Recikliranje pri modelu Audi A4 Avant

Vozila znamke Audi izstopajo s številnimi posebnimi značilnostmi. Tista, ki je v trenutnem modelu Audi A4 Avant najbolj pomembna Jutti Schoberer, je v veliki meri povezana z njenim delom in vse večjim poudarkom na trajnostni mobilnosti. 

29.11.2023 Avtor: Audi Team  Fotografije: Arhiv Audi

Audi A4 Avant se od drugih aktualnih modelov znamke Audi razlikuje po edinstveni lastnosti. No, vsaj začasno. “Kolesna ohišja so odličen primer krožnega gospodarstva,” pove Jutta Schoberer. Zanjo ta tema nosi oseben pomen. Sestavni del, ki je nameščen med kolesom in blatnikom, je pri tem modelu izdelan iz recikliranih plastičnih odpadkov. "Pomembno je tudi poudariti, da gre za plastiko iz odsluženih vozil," doda Schoberer 

Video title

“quote”

Portret Jutte Schoberer.
Recikliranje Jutti Schoberer veliko pomeni. Od leta 2019 pri podjetju Audi skrbi za preverjanje tehnologije in izvedljivosti sestavnih delov iz reciklirane plastike. 
Kolesno ohišje.
Neopazno, a v trendu. Dejstvo, da je kolesno ohišje izdelano iz reciklirane plastike, ni vidno s prostim očesom. 

“quote”

Trenutno velik delež plastičnih odpadkov še vedno konča v sežigalnicah. Audi in Jutta Schoberer želita v sodelovanju s partnerskimi podjetji to stanje spremeniti. "Moja osebna naloga je, da postanemo še boljši pri recikliranju plastike iz odsluženih vozil. Treba je vzpostaviti krožne zanke surovin, ki so tako pomembne po vsem svetu." Kolesna ohišja iz reciklirane plastike so dober začetek, vendar Jutta Schoberer poudarja, da že preizkušajo tudi druge sestavne dele s še strožjimi zahtevami glede videza, UV stabilnosti ali odpornosti na trke. 

Jutta Schoberer pri preverjanju tehnologije in izvedljivosti ter sodelovanju v projektih, kot je MaterialLoop, s sodelavci zasleduje jasen cilj: "Pomagamo razvijati koncepte sestavnih delov, ki jih je mogoče bolje reciklirati, in jih pripraviti za serijsko proizvodnjo." Pred skoraj 15 leti je pri podjetju Audi opravila pripravništvo na področju izdelave modelov, nato pa je nadaljevala študij tehnologije plastike. Od leta 2019 je znova zaposlena pri podjetju Audi. "Že dolgo me zanimajo materiali in njihove lastnosti, zelo pomembno pa mi je postalo tudi recikliranje. Zadnjih nekaj let se ukvarjam z načini predelave in ponovne uporabe plastike ob koncu življenjske dobe vozil."  

"
Kolesna ohišja v modelu A4 Avant so odličen primer krožnega gospodarstva.
"

Jutta Schoberer 

small text

heading

text

button

small text

heading

text

button
Plastični granulat na mizi.
Pri snovnem recikliranju plastiko zmeljejo in ločijo od drugih materialov, da jo lahko predelajo v plastični granulat. 
Jutta Schoberer ob vozilu Audi A4 Avant.
Kolesna ohišja vozila Audi A4 Avant so le prvi korak. Jutta Schoberer si še naprej prizadeva za ponovno uporabo večjega deleža plastike iz odsluženih vozil. 

“Quote”

 

 

Video title

 

 

“Quote”

Video title

Projekt MaterialLoop

projektom MaterialLoop znamka Audi sledi cilju vzpostavljanja krožnih zank surovin v avtomobilski industriji. Projekt se osredotoča na surovine, kot so jeklo, aluminij, steklo in plastika. Skupaj s 15 industrijskimi partnerji in raziskovalnimi organizacijami raziskuje možnosti ponovne uporabe t. i. popotrošniških materialov (angl. post-consumer materials) iz odsluženih vozil v proizvodnji novih vozil. Projekt je del Audijeve strategije krožnega gospodarstva in prinaša dragocene ugotovitve za njeno izvajanje v praksi. 

Kupci ne bodo opazili nobene razlike. Schoberer poudarja, da bodo sestavni deli postajali vse bolj trajnostni, a na račun tega nikakor ne bodo slabše kakovosti. Opravljeni so bili in še vedno potekajo različni testi, kako dodatno sortirati plastične odpadke in katere tehnologije recikliranja bi lahko uporabili za njihovo nadgradnjo. "Snovno recikliranje ima vedno prednost, saj zahteva najmanj energije," pravi Schoberer. Plastične odpadke najprej zmeljejo, nato stopijo pridobljeni granulat in ga na koncu ukalupijo v novo obliko. Pri tem postopku potrebujejo t. i. ločene frakcije odpadkov, ki morajo biti čim bolj čiste, vendar ima sortiranje plastike svoje tehnične omejitve. Poleg iskanja ustreznejših postopkov sortiranja se Jutta Schoberer ukvarja tudi z mehanskim in kemičnim recikliranjem. 

Pot postaja vedno jasnejša. "Prve rešitve za obstoječe težave smo že našli, še naprej pa si prizadevamo, da bi omogočili recikliranje in ponovno uporabo večjega deleža plastike iz odsluženih vozil. Naši testi in prihajajoči projekti na področju vozil kažejo, da je to mogoče." Tako kot kolesna ohišja vozila Audi A4 Avant. 

2023-04-MaterialLoop-01
2023-04-MaterialLoop-01

S projektom MaterialLoop staro spreminjamo v novo

S projektom MaterialLoop preizkušamo možnost ponovne uporabe recikliranih materialov iz odsluženih vozil za proizvodnjo novih vozil. Cilj: učinkovito krožno gospodarstvo brez izgube kakovosti surovin. 

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik