Vožnja po pametnem mestu

Povezovanje avtomobilov z mesti je za Audi pomemben korak k avtonomni vožnji. V različnih svetovnih metropolah, med katerimi sta tudi Wuxi in Ingolstadt, zdaj preizkušamo, koliko časa nam bodo prihranili avtonomni avtomobili, skupni prevozi in inteligentni nadzor prometa.

11.05.2020 Avtor: Audi Team  Fotografije: Arhiv Audi

Grafika avtomobilov, ki so med seboj povezani in sodelujejo v prometu. Na križišču.

Novembra 2019 smo s predstavniki mesta Ingolstadt preizkusili napredno storitev izmenjave podatkov med avtomobilom in infrastrukturo V2I (vehicle-to-infrastructure), poimenovano ‘Traffic Light Information’. Naše nove modele smo že julija isto leto povezali s semaforji in voznikom omogočili najučinkovitejši način prebijanja skozi promet z lovljenjem ‘zelenega vala’.

 

Čas do zelene: Audijev sistem za povezovanje s semaforji

Na Audijevem virtualnem zaslonu ali projekciji na vetrobransko steklo voznik vidi, ali mu bo z vožnjo v mejah dovoljene hitrosti uspelo pripeljati do semaforja ob zeleni luči. Če to ni mogoče, se prikaže odštevanje časa do ponovnega prižiga zelene luči. Tako voznik ve, kdaj lahko pravočasno umakne nogo s stopalke za plin. Storitev 'Traffic Light Information' pri Audiju razvijamo s partnerskim podjetjem Traffic Tehnology Services (TTS),  ki obdelane podatke o delovanju semaforjev prek mobilnega omrežja posreduje našemu vmesniku, ta pa jih pošilja naprej vozilom. Nova funkcionalnost GLOSA (Green Light Optimized Speed Advisory) pa naredi vožnjo skozi mestni promet še varnejšo in udobnejšo. Ta 'pomočnik za zeleni val' namreč vozniku predlaga ustrezno hitrost, s katero lahko prevozi čim večje število zelenih luči.

Pri Audiju smo prvi avtomobilski proizvajalec, ki svojim strankam v ZDA že od leta 2016 nudi storitev za povezovanje s semaforji z asistenco za zeleni val. Vanjo je trenutno vključenih 6.000 semaforjev v mestih kot so Dallas, Houston in Washington D.C. Kitajsko mesto Wuxi pa je naredilo še korak dlje.

“We only create things that can become real in some form. The technology has to exist to make the concept feasible.”

The Pop.Up Next concept doesn’t herald a flying car per se, but a self-driving, self-flying, fully autonomous, electric-powered taxi. It’s designed to operate on a multi-mode principle. Two passengers sit in a capsule, which, for driving purposes, is attached to a four-wheel ground module that is also electric-powered and fully autonomous. For flight mode, the capsule is autonomously detached from the ground module, then attached to an eight-rotor air module or drone capable of vertical take-off.

Audi e-tron med vožnjo čez zeleno luč na semaforju

Wuxi – kitajska metropola kot zgled povezane mobilnosti

Kako je mogoče, da v mestu z 1,76 milijona avtomobilov ni prometnih zastojev? Wuxi, ki leži severozahodno od Šanghaja in ima šest milijonov prebivalcev, je postal poligon za preizkušanje avtonomne vožnje. Avtomobili se prek mobilne povezave LTE ‘pogovarjajo’ s semaforji, elektronskimi prometnimi znaki in drugimi udeleženci v prometu. Rezultat je neoviran pretok prometa, ki vodi ne le do večje učinkovitosti, ampak tudi do večje varnosti na cesti.

Wuxi predstavlja povezano vožnjo prihodnosti. Gre za projekt, ki zahteva sodelovanje med vladnimi organizacijami in podjetniki. Poleg Audija so vanj vključena tri kitajska ministrstva – na Kitajskem napredek spodbujajo z vrha. Inovatorji partnerstvo med državnimi inštitucijami in podjetji opisujejo kot izjemno pripravljeno na razvoj avtonomnih vozil, pri čemer je hitrost usklajevanja in izmenjave informacij odločilnega pomena. 

Wuxi smo opremil s sistemom Audi Traffic Light Information, ki ga poganja tehnologija C-V2X (Cellular Vehicle-to-Everything oziroma mobilna povezava vozila z različnimi napravami). Gre za množico podatkov, ki se v realnem času pretaka med udeleženci v prometu in prometno infrastrukturo. Obenem pa smo tudi prvi mednarodni proizvajalec avtomobilov, ki bo avtonomna vozila četrte stopnje preizkušal v realnih prometnih razmerah velemesta.

Kitajska vlada želi s tehnologijo VX2 do leta 2022 opremiti 90 odstotkov mest in avtocest. Kot je pokazal naš projekt v Wuxiju, je samodejna povezana vožnja rezultat sodelovanja s prilagodljivimi mesti, ki infrastrukturo nadgrajujejo z enako hitrostjo, kot se razvija digitalna tehnologija. Takih mest pa ne najdemo le na Kitajskem. S pomočjo hčerinske družbe Audi Electronics Venture po vsem svetu sodelujemo z mesti, ki želijo postati pametna in s tem trajno izboljšati kakovost življenja meščanov.

Video title

On board with Angus

“The aeronautical-inspired seatsfeature netting that adjusts to each passenger’s shape.”

The concept certainly appears cool and suitably futuristic, both from outside and inside the ultra-minimalist cabin. My details and my ‘journey’ have already been pre-registered on an app on my smartphone and, as I settle into the seat, I’m recognised and welcomed aboard by PIA, my speaking Personal Intelligent Assistant. The seats certainly feel comfortable, and, currently, there’s sufficient space behind them to hold a couple of small bags, although it’s possible the flying taxi will be smaller in size when it reaches production. The ‘dashboard’ in front of me is one large screen that incorporates augmented-reality technology and enables me to highlight icons simply by moving my eyes


By pressing on a small touchpad mounted between the seats, I can then choose the ambient-lighting theme I desire, and the type of music I wish to listen to through the speakers built into the headrests. Naturally, there is plenty of glass area to provide occupants with a fine view as they soar over the city, although the floor below my feet is not transparent – and deliberately so, as Nicolas points out: ‘We wanted to create an open environment that enables passengers to enjoy the experience, but we also wanted to ensure they felt safe and weren’t frightened.’

small text

heading

text

button

“quote”

Slika notranjosti vozila Audi, kot jo vidi voznik med vožnjo.

Raziskovalni projekt simulacije prometa prihodnosti v Ingolstadtu, '25th Hour – Flow!'

  • Skupna vožnja: 1.3 je povprečno število oseb v avtomobilu
  • Časovni prihranek: 1/3 hitreje na cilju v avtonomnem in povezanem prometu
  • Pretok prometa: 40 % avtomobilov mora biti avtonomnih, preden bodo vidni učinki.
One of the big problems we’ll have is acceptance.

Massimo Martinotti, head of mobility solutions, Italdesign

small text

heading

text

button

The journey is the reward

The company has already conducted a flight in public, at Drone Week in Amsterdam last year – but using a 1:4 scale model. The flight module accurately placed a passenger capsule on the ground module, which then drove from the test grounds autonomously. This proved the effectiveness of the Airbus coupling system and its locking and latching functionality. The air module currently rests on legs to make docking easier, but it’s envisaged that such legs would not be required by the time the concept reaches production.

To make the project with full-sized versions viable, more powerful batteries than those that exist today would be required, and Airbus is currently working on developing such technology. Noise is another issue, and reduction of the high-pitched whirring familiar to anyone who has witnessed even a small drone in flight is being sought. Italdesign is working with Audi to develop battery and electric-motor technology for the ground module – an area in which Audi’s engineers have already proven highly competent, as the recent launch of the e-tron SUV testifies. Therefor an Audi engineer is also based with the Italdesign team in Italy.

small text

heading

text

button

“Audijeva študija '25th Hour – Flow!' je potrdila, da bodo avtonomni avtomobili na dolgi rok pomagali rešiti prometne težave v mestih.”

Raziskovalni projekt simulira promet prihodnosti – tudi v Ingolstadtu

Po vzoru Wuxija bomo tudi v Ingolstadtu preizkušali pametno in povezano mobilnost. Izboljšala se bo varnost v cestnem prometu, promet bo pametno nadzorovan, mobilnost bo učinkovita, izpusti toplogrednih plinov pa se bodo trajno zmanjšali. To bomo v veliki meri dosegli tudi s pomočjo avtonomne vožnje.

Ko avtomobili ne bodo imeli več volanov, kot denimo konceptno vozilo Audi AI:CON, ki smo ga predstavili leta 2017, bo vrhunska mobilnost dobila nov pomen. V prihodnosti se bodo ljudje lahko med vožnjo od točke A do točke B sprostili, brskali po internetu, se igrali s svojimi otroki ali se posvečali delu. Nekaj zagotovo drži: vsi bomo veseli hitrejšega prihoda na cilj.

Po ugotovitvah raziskave, ki smo jo izvedli s Karlsruhe Institute for Technology, vozniki v avtu vsak dan preživijo 50 minut. V popolnoma avtonomnem prometu bi se lahko potovalni čas zmanjšal za tretjino. Pogoj? Pametno upravljanje prometa in nekoliko višja zasedenost avtomobilov. Če bi se število oseb v posameznem avtomobilu z 1.1. povečalo na 1.3, ne bi več imeli prometnih zastojev. Povezani, avtonomni in souporabljani avtomobili omogočajo tudi prerazporeditev uličnih površin – vsak četrti vozni pas bi lahko spremenili v stezo za pešce ali kolesarje. Popolna povezanost vozil med seboj in z urbanim okoljem zahteva tudi skupni standard. Podjetje Audi si kot ustanovni član združenja 5G Automotive Association prizadeva za hitrejši in učinkovitejši prenos podatkov v prihodnosti.

 

Kako bomo poskrbeli za pretok prometa?

Audijeva študija '25th Hour – Flow!' je potrdila, da bodo avtonomni avtomobili na dolgi rok pomagali rešiti prometne težave v mestih. Če bi bili vsi avtomobili avtonomni, bi se čas, ki ga ljudje porabimo za vožnjo na delo in nazaj, v povprečju skrajšal za tretjino. Že da bi promet tekel hitreje, bi moralo biti najmanj 40 odstotkov vozil avtonomnih.

Ključna dejstva o pametnih mestih

  • Trend urbanizacije bo narekoval prihodnost mobilnosti. Da bi izboljšali pretok prometa, s tem pa tudi kakovost življenja, sodelujemo z različnimi mesti po vsem svetu. Wuxi v bližini Šanghaja je naš poligon za preizkušanje mobilnosti v pametnih mestih. Med proizvajalci avtomobilov smo prvi preizkusili vozila četrte stopnje avtonomnosti v realnih prometnih okoliščinah.
  • V Wuxiju smo vzpostavili ključno tehnologijo Audi Traffic Light Information, ki omogoča komuniciranje avtomobilov s semaforji. V ZDA je ta storitev na voljo že od leta 2016. Voznikom svetuje, kako hitro hitro lahko vozijo znotraj omejitev, da bi ujeli zeleno luč na semaforju. Če jim ne uspe, odštevajo čas do naslednje, da se vozniki lahko pravočasno pripravijo na štart.
  • Po naši raziskavi 25th Hour – Flow vozniki v pametnem mestu z avtonomno mobilnostjo v času prometne konice za pot porabijo kar eno tretjino manj časa kot sicer. Pogoj za to sta tudi souporaba avtomobilov in premišljeno upravljanje mestnega prometa.

Štirje prstani narekujejo trende avtonomne mobilnosti. Z njo se ukvarja naša hčerinska družba Autonomous Intelligent Driving GmbH, ki se osredotoča na razvoj programske in strojne opreme za avtomatizirano vožnjo v mestih. Uporabljali naj bi jo v robotaxijih, pa tudi v samostojno vozečih osebnih avtomobilih.

 

 

Video title

 

 

“Quote”

Video title

small text

heading

text

button

Futuristična grafika Audi avtomobila. Na isti sliki tudi Audi vozila prihodnosti na cesti.
Slika mesta z visokimi zgradbami ponoči. Čez sliko je rumen in moder filter.

Audijeva študija: nič več zastojev
Audijeva študija: nič več zastojev

Audijeva študija: nič več zastojev

Pri znamki Audi se razvoja avtonomnih vozil lotevamo zelo premišljeno. S študijo 25th Hour – Flow smo simulirali promet prihodnosti v nemškem mestu Ingolstadt.

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik