“Trajnostnega razvoja ne moreš doseči sam”

Kot direktor strateške nabave pri družbi Audi ima Marco Philippi pomembno vlogo pri doseganju ciljev trajnostnega razvoja: odgovoren je za vzpostavitev trajnostne, v prihodnost usmerjene dobavne verige.

21.12.2021 Avtor: AUDI AG  Fotografije: Arhiv Audi

Marco Philippi

Marco Philippi se je rodil leta 1977 v Münchnu in diplomiral iz poslovne administracije. Od leta 2019 je direktor strateške nabave pri družbi Audi in je med drugim odgovoren za zagotavljanje trajnostne dobavne verige in upravljanje inovacij pri dobaviteljih. Skupini Volkswagen se je pridružil leta 2004, kjer je sprva delal na področju poslovnega svetovanja, nato je prešel na področje korporativne strategije znamke Volkswagen in kasneje na področje nabave. Preden je prišel k družbi Audi, je bil dve leti zadolžen za novo ustvarjeno področje strateške nabave pri skupini in znamki Volkswagen.

Gospod Philippi, pred kratkim ste se v videu z naslovom 'Let's make sense' (Ustvarimo smisel) s Stello McCartney pogovarjali o trajnostnih vidikih. Ste si kot diplomant poslovne administracije kdaj predstavljali, da boste nekega dne nastopali pred kamero z modno oblikovalko?

V resnici ne, vendar moram reči, da je bila to vznemirljiva izkušnja. Našla sva veliko skupnih tematik za pogovor in razvila se je živahna razprava. Tako kot Stella McCartney, ki zagovarja odgovorno in trajnostno modo, sta tudi podjetje Audi in moje delo v organizaciji močno osredotočena na trajnostni razvoj. Trajnostni vidik je izjemno pomemben za moje področje dela – strategijo nabave. Resnično verjamemo, da lahko v sodelovanju s partnerskimi podjetji pozitivno vplivamo na celotno dobavno verigo in na tem področju veliko dosežemo.

 

Kako vzpostaviti bolj trajnostno dobavno verigo?

Od leta 2019 naročamo izključno od neposrednih dobaviteljev, ki so pri nas pridobili pozitivno oceno o trajnostnem poslovanju. Da bi to dosegli, gredo skozi obsežen postopek, v katerem morajo posredovati svoje podatke, izpolniti vprašalnik in za namene preverjanja predložiti tudi certifikat, ki dokazuje družbeno, etično in okoljsko odgovorno delovanje podjetja. Pooblaščeni zunanji revizorji nato preverijo vse predložene dokumente. Če se po ovrednotenju vprašalnika pojavi potreba po dodatnem preverjanju, opravimo obisk na lokaciji, da zagotovimo skladnost s standardi, določenimi v našem kodeksu ravnanja. Vse te ugotovitve prispevajo h končni oceni trajnosti. Dobavitelji z negativno oceno s podjetjem Audi ne smejo poslovati. Kljub temu pa z veseljem sodelujemo z dobavitelji v tednih – ali celo mesecih – po njihovi začetni oceni, da se lahko sčasoma dovolj izboljšajo, da dosežejo naše standarde in lahko z nami sklenejo pogodbo. Samo v letu 2020 smo usposobili več kot 950 dobaviteljev.

Video title

“quote”

Marco Philippi si z ekipo prizadeva ustvariti bolj trajnostno dobavno verigo.

Marco Philippi si z ekipo prizadeva ustvariti bolj trajnostno dobavno verigo.

Po njegovem mnenju si oblikovanje in trajnostnost nista v nasprotju: “Trdno verjamem, da imamo lahko oboje.

Po njegovem mnenju si oblikovanje in trajnostnost nista v nasprotju: “Trdno verjamem, da imamo lahko oboje."

“quote”

"
Pri našem delu ne gre zgolj za teorijo. Dosežemo lahko resnične spremembe.
"

Marco Philippi

small text

heading

text

button

2021-12-Marco-Philippi-3

 

Kaj je največji izziv?

Zagotavljanje in nenehno izboljševanje preglednosti in sledljivosti. Sodelujemo z več kot 14.000 neposrednimi dobavitelji. Na nekaterih področjih imajo dobavitelji kar devet predhodnih partnerjev. Z drugimi besedami, nimamo opravka le s proizvajalci originalne opreme, temveč tudi z velikim številom poddobaviteljev. Skoraj nemogoče je doseči popolno preglednost na vseh ravneh.

 

Kako se soočate s tem?

Ena rešitev vključuje večjo uporabo tehnologije, kot je naš pilotni projekt, ki temelji na umetni inteligenci za analizo tveganja. Redno preiskuje spletne platforme, vključno z družbenimi mediji. Ko naleti na članek ali objavo, iz katere je mogoče razbrati, da partnersko podjetje ne more ali ne bo več moglo upoštevati dogovorjenih smernic, nas na to opozori. To nam daje priložnost, da se poglobimo v problematiko in ugotovimo, kaj se dogaja in ali lahko pri tem pomagamo. Če nam uspe doseči preglednost tam, kjer je to smiselno, bomo naredili še en korak na poti k bolj trajnostnemu svetu.

 

Bomo morali v prizadevanju za bolj trajnostni svet in iskanju bolj ekoloških rešitev sklepati kompromise na račun kakovosti ali designa?

Trdno verjamem, da imamo lahko oboje – trajnostnost in vse lastnosti, ki jih pričakujemo od tradicionalnih materialov. Včasih to zahteva vlaganje v nove rešitve in drugačen pristop.

small text

heading

text

button
Marco Philippi svoje delo opravlja s srcem.

Marco Philippi svoje delo opravlja s srcem.

Njegov pogled je vedno usmerjen v prihodnost.

Njegov pogled je vedno usmerjen v prihodnost.

Nam lahko navedete primer?

Seveda. Za Audi e-tron GT quattro in Audi RS e-tron GT v okviru pilotnega projekta nabavljamo 20-colska platišča iz aluminija z nizkimi izpusti. Dobavitelj za zmanjšanje toplogrednih plinov uporablja lasten namensko razvit postopek taljenja, pri katerem se namesto ogljikovega dioksida sprošča kisik. Čeprav trajnostne rešitve včasih terjajo prepričljivejše dokaze o trdnosti poslovnega modela, pa ta primer dokazuje, da nam ni treba iskati bližnjic.

 

Kaj vas osebno motivira, da v proces nabave vključujete trajnostna merila?

Če sem iskren, je ukvarjanje s to tematiko vrhunec moje dosedanje kariere. Moje vsakodnevno delo ima povsem nov vpliv v svetu. Delo na tem področju mi daje veliko zadovoljstva in novo poslanstvo.

 

Poleg tega je to tudi velikega pomena za podjetje?

Da, trajnostni razvoj je za nas izjemno pomemben, ne le pri novih izdelkih, ki jih prodajamo, temveč na vseh ravneh podjetja. Vzemimo za primer področje zaposlovanja. Mladi imajo drugačen pogled na svet, to opažam tudi pri svojih otrocih. Trajnostni razvoj zanje ni zgolj neka dodatna korist, pač pa osrednji namen, ki bi moral voditi vsa naša prizadevanja. V zadnjih dveh do treh letih je postal razlikovalna prednost mnogih podjetij in, kar ni presenetljivo, prizorišče tekmovanja med podjetji. Toda dejstvo je, da nobena organizacija ne more sama premagati izzivov, s katerimi se sooča na tem področju. Prepričan sem, da morajo podjetja pri tem medsebojno sodelovati.

“Quote”

 

 

Video title
Marco Philippi

Tehnologija za prihodnost: Marco Philippi v tovarni v Ingolstadtu.

 

Se vam zdi, da lahko dosežete resnične spremembe?

Vsekakor, saj pri našem delu ne gre zgolj za teorijo. Resnično vplivamo na našo dobavno verigo in na podjetja naših dobaviteljev. Številnim dobaviteljem smo že pomagali izboljšati oceno. Podpiramo jih pri ustvarjanju boljših delovnih pogojev in optimiziranju porabe energije. To dokazuje, da lahko s skupnimi močmi izboljšamo stanje. Samo v letu 2020 smo s programom ‘Audi CO₂’ prihranili za več kot 335.000 ton neto ogljičnih izpustov¹, ki bi brez naših ukrepov nastali v svetovni dobavni verigi.

 

Se kdaj vprašate, če ste šli dovolj daleč, če ste naredili dovolj?

Vaše vprašanje me znova spomni na moje otroke. O trajnostnem razvoju razmišljajo črno-belo, zanje tu ni sivega področja. Če teh težav ne bomo rešili, bodo soočeni z drugačnim svetom. Želim si, da bi nekega dne lahko rekli, da smo naredili vse, kar smo lahko. Zato v naši ekipi vsako najmanjšo idejo jemljemo resno in jo poskusimo realizirati. Našo dobavno verigo bi radi uporabili kot pozitivno silo. Čeprav se morda sliši ambiciozno, želimo to na vsak način doseči.

 

 

 

Če se vam ne prikažejo slovenski podnapisi, najprej preverite, da je prikaz podnapisov vklopljen - pod ikono CC v spodnjem desnem kotu predvajalnika videa je rdeča črtica. Vklopite jih s klikom na ikono. Za  slovenske podnapise kliknite na sosednjo ikono zobnika in v spustnem meniju pri "Subtitles/CC" izberite "slovenščina".

 

 

¹ Audi neto ogljično nevtralnost obravnava kot stanje, v katerem se po izčrpanju drugih možnih ukrepov za zmanjšanje izpustov CO₂, ki jih povzročajo izdelki ali dejavnosti Audija in/ali trenutno neizogibnih izpustov CO₂ v okviru dobavne verige, proizvodnje in recikliranja vozil Audi, zagotovi vsaj kvantitativna kompenzacija s prostovoljnimi in globalnimi projekti za odstranjevanje CO₂ iz ozračja. V fazi uporabe vozila, to je od trenutka, ko je vozilo dostavljeno kupcu, se proizvedeni izpusti CO₂ ne upoštevajo.

 

 

“Quote”

Video title

Stella McCartney
Stella McCartney

Trajnost v srcu

Obiskali smo atelje oblikovalke Stelle McCartney in z njo poklepetali o vrednotah, na katerih je zgradila svojo uspešno trajnostno znamko.

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik