Zgodovinska zmaga Audija na Rallyju Dakar

Audi znova piše zgodovino: dirkalnik Audi RS Q e-tron je prvi prototip z nizkimi izpusti, električnim pogonom, visokonapetostno baterijo in pretvornikom energije, ki je zmagal na najtežjem puščavskem rallyju na svetu. Carlos Sainz in Lucas Cruz sta po približno 7.900 kilometrih s prednostjo 1 h 20 min osvojila prvo zmago za znamko Audi na Rallyju Dakar. Do cilja sta uspešno prišla tudi Mattias Ekström in Emil Bergkvist.

29.01.2024 Avtor: Audi Team  Fotografije: Arhiv Audi

Lucas Cruz, Carlos Sainz
Lucas Cruz, Carlos Sainz

 

Ekipi Audi Sport je ob zmagi čestital Gernot Döllner, predsednik uprave družbe Audi Sport. "Audi je s tem postavil nov mejnik v motošportu, Zmaga na najzahtevnejšem puščavskem rallyju na svetu z elektrificiranim pogonom je jasen dokaz našega slogana 'Prednost je v tehniki' in nakazuje našo pot v električno prihodnost," je povedal Döllner.

Audi RS Q e-tron ima električni štirikolesni pogon. Oskrbo z energijo zagotavljata visokonapetostna baterija in pretvornik energije, ki ga poganja gorivo reFuel na osnovi ostankov, s čimer v primerjavi s klasičnimi gorivi prihrani 60 odstotkov izpustov CO2.

"Z našim revolucionarnim elektrificiranim pogonom smo v samo treh letih premagali enega največjih izzivov v avtomobilskem športu. S tem nadaljujemo dolgo serijo pionirskih dosežkov, ki so v štirih desetletjih motošporta zaznamovali Audi. Celotni ekipi se zahvaljujem za ta izjemni dosežek na še posebej naporni izvedbi Rallyja Dakar," je dejal Oliver Hoffmann, član uprave in direktor tehničnega razvoja pri družbi Audi. Audi se je na Rallyju Dakar pod vrhom meril z znamkama Toyota in Ford ter izkušenimi nasprotniki iz ekipe Prodrive, ki so se izkazali kot močni tekmeci.

Dirkalnik Audi RS Q e-tron s Carlosom Sainzem in Lucasom Cruzom po zmagi.
Dirkalnik Audi RS Q e-tron s Carlosom Sainzem in Lucasom Cruzom po zmagi.

 

Carlos Sainz in Lucas Cruz sta si zagotovila veliko prednost, saj sta neprekinjeno vodila od šeste etape naprej. Španca, ki sta zmagala že leta 2010, 2018 in 2020, tako beležita uspeh že s četrto znamko, drugo iz koncerna Volkswagen. Vendar pa dvakratni svetovni prvak v rallyju Sainz in njegov izkušeni sovoznik Cruz vse do konca nista bila prepričana v zmago. Sébastien Loeb in Fabian Lurquin iz ekipe BRX sta bila močna zasledovalca, ki sta vedno bolj zmanjševala svoj zaostanek, vse dokler se njuno vozilo predzadnji dan ni poškodovalo.

"Gre za izjemen ekipni dosežek," je poudaril vodja motošporta pri znamki Audi Rolf Michl. "Vsi so združili moči, da so znamki Audi omogočili ta zgodovinski rezultat. Iskrena hvala tej čudoviti ekipi. Danes smo napisali novo poglavje, tako za Audi kot za Rally Dakar."

Rally Dakar 2024 so zaznamovale dnevne etape, ki so pogosto presegle 400 kilometrov, dve maratonski etapi z omejenim ali celo povsem brez servisiranja ter 4.600 kilometrov na čas in 7.883 skupnih kilometrov. Strme makadamske in gramozne poti, mogočni nizi sipin v puščavi Empty Quarter na Arabskem polotoku in pogosto težavna navigacija so od ekip zahtevale izjemen napor. Carlos Sainz, ki ima pri svojih 61 letih za sabo približno štiri desetletja dolgo kariero voznika rallyja, je z Lucasom Cruzom na dvanajstih hitrostnih preizkušnjah skupno zabeležil osem dni vodstva.

Že zgodaj sta se izkazali tudi drugi dve Audijevi ekipi. Šveda Mattias Ekström in Emil Bergkvist sta zmagala že na prologu in sta se do dneva počitka po šestih etapah povzpela na drugo mesto za dvojico Sainz/Cruz, a sta zaradi okvare na zadnji premi na sedmi preizkušnji ostala brez vseh možnosti za zmago. Stéphane Peterhansel, rekorder s 14 zmagami na Dakarju, je po svoji 50. etapni zmagi z avtomobilom in 83. skupni zmagi tik pred polčasom zasedal šesto mesto. Zaradi okvare hidravličnega sistema sta s francoskim rojakom Edouardom Boulangerjem v šesti etapi padla na 22. mesto.

Video title

“quote”

Stéphane Peterhansel, Mattias Ekström, Carlos Sainz
Stéphane Peterhansel, Mattias Ekström, Carlos Sainz
Stephane Peterhansel, Carlos Sainz
Stephane Peterhansel, Carlos Sainz
Carlos Sainz
Carlos Sainz
Ekipa Audi Sport
Ekipa Audi Sport

“quote”

Obe ekipi sta nato svoje moči ponudili ekipi Audi Sport. Vodja motošporta Rolf Michl in Sven Quandt, vodja partnerske ekipe Q Motorsport, sta na zahtevni 46. izvedbi rallyja uresničila popolno strategijo. Vodstvo se je ves čas lahko zanašalo na svoja močna vozniška moštva, tako pri taktičnem zaostajanju pred drugo etapo maratona v izogib otvoritvi proge kot pri podpori vodilni dvojici Sainz/Cruz. Osebje ekipe je med fizično zahtevnim, dolgim in napornim rallyjem neutrudno in zanesljivo opravljalo svoje delo. Ekström in Bergkvist sta dirko zaključila med prvo petdeseterico.

Audi Sport je visokoučinkoviti Audi RS Q e-tron do zmagovalne zrelosti razvil v samo treh letih. Pod tehničnim vodstvom dr. Leonarda Pascalija je Audi Sport z inovativnim pogonom postavil naslednji zgodovinski mejnik: potem ko je v osemdesetih letih prejšnjega stoletja štirikolesni pogon quattro za vedno spremenil rally tekmovanja in nato tudi na dirkalnih stezah poskrbel za številne zmage in naslove, je Audi v Le Mansu pokazal veliko inovativno moč. Učinkoviti pogon TFSI, elektrificirani štirikolesni pogon e-tron quattro in posamezne tehnologije, kot so matrične LED-luči in Audijeve laserske luči, predstavljajo visoko stopnjo inovativnosti in potrjujejo, da je 'prednost v tehniki'. Kasneje se je v formuli E premierno predstavil Audijev prvi popolnoma električni dirkalnik, nato pa se je znamka lotila ekstremnih izzivov Rallyja Dakar in ga uspešno osvojila kot prvi proizvajalec z električnim pogonom.

small text

heading

text

button

Obe ekipi sta nato svoje moči ponudili ekipi Audi Sport. Vodja motošporta Rolf Michl in Sven Quandt, vodja partnerske ekipe Q Motorsport, sta na zahtevni 46. izvedbi rallyja uresničila popolno strategijo. Vodstvo se je ves čas lahko zanašalo na svoja močna vozniška moštva, tako pri taktičnem zaostajanju pred drugo etapo maratona v izogib otvoritvi proge kot pri podpori vodilni dvojici Sainz/Cruz. Osebje ekipe je med fizično zahtevnim, dolgim in napornim rallyjem neutrudno in zanesljivo opravljalo svoje delo. Ekström in Bergkvist sta dirko zaključila med prvo petdeseterico.

Audi Sport je visokoučinkoviti Audi RS Q e-tron do zmagovalne zrelosti razvil v samo treh letih. Pod tehničnim vodstvom dr. Leonarda Pascalija je Audi Sport z inovativnim pogonom postavil naslednji zgodovinski mejnik: potem ko je v osemdesetih letih prejšnjega stoletja štirikolesni pogon quattro za vedno spremenil rally tekmovanja in nato tudi na dirkalnih stezah poskrbel za številne zmage in naslove, je Audi v Le Mansu pokazal veliko inovativno moč. Učinkoviti pogon TFSI, elektrificirani štirikolesni pogon e-tron quattro in posamezne tehnologije, kot so matrične LED-luči in Audijeve laserske luči, predstavljajo visoko stopnjo inovativnosti in potrjujejo, da je 'prednost v tehniki'. Kasneje se je v formuli E premierno predstavil Audijev prvi popolnoma električni dirkalnik, nato pa se je znamka lotila ekstremnih izzivov Rallyja Dakar in ga uspešno osvojila kot prvi proizvajalec z električnim pogonom.

small text

heading

text

button
A240460_web_960
A240529_web_960

“Quote”

 

 

Video title

 

 

“Quote”

Video title

Obe ekipi sta nato svoje moči ponudili ekipi Audi Sport. Vodja motošporta Rolf Michl in Sven Quandt, vodja partnerske ekipe Q Motorsport, sta na zahtevni 46. izvedbi rallyja uresničila popolno strategijo. Vodstvo se je ves čas lahko zanašalo na svoja močna vozniška moštva, tako pri taktičnem zaostajanju pred drugo etapo maratona v izogib otvoritvi proge kot pri podpori vodilni dvojici Sainz/Cruz. Osebje ekipe je med fizično zahtevnim, dolgim in napornim rallyjem neutrudno in zanesljivo opravljalo svoje delo. Ekström in Bergkvist sta dirko zaključila med prvo petdeseterico.

Audi Sport je visokoučinkoviti Audi RS Q e-tron do zmagovalne zrelosti razvil v samo treh letih. Pod tehničnim vodstvom dr. Leonarda Pascalija je Audi Sport z inovativnim pogonom postavil naslednji zgodovinski mejnik: potem ko je v osemdesetih letih prejšnjega stoletja štirikolesni pogon quattro za vedno spremenil rally tekmovanja in nato tudi na dirkalnih stezah poskrbel za številne zmage in naslove, je Audi v Le Mansu pokazal veliko inovativno moč. Učinkoviti pogon TFSI, elektrificirani štirikolesni pogon e-tron quattro in posamezne tehnologije, kot so matrične LED-luči in Audijeve laserske luči, predstavljajo visoko stopnjo inovativnosti in potrjujejo, da je 'prednost v tehniki'. Kasneje se je v formuli E premierno predstavil Audijev prvi popolnoma električni dirkalnik, nato pa se je znamka lotila ekstremnih izzivov Rallyja Dakar in ga uspešno osvojila kot prvi proizvajalec z električnim pogonom.

Audi RS Q e-tron
Audi RS Q e-tron

Audi RS Q e-tron za 2024: inovativni prototip z veliko novimi podrobnostmi

Audi RS Q e-tron, prototip za rally z naprednim električnim pogonom, visokonapetostno baterijo in pretvornikom energije je bil pred tretjim nastopom na Rallyju Dakar deležen inovacij na različnih področjih.

Preberite več

Morda bi vas zanimali tudi članki:

2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik