Znamka Elli, ki spada pod okrilje skupine Volkswagen, je največja ponudnica storitev mobilnosti v Evropi. Napovedujete "novo strateško usmeritev, nove poslovne modele in tesnejše sodelovanje z znamkami znotraj skupine". Kaj to pomeni za Audi?
Preden sem julija prevzel nov položaj, sem pet let živel v ZDA, kjer sem imel priložnost voziti Audi e-tron. Ta izkušnja mi je omogočila boljše razumevanje potreb kupcev pri polnjenju električnih vozil. In prav za to gre: poglobljeno razumevanje znamk, izdelkov, zahtev in kupcev vodi do boljših izdelkov. Kot zanesljiv in močan partner znamke Audi ideje Audijevega razvojnega oddelka podpiramo z ustrezno električno oskrbo. Znamki zagotavljamo ciljno usmerjene rešitve za polnjenje, kot je pametno polnjenje za novi polnilnik Audi wallbox. Z ekipo znamke Audi načrtujemo pametne storitve polnjenja, ki bodo kupcem prinesle dodano vrednost. V aplikaciji myAudi lahko že zdaj poiščejo polnilne postaje, ki najbolj ustrezajo njihovim željam, npr. glede na lokacijo in hitrost polnjenja, in si tako zagotovijo najboljšo izkušnjo polnjenja.
V sporočilu za javnost ste zapisali, da je ena od vaših prednostnih nalog razširitev mreže hitrih polnilnic. Kaj je v ozadju te ideje? Skupina Volkswagen že sodeluje s ponudnikom mreže visokozmogljivih polnilnic IONITY, znamka Audi pa je že vzpostavila svoja polnilna središča.
Sem velik zagovornik polnilnih središč Audi, saj ponujajo izjemno izkušnjo polnjenja na odličnih lokacijah. Prepričan sem, da je to prava pot. Pri skupini Volkswagen smo si zastavili jasen cilj: do leta 2025 želimo po vsem svetu upravljati približno 43.000 visokozmogljivih polnilnic. Skoraj polovica teh polnilnic je že nameščena.
Vodilna na tem področju sta EA v Severni Ameriki in CAMS na Kitajskem, v Evropi pa skupaj s partnerji širimo mrežo hitrih polnilnic. Osredotočamo se na države, v katerih je treba zagotoviti celovite storitve. Vozniki znamke Audi imajo v Evropi z Ellijem zdaj dostop do 580.000 polnilnih mest. To je več kot 55-odstotno povečanje v primerjavi z lanskim letom, ta trend pa še naprej raste.
Volkswagen želi električno energijo začasno shranjevati v odsluženih baterijah iz električnih vozil za trgovanje na energetski borzi. Audi ima drugačen pristop, od konca leta 2021 litij-ionske baterije iz testnih vozil uporablja kot hranilnike energije v svojih hitrih polnilnicah Audi charging hub. Katera od rešitev se vam zdi bolj usmerjena v prihodnost?
Vsak primer ponovne uporabe baterij je usmerjen v prihodnost. Verjamemo v nove možnosti uporabe energije in obe družbi si želita istega: razumne uporabe virov, stabilizacije električnih omrežij in razogljičenja družbe. Vstop podjetja Elli na največjo evropsko borzo elektrike EPEX SPOT predstavlja del naše energetske strategije. Po eni strani lahko odločilno prispevamo k okrepitvi energetske zmogljivosti, zagotavljanju dostopa do obnovljivih virov energije in stabilizaciji cen električne energije v Nemčiji. Ta korak nam omogoča, da ustvarimo trdne in oprijemljive prakse za družbo ter za razvoj upravljanja z energijo v Nemčiji in Evropi. Po drugi strani pa je to za nas seveda tudi zanimiv poslovni model. Mimogrede, s skupino Volkswagen smo postali prvo avtomobilsko podjetje, ki trguje z nemško elektriko na borzi EPEX SPOT.
Poleg širitve mreže hitrih polnilnic se želite osredotočiti tudi na vzpostavitev lastne pametne energetske platforme. Kaj to pomeni?
Podjetje Elli se iz ponudnika polnilnih rešitev spreminja v ponudnika pametnih energetskih rešitev. V omrežje povezujemo celoten električni ekosistem, ki ga sestavljajo električni avtomobili, polnilniki wallbox, električno omrežje, sistemi solarne energije in sistemi za shranjevanje energije. Naš cilj je postati največji ponudnik celovitih energetskih rešitev v Evropi.
Energetski prehod spremljajo velika nihanja v uporabi obnovljivih virov energije skozi daljše časovno obdobje, zato baterije iz električnih avtomobilov postajajo vse bolj pomembne kot vmesni hranilniki. Služijo lahko kot nekakšne "banke energije". Kupcem vozil Audi želimo omogočiti, da bodo v prihodnosti lahko baterijo svojega vozila uporabljali kot podporo svojemu domačemu energetskemu sistemu.