Voznika ekipe Audi F1: kombinacija izkušenj in mladosti

Vozniška dvojica za Audijev vstop v Formulo 1® v sezoni 2026 je bila določena že zgodaj: z veteranom Nicom Hülkenbergom in mladim talentom Gabrielom Bortoletom podjetje stavi na kombinacijo izkušenj in mladostne energije, ki se je dobro obnesla že v letu 2025 pri Sauberju.

19.12.2025 Avtor: Audi Team  Fotografije: Arhiv Audi

Vodja ekipe Jonathan Wheatley in vodja projekta Audi F1 Mattia Binotto, na zaslonu v ozadju voznik Nico Hülkenberg in Gabriel Bortoleto.
Vodja ekipe Jonathan Wheatley in vodja projekta Audi F1 Mattia Binotto (od leve proti desni) na dogodku ob razkritju konceptnega dirkalnika Audi R26 Concept predstavljata voznika: veterana Nica Hülkenberga in mladega talenta Gabriela Bortoleta (na zaslonu v ozadju).

 

S približno 250 dirkami za veliko nagrado v karieri je Nico Hülkenberg eden najbolj izkušenih dirkačev v Formuli 1®. Svoj talent je dokazal tudi v drugih serijah: leta 2015 je s Porschejevo tovarniško ekipo zmagal na dirki 24 ur Le Mansa; to je še en mejnik v impresivni karieri, v kateri je Hülkenberg na poti na vrh športnega avtomobilizma zmagal v vseh mladinskih serijah, v katerih je tekmoval.

Nemec se je rodil leta 1987 v Emmerichu na Spodnjem Renu, pri devetih letih je začel s kartingom in je leta 2002 postal nemški mladinski prvak v kartingu, leta 2003 pa nemški prvak v kartingu. Leta 2005 je osvojil naslov v Formuli BMW. Med letoma 2006 in 2007 je z devetimi zmagami na dirkah ekipo A1 Team Germany popeljal do naslova prvaka v seriji A1GP. Leta 2008 je osvojil naslov v evropski seriji Formule 3 zveze FIA, leta 2009 pa še v prvenstvu GP2 (zdaj Formula 2).

Nico-Hulkenberg
Nemški dirkač Nico Hülkenberg.

 

Nadarjeni nemški dirkač je hitro pritegnil pozornost Formule 1. Leta 2010 je z Williamsom debitiral v kraljevskem razredu in že na svoji tretji veliki nagradi osvojil točke ter izkoristil spremenljive razmere na veliki nagradi Brazilije za svoj prvi 'pole position'. Po odhodu iz Williamsa in letu dni, ki ga je preživel kot testni in rezervni voznik, je Hülkenberg med letoma 2012 in 2019 vozil za ekipe Force India, Sauber in Renault ter si pridobil sloves hitrega voznika z odličnim tehničnim razumevanjem.

Med letoma 2020 in 2022 je Hülkenberg ostal v Formuli 1 kot rezervni in razvojni voznik za ekipi Racing Point in Aston Martin. Ob več priložnostih je nadomeščal Sergia Péreza, Lancea Strolla in Sebastiana Vettla ter je vedno dosegel vrhunske rezultate. Leta 2023 se je na štartna mesta vrnil kot stalni voznik pri Haasu. Z dobrimi nastopi v kvalifikacijah in na dirkah je 'Hulk' dokazal, da je še vedno eden najzanesljivejših dirkačev na tem področju, aprila 2024 pa so ga potrdili kot prvega dirkača bodoče Audijeve tovarniške ekipe F1.

Za Nemca je bila sezona 2025 vrnitev na poznan teren: že leta 2013 je bil del ekipe iz Hinwila. S tretjim mestom na veliki nagradi Velike Britanije v Silverstonu julija 2025 je Hülkenberg dosegel dolgo pričakovano in več kot zasluženo prvo uvrstitev na stopničke v Formuli 1.

Video title

“quote”

Brazilski mladi talent, dirkač Babriel Bortoleto
Brazilec Gabriel Bortoleto.
Gabriel-Bortolet-2

“quote”

Brazilec Gabriel Bortoleto je leta 2025 prvič v svoji karieri nastopal celotno sezono svetovnega prvenstva Formule 1 in je takoj naredil dober vtis, kar pa glede na njegove dosedanje dosežke ni veliko presenečenje: Bortoleto je v svojih prvih sezonah v prvenstvih Formule 3 in Formule 2 zveze FIA, osvojil naslova prvaka, kar je dosežek, ki ga je pred njim uspelo doseči le še trem dirkačem.

Bortoleto je že kot otrok sanjal, da bo postal voznik Formule 1. Njegov veliki idol – Ayrton Senna. Rodil se je leta 2004 v São Paulu in pri šestih letih prvič sedel za volan gokarta. Med letoma 2012 in 2014 je osvojil več mladinskih naslovov v kartingu, nato pa se je pri enajstih letih preselil v Evropo in začel poklicno dirkaško kariero.

Leta 2020 je debitiral na dirkah formule. V svoji prvi sezoni italijanskega prvenstva Formule 4 je zasedel četrto mesto. Sledili sta dve leti v Formuli Regional v Evropi in Aziji, kjer je leta 2021 dosegel prve stopničke, leta 2022 pa tri zmage na dirkah.

small text

heading

text

button

Vodja ekipe Jonathan Wheatley, vodja projekta Audi F1 Mattia Binotto, izvršni direktor AUDI AG Gernot Döllner, glavni kreativni direktor Massimo Frascella in voznika Nico Hülkenberg in Gabriel Bortoleto.
Vodja ekipe Jonathan Wheatley, vodja projekta Audi F1 Mattia Binotto, izvršni direktor AUDI AG Gernot Döllner, glavni kreativni direktor Massimo Frascella z voznikoma Nicom Hülkenbergom in Gabrielom Bortoleto (od leve proti desni).

 

Ob svojem debiju v Formuli 3 v Bahrajnu leta 2023 je Bartoleto zmagal na dirki, prevzel vodstvo v prvenstvu in ga branil skozi celotno sezono. Naslednjo sezono je napredoval v Formulo 2 in si kot novinec v izjemno konkurenčnem okolju zagotovil naslov prvaka.

Pri komaj 20 letih so se Bortoletu uresničile sanje, da postane voznik Formule 1. V svoji sezoni kot novinec pri Sauberju je 'Gabi' navdušil tako kot redni prejemnik točk in močan tekmovalec v kvalifikacijah, kot tudi na osebni ravni: mladi Brazilec je v ekipi zelo priljubljen in se dobro razume s svojim moštvenim kolegom Nicom Hülkenbergom.

small text

heading

text

button

“Quote”

 

 

Video title

 

 

“Quote”

Video title

06-F1-linked-image
06-F1-linked-image

Audi je razkril design za Formulo 1®

Znamka Audi je razkrila Audi R26 Concept, prvi pogled na dirkalnik, s katerim bo leta 2026 vstopila v Formulo 1. Koncept je izraz novega oblikovalskega jezika in bo zaznamoval tako nastop znamke Audi v F1 kot prihodnje serijske modele.

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik