Vse poti vodijo v prihodnost

Tovarna znamke Audi v Bruslju je proizvodnjo avtomobilov usmerila v trajnostni razvoj. Vpogled v sodobno podjetništvo in proizvodnjo povsem električnega vozila Audi Q8 e-tron. 

27.09.2023 Avtor: Audi Team  Fotografije: Arhiv Audi

Audijeva tovarna v Bruslju se z različnimi ukrepi trudi zmanjšati svoj vpliv na okolje. Fotovoltaični sistem v velikosti približno 107 tisoč kvadratnih metrov obrat oskrbuje z zeleno električno energijo. 

 

 

V jugozahodnem delu belgijske prestolnice stoji središče trajnostne mobilnosti: tovarna Audi Bruselj. Tu poteka proizvodnja novega modela Audi Q8 e-tron, ki je z vidika zmanjševanja ogljičnega odtisa izjemno napredna. "Smo prva tovarna znamke Audi, ki je dosegla ogljično nevtralnost¹ v proizvodnji vozil. Zanjo smo že leta 2018 prejeli certifikat," pove Christian Stragier, ki je v tovarni Audi Bruselj odgovoren za področje okolja. S tem je tovarna postala prvi obrat za množično proizvodnjo premijskih vozil na svetu s potrdilom neodvisnih strokovnjakov.  

Temu dosežku so botrovali različni ukrepi. Glavni prispevek k zmanjšanju izpustov CO₂ (približno 95 odstotkov) je bil prehod na obnovljive vire energije. Tovarna, ki obsega skoraj 54 hektarjev, uporablja izključno zeleno električno energijo iz Belgije in bioplin iz cele Evrope. Tovarna proizvaja tudi lastno energijo; eden največjih fotovoltaičnih sistemov v regiji, ki se razprostira na približno 107.000 kvadratnih metrih, letno proizvede približno 9.000 megavatnih ur električne energije.

Video title

“quote”

Katodno potopno lakiranje karoserije.
Da bi prihranili pitno vodo, na primer v lakirnici, bodo od konca leta 2023 v proizvodnji uporabljali t. i. sivo vodo, ki jo bo dobavljala sosednja čistilna naprava. 
Portret Jana Marisa.
Jan Maris, vodja proizvodnje v tovarni Audi Bruselj, je sodeloval pri prehodu s proizvodnje vozil z motorji na notranje zgorevanje na proizvodnjo električnih modelov e-tron. Po njegovem mnenju gre pri tem tudi za spremembo načina razmišljanja. 

“quote”

Enako pomembno je tudi varčevanje z energijo. "To zahteva predvsem spremembo v načinu razmišljanja," pravi Jan Maris, vodja proizvodnje v tovarni Audi Bruselj. Njegova ekipa v oddelkih za izdelavo karoserij, lakiranje in montažo se je pri prehodu na električno mobilnost srečevala s številnimi izzivi. Do leta 2018, preden je na trg stopil veliki električni Audi e-tron, so v Bruslju izdelovali razmeroma majhen Audi A1 z motorjem na notranje zgorevanje. Takrat se torej ni spremenila le tehnologija pogona in delovni procesi, ampak tudi velikost in teža vozil. Prostore je bilo treba ustrezno razširiti in preurediti. Poleg tega se je v prostore tovarne preselila tudi proizvodnja baterij, kar je bilo povsem novo področje za znamko Audi. Preobrazba je potekala brez prekinitve proizvodnje in je trajala dve leti, velik del delovne sile pa se je v tem času dodatno usposabljal ali prekvalificiral. 

Sočasno so ocenili proizvodne procese glede na njihov prihodnji potencial in jih optimizirali za večjo trajnost. Temperaturo v proizvodnih halah so zmanjšali z 22 na 18 stopinj in poskrbeli, da so luči med odmori ugasnjene, med delom pa svetijo z 80-odstotno močjo. Številni popolnoma avtomatizirani sistemi zdaj delujejo v temi, drugi pa so bili nadomeščeni z alternativnimi sistemi, ki bolj učinkovito porabljajo vire. "Naša filozofija je: vrhunsko vozilo lahko nastane le v vrhunskem okolju," poudarja Maris. Vrhunskosti pa ni več mogoče doseči brez prizadevanj za trajnostni razvoj, zlasti pri električnih vozilih. 

"
Vrhunsko vozilo lahko nastane le v vrhunskem okolju.
"

Jan Maris

small text

heading

text

button

Po besedah Christiana Stragierja je tovarna Audi Bruselj  tako postala zgled na področju razogljičenja za vse druge obrate v skupini. Do leta 2025 naj bi namreč vse tovarne znamke Audi postale ogljično nevtralne¹, kar je eden od glavnih ciljev Audijevega okoljskega programa Mission:Zero. 

Toda tudi v Bruslju misija še ni končana. Na lokaciji stalno raziskujejo nove možnosti za prihranek dodatnih treh odstotkov energije na letni ravni. Proizvodni obrat vedno znova dosega nove mejnike. Od konca leta 2023 bo na primer sosednja čistilna naprava odpadno vodo iz tovarne prečistila v tako imenovano sivo vodo, ki se bo nato ponovno uporabljala v proizvodnji. Tako bo prihranjenih dobrih 100 tisoč kubičnih metrov pitne vode na leto. Pri vprašanju o prihodnosti pa je okoljski strokovnjak Stragier na prvo mesto postavil iskanje alternativnih virov energije, ki bi lahko nadomestili uporabo plina. 

small text

heading

text

button
Portret Christiana Stragierja.
Christian Stragier je v tovarni Audi Bruselj odgovoren za področje okolja in se ukvarja z ukrepi za razogljičenje proizvodnje. 
Proizvodni obrat v Bruslju s ptičje perspektive.
Skoraj 54 hektarjev velik obrat kot vir energije uporablja izključno zeleno elektriko in bioplin, pri čemer proizvaja tudi lastno energijo. 
Karoserija vozila Audi Q8 e-tron v tako imenovanem sušilniku.
Del energije, ki se uporablja za delovanje sušilnikov za lakirane karoserije, belgijska tovarna proizvede sama, preostanek pa pridobi iz zelene električne energije v državi. 
Audi Q8 e-tron pri združitvi podvozja, pogonskega sklopa in karoserije.
Audi Q8 e-tron pri združitvi podvozja, pogonskega sklopa in karoserije. 
Laser skenira karoserijo vozila Audi Q8 e-tron.

Med proizvodnim procesom karoserijo modelov Audi Q8 e-tron pregledajo z laserjem. 

Ohišje in baterija za model Audi Q8 e-tron.
Baterije za vozilo Audi Q8 e-tron sestavljajo v Bruslju. Postopek velja za naprednega v celotni skupini. 

Po besedah Christiana Stragierja je tovarna Audi Bruselj  tako postala zgled na področju razogljičenja za vse druge obrate v skupini. Do leta 2025 naj bi namreč vse tovarne znamke Audi postale ogljično nevtralne¹, kar je eden od glavnih ciljev Audijevega okoljskega programa Mission:Zero. 

Toda tudi v Bruslju misija še ni končana. Na lokaciji stalno raziskujejo nove možnosti za prihranek dodatnih treh odstotkov energije na letni ravni. Proizvodni obrat vedno znova dosega nove mejnike. Od konca leta 2023 bo na primer sosednja čistilna naprava odpadno vodo iz tovarne prečistila v tako imenovano sivo vodo, ki se bo nato ponovno uporabljala v proizvodnji. Tako bo prihranjenih dobrih 100 tisoč kubičnih metrov pitne vode na leto. Pri vprašanju o prihodnosti pa je okoljski strokovnjak Stragier na prvo mesto postavil iskanje alternativnih virov energije, ki bi lahko nadomestili uporabo plina. 

“Quote”

 

 

Video title
"
Smo prva tovarna znamke Audi, ki je dosegla ogljično nevtralnostv proizvodnji vozil.
"

Christian Stragier

Karoserija vozila Audi Q8 e-tron v tako imenovanem sušilniku.

Del energije, ki se uporablja za delovanje sušilnikov za lakirane karoserije, belgijska tovarna proizvede sama, preostanek pa pridobi iz zelene električne energije v državi. 

Audi Q8 e-tron pri združitvi podvozja, pogonskega sklopa in karoserije.

Audi Q8 e-tron pri združitvi podvozja, pogonskega sklopa in karoserije.

Laser skenira karoserijo vozila Audi Q8 e-tron.

Baterije za vozilo Audi Q8 e-tron sestavljajo v Bruslju. Postopek velja za naprednega v celotni skupini.

Ohišje in baterija za model Audi Q8 e-tron.

Med proizvodnim procesom karoserijo modelov Audi Q8 e-tron pregledajo z laserjem.

 

 

Po mnenju Jana Marisa bi lahko inovacije, kot je umetna inteligenca, v prihodnosti še povečale trajnostni potencial v proizvodnji. Tu so že primeri, kot je FinRob, robot, ki s senzorjem preverja, če je med pregibi avtomobilskih vrat dovolj lepila – prej so morali v ta namen vrata naključno razstavljati. "Tako prihranimo več ton ogljikovega dioksida, saj nam ni treba zavreči materialov." Da bi vozilo, kot je Audi Q8 e-tron, lahko izdelovali na povsem trajnosten način, pa je treba razmišljati tudi onkraj meja proizvodne lokacije. Audi od svojih dobaviteljev zahteva, da baterijske celice proizvajajo izključno z energijo iz obnovljivih virov. Sestavne dele, ki so potrebni za dokončanje vozila Audi Q8 e-tron, na primer baterijski moduli, ki jih proizvajajo v madžarskem Györu, namesto s tovornjaki zdaj v Bruselj prevažajo s tovornim vlakom z ničelnimi emisijami. Vsi ti ukrepi so namenjeni zmanjševanju izpustov CO₂. 

Da bi dosegli ogljično nevtralnost¹, v bruseljski tovarni z okoljskimi projekti izravnajo približno pet odstotkov izpustov, ki se jim ni moč izogniti. Sem spadajo na primer izpusti, ki nastanejo pri poslovnih potovanjih, povezanih s proizvodnjo. Cilj je jasen, pravi Stragier: "Nadaljevati z dobrim delom, da se bo potreba po kompenzaciji še zmanjšala. Naša vizija je postati tovarna brez okoljskega vpliva, energetsko avtonomno podjetje z zaprtimi zankami." 

“Quote”

Video title

Preverjanje kakovosti dokončanega vozila Audi Q8 e-tron.
Audi Q8 e-tron je s proizvodne linije v Bruslju zapeljal 14. decembra 2022, nadomestil pa je predhodnika Audi e-tron, ki so ga v Belgiji izdelovali od leta 2018. 

 

1 Audi neto ogljično nevtralnost obravnava kot stanje, v katerem se po izčrpanju drugih možnih ukrepov za zmanjšanje izpustov CO₂, ki jih povzročajo izdelki ali dejavnosti Audija in / ali trenutno neizogibnih izpustov CO₂ v okviru dobavne verige, proizvodnje in recikliranja vozil Audi, zagotovi vsaj kvantitativna kompenzacija s prostovoljnimi in globalnimi projekti za odstranjevanje CO₂ iz ozračja. V fazi uporabe vozila, to je od trenutka, ko je vozilo dostavljeno kupcu, se proizvedeni izpusti CO₂ ne upoštevajo. 

Portret Christiana Stragierja.
Christian Stragier je v tovarni Audi Bruselj odgovoren za področje okolja in se ukvarja z ukrepi za razogljičenje proizvodnje. 
Proizvodni obrat v Bruslju s ptičje perspektive.
Skoraj 54 hektarjev velik obrat kot vir energije uporablja izključno zeleno elektriko in bioplin, pri čemer proizvaja tudi lastno energijo. 

q8e-2022-4390-l-oe
q8e-2022-4390-l-oe-1

Električen. In še veliko več.

Audi Q8 e-tron je odraz napredne premijske električne mobilnosti v kakovosti, oblikovanju in zmogljivosti. 

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik