modeli in tehnika 24.10.2024
“Evolucija volana zelo hitro napreduje. Iz jeklenega ogrodja, oblečenega v usnje, se je volan v zadnjih treh desetletjih preoblikoval v visokotehnološko krmilno enoto, ki izpolnjuje najvišje standarde oblikovanja in kakovosti,” pravi Marcel Bruch, odgovoren za razvoj volana pri znamki Audi. “V zadnjih enajstih letih smo predstavili kar štiri generacije volanov z več kot 200 različicami za različne modele.”
Od seznama funkcij do osnovnega designa
Nova generacija volana za vozila Audi je nastala iz različnih, sprva konkurenčnih oblikovnih osnutkov in serijskih zahtev. Eden največjih izzivov v postopku razvoja volana je razporeditev vseh funkcij. “Volan kljub široki paleti funkcij ne sme biti prenatrpan, temveč mora biti intuitiven za uporabo, da se lahko vozniki popolnoma osredotočijo na cesto,” pravi Bruch. “Operativne in praktične funkcije volana so določene za vsak model posebej. Novi Q4 e-tron ima na primer 18 različnih funkcij. To predstavlja velik izziv.”
Razvojna skupina najprej pripravi pregled vseh nujnih funkcij, v drugem koraku pa vse medsebojno povezane funkcije združi v skupke. Nato se je treba odločiti, kako funkcije prerazporediti in v postopku oblikovanja izbrati ustrezne krmilne elemente. Šele potem nastopi odločitev, kako se bo funkcije upravljalo – na dotik ali s fizičnimi tipkami. “Rezultat je osnovni design s prilagoditvami za posamezen model in funkcije,” pove Bruch. “Standardni volan se od opcijskih izvedb lahko razlikuje na primer glede na pokrov, okrasne obloge, barve, aplikacije in tehnične funkcije.” Samo za model Q4 e-tron je na voljo 16 različic volana. Novost pri kompaktnem električnem SUV-ju je volanski obroč, ki je na voljo z ravnim zgornjim in spodnjim delom. Gre za design, ki ni le zelo športen, temveč je tudi posebej prilagojen novi obliki zaslona in olajša vstopanje in izstopanje iz vozila. “Stalno moramo usklajevati nasprotujoče si zahteve med designom in ergonomijo. Volan mora ostati priročen in hkrati izpolnjevati določene ergonomske zahteve,” pojasnjuje Bruch. “Pri tem je ključno, da najboljšo možno rešitev poiščemo že zgodaj v razvoju.”