Projekt Uporabimo uporabljeno obuja spomin na legendarne smučarske tekme

Smučanje je v Sloveniji več kot le šport; je neprecenljiv del naše kulture in identitete. Posebno mesto ima tudi pri znamki Audi, ki že več kot dve desetletji sodeluje kot partnerica FIS svetovnega pokala v alpskem smučanju. Pod okriljem znamke Audi se že 23 let odvijata najpomembnejši smučarski prireditvi pri nas, pokal Vitranc in Zlata lisica. Z zanesljivo podporo FIS tekmovanjem je Audi postal nepogrešljiv del zimskih spektaklov. Njihovo zgodbo danes pripovedujejo unikatne torbe, izdelane iz odsluženih oglasnih transparentov, ki so nekoč obdajali smučarska prizorišča.

24.10.2023 Avtor: Audi Team  Fotografije: Arhiv Audi

Smučar med tekmo svetovnega pokala

 

Nepozabni trenutki na podkorenski strmini

Začetki pokala Vitranc segajo v leto 1949, ko so na Vitrancu v Kranjski Gori prvič priredili tekmo z imenom Bukovniški smuk. Leta 1961 se je na njeni progi odvilo prvo tekmovanje Mednarodne smučarske zveze z oznako FIS 1A, zaradi zahtevnosti proge le v tehničnih disciplinah, prireditev pa je dobila ime 'pokal Vitranc'. Le nekaj let kasneje, leta 1968, je Kranjska Gora gostila prvo tekmovanje za svetovni pokal in se tako vpisala na svetovni zemljevid alpskega smučanja.

V naslednjih letih je pokal Vitranc nekajkrat zamenjal prizorišče in se končno ustalil na legendarni tekmovalni progi Podkoren, ki velja za eno najtežjih v smučarskem pokalu. Že več kot dvajset let jo spremljajo oglasni transparenti znamke Audi, dolgoletne partnerice FIS svetovnega pokala v alpskem smučanju.

Pokal Vitranc

 

Za domače gledalce vrhunec v Kranjski Gori predstavlja leto 1986, ko sta se na slalomske stopničke povzpela kar dva Slovenca, Bojan Križaj in Rok Petrovič. Na tretjem mestu je takrat pristal Križajev največji tekmec, legendarni Ingemar Stenmark. Poleg Križaja in Petroviča je podkorensko strmino doslej osvojil le še en Slovenec, Jure Košir v slalomski tekmi leta 1999. Največ zmag na pokalu Vitranc – šest – si delita Marcel Hirscher in Ted Ligety, sledita jima Alberto Tomba s petimi in Benjamin Raich s štirimi zmagami. Hirscher je v Kranjski Gori tudi rekorder po številu osvojenih stopničk, v 25 nastopih mu je to uspelo kar petnajstkrat.

Lepe spomine na Kranjsko Goro ima tudi smučarski as Marc Girardelli, ki je na Vitrancu zmagal trikrat. "Okolica je zelo lepa, podobno kot St. Moritz ali Zermatt, mislim, da so bili vedno dobri pogoji za smučanje, zlasti za tekmovanje. Na tekmah je bilo vedno veliko gledalcev, zlasti ko so tekmovali, in tudi zmagovali, Bojan Križaj, Rok Petrovič, Jure Franko. Na slalomskih tekmah je bilo po 30.000 gledalcev – samo dva slaloma na svetu imata še toliko gledalcev, Kitzbühel in Schladming. Nobena druga slalomska tekma nima toliko gledalcev in to je za tekmovalce zelo dober občutek," nam je povedal v pogovoru za AudiLab Slovenija tik pred dobrodelno dražbo unikatnih potovalnih torb iz odsluženih oglasnih transparentov.

