Audi Sport 29.06.2023
-
Iskanje po AudiLab Slovenija
Nemška znamka NSU, ki se je leta 1969 združila z družbo Auto Union, je že na začetku 20. stoletja zaslovela v avtomobilskem športu. Do leta 1967 je dosegla pomembne zmage na dirkah z motocikli in avtomobili.
24.10.2022 Avtor: AUDI AG Fotografije: Audi AG
Znamka NSU je na mednarodnih avtomobilskih dirkah začela tekmovati leta 1908. Velik uspeh je dosegla na dirki princa Heinricha, pa tudi na številnih drugih dirkah na dolge razdalje in rallyjih. Leta 1925 je August Momberger z novo zasnovanim dirkalnikom 6/60 KM, šestvaljnikom s kompresorjem, dosegel izjemno zmago na prvi dirki za veliko nagrado Nemčije, naslednje leto pa je NSU zasedel prva štiri mesta v razredu do 1.500 kubičnih centimetrov in bil skupno peti.
V letih 1960 in 1961 je dirkalnik NSU Prinz II zmagal v svojem razredu na dirki Tour d'Europe. Leta 1961 je NSU že tretjič zapored slavil kot zmagovalec razreda na tekmovanju Gran Premio Argentino, dobro se je znašel tudi na gorskih dirkah. Leta 1962 je Karl-Heinz Panowitz z dirkalnikom Prinz II osvojil nemško prvenstvo turnih avtomobilov na gorskih dirkah (Deutsche Tourenwagen-Bergmeisterschaft) v vseh razredih.
Leto pozneje je naslov nemškega prvaka na gorskih dirkah osvojil Siegfried Spiess, ki je leta 1965 ponovil uspeh in za volanom dirkalnika NSU Prinz 1000 postal nemški prvak v vseh razredih.
Nato je nastopilo obdobje NSU/Wankel. V sezonah 1967 in 1968 je Spiess znova postal gorski prvak v vseh razredih, tokrat z vozilom NSU/Wankel Spider. Leta 1966 je dvojec Panowitz/Strunz osvojil nemško prvenstvo na rallyju GT, Günther Irmscher pa skupno zmago na Tour d'Europe. Med letoma 1961 in 1968 je skupno kar šest naslovov nemškega prvaka pripadlo avtomobilom znamke NSU, na mednarodnem prizorišču pa je znamka med letoma 1962 in 1967 osvojila 29 naslovov prvaka v kategoriji turnih avtomobilov.
"Električna vozila odpirajo vrata za celo paleto sprememb."
“quote”
Znamka NSU je v začetku 20. stoletju nizala uspehe tudi na motociklističnih dirkah. Leta 1905 je na prvi, več kot 660 kilometrov dolgi dirki “Eisenach–Berlin–Eisenach” postavila cestni rekord z motorjem z dvema konjskima močema. Leto 1907 ji je prineslo prvo zmago na najpomembnejši motociklistični dirki na svetu, dirki “Tourist Trophy”, leta 1908 pa je na dirkališču v Hannovru dosegla hitrostni rekord 106 km/h. Leta 1910 je pozornost javnosti pritegnil William Streiff z vožnjo po ZDA od San Francisca do New Yorka – v 28 dneh je prevozil 6.300 km po neasfaltiranih cestah. Leto pozneje je sledila zlata medalja na dirki “Tourist Trophy”.
Leta 1930 je NSU v Neckarsulm pripeljal Angleža sira Williama Moora kot novega glavnega oblikovalca dirkalnih strojev. Moore in britanski dirkač Tom Bullus sta bila izjemna ekipa, ki je zmagovala povsod, kjer se je pojavila. Med letoma 1935 in 1937 je znamka osvojila več prvenstev v Nemčiji in Švici.
Leta 1947 je NSU osvojil naslov nemškega prvaka v kategorijah motorjev s prostornino do 600 in 1.000 kubičnih centimetrov s stransko prikolico s kompresorjem. Leto kasneje je Wilhelm Herz postal nemški prvak s 350-kubičnim motociklom NSU s kompresorjem, leta 1950 pa je ta naslov prevzel Heiner Fleischmann. Leta 1953 je Werner Haas postal dvakratni svetovni prvak v razredih do 125 in 250 cm³, v istih razredih je osvojil tudi naslova nemškega prvaka.
