Tehnološki park incampus odpira prostor za nove ideje

Septembra letos so po sedmih letih del uradno odprli tehnološki park incampus, skupni projekt družbe Audi in mesta Ingolstadt. Na območju nekdanje rafinerije zdaj znamka Audi skupaj s partnerji oblikuje prihodnost mobilnosti. V incampusu že delujeta Audijev novi Center za varnost vozil in IT center, svoje največje tehnološko središče pa ima tam tudi razvijalec programske opreme CARIAD. V prihodnosti bodo svoje prostore na tej lokaciji dobila tudi druga podjetja in organizacije.

29.11.2023 Avtor: Audi Team  Fotografije: Arhiv Audi

"Z odprtjem incampusa na mestu nekdanje rafinerije je Ingolstadt dobil sodoben inovacijski in tehnološki center za mobilnost, kjer se prepletajo znanost, raziskave, inovacije in ekologija," je na otvoritveni slovesnosti poudaril bavarski premier Markus Söder.

"Incampus odraža nenehno spreminjanje našega mesta. Na območju nekdanje rafinerije zdaj nastajajo inovacije in prihodnost, ob tem pa se odpirajo sodobna delovna mesta. Veseli me tudi, da smo lahko velik del območja vrnili naravi. Uspešno sodelovanje med podjetji in lokalnimi oblastmi pri sanaciji in razvoju območja služi kot dober zgled. Incampus predstavlja veliko pridobitev za Ingolstadt," je povedal župan Christian Scharpf.

Slovesno odprtje tehnološkega parka incampus v Ingolstadtu

Slovesno odprtje tehnološkega parka incampus v Ingolstadtu  15. septembra 2023.

 

Gernot Döllner, izvršni direktor podjetja Audi, je poudaril pomen partnerstev pri oblikovanju mobilnosti prihodnosti: "Z incampusom ustvarjamo pogoje za krepitev regionalnega ustvarjanja vrednosti in za sodelovanje s partnerji, kot je CARIAD, pri iskanju konkretnih rešitev za našo vizijo mobilnosti."

 

Center za varnost vozil

Največja stavba v incampusu je novi Center za varnost vozil znamke Audi, ki obsega 130 krat 260 metrov. Pri načrtovanju objekta so posebno pozornost namenili možnosti za razvoj, zlasti na 50 kvadratnih metrov velikem testnem območju, kjer potekajo preizkusi trkov vozil med seboj in v različne ovire. Najdaljša steza, dolga 250 metrov, omogoča tudi preizkuse trkov s predhodnim zaviranjem. Novi center je bil zasnovan tako, da omogoča bistveno večje število preizkusov na leto, kot so jih prej lahko izvedli v Audijevi tovarni v Ingolstadtu. Okoli 100 zaposlenim je na voljo tudi dodatna oprema za testiranje sistemov, karoserij in sestavnih delov.

Video title

“quote”

Priprave na preizkus trka v Centru za varnost vozil.

Priprave na preizkus trka v Centru za varnost vozil.

Testno območje za trke v Centru za varnost vozil je prostor brez stebrov, velik 50 krat 50 metrov.

Testno območje za trke v Centru za varnost vozil je prostor brez stebrov, velik 50 krat 50 metrov.

“quote”

IT center

Ob Centru za varnost vozil se na skoraj deset tisoč kvadratnih metrih razprostira novi IT center, ki podpira projekte znamke Audi z najsodobnejšo strojno in programsko opremo. Od tega je 2.400 kvadratnih metrov rezerviranih za približno 800 strežnikov in enot za shranjevanje podatkov s potencialno zmogljivostjo okoli dveh megavatov, ki jo je mogoče še povečati na 4,4 megavata. Tehnični oddelek informacijskega centra ima ključno vlogo pri zagotavljanju največje razpoložljivosti, najvišje stopnje varnosti ob okvarah in energetske učinkovitosti. Po zaslugi inovativne rešitve se na primer odvečna toplota iz strežnikov usmeri v celotno omrežje za oskrbo z energijo in se lahko uporabi za ogrevanje drugih prostorov v tehnološkem parku. Tako informacijski center ni le porabnik, ampak tudi proizvajalec energije.

 

Programska znanja in digitalizacija

Posebna stavba v incampusu je tako imenovana projektna hiša: kompleks štirih stavb, ki obsega 42.000 kvadratnih metrov pisarniških prostorov in delavnic, v celoti oddanih najemnikom.

Od konca leta 2020 ima v tehnološkem parku svoje prostore podjetje CARIAD, kjer več kot dva tisoč zaposlenih razvija programske rešitve za vse znamke v skupini Volkswagen. To vključuje razvoje digitalne vozne izkušnje, avtomatizirane vožnje, tehnoloških platform in storitev v oblaku.

small text

heading

text

button

V projektni hiši v incampusu deluje tudi podjetje CARIAD, ki skrbi za razvoj programske opreme vozil.

V incampusu deluje tudi podjetje CARIAD, ki skrbi za razvoj programske opreme vozil.

 

Podjetje CARIAD v incampusu razvija vrhunsko programsko opremo in arhitekturo elektronike za modele Audi in Porsche, ki bodo temeljili na novi platformi Premium Platform Electric (PPE). "CARIAD in Audi razvijata programsko opremo, ki bo skupini Volkswagen zagotovila konkurenčno prednost," je povedal izvršni direktor podjetja CARIAD Peter Bosch. "Skupaj z Audijem in Porschejem tu razvijamo arhitekturo elektronike 1.2, najpomembnejšo programsko arhitekturo skupine Volkswagen v prihodnjih letih. Pri tem uporabljamo sodobne delovne procese in orodja za tesno sodelovanje in večjo učinkovitost."

 

Inovativni koncept oskrbe z energijo

Tehnološki park incampus je zasnovan tako, da zagotavlja najboljšo možno energetsko učinkovitost, s ciljem ničelne porabe energije. Trenutno pridobiva zeleno energijo od zunaj, v prihodnosti pa bo sam proizvedel toliko obnovljive energije, kot je bo porabil. Ukrepi v ta namen vključujejo uporabo odvečne toplote, shranjevanje energije in inteligentne nadzorne sisteme. Modularni energetski koncept temelji na treh elementih: toplovodnem omrežju, povratnih toplotnih črpalkah in konceptu navzkrižne energije. S toplovodnim omrežjem in povratnimi toplotnimi črpalkami se stavbe v parku ogrevajo z odvečno toploto iz drugih stavb, kot je IT center, kar pripomore k varčevanju energije in ponovni uporabi odvečne energije.

V tehnološkem parku je tudi sedež združenja Automated Driving Alliance, kjer podjetji CARIAD in Bosch sodelujeta pri razvoju funkcij avtonomne vožnje.

Na severovzhodu parka stoji dvonadstropna stavba, ki gosti projekt IN2Lab – digitalno testno polje za avtomatizirano in povezano vožnjo, v katerem Audi sodeluje kot projektni partner skupaj s Technische Hochschule Ingolstadt. Incampus ima neposredno povezavo z avtocesto A9, ki že vrsto let deluje kot digitalno testno območje za razvoj avtomatizirane vožnje.

Sistem za nadzor električne energije v incampusu.

Sistem za nadzor električne energije v incampusu.

 

Remediacija onesnaženih tal je predstavljala velikanski izziv

Zaradi intenzivne industrijske uporabe pred zaprtjem rafinerije leta 2008 so bila tla onesnažena z 900 tonami kurilnega olja, 200 tonami lahkega bencina in strupenimi perfluoriranimi in polifluoriranimi kemikalijami (PFC) iz gasilske pene tamkajšnje nekdanje gasilske postaje. Jeseni 2016, leto po nakupu zemljišča, se je začela intenzivna remediacija tal, ki je trajala do konca leta 2021, in čiščenje podtalnice, ki se bo verjetno nadaljevalo vse do leta 2028. Gre za enega največjih projektov remediacije onesnaženih tal v Nemčiji in za prvo popolno obnovo območja nekdanje rafinerije na Bavarskem.

Eden od ciljev razvoja visokotehnološke četrti je bil, da bi incampus postal sestavni del mesta Ingolstadt. V ta namen so v njegovem središču ustvarili okoli 50 metrov širok in kilometer dolg park z zelenimi površinami za počitek in srečanja obiskovalcev. Petnajst hektarjev celotnega zemljišča pa je namenjenih varstvu narave – na tem območju ob bregovih Donave zdaj uspeva skoraj naravni obrečni gozd z značilnimi rastlinskimi vrstami.

small text

heading

text

button

“Quote”

 

 

Video title

 

 

“Quote”

Video title

2023-01-načrt_za_prihodnost-thumbnail-2
2023-01-načrt_za_prihodnost-thumbnail-2

Načrt za proizvodnjo prihodnosti

Znamka Audi bo od leta 2026 na svetovni trg pošiljala samo še povsem električne modele, do leta 2033 pa bo postopoma ukinila proizvodnjo modelov z motorji na notranje zgorevanje. E-mobilnosti se bodo morale prilagoditi tudi naše tovarne. Preberite, kako.

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik