trajnostni razvoj 26.05.2023
-
Iskanje po AudiLab Slovenija
21.04.2023 Avtor: Nadia Riaz-Ahmed Fotografije: Arhiv Audi
Krožno gospodarstvo je ena najbolj aktualnih tem današnjega časa. Vse bolj bo nadomeščalo tradicionalni linearni gospodarski model, ki temelji na velikih količinah lahko dostopnih surovin in poceni energiji. Pri znamki Audi želimo še naprej spodbujati koncept krožnega gospodarstva, da bi čim dlje ohranili vrednost izdelkov in materialov.
Odgovorno ravnanje se začne z dolgo življenjsko dobo in možnostjo popravila vozil, šele v zadnjem koraku pa je na vrsti najboljša možna rešitev recikliranja. Ko se življenjska doba vozila izteče, je treba uporabljene surovine v največji možni meri vrniti nazaj v proizvodni proces. Za zdaj se za proizvodnjo novih vozil uporablja le majhen delež materialov iz odsluženih vozil. Jeklo na primer po postopku recikliranja odsluženih vozil običajno konča kot konstrukcijsko jeklo.
Pri znamki Audi želimo to spremeniti in v prihodnosti sekundarne materiale, pridobljene iz starih vozil, ponovno vključiti v avtomobilsko proizvodnjo. Pri tem se želimo kar najbolj izogniti manjvrednostnemu recikliranju (ang. downcycling), tj. izgubi kakovosti materialov v postopku recikliranja.
“quote”
“quote”
Oktobra 2022 smo v sodelovanju s 15 industrijskimi partnerji in raziskovalnimi organizacijami zagnali projekt MaterialLoop, v okviru katerega bomo do konca aprila 2023 idejo temeljito preizkusili na 100 vozilih. Projekt se osredotoča na materiale za recikliranje, ki imajo še nadaljnji potencial, razvoj novih tehničnih postopkov in metode recikliranja, ki so že danes ekonomsko in ekološko izvedljive. Njegov cilj pa je v avtomobilski industriji v prihodnosti v krožno zanko zapreti čim več materialov, kot so jeklo, aluminij, plastika ali steklo, in surovinam omogočiti “drugo življenje”. Čeprav pilotni projekt še ni zaključen, so udeleženci že začeli vračati materiale v avtomobilsko proizvodnjo. Veliko jekla, recikliranega v okviru projekta MaterialLoop, se lahko uporabi za proizvodnjo novih modelov. Velik delež tega jekla bomo uporabili za izdelavo do 15.000 notranjih delov vrat za serijo Audi A4.
Na področju recikliranja plastike in stekla smo naredili še korak dlje, saj je osnovni pristop postal oprijemljiv za stranke. Stekleni granulat, pridobljen iz poškodovanih avtomobilskih stekel, ki jih ni več mogoče popraviti, se pretopi in preoblikuje v plosko steklo ter se že uporablja pri izdelavi novih avtomobilskih stekel za model Audi Q4 e-tron. Mešani avtomobilski plastični odpadki pa se že uporabljajo pri izdelavi zaponk varnostnih pasov v novem modelu Audi Q8 e-tron. Pri vseh primerih recikliranja je ključno, da sekundarni materiali zadostujejo visokim standardom kakovosti.
Znanje, pridobljeno v okviru projekta MaterialLoop, bo pomagalo pri vzpostavitvi krožnih zank surovin v avtomobilski industriji povsod, kjer je to tehnično izvedljivo ter ekonomsko in ekološko smiselno. Projekt je del Audijeve strategije krožnega gospodarstva in prinaša dragocene ugotovitve za njeno izvajanje v praksi.
“Quote”
“Quote”
Prikazana vozila lahko v posameznih detajlih odstopajo od trenutne ponudbe za slovenski trg. Na slikah so prikazani nekateri elementi dodatne opreme, ki so na voljo za doplačilo. Vse cene so neobvezujoče priporočene cene, vključno z DDV in davkom na motorna vozila. Pridržujemo si pravico do napak v vsebini in do sprememb.
Ogljikov dioksid (CO₂) je najpomembnejši toplogredni plin, ki povzroča globalno segrevanje. Emisije onesnaževal zunanjega zraka iz prometa pomembno prispevajo k poslabšanju kakovosti zunanjega zraka. Prispevajo zlasti k čezmerno povišanim koncentracijam prizemnega ozona, delcev PM₁₀ in PM₂,₅ ter dušikovih oksidov. Podrobne okoljske informacije o novih osebnih avtomobilih najdete na seznamu o varčni porabi goriva in emisijah CO₂.
© 2021. Porsche Slovenija d.o.o. Vse pravice pridržane.