Raziskovalni projekt simulira promet prihodnosti – tudi v Ingolstadtu
Po vzoru Wuxija bomo tudi v Ingolstadtu preizkušali pametno in povezano mobilnost. Izboljšala se bo varnost v cestnem prometu, promet bo pametno nadzorovan, mobilnost bo učinkovita, izpusti toplogrednih plinov pa se bodo trajno zmanjšali. To bomo v veliki meri dosegli tudi s pomočjo avtonomne vožnje.
Ko avtomobili ne bodo imeli več volanov, kot denimo konceptno vozilo Audi AI:CON, ki smo ga predstavili leta 2017, bo vrhunska mobilnost dobila nov pomen. V prihodnosti se bodo ljudje lahko med vožnjo od točke A do točke B sprostili, brskali po internetu, se igrali s svojimi otroki ali se posvečali delu. Nekaj zagotovo drži: vsi bomo veseli hitrejšega prihoda na cilj.
Po ugotovitvah raziskave, ki smo jo izvedli s Karlsruhe Institute for Technology, vozniki v avtu vsak dan preživijo 50 minut. V popolnoma avtonomnem prometu bi se lahko potovalni čas zmanjšal za tretjino. Pogoj? Pametno upravljanje prometa in nekoliko višja zasedenost avtomobilov. Če bi se število oseb v posameznem avtomobilu z 1.1. povečalo na 1.3, ne bi več imeli prometnih zastojev. Povezani, avtonomni in souporabljani avtomobili omogočajo tudi prerazporeditev uličnih površin – vsak četrti vozni pas bi lahko spremenili v stezo za pešce ali kolesarje. Popolna povezanost vozil med seboj in z urbanim okoljem zahteva tudi skupni standard. Podjetje Audi si kot ustanovni član združenja 5G Automotive Association prizadeva za hitrejši in učinkovitejši prenos podatkov v prihodnosti.
Kako bomo poskrbeli za pretok prometa?
Audijeva študija '25th Hour – Flow!' je potrdila, da bodo avtonomni avtomobili na dolgi rok pomagali rešiti prometne težave v mestih. Če bi bili vsi avtomobili avtonomni, bi se čas, ki ga ljudje porabimo za vožnjo na delo in nazaj, v povprečju skrajšal za tretjino. Že da bi promet tekel hitreje, bi moralo biti najmanj 40 odstotkov vozil avtonomnih.
Ključna dejstva o pametnih mestih
- Trend urbanizacije bo narekoval prihodnost mobilnosti. Da bi izboljšali pretok prometa, s tem pa tudi kakovost življenja, sodelujemo z različnimi mesti po vsem svetu. Wuxi v bližini Šanghaja je naš poligon za preizkušanje mobilnosti v pametnih mestih. Med proizvajalci avtomobilov smo prvi preizkusili vozila četrte stopnje avtonomnosti v realnih prometnih okoliščinah.
- V Wuxiju smo vzpostavili ključno tehnologijo Audi Traffic Light Information, ki omogoča komuniciranje avtomobilov s semaforji. V ZDA je ta storitev na voljo že od leta 2016. Voznikom svetuje, kako hitro hitro lahko vozijo znotraj omejitev, da bi ujeli zeleno luč na semaforju. Če jim ne uspe, odštevajo čas do naslednje, da se vozniki lahko pravočasno pripravijo na štart.
- Po naši raziskavi 25th Hour – Flow vozniki v pametnem mestu z avtonomno mobilnostjo v času prometne konice za pot porabijo kar eno tretjino manj časa kot sicer. Pogoj za to sta tudi souporaba avtomobilov in premišljeno upravljanje mestnega prometa.
Štirje prstani narekujejo trende avtonomne mobilnosti. Z njo se ukvarja naša hčerinska družba Autonomous Intelligent Driving GmbH, ki se osredotoča na razvoj programske in strojne opreme za avtomatizirano vožnjo v mestih. Uporabljali naj bi jo v robotaxijih, pa tudi v samostojno vozečih osebnih avtomobilih.