Največji uspeh je NSU dosegel na dirki “Tourist Trophy” (TT) leta 1954 na Otoku Man. Znamka je prevladala v razredu do 125 kubičnih centimetrov, v razredu do 250 kubičnih centimetrov pa je zasedla prva štiri mesta. Istega leta je Haas na svetovnem prvenstvu zmagal v razredu do 250 cm³, Rupert Hollaus pa v razredu do 125 cm³. Haas je znova osvojil tudi dva naslova nemškega prvaka, in sicer v razredih do 125 in 250 kubičnih centimetrov, Hermann Paul Müller pa naslov nemškega prvaka v razredu do 350 kubičnih centimetrov. Znamka NSU je sodelovala na 24 dirkah in prav na vseh zmagala. Leta 1955 je Müller z dirkalnikom NSU Sportmax postal prvi zasebnik na svetu, ki je osvojil naslov svetovnega prvaka v razredu do 250 kubičnih centimetrov. Vendar znamka NSU ni slavila uspehov le na dirkališčih: med letoma 1955 in 1967 si je zagotovila 23 naslovov nemškega prvaka v terenskem motošportu.
12. aprila 1951 so se z motocikli NSU prvič po drugi svetovni vojni lotili postavljanja hitrostnega rekorda avtocesti München-Ingolstadt. Wilhelm Herz je s poenostavljenim motornim kolesom NSU dosegel hitrost 279,5 km/h in podrl rekord, ki ga je 14 let prej postavil Ernst Jakob Henne z BMW. Leta 1956 je Wilhelm Herz na stezi Bonneville Salt Flats v ameriški zvezni državi Utah s hitrostjo 339 km/h podrl absolutni svetovni rekord za motorna kolesa. Leta 1956 je NSU torej držal vse možne svetovne hitrostne rekorde za motorna kolesa.
Omenili ste, da vrhunski šport s sabo prinaša tudi veliko potovanj, verjetno je veliko teh po cesti z avtomobilom.
Res je. V svoji dolgoletni športni karieri sem ogromno časa preživela na cesti. Najprej kot sopotnica, kasneje kot voznica. Treninge in tekmovanja imamo po celi Evropi, tako da se nabere res veliko kilometrov.
Večinoma na treninge torej vozite kar sami?
V večini primerov sama. Ker imam individualno ekipo, se treningom prilagajamo sproti, poleg tega pa sem zaradi družine rada mobilna v vsakem trenutku.
Kakšna voznica pa ste? Ste tekmovalni tudi na cesti?
Zase bi rekla, da sem dinamična voznica (smeh). Tekmovalnost imam v sebi, prav tako imam rada adrenalin. Je pa res, da sem se tudi kot voznica precej spremenila in umirila. Odkar sem mama, je tudi moja vožnja drugačna, pa ne le, ko je v avtu otrok, tudi sicer.
Kako pomemben je torej avtomobil v vašem življenju?
Ravno zaradi količine časa, ki ga preživim na cesti, in kilometrov, ki jih premagujem, mi avtomobil pomeni veliko več kot le prevozno sredstvo.
“Quote”
Kakšne lastnosti pa iščete pri avtomobilu?
Predvsem varnost, udobje in zanesljivost.
Glede na to, da morate velikokrat potovati po zasneženih cestah, kako pomemben vam je štirikolesni pogon?
Izjemno pomemben. To je tudi eden izmed razlogov za zamenjavo avtomobila. Pozimi sem pogosto izpostavljena ekstremnim vremenskim pogojem in visokogorskim cestam, tako da sem v preteklosti večkrat natikala snežne verige. Veselim se, da se bo sedaj to spremenilo.
Pri našem partnerju, podjetju A2S iz Celja, ki bo skrbelo tudi za brezhibnost vašega vozila, ste ravno prevzeli svoj novi Audi Q5. Kakšna so vaša pričakovanja? Kam se boste najprej odpeljali?
Največja razlika s prejšnjim modelom Audi A4 je zagotovo velikost avtomobila in štirikolesni pogon, od katerega veliko pričakujem. Iskali smo prostoren avtomobil, ki bi zadostil družinskim potrebam, poleg tega pa bo v njem dovolj prostora, da bom lahko vanj spravila vso svojo športno opremo. Najprej bom na testno vožnjo odpeljala družino, v začetku meseca oktobra pa se že odpravljam na ledeniški trening, kjer bom lahko preizkusila, kako se obnese vožnja po snegu.
Glede na to, da ste že prej imeli vozilo Audi, znamko že dobro poznate. Kaj najbolj cenite pri njej?
Kakovost. Največ mi pomeni zaupanje v avtomobil. Doslej me Audi ni nikoli pustil na cedilu in ravno to najbolj cenim. Veliko časa preživim na cesti, zato potrebujem zanesljiv avtomobil. Poleg tega sta mi v oči padli še tehnološka in estetska dovršenost avtomobila.
"Vedenje za volanom veliko pove o človeku."
Predvidevamo, da ste potem vi tisti, ki vozite, da niste radi sovoznica?
Moj asistent, moja zverinica nima izpita, tako da sem običajno to jaz (smeh).
Kakšna voznica pa ste?
Lahko odgovorim tako, kot meni stranke odgovarjajo na podobna vprašanja: »To bi morali vprašati moje sopotnike.« (smeh) Če si dovolim ugibati, bi verjetno rekli, da moje vedenje za volanom odraža, kakšna sem po naravi. So trenutki, ko zamišljeno razvijam neko misel in se peljem po avtocesti pod omejitvijo. So pa trenutki, ko sem polna energije, si navijem glasbo in sem bistveno hitrejša. Gotovo način vožnje zelo pokaže, kakšni ljudje smo. Vsi smo se že srečali z vozniki, ki prehitevajo po desni, so nestrpni, pa tudi take, ki so zelo strpni za volanom. Nekateri so neodločni in je videti, kot da se ne morejo odločiti, ali bi šli levo ali desno. Vedenje za volanom res veliko pove o človeku.
Ali ocenjujete voznike na cesti – podobno kot prodajalce – zaradi poklicne deformacije?
Ocenjevanje mogoče ni prava beseda, zagotovo pa si postavljam hipoteze o njih, o njihovem trenutnem vedenju, razmišljanju in počutju. Pa ne samo pri vožnji, žal ne morem iz svoje kože, ta del sebe težko izklopim.
Kdaj začutite, da je čas za menjavo avtomobila? Se morda spogledujete z novim?
Imam težavo. Pravzaprav že celo svojo kariero veliko sodelujem z organizacijami s področja avtomobilizma in sem tudi zato veliko menjala avtomobile, ker sem želela doživeti izkušnjo kupca. Ampak zdaj sem tu z znamko Audi in tudi moje delo se je malo spremenilo. Nimam želje po menjavi, me pa zanima elektrika z več vidikov. Ker še nisem imela električnega avta in bi ga želela doživeti. In seveda tudi spoznavati vse vidike e-mobilnosti, vse storitve. Kam bom priklopila avto, ko pridem domov, kje bom našla polnilne postaje? Bom doma postavila sončno elektrarno? Vsi ti odgovori so še v zraku in seveda me zelo zanima. Že načrtujem. Sem med tistimi, ki se navdušujejo nad novostmi in bi želela zagristi v ta izziv ter se spoprijateljiti z električnim avtom. Zagotovo bo dobil tudi svoje ime, da se bova lahko navezala (smeh).
Vaš naslednji avto bo torej električni?
Da, to je moja velika želja.
Prikazana vozila lahko v posameznih detajlih odstopajo od trenutne ponudbe za slovenski trg. Na slikah so prikazani nekateri elementi dodatne opreme, ki so na voljo za doplačilo. Vse cene so neobvezujoče priporočene cene, vključno z DDV in davkom na motorna vozila. Pridržujemo si pravico do napak v vsebini in do sprememb.
Ogljikov dioksid (CO₂) je najpomembnejši toplogredni plin, ki povzroča globalno segrevanje. Emisije onesnaževal zunanjega zraka iz prometa pomembno prispevajo k poslabšanju kakovosti zunanjega zraka. Prispevajo zlasti k čezmerno povišanim koncentracijam prizemnega ozona, delcev PM₁₀ in PM₂,₅ ter dušikovih oksidov. Podrobne okoljske informacije o novih osebnih avtomobilih najdete na seznamu o varčni porabi goriva in emisijah CO₂.
© 2021. Porsche Slovenija d.o.o. Vse pravice pridržane.