Olajšava za vlaganja v digitalno preobrazbo in zeleni prehod
»Tretji ukrep pa je nova olajšava za vlaganja podjetja za digitalno preobrazbo in zeleni prehod. Po novem lahko podjetje 40 odstotkov neto vrednosti vlaganj v trajnostno mobilnost uveljavlja kot davčno olajšavo. To ne pomeni, da se za 40 odstotkov vrednosti investicije zmanjša davek, ampak si podjetje s to olajšavo zniža davčno osnovo in posledično plača manjši davek na dobiček za podjetja,« še pojasni dr. Ažman.
Ob tem je treba omeniti, da olajšava velja za električne avtomobile, pa tudi za polnilne postaje, sončne elektrarne in hranilnike energije. Olajšava je mogoča tudi pri lizingu, vendar le, če gre za nakup s finančnim lizingom, pri nakupu z operativnim lizingom pa ne.
Za konec dr. Slavka Ažmana povprašamo še, kako v avtomobilskem sektorju ocenjujejo nove olajšave in za kaj si še prizadevajo. »Izredno veseli smo, da so se te spremembe uveljavile in upam, da bodo ostale. Bo pa treba storiti še več, če želimo doseči cilje, ki smo si jih zadali kot država in se tudi mednarodno obvezali. Želimo si ne le, da bi bilo električno vozilo ekonomsko smiselno, kar načeloma je že zdaj, če gledamo skozi njegovo celotno življenjsko dobo, ampak da bi bil tudi nakup enako enostaven. Tu imam v mislih predvsem poenostavitev in pohitritev postopkov za uveljavljanje subvencij ter ostalih finančnih olajšav in spodbud. Želimo si predvsem, da sistem postane predvidljiv. Že dolgo si prizadevamo za digitalizacijo postopkov, dobro pa bi bilo tudi celovito prenoviti sistem finančnih spodbud, ki trenutno poteka prek Eko sklada. Trenutni vir financiranja finančnih spodbud za nakup električnih vozil ni ravno najbolj primeren, saj je kriterij pri Eko skladu povečanje energetske učinkovitosti. Mislimo, da bi bil primernejši vir financiranja Podnebni sklad, v katerem se zelo namensko zbirajo sredstva za boj proti podnebnim spremembam iz emisijskih kuponov.«
Zakonodaja: