trajnostni razvoj 24.10.2024
29.11.2023 Avtor: Audi Team Fotografije: Arhiv Audi
“quote”
“quote”
Trenutno velik delež plastičnih odpadkov še vedno konča v sežigalnicah. Audi in Jutta Schoberer želita v sodelovanju s partnerskimi podjetji to stanje spremeniti. "Moja osebna naloga je, da postanemo še boljši pri recikliranju plastike iz odsluženih vozil. Treba je vzpostaviti krožne zanke surovin, ki so tako pomembne po vsem svetu." Kolesna ohišja iz reciklirane plastike so dober začetek, vendar Jutta Schoberer poudarja, da že preizkušajo tudi druge sestavne dele s še strožjimi zahtevami glede videza, UV stabilnosti ali odpornosti na trke.
Jutta Schoberer pri preverjanju tehnologije in izvedljivosti ter sodelovanju v projektih, kot je MaterialLoop, s sodelavci zasleduje jasen cilj: "Pomagamo razvijati koncepte sestavnih delov, ki jih je mogoče bolje reciklirati, in jih pripraviti za serijsko proizvodnjo." Pred skoraj 15 leti je pri podjetju Audi opravila pripravništvo na področju izdelave modelov, nato pa je nadaljevala študij tehnologije plastike. Od leta 2019 je znova zaposlena pri podjetju Audi. "Že dolgo me zanimajo materiali in njihove lastnosti, zelo pomembno pa mi je postalo tudi recikliranje. Zadnjih nekaj let se ukvarjam z načini predelave in ponovne uporabe plastike ob koncu življenjske dobe vozil."
Jutta Schoberer
“Quote”
“Quote”
S projektom MaterialLoop znamka Audi sledi cilju vzpostavljanja krožnih zank surovin v avtomobilski industriji. Projekt se osredotoča na surovine, kot so jeklo, aluminij, steklo in plastika. Skupaj s 15 industrijskimi partnerji in raziskovalnimi organizacijami raziskuje možnosti ponovne uporabe t. i. popotrošniških materialov (angl. post-consumer materials) iz odsluženih vozil v proizvodnji novih vozil. Projekt je del Audijeve strategije krožnega gospodarstva in prinaša dragocene ugotovitve za njeno izvajanje v praksi.
Kupci ne bodo opazili nobene razlike. Schoberer poudarja, da bodo sestavni deli postajali vse bolj trajnostni, a na račun tega nikakor ne bodo slabše kakovosti. Opravljeni so bili in še vedno potekajo različni testi, kako dodatno sortirati plastične odpadke in katere tehnologije recikliranja bi lahko uporabili za njihovo nadgradnjo. "Snovno recikliranje ima vedno prednost, saj zahteva najmanj energije," pravi Schoberer. Plastične odpadke najprej zmeljejo, nato stopijo pridobljeni granulat in ga na koncu ukalupijo v novo obliko. Pri tem postopku potrebujejo t. i. ločene frakcije odpadkov, ki morajo biti čim bolj čiste, vendar ima sortiranje plastike svoje tehnične omejitve. Poleg iskanja ustreznejših postopkov sortiranja se Jutta Schoberer ukvarja tudi z mehanskim in kemičnim recikliranjem.
Pot postaja vedno jasnejša. "Prve rešitve za obstoječe težave smo že našli, še naprej pa si prizadevamo, da bi omogočili recikliranje in ponovno uporabo večjega deleža plastike iz odsluženih vozil. Naši testi in prihajajoči projekti na področju vozil kažejo, da je to mogoče." Tako kot kolesna ohišja vozila Audi A4 Avant.