelo skrbno načrtovati in spakirati prtljago. Zelo nadležno je, če sredi puščave ugotoviš, da si nekaj pozabil.

 

Imata pred dirko kakšne posebne rituale?

Cruz: Imava svoje majhne navade, a nič zares nenavadnega. Najini dnevi so skrbno načrtovani in svojega urnika se drživa, dokler ni zares smiselno česa spremeniti.

 

Se pravi nič takšnega, čemur bi lahko rekli ‘vraževerje’?

Sainz: Z dirkanjem se ukvarjam že zelo dolgo, pridobil sem veliko izkušenj. Najpomembnejša lekcija, ki sem se je naučil, je, da z raznimi talismani in podobnim ne prideš nikamor. Čez Dakar se lahko prebiješ samo s trdim delom in disciplino.

 

 


1 Prikazano vozilo je dirkalnik za Rally Dakar in ni dostopen kot serijski model. Profesionalni voznik, zaprt krog. Ne poskušajte sami.

 

 

“Quote”

Video title

Audi RS Q e-tron

Trenutek resnice: Audi RS Q e-tron¹ je na Rallyju Dakar v Savdski Arabiji 1. januarja 2022 doživel svoj ognjeni krst.

2022-01-AudiSport-03
2022-01-AudiSport-03

"Kot dirkač ne moreš prositi za več"

14-kratni zmagovalec znamenite dirke Rally Dakar Stéphane Peterhansel, ki si je prislužil vzdevek “gospod Dakar”, bo na dirki v začetku leta 2022 s partnerjem Edouardom Boulangerjem tekmoval za Audi. Preberite, kaj sta povedala o ekipi, vzdušju v vozniški kabini in edinstvenih priložnostih.

Preberite več

Morda bi vas zanimali tudi članki:

2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik