Audi Sport 21.08.2024
Mattias, podajate se na prav posebno pustolovščino, na legendarni Rally Dakar prihajate z inovativnim dirkalnikom Audi RS Q e-tron¹. Kakšen pa je vaš prvi spomin na rally in Audi?
Mattias Ekström: To bi bil Stig Blomqvist, ki je vozil rally dirkalnik Audi v osemdesetih letih. Star sem bil šest ali sedem let in Stig je bil na Švedskem velika zvezda. Način, kako je obvladoval dirke, je imel name velik vpliv. Velika strast, ki sem jo opazil pri posadkah, je bila glavni razlog, da sem tudi sam postal dirkač. Vse fante na rallyju zelo spoštujem.
V čem je rally drugačen od ostalih motošportov?
Zame je rally najbolj edinstven, najbolj ekstremen motošport. Mislim, da tudi najtežji. Ceste – če sploh obstajajo – so pogosto zelo ozke, tako da praktično ni prostora za napake. Ne samo, da so prevožene razdalje zelo velike, tudi površina tal in razmere se lahko nenadoma spremenijo. Oprema mora zdržati do konca, še bolj pa to velja za ekipo. Avtomobilske dirke so vedno ekipni šport in to velja predvsem za rally, kjer se zanašaš na sovoznika. Imeti morata skoraj simbiotičen odnos.
Vaš sovoznik je Emil Bergkvist. Zakaj prav on?
Emil Bergkvist ima deset let izkušenj v rallyju in tudi zmago na mladinskem svetovnem prvenstvu v rallyju. Torej ve, kako je pilotirati rally dirkalnik. Pridružil se je moji motošportni ekipi EKS in se izjemno izkazal. To je bil dovoljšen razlog, da sem ga povabil v ekipo za Rally Dakar kot sovoznika. Je mlad, motiviran in lačen uspeha. Vse to so dobre lastnosti, ki jih potrebujemo za dober rezultat na Rallyju Dakar.