Video title

"Odlično se mi zdi, da se iz oglasnih transparentov naredijo torbe in morda tudi drugi izdelki, kot so pasovi. Glede na to, da so bili uporabljeni na znanih tekmah v znanih smučarskih središčih, kot sta Kranjska Gora ali Maribor, imajo torbe po mojem mnenju zgodovinsko vrednost. Spomniš se zgodovine, določene tekme. To je krasno orodje za pripovedovanje zgodb in glede na to, da je Audi že več kot 20 let glavni partner FIS tekem v alpskem smučanju, je zgodb veliko."

Lepe spomine na Kranjsko Goro ima tudi smučarski as Marc Girardelli, ki je na Vitrancu zmagal trikrat. “Okolica je zelo lepa, podobno kot St. Moritz ali Zermatt, mislim, da so bili vedno dobri pogoji za smučanje, zlasti za tekmovanje. Na tekmah je bilo vedno veliko gledalcev, zlasti ko so tekmovali, in tudi zmagovali, Bojan Križaj, Rok Petrovič, Jure Franko. Na slalomskih tekmah je bilo po 30.000 gledalcev – samo dva slaloma na svetu imata še toliko gledalcev, Kitzbühel in Schladming. Nobena druga slalomska tekma nima toliko gledalcev in to je za tekmovalce zelo dober občutek,” nam je povedal v pogovoru za AudiLab Slovenija tik pred dobrodelno dražbo unikatnih potovalnih torb iz odsluženih oglasnih transparentov.

 

 

 

 

Pokal Vitranc
Pokal Vitranc
Pokal Vitranc
Pokal Vitranc
64661703_dsc_0283
16190X4570

“quote”

Leto 2016 je prineslo prvo dvojno zmago na pokalu Vitranc po več kot treh desetletjih. Uspeh Bojana Križaja iz leta 1979 je ponovil avstrijski smučarski mojster Marcel Hirscher, za mnoge najboljši smučar vseh časov, ki je v svoji karieri osvojil kar osem zaporednih kristalnih globusov. Naslednja leta je Hirscher kraljeval tudi v Kranjski Gori in osvojil kar pet od šestih tekem, prav tu pa se je leta 2008 prvič v karieri uvrstil na stopničke svetovnega pokala.

Leta 2021 je pokal Vitranc praznoval 60 let, a je bilo jubilejno tekmovanje drugačno od preteklih, saj je zaradi pandemije koronavirusa potekalo brez prisotnosti gledalcev. Leto prej je bilo celo odpovedano, leta 2022 pa je znova zaživelo v polnem sijaju. Tudi prvi pokoronski pokal Vitranc je minil v znamenju štirih krogov, za Žana Kranjca, ki je končal na desetem mestu, smo v ciljni ravnini navijali v družbi povsem električnih modelov Audi Q4 e-tron in Audi e-tron GT.

Marc Girardelli

 

"Odlično se mi zdi, da se iz oglasnih transparentov naredijo torbe in morda tudi drugi izdelki, kot so pasovi. Glede na to, da so bili uporabljeni na znanih tekmah v znanih smučarskih središčih, kot sta Kranjska Gora ali Maribor, imajo torbe po mojem mnenju zgodovinsko vrednost. Spomniš se zgodovine, določene tekme. To je krasno orodje za pripovedovanje zgodb in glede na to, da je Audi že več kot 20 let glavni partner FIS tekem v alpskem smučanju, je zgodb veliko."

 

- Marc Girardelli

"

Odlično se mi zdi, da se iz oglasnih transparentov naredijo torbe in morda tudi drugi izdelki, kot so pasovi. Glede na to, da so bili uporabljeni na znanih tekmah v znanih smučarskih središčih, kot sta Kranjska Gora ali Maribor, imajo torbe po mojem mnenju zgodovinsko vrednost. Spomniš se zgodovine, določene tekme. To je krasno orodje za pripovedovanje zgodb in glede na to, da je Audi že več kot 20 let glavni partner FIS tekem v alpskem smučanju, je zgodb veliko.

"

Marc Girardelli

small text

heading

text

button

Zlata lisica, simbol slovenskega ženskega smučanja

Tudi zgodovina Zlate lisice, ene najprestižnejših tekem v ženskem alpskem smučanju, sega v šestdeseta leta prejšnjega stoletja. Ideja je vzklila leta 1964, ko se je na mariborskem Pohorju prvič odvilo tekmovanje z oznako FIS 1A, takrat najvišje kategorije tekmovanj. Prireditev se je iz leta v leto razvijala, vse od leta 1970 pa je nepogrešljivi del svetovnega smučarskega pokala.

V 59 letih obstoja je Zlata lisica prestala številne preizkušnje. Tekmovanje so morali kar 13-krat prestaviti zaradi težav z vremenom. Enajstkrat je potekalo v Kranjski Gori, le dvakrat v svoji zgodovini pa prireditev ni bila izpeljana.

Zlata lisica

 

Za "tekmo superlativov" velja 49. Zlata lisica iz leta 2013, ko se je pod Pohorjem v dveh dneh zbralo rekordno število gledalcev. V živo je tekmo spremljalo več kot 40.000 ljudi, pred televizijskimi ekrani pa se je zbralo prav tako rekordnih 567.300 gledalcev.

Leta 2015 se je na veleslalomu po odstopu Tine Maze zmage veselila Avstrijka Anna Veith (Fenninger), ambasadorka električne mobilnosti znamke Audi. Tinina tekmica in pozneje velika prijateljica ter nekdanja sošolka Marcela Hirscherja je takrat ob zmagi povedala, da se na Zlati lisici počuti odlično predvsem zaradi navijačev, ki so navijali zanjo tudi po tem, ko je Tina odstopila.

 

 

Špela Pretnar

"Zdi se mi, da starejši, kot si, več ti pomenijo dogodki, katerih del si bil. Ko sem tekmovala, se nisem zavedala, kaj pomenim ljudem, otrokom, kaj pomeni biti nekomu vzor in kaj mu pomeni, da dobi tvoj podpis. Takrat nisem bila pretirano ponosna na svoje rezultate, zdelo se mi je nekako samoumevno. To skušam zdaj pokazati tudi današnjim tekmovalcem, da so to neki občutki, ki jih v času, ko tekmuješ, ne živiš. Mislim, da v takih torbah (torbah iz odsluženih oglasnih transparentov) lahko občutiš, da si bil nekoč del tega, bolj se čutiš povezan s tem in čutiš zadovoljstvo, ki si ga dal ljudem. Ti občutki pomenijo več kot pokal."

 

- Špela Pretnar

small text

heading

text

button

“Quote”

 

 

Video title

Zlata lisica
Zlata lisica
Zlata lisica
Zlata lisica

 

 

Nekoč del zimskih spektaklov, danes preobraženi v nosilce napredka

Kot dolgoletna partnerica FIS svetovnega pokala v alpskem smučanju znamka Audi sodelovanje v smučarskem spektaklu predstavlja z oglasnimi transparenti. V tem času se je celostna podoba znamke nekajkrat zamenjala. Škoda bi bilo, da bi odsluženi transparenti končali na odlagališču in obremenjevali okolje, saj so v osnovi narejeni iz kakovostnega materiala. V projektu Uporabimo uporabljeno iz njih nastajajo vrhunske potovalne torbe, ki smučarske zgodbe in vrednote znamke prenašajo naprej.

“Quote”

Video title

Audi_uporabimouporabljeno_foto_AnzeVrabl_1-b_1
Audi_uporabimouporabljeno_foto_AnzeVrabl_1-b_1

Uporabimo uporabljeno

V duhu trajnostnega napredka smo pri Audi Slovenija zasnovali projekt Uporabimo uporabljeno, ki odsluženim oglasnim transparentom daje novo življenje. V sodelovanju z oblikovalcem Mariem Herzogom iz njih nastajajo unikatne potovalne torbe. Izkupiček od prodaje bomo namenili Zavodu YouSea za izgradnjo morske oaze v Piranskem zalivu in tako pomagali pri ohranjanju biotske raznovrstnosti. Torbe so na voljo za nakup v spletni trgovini.

Obiščite spletno trgovino
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik