Načrt za proizvodnjo prihodnosti

Pri znamki Audi smo v celoti zavezani električni mobilnosti. Od leta 2026 bomo na svetovni trg pošiljali samo še povsem električne modele, do leta 2033 pa bomo postopoma ukinili proizvodnjo modelov z motorji na notranje zgorevanje. Na podlagi te odločitve, ki smo jo sprejeli v okviru korporativne strategije "Vorsprung 2030", zdaj naše proizvodne obrate na vseh lokacijah pripravljamo na proizvodnjo povsem električnih avtomobilov.

31.01.2023 Avtor: AUDI AG  Fotografije: Audi Media Center

V nasprotju s številnimi konkurenčnimi podjetji pri znamki Audi za uresničitev te vizije gradimo na obstoječi globalni proizvodni mreži. "Vse naše proizvodne obrate korak za korakom vodimo v prihodnost," pravi Gerd Walker, član upravnega odbora za proizvodnjo in logistiko pri znamki Audi. "Ne želimo samostojnih projektov na novih, še nepozidanih lokacijah. Namesto tega vlagamo v obstoječe obrate, da bodo na koncu enako učinkoviti in prilagodljivi kot novozgrajeni proizvodni obrati." Gre za trajnostni razvoj v praksi – z gospodarskega, ekološkega in družbenega vidika. "Pot, ki jo ubira Audi, varčuje z viri in pospešuje našo preobrazbo v ponudnika trajnostne premijske mobilnosti," poudarja Walker.

Audijev upravni odbor za proizvodnjo in logistiko želi, da bi bila proizvodnja prilagodljiva in odporna na izzive prihodnosti, zato so Gerd Walker in člani ekipe razvili celovito strategijo, ki upošteva različne vidike in odgovarja na naslednja vprašanja: "Kaj družba pričakuje od nas? Kaj zahtevajo naše stranke? Kakšna so pričakovanja deležnikov in kaj bodo v prihodnosti potrebovali naši zaposleni?" Audijeva vizija proizvodnje prihodnosti, poimenovana "360factory" (tovarna 360), kot enako pomembne cilje poudarja stroškovno učinkovitost, trajnostni razvoj, prilagodljivost in atraktivnost.

 

Gerd Walker, član upravnega odbora za proizvodnjo in logistiko pri Audi AG

Gerd Walker, član upravnega odbora za proizvodnjo in logistiko pri družbi Audi AG.

 

Ambiciozen načrt na poti do e-mobilnosti


Ob koncu tega desetletja bo znamka Audi v vseh svojih proizvodnih obratih po vsem svetu izdelovala električne modele. "Da bi dosegli ta cilj, se zanašamo na visokokvalificirano delovno silo. Do leta 2025 bomo v usposabljanje naših zaposlenih vložili okrog 500 milijonov evrov," pravi Walker. Dve tovarni, Böllinger Höfe in Bruselj, že izdelujeta povsem električna vozila. Prvi električni model, Audi Q6 e-tron, bo naslednje leto zapeljal tudi s proizvodne linije v Ingolstadtu, proizvodnja električnih avtomobilov pa se bo postopoma začela tudi v Neckarsulmu, San José Chiapi in Győru. Leta 2029 bodo vsi proizvodni obrati izdelovali vsaj eno popolnoma električno vozilo, proizvodnja preostalih modelov z motorji na notranje zgorevanje pa bo postopoma opuščena do začetka naslednjega desetletja, odvisno od lokalnih razmer.

Nove tovarne bomo gradili le tam, kjer se bodo pokazale potrebe po dodatnih zmogljivostih. S partnerskim podjetjem FAW trenutno na primer gradimo tovarno v mestu Čangčun na Kitajskem za lokalno proizvodnjo modelov, ki temeljijo na tehnološki platformi PPE (Premium Platform Electric). Tovarna, ki naj bi bila zgrajena do konca leta 2024, bo prva avtomobilska tovarna na Kitajskem, kjer bodo s tekočih trakov prihajali le popolnoma električni modeli Audi.

 

Video title

“quote”

“quote”

Montaža vozila Audi e-tron GT v tovarni Böllinger Höfe.

Montaža vozila Audi e-tron GT v tovarni Böllinger Höfe.

 

Preobrazba tudi kot spodbuda za večjo produktivnost


Elektrifikacija tovarn pa je le eden od vidikov na poti znamke Audi do proizvodnje prihodnosti. "Prehod na električno mobilnost in potrebne spremembe bomo izkoristili za skokovit dvig produktivnosti in optimizacijo," pravi Walker. Audijeva proizvodna mreža, ki bo pripravljena na prihodnost, bo gospodarna, trajnostna, atraktivna in prilagodljiva – štirje ključni cilji, ki jih določajo ambiciozne številke. Da bi zagotovili varčnost prihodnje proizvodnje, bomo do leta 2033 prepolovili letne stroške proizvodnje. V ta namen bomo zmanjšali kompleksnost naših vozil, kadar ta ne koristi kupcem, zato bo že v začetni fazi razvoja vozil upoštevan poenostavljen proizvodni proces. Nadaljevali bomo tudi z digitalizacijo proizvodnje, na primer z rešitvijo "Edge Cloud 4 Production", ki uporablja lokalne strežnike. Strežniška rešitev odpravlja potrebo po dragih industrijskih osebnih računalnikih in nalogah IT-oddelkov, kot so uvajanje programske opreme in spremembe operacijskih sistemov. V prihodnosti bomo uporabljali še eno novo rešitev: modularno montažo, ki poenostavlja delo pri visoki stopnji spremenljivosti izdelkov. Virtualno načrtovanje montaže pa pripomore k varčevanju s surovinami in omogoča inovativno, prilagodljivo sodelovanje na različnih lokacijah.

 

small text

heading

text

button

Audi Q8 55 e-tron quattro: visoko avtomatizirana proizvodnja električnih motorjev v Győru.
Audi Q8 55 e-tron quattro: visoko avtomatizirana proizvodnja električnih motorjev v Győru.

 

Prilagodljiva in trajnostna proizvodnja


Da bi se lažje odzivali na nihanja v povpraševanju ali načrtu proizvodnje, bomo proizvodne procese naredili še bolj prilagodljive. "Izdelke in proizvodnjo želimo strukturirati tako, da bomo prinesli največ koristi našim kupcem," pravi Walker. Zato bodo v Ingolstadtu novi Audi Q6 e-tron sprva izdelovali na isti liniji kot Audi A4 in A5, kasneje pa bodo električni modeli na tekočem traku postopoma nadomestili modele z motorji na notranje zgorevanje.

Pri znamki Audi od leta 2019 uresničujemo okoljski program "Mission:Zero", s katerim želimo zmanjšati okoljski odtis, povezan s proizvodnjo in logistiko. Osrednji cilj programa je, da bi do leta 2025 vsi Audijevi proizvodni obrati postali ogljično nevtralni1. V ta namen sta že bili preoblikovani tovarni v Bruslju in Győru ter Böllinger Höfe v Neckarsulmu. Okoljski program zajema tudi področja učinkovite rabe virov in vode ter varstva in ohranjanja biotske raznovrstnosti. Audi na primer načrtuje, da bo do leta 2035 prepolovil današnjo ekološko uteženo2 vrednost porabe vode v svojih proizvodnih obratih. Leta 2018 je Audi Mehika postal prvi proizvajalec premijskih vozil na svetu, ki je avtomobile izdeloval popolnoma brez odpadne vode. Na lokaciji Neckarsulm je bil v pilotnem projektu med tovarno in sosednjo komunalno čistilno napravo vzpostavljen vodni krog, ki bo potrebo po sladki vodi zmanjšal za več kot 70 odstotkov.

Znamka Audi si je na poti k uresničevanju tovarne "360factory" zastavila še ambicioznejše trajnostne cilje, povezane s proizvodnjo. Do leta 2030 želi v primerjavi z letom 2018 prepoloviti svoj absolutni vpliv na okolje na področjih porabe primarne energije, izpustov iz elektrarn, ekvivalenta CO₂, onesnaževalcev zraka, lokalnega tveganja za vodo ter količine odpadne vode in odpadkov. Pomembni koraki vključujejo lastno proizvodnjo energije iz obnovljivih virov in uporabo inovativnih tehnologij za ustvarjanje krožnih vrednostnih verig, v katerih se viri uporabljajo v zaprtih ciklih.

 

Gerd Walker, član upravnega odbora za proizvodnjo in logistiko pri družbi Audi AG

Gerd Walker, član upravnega odbora za proizvodnjo in logistiko pri družbi Audi AG.

 

Atraktivna delovna mesta


Tovarna "360factory" bo podjetje Audi predstavila tudi kot atraktivnega delodajalca, zlasti v proizvodnji. Kot del te zaveze Audi trenutno pripravlja koncepte za bolj prilagodljiv delovni čas, tudi na področjih, ki so vezana na izmene. Audi skrbi tudi za udobnejše delovno okolje in prostore za počitek. Oddelek Audi Production meni, da ni samo proizvajalec vozil, temveč tudi razvijalec procesne tehnologije. "Postati želimo najboljši delodajalec – tako za naše že zaposlene kot tudi za vse kandidate, študente in strokovnjake," pravi Walker. "Za preobrazbo v '360factory' bomo potrebovali najboljše možgane, tudi na področjih, ki jih običajno ne povezujemo s proizvodnjo, kot sta elektronika in razvoj programske opreme."

Tovarna v Ingolstadtu bo kot prva tovarna "360factory" znamki Audi vzor za preoblikovanje velikih proizvodnih obratov po vsem svetu. Ostali obrati se bodo preoblikovanja lotili postopoma. "Pred nami je še dolga pot," pravi Walker. "Toda smer, v katero gremo, in koraki do tja so jasni."

 

 

1 Audi neto ogljično nevtralnost obravnava kot stanje, v katerem se po izčrpanju drugih možnih ukrepov za zmanjšanje izpustov CO₂, ki jih povzročajo izdelki ali dejavnosti Audija in/ali trenutno neizogibnih izpustov CO₂ v okviru dobavne verige, proizvodnje in recikliranja vozil Audi, zagotovi vsaj kvantitativna kompenzacija s prostovoljnimi in globalnimi projekti za odstranjevanje CO₂ iz ozračja. V fazi uporabe vozila, to je od trenutka, ko je vozilo dostavljeno kupcu, se proizvedeni izpusti CO₂ ne upoštevajo.
2 Ekološko utežena poraba vode omogoča primerjavo absolutnih vodnih potreb tovarn znamke Audi po vsem svetu, pri čemer se upoštevajo prevladujoči lokalni dejavniki obremenitve vode in poraba deževnice. Na ta način se lahko varčevanju daje prednost na lokacijah, kjer vode še posebej primanjkuje.

small text

heading

text

button

“Quote”

 

 

Video title

 

 

“Quote”

Video title

Kolutna zavora vozila Audi Q8 e-tron med montažo v tovarni Audi Bruselj.

Kolutna zavora novega Audi Q8 e-tron med montažo v tovarni Audi Bruselj.

2022-10-pametna proizvodnja-thumbnail
2022-10-pametna proizvodnja-thumbnail

Kako Audi ustvarja pametno proizvodnjo prihodnosti

Audi preizkuša tehnološke rešitve za pametne tovarne prihodnosti, kot so 3D-simulacije, navidezna resničnost, napredna analitika, umetna inteligenca, strojno učenje in celo robotski pes, tekoči trak pa se umika modularni montaži, ki omogoča veliko večjo prilagodljivost.

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik