San José Chiapa | Ingolstadt

Audi spodbuja krožno gospodarstvo

Trajnost je v središču Audijeve poslovne strategije. Nenehno si prizadevamo zmanjšati svoj ogljični odtis, tudi z odgovornim ravnanjem z viri. Naša vizija je zaprto krožno gospodarstvo, ki deluje na principu ‘zmanjšaj porabo, ponovno uporabi in recikliraj.’

27.02.2020 Avtor: AUDI AG  Fotografije: Vinzent Britz

Audi e-tron sportback parkiran pred moderno betonsko hišo. Na terasi hiše več ljudi, v okolici veliko zelenja

Brez odpadne vode

Audijeva vizija je sklenjena zanka krožnega gospodarstva. Da bi uresničili ta ambiciozni cilj, moramo razmišljati trajnostno, in to že v sami proizvodnji. Sem spada tudi ravnanje z vodo. S tovarno v mehiškem mestu San José Chiapa je Audi postal prvi vrhunski proizvajalec na svetu, ki avtomobile izdeluje povsem brez odpadne vode – v tej tovarni namreč vso odpadno vodo obdelajo in ponovno uporabijo. Naš naslednji korak je še večji prihranek pri uporabi podtalnice.

“We only create things that can become real in some form. The technology has to exist to make the concept feasible.”

The Pop.Up Next concept doesn’t herald a flying car per se, but a self-driving, self-flying, fully autonomous, electric-powered taxi. It’s designed to operate on a multi-mode principle. Two passengers sit in a capsule, which, for driving purposes, is attached to a four-wheel ground module that is also electric-powered and fully autonomous. For flight mode, the capsule is autonomously detached from the ground module, then attached to an eight-rotor air module or drone capable of vertical take-off.

Audi e-tron sportback pred moderno betonsko hišo, na kateri so odprta vhodna vrata

Popraviti namesto zavreči

Del krožnega gospodarstva je tudi princip predelave. Ponovna izdelava je tovarniški postopek, v katerem rabljene dele uporabimo za izdelavo novih, ki so prav tako vrhunske kakovosti. S tem ustvarjamo precejšnjo dodano vrednost pri prodaji nadomestnih delov tako z vidika okoljskega kot finančnega prihranka. V okviru programa za ponovno izdelavo delov Exchange 2.0 uporabljamo metode digitalne diagnostike za odkrivanje, analiziranje in popravljanje mehanotronskih nepravilnosti. Program trenutno preizkušamo na menjalnikih, v prihodnosti pa ga bomo razširili še na druge nadomestne dele.

Video title

Recikliranje baterij

“Vsaka litij-ionska baterija predstavlja visoko porabo energije in dragocenih virov, s katerimi moramo ravnati na najboljši možni način”

Do leta 2025 nameravamo kupcem na trgu ponuditi 20 modelov električnih vozil, kar pomeni, da se bo povečalo povpraševanje po baterijah. Prizadevamo si za čim bolj okolju prijazno delovanje baterij v njihovem celotnem življenjskem ciklu in smo aktivni član Global Battery Alliance (Svetovnega združenja proizvajalcev baterij), katerega cilj je varovanje človekovih pravic in socialnih standardov pri pridobivanju surovin ter iskanje rešitev za ponovno uporabo litij-ionskih baterij.

Aktivni smo tudi na področju raziskovanja; s podjetjem za recikliranje Umicore razvijamo postopek za reciklažo delov visoko napetostnih baterij. Rabljenim baterijam dajemo 'novo življenje' tudi v naši glavni tovarni v Ingolstadtu, kjer jih trenutno poskusno uporabljamo v viličarjih in vlečnih vozilih. »Vsaka litij-ionska baterija predstavlja visoko porabo energije in dragocenih virov, s katerimi moramo ravnati na najboljši možni način,« pravi Peter Kössler, član uprave za proizvodnjo in logistiko pri družbi AUDI AG. Prav zato je iskanje razumnega pristopa k ponovni uporabi baterij del Audijeve električne mobilnosti.

small text

heading

text

button

“quote”

Moderna robotska proizvodnja Audi aluminijskih kosov

Varčevanje z viri, kot je aluminij

Za ohišja baterij uporabljamo aluminij, postopek pridobivanja aluminija iz boksita pa je energetsko zelo intenziven. V okviru našega projekta Aluminium Closed Loop (Sklenjena zanka aluminija) ostanke aluminija vračamo k dobaviteljem za ponovno predelavo. Leta 2018 smo na ta način zmanjšali za okrog 90.000 ton CO2-sorodnih izpustov. Postali bomo tudi prvi proizvajalec avtomobilov s certifikatom za trajnostno proizvodnjo baterijskih ohišij, ki ga podeljuje Aluminium Stewardship Initiative.

To je le nekaj področij, kjer  se pri Audiju s trajnostnim delovanjem trudimo skleniti  zanko krožnega gospodarstva. In dokazujemo, da je to možno.

One of the big problems we’ll have is acceptance.

Massimo Martinotti, head of mobility solutions, Italdesign

small text

heading

text

button

The journey is the reward

The company has already conducted a flight in public, at Drone Week in Amsterdam last year – but using a 1:4 scale model. The flight module accurately placed a passenger capsule on the ground module, which then drove from the test grounds autonomously. This proved the effectiveness of the Airbus coupling system and its locking and latching functionality. The air module currently rests on legs to make docking easier, but it’s envisaged that such legs would not be required by the time the concept reaches production.

To make the project with full-sized versions viable, more powerful batteries than those that exist today would be required, and Airbus is currently working on developing such technology. Noise is another issue, and reduction of the high-pitched whirring familiar to anyone who has witnessed even a small drone in flight is being sought. Italdesign is working with Audi to develop battery and electric-motor technology for the ground module – an area in which Audi’s engineers have already proven highly competent, as the recent launch of the e-tron SUV testifies. Therefor an Audi engineer is also based with the Italdesign team in Italy.

small text

heading

text

button

Ključni podatki

“Naša vizija je, da bi vse tovarne Audi delovale brez emisij CO2 ali brez odpadne vode.”

Audi na poti v krožno gospodarstvo

  • Audi podpira cilje trajnostnega razvoja (United Nations’ Sustainable Development Goals).
  • Audi kot član številnih iniciativ, združenj in delovnih skupin (na primer Global Battery Alliance in Aluminium Stewardship Initiative) v sodelovanju z deležniki naslavlja okoljska, gospodarska in družbena vprašanja.
  • Audi ne razmišlja le o emisijah med uporabo, temveč v celotnem življenjskem ciklu avtomobila. Do konca leta 2025 želimo zmanjšati okoljski vpliv proizvodnje enega avtomobila za 35 % v primerjavi z letom 2010. Med našimi dolgoročnimi cilji je prehod v zaprto krožno gospodarstvo.

 

Naša vizija je, da bi vse tovarne Audi delovale brez emisij CO2 ali brez odpadne vode. Ta cilj že izpolnjujeta tovarna v Bruslju, ki je ogljično nevtralna, in tovarna v mestu San José Chiapa, ki avtomobile izdeluje brez odpadne vode.

 

 

Video title

 

 

“Quote”

Video title

small text

heading

text

button

Drugo življenje ali recikliranje? BattMAN rešuje odrabljene baterije
Drugo življenje ali recikliranje? BattMAN rešuje odrabljene baterije

Drugo življenje ali recikliranje? BattMAN rešuje odrabljene baterije

Kaj se zgodi z baterijo odsluženega električnega vozila? Z novim orodjem za hitro preverjanje Battman ReLife se stanje baterije oceni v nekaj minutah, rezultati pa pokažejo, katera od treh možnosti bo zanjo prava.

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik