trajnostni razvoj 31.07.2023
-
Iskanje po AudiLab Slovenija
Tiziana Mauri je vodja oddelka Colour & Trim Series Projects. Pri svojem delu z barvami in materiali ne pristaja na kompromise, saj verjame, da lahko avtomobilska industrija pomembno prispeva k ustvarjanju bolj trajnostne prihodnosti.
30.11.2021 Avtor: Nadia Riaz-Ahmed Fotografije: Dirk Bruniecki
Ga. Mauri, v videu z naslovom 'Let's make sense' (Ustvarimo smisel) ste z modno oblikovalko Stello McCartney razpravljali o navideznem protislovju med trajnostnimi materiali in vrhunsko kakovostjo. Kako bi povzeli sporočilo vajinega pogovora?
S Stello razumeva trajnost in vrhunsko kakovost na enak način: kot stebra, ki podpirata najino delo in nikakor nista v protislovju. Varovanje planeta vidim kot del našega značilnega pristopa h kakovosti. Oblikovanju doda vrednost in je bistveni del estetike in etičnega kodeksa podjetja Audi.
Kako torej v oblikovanje vključiti načelo trajnosti? Nam lahko opišete svoj ustvarjalni proces?
Na začetku, ko določamo koncept barv in materialov, raziskujemo prevladujoče trende, ideje in ugotovitve pa zbiramo na naših inspiracijskih tablah ('moodboardih'). Pri tem nam velik vir navdiha predstavlja modna industrija. Koncept nato prenesemo v natančno paleto barv in materialov podjetja Audi, ki jo nato izpopolnjujemo v štiriletnem razvojnem procesu, dokler ni pripravljena za trg. Z vidika časovnega okvira je modna industrija vsekakor bolj okretna in prilagodljiva kot avtomobilska.
Se pravi, da morate biti napredni v dobesednem pomenu besede?
Naš izziv ni zgolj raziskovanje in razumevanje zahtev naših kupcev, temveč tudi predvidevanje njihovih želja. Trajnost je nekaj, kar so izrecno zahtevali. Veseli me, da z njimi delimo to filozofijo.
“quote”
Tiziana Mauri je strastna oblikovalka s skoraj dvema desetletjema izkušenj v avtomobilski industriji. Diplomirala je iz industrijskega oblikovanja in svojo kariero začela v oblikovalskem studiu italijanskega proizvajalca avtomobilov. Leta 2010 se je preselila v Nemčijo in se pridružila ekipi Audi Konzept Design München. Pri delu na konceptnih vozilih in razstavnih avtomobilih različnih znamk je pridobila širok vpogled v delo skupine Volkswagen. Leta 2012 je začela koordinirati serijske projekte pri družbi Audi AG, leta 2019 pa je prevzela vlogo vodje oddelka Colour & Trim Series Projects.
Oblikovanje koncepta barv in materialov vključuje nenehno raziskovanje prevladujočih trendov. Ideje so zbrane na inspiracijskih tablah ('moodboardih').
Tiziana Mauri je diplomirala iz industrijskega oblikovanja in delala pri različnih italijanskih avtomobilskih proizvajalcih. Leta 2010 se je pridružila oddelku Colour & Trim podjetja Audi.
“Naš izziv ni zgolj raziskovanje in razumevanje zahtev naših kupcev, temveč tudi predvidevanje njihovih želja.”
Morate na račun trajnosti sklepati kompromise pri kakovosti ali estetiki? Kakšne so omejitve?
Ne, ni nam treba pristajati na kompromise. Če sledimo postopku, se potrudimo in ne popustimo pri svojih načelih, je končni izdelek zato samo še boljši. Trajnost je zahteven izziv, ki ga z velikim veseljem sprejmemo. Našim kupcem želimo ponuditi nekaj, kar je pristno in hkrati vrhunske kakovosti. Trajnostno zgodbo naših materialov je vredno povedati, saj tako okrepimo povezavo z našimi kupci. Verjetno se večina ljudi niti ne zaveda, koliko dela smo vložili v to, da se bodo kupci počutili udobno v notranjosti brez usnja.
Katere trajnostne materiale ste uporabili v modelih Audi e-tron GT quattro in Audi RS e-tron GT?
Na oddelku Colour & Trim ne postavljamo v središče niti zunanjih barv in odtenkov, niti usnja in tkanin v notranjosti. Trudimo se, da jih združimo v kohezivno celoto. Kupci obeh modelov imajo na voljo dva paketa notranjosti brez usnja. Razvili smo popolnoma novo tkanino, ki vsebuje visok delež poliestra iz predelanih PET-plastenk in nekaj odpadnega materiala industrijske proizvodnje. Poleg tega tkanine nismo kemično barvali, temveč smo ohranili naravno barvo vlaken. Z modeloma Audi e-tron GT quattro in Audi RS e-tron GT smo pokazali, kakšna je naša vizija trajnosti in kaj si želimo za prihodnost.
Tiziana Mauri
Morate na račun trajnosti sklepati kompromise pri kakovosti ali estetiki? Kakšne so omejitve?
Ne, ni nam treba pristajati na kompromise. Če sledimo postopku, se potrudimo in ne popustimo pri svojih načelih, je končni izdelek zato samo še boljši. Trajnost je zahteven izziv, ki ga z velikim veseljem sprejmemo. Našim kupcem želimo ponuditi nekaj, kar je pristno in hkrati vrhunske kakovosti. Trajnostno zgodbo naših materialov je vredno povedati, saj tako okrepimo povezavo z našimi kupci. Verjetno se večina ljudi niti ne zaveda, koliko dela smo vložili v to, da se bodo kupci počutili udobno v notranjosti brez usnja.
Katere trajnostne materiale ste uporabili v modelih Audi e-tron GT quattro in Audi RS e-tron GT?
Na oddelku Colour & Trim ne postavljamo v središče niti zunanjih barv in odtenkov, niti usnja in tkanin v notranjosti. Trudimo se, da jih združimo v kohezivno celoto. Kupci obeh modelov imajo na voljo dva paketa notranjosti brez usnja. Razvili smo popolnoma novo tkanino, ki vsebuje visok delež poliestra iz predelanih PET-plastenk in nekaj odpadnega materiala industrijske proizvodnje. Poleg tega tkanine nismo kemično barvali, temveč smo ohranili naravno barvo vlaken. Z modeloma Audi e-tron GT quattro in Audi RS e-tron GT smo pokazali, kakšna je naša vizija trajnosti in kaj si želimo za prihodnost.
Pri delu oddelka Colour & Trim niso v središču niti zunanje barve in odtenki niti usnje in tkanine v notranjosti – gre za ustvarjanje kohezivne celote.
Vrniva se k začetkom vaše poti s podjetjem Audi.
Med študijem oblikovanja na politehnični univerzi v Milanu so me sprva zanimali predvsem izdelki. Toda leta 2004, ko sem pri rosnih enaindvajsetih začela delati v avtomobilski industriji kot oblikovalka za italijanskega proizvajalca avtomobilov, me je najbolj pritegnilo področje barv in materialov. Dobila sem izjemno priložnost, da kupcem avtomobilov ponudim nekaj novega. Ker je bilo to čustveno tako izpopolnjujoče, sem se odločila, da na tem področju ostanem. Leta 2010 sem se pridružila podjetju Audi in danes se mi zdi, kot da sem na oddelku Colour & Trim preživela večino svojega življenja.
Delo z materiali in barvami je v resnici vaša dolgoletna strast.
Da, barve in materiali predstavljajo moj način izražanja DNK znamke Audi. Seveda to ne pomeni, da gre za nekaj negibnega – paleta barv in materialov podjetja Audi se nenehno razvija.
Znamka Audi se večinoma drži subtilnih barv – ne smejo biti preveč drzne ali kričeče.
Tiziana Mauri z barvami in materiali soustvarja DNK znamke Audi.
“Quote”
Tiziana Mauri
V modnem svetu je znano, da včasih ljudje določenih barv ne sprejmejo najbolje. Kaj pa v avtomobilski industriji? Obstajajo barve, ki ne pridejo v poštev?
Ker želimo predstaviti prestižni značaj avtomobilov znamke Audi, večinoma uporabljamo subtilne barve – ničesar preveč drznega ali kričečega.
Se vam zdi, da lahko avtomobilska in modna industrija prispevata k ustvarjanju bolj trajnostne prihodnosti?
Seveda. Tudi če sveta ne moremo spremeniti, ga lahko vsaj usmerimo v pravo smer. Največje globalne znamke lahko prevzamemo vodilno vlogo in se osredotočimo na spodbujanje resničnih sprememb.
Video je v angleškem jeziku. Za slovenske podnapise najprej preverite, če so podnapisi vklopljeni (pod ikono CC v spodnjem desnem kotu posnetka je rdeča črta). V nastavitvah (zobato kolo v spodnjem desnem kotu) izberite slovenski jezik podnapisov.
“Quote”
Prikazana vozila lahko v posameznih detajlih odstopajo od trenutne ponudbe za slovenski trg. Na slikah so prikazani nekateri elementi dodatne opreme, ki so na voljo za doplačilo. Vse cene so neobvezujoče priporočene cene, vključno z DDV in davkom na motorna vozila. Pridržujemo si pravico do napak v vsebini in do sprememb.
Ogljikov dioksid (CO₂) je najpomembnejši toplogredni plin, ki povzroča globalno segrevanje. Emisije onesnaževal zunanjega zraka iz prometa pomembno prispevajo k poslabšanju kakovosti zunanjega zraka. Prispevajo zlasti k čezmerno povišanim koncentracijam prizemnega ozona, delcev PM₁₀ in PM₂,₅ ter dušikovih oksidov. Podrobne okoljske informacije o novih osebnih avtomobilih najdete na seznamu o varčni porabi goriva in emisijah CO₂.
© 2021. Porsche Slovenija d.o.o. Vse pravice pridržane.