trajnostni razvoj 31.07.2023
-
Iskanje po AudiLab Slovenija
3.03.2023 Avtor: Nadia Riaz-Ahmed Fotografije: Arhiv Audi, Dhoomil Sheta/unsplash, Robert Fischer
Čista pitna voda je eden najdragocenejših virov na našem planetu. Varčna in učinkovita raba vode ima pomembno mesto v Audijevem okoljskem programu Mission:Zero. Naš cilj je, da bi čim bolj zmanjšali lastno porabo vode in sčasoma prenehali uporabljati pitno vodo v proizvodnji. Do leta 2035 načrtujemo, da se bo ekološko utežena poraba vode¹ v petih proizvodnih obratih zmanjšala za približno polovico, s 3,75 na približno 1,75 kubičnega metra na proizvedeno vozilo. Poleg tega se skupaj z dobavitelji zavezujemo k varčni rabi vode v celotni dobavni verigi.
Članstvo v zavezništvu AWS je korak k uresničevanju našega cilja trajnostnega ravnanja z vodo. "Kot proizvajalec smo dolžni zagotoviti, da z dragocenimi viri skrbno in trajnostno upravljamo v celotni vrednostni verigi," pravi Dirk Grosse-Loheide, član upravnega odbora za nabavo in IT. "Naša zaveza mreži AWS temelji na članstvu in medsektorskem sodelovanju z vodilnimi podjetji v mreži. Hkrati zagotavlja pomembno platformo za izmenjavo idej z drugimi podjetji."
V Audijevi tovarni v Neckarsulmu avtomobile izdelujejo že več kot 100 let. Obrat, ki so ga poganjale inovativne ideje, strast in stremljenje k popolnosti, se je iz delavnice za izdelavo pletilnih strojev razvil v sodobnega proizvajalca avtomobilov.
Mednarodni standard AWS daje podjetjem in organizacijam okvir, s pomočjo katerega lahko bolj učinkovito ravnajo z vodo in upoštevajo vse pomembne deležnike s področja upravljanja vodnih virov. Uspešno izvajanje standarda pomeni izboljšanje lokalnih, družbenih, ekoloških in gospodarskih vidikov. Standard AWS zato poudarja širši pristop do upravljanja voda, ki vključuje pet ciljev: dobro upravljanje voda, trajnostno ravnovesje voda, dobro stanje kakovosti vode, pomembna področja, povezana z vodo, ter zagotavljanje varne pitne vode, sanitarne oskrbe in higiene (WASH – Water, Sanitation and Hygiene). "Audi je zdaj v družbi več kot 170 podjetij, ki imajo vodilno vlogo pri upravljanju voda. V zavezništvu AWS vidimo članstvo kot dokaz zavezanosti načelom upravljanja voda in kot praktično priložnost za podjetje, da uresniči svoje cilje na področju varstva voda in trajnostnega razvoja. Veselimo se sodelovanja z družbo Audi AG, njenega prispevka k širitvi mednarodne mreže deležnikov, ki si prizadevajo za varnost vodnih virov, in njene vodilne vloge v avtomobilski industriji," pravi Adrian Sym, direktor zavezništva AWS.
Tovarna v mehiškem mestu San José Chiapa je kot prva Audijeva tovarna pristopila k pridobivanju certifikata po standardu AWS. Zavezništvo AWS bo pregledalo njeno upravljanje z vodo tako na sami lokaciji kot na zajetju, in preučilo, kako bi bilo mogoče zmanjšati porabo vode in preprečiti onesnaževanje vode, ter kako lahko Audi zagotovi, da drugi akterji, na primer lokalni kmetje, ne bodo oškodovani. Poleg neposredne porabe vode v proizvodnji je pomembna tudi trajnost v dobavni verigi. "Pri proizvodnji baterij, kovin in stekel se porabi veliko vode," pravi Marco Philippi, vodja strateške nabave pri družbi Audi. "Sodelovanje v mreži AWS želimo zato izkoristiti za razvoj učinkovitih rešitev in jih izvajati skupaj z našimi dobavitelji, zlasti v regijah, kjer je voda zelo obremenjena."
Tovarna Audi Mehika omogoča recikliranje očiščene vode z reverzno osmozo. Do zdaj je bilo ponovno uporabljenih 130 milijonov litrov vode.
Najnovejši obrat znamke Audi v mestu San José Chiapa ima pionirsko vlogo na področju varčne rabe vode. Tam od leta 2018 avtomobile proizvajajo popolnoma brez odpadne vode. "V državi, kot je Mehika, kjer je nevarnost suše velika, je varčna raba vode še posebej pomembna," pravi Tarek Mashhour, izvršni predsednik družbe Audi Mehika. "Ponosni smo, da lahko sodelujemo v postopku certificiranja po standardu AWS." Obrat ima dostop do naprave za biološko obdelavo vode in sistema za reverzno osmozo, ki lahko letno prečisti 320.000 kubičnih metrov vode. Gre za sistem čiščenja, ki s ponovnim vključevanjem vode v proizvodni proces omogoča prihranek približno 150.000 kubičnih metrov vode na leto. Na lokaciji je tudi zbiralnik vode s prostornino 234.000 kubičnih metrov.
Ukrepi za trajnostno upravljanje z vodami se izvajajo tudi na drugih proizvodnih lokacijah znamke Audi. Audi Bruselj skupaj z belgijskim partnerjem Hydria vlaga v projekt "Re-Use", s katerim bodo čistilno napravo Brussels South vključili v oskrbo svojega proizvodnega obrata z vodo. Tako bo nastal sklenjen vodni krog, ki bo prihranil približno 100.000 kubičnih metrov pitne vode na leto. Audijeva tovarna v Neckarsulmu namerava do leta 2025 vso nepitno vodo pridobivati iz čistilne naprave Unteres Sulmtal, kamor tovarna odvaja tudi svojo odpadno vodo. S tem krogom se bo potreba po sladki vodi zmanjšala za več kot 70 odstotkov.
“quote”
Podjetje Audi je od leta 2023 prvi proizvajalec avtomobilov premijskega razreda, ki se je pridružil zavezništvu Alliance for Water Stewardship (AWS).
Okoljski program Mission:Zero v tovarni v Neckarsulmu: Audi oblikuje trajnostno prihodnost proizvodnje.
“quote”
G. König, kakšno vlogo ima voda v proizvodnji avtomobilov?
Voda kot surovina v avtomobilski panogi je pomembna predvsem na dveh področjih. Prvič, voda izhlapeva v hladilnih stolpih za hlajenje proizvodnih procesov, pa tudi hal in stavb. Drugič, brez uporabe vode trenutno ni mogoče izdelati avtomobila. Uporablja se pri postopkih v lakirnici, na primer za različne potopne kopeli, pa tudi pri preizkušanju vodotesnosti, ali, povsem banalno, pri čiščenju vozil.
So izzivi pomanjkanja vode zapostavljeni v splošni razpravi o trajnostnem razvoju?
To je zelo odvisno od letnega časa in pokrajine, vendar načeloma da. Razprava se trenutno seveda osredotoča na razogljičenje, kar je dobro in prav tako zelo pomembno. Vendar pa smo neposredno odvisni od vode kot surovine, in ta povezava se v razpravah prepogosto zapostavlja.
Politiko znamke Audi na področju varstva voda ste predstavljali tudi na festivalu GreenTech v Singapurju, kjer ima varovanje in zbiranje vode osrednjo vlogo. Kaj se lahko industrija nauči od Singapurja?
Singapur je dober primer tega, kako je mogoče rešiti izzive z vodo v prihodnosti. Že samo ukvarjanje s tem vprašanjem lahko veliko spremeni. Ključno je, da poskušamo postati v veliki meri neodvisni od drugih z zapiranjem vodnih krogov, kot to počne Singapur. Predvideva se namreč, da bo do leta 2050 treba z vodo oskrbovati približno deset milijard ljudi na Zemlji.
Daneil König je vodja oddelka za rabo voda pri znamki Audi.
Imate kakšen nasvet, kako lahko posamezniki, kot sva midva, prispevamo k varčevanju z vodo?
Obstajajo dobro znani klasični načini, kot je ta, da pomivalni stroj zaženemo šele, ko je popolnoma poln, ali da na vrtu zbiramo deževnico. Manj znano pa je dejstvo, da je zdaj mogoče varčevati tudi z virtualno vodo. Virtualna voda je izraz, ki se uporablja za opis porabe vode med proizvodnjo potrošniškega blaga. Veliko vode se na primer porabi pri proizvodnji hrane ali oblačil. Zato je mogoče k varčevanju z vodo prispevati tudi z ozaveščeno potrošnjo.
1 Ekološko utežena poraba vode omogoča primerjavo absolutnih vodnih potreb tovarn znamke Audi po vsem svetu, pri čemer se upoštevajo prevladujoči lokalni dejavniki obremenitve vode in poraba deževnice. Na ta način se lahko varčevanju daje prednost na lokacijah, kjer vode še posebej primanjkuje.
“Quote”
“Quote”
Prikazana vozila lahko v posameznih detajlih odstopajo od trenutne ponudbe za slovenski trg. Na slikah so prikazani nekateri elementi dodatne opreme, ki so na voljo za doplačilo. Vse cene so neobvezujoče priporočene cene, vključno z DDV in davkom na motorna vozila. Pridržujemo si pravico do napak v vsebini in do sprememb.
Ogljikov dioksid (CO₂) je najpomembnejši toplogredni plin, ki povzroča globalno segrevanje. Emisije onesnaževal zunanjega zraka iz prometa pomembno prispevajo k poslabšanju kakovosti zunanjega zraka. Prispevajo zlasti k čezmerno povišanim koncentracijam prizemnega ozona, delcev PM₁₀ in PM₂,₅ ter dušikovih oksidov. Podrobne okoljske informacije o novih osebnih avtomobilih najdete na seznamu o varčni porabi goriva in emisijah CO₂.
© 2021. Porsche Slovenija d.o.o. Vse pravice pridržane.