modeli in tehnika 25.05.2023
-
Iskanje po AudiLab Slovenija
25.04.2022 Avtor: AUDI AG Fotografije: Arhiv Audi
"Voznik mora takoj začutiti, da vozi Audi – v obliki harmoničnih, značilnih lastnosti vožnje," pravi Oliver Hoffman, član uprave za tehnični in tehnološki razvoj. "Občutek vožnje, ki je ukoreninjen v genskem zapisu znamke Audi, mora biti zlahka prepoznaven." To velja za vse vozne razmere, v gostem prometu z veliko ustavljanja in speljevanja, pri pospeševanju izven mestnih območij, pri vožnji na ovinkastih cestah, v spremenljivih cestnih razmerah in celo pri prehitevanju. "Zato je DNK znamke Audi tako trdno zasidran tudi v naših modelih na električni pogon," pojasni Hoffmann. “Za računalnikom in v delavnici, predvsem pa na naših obširnih testnih vožnjah nas vodijo subjektivni in objektivni ocenjevalni kriteriji, zato da lahko nenehno izboljšujemo vozne lastnosti naših vozil, pa tudi celoten tehnični razvoj."
Pomemben del testnih voženj opravimo na severnem Švedskem, kjer je zelo hladno in lahko obnašanje vozila natančno prilagodimo vožnji v zimskih razmerah. Razvijalci opravljajo subjektivne testne vožnje in tako preizkušajo predhodno začrtane objektivne kriterije. Testne vožnje temeljijo na tako imenovanih “primerih uporabe,” kot je zaviranje v sili v zimskih razmerah. Ko želijo razvijalci prilagoditi nadzorovano, se pravi predvidljivo in stabilno obnašanje vozila, jim pri tem pomagajo objektivne meritve prvotnega upočasnjevanja in krmiljenja. Stabilnost pri vožnji naravnost, zahtevnost krmiljenja in krepitev upočasnjevanja pa so kriteriji ocenjevanja zavornega sistema ABS pri različnih hitrostih na ledu in snegu. Rezultati finega prilagajanja se stekajo v oceno voznega obnašanja, ki jo razvijalci dokumentirajo v obliki diagrama pajkove mreže – vzorca, ki se uporablja za vse modele znamke Audi in je vsakemu modelu specifično prirejen. Osnova voznega obnašanja je način postavitve vozila in njegovih individualnih značilnosti ter definiranje ustreznih voznih manevrov in razvojne filozofije. Avtomobile znamke Audi lahko prepoznamo po njihovi odzivnosti in oprijemu pri krmiljenju. Tu pridejo do izraza prednosti pogona quattro: oprijem v ovinkih in stabilnost pri vožnji naravnost, kot tudi krmiljenje in obnašanje vozila pri spremembah obremenitve postavljajo štirikolesni pogon znamke Audi nad povprečno raven konkurence.
“quote”
“quote”
Nadzorovano obnašanje vozila med vožnjo je določeno z jasnim in predvidljivim odzivom krmilnega sistema. Da bi dosegli želene vozne lastnosti, razvijalci pri testnih vožnjah na ledu in snegu sledijo natančno opredeljeni filozofiji nastavitev – vozilo mora na primer pri vstopu v ovinek nemudoma slediti krmilnemu ukazu. Med nujnimi kriteriji sta tudi bolj prizanesljiva vodljivost na vrhu ovinka in enostavnejše popravljanje na izhodu iz ovinka.
Rezultat je predvidljivo obnašanje naklona glede na kot krmiljenja skupaj z rahlim poudarkom na stabilnosti prekrmiljenja v izogib podkrmiljenju vozila v zavoju. Audi to doseže s tehnologijami, kot so električni nadzor vektorjev navora, elektromotorja na zadnji premi modela e-tron S, ali z delilnikom navora (torque splitter) pri modelu RS 3. Razvijalec Oswin Roeder povzame: “Pri opisovanju vožnje z avtomobilom Audi uporabljamo objektivne in subjektivne kriterije. Toda subjektivni kriteriji so za nas ključni, saj je navsezadnje to tisto, kar občutijo vozniki.”
Vsi nadzorni sistemi vzmetenja so med seboj natančno usklajeni, nobeden od sistemov ne dominira na račun izkušnje vožnje. Ta je naravna. Sistem dinamičnega štirikolesnega krmiljenja je namensko nastavljen tako, da ustvarja občutek mnogo manjšega in bolj obvladljivega vozila, pri čemer pa izkušnja vožnje ne postane izumetničena. Sistemi, ki so vgrajeni v vozilo Audi, so uravnoteženi in vedno natančno kalibrirani v odnosu drug do drugega. Ko kupci naročijo avtomobil z zračnim vzmetenjem, obenem prejmejo še temu prilagojeno nastavitev krmiljenja. To velja tudi za kombinacije drugih sistemov, kot so elektromehanska aktivna stabilizacija nagibanja (eAWS), aktivno vzmetenje in električni nadzor vektorjev navora.
Električni quattro v modelu Audi e-tron S na primer po potrebi uravnava navor od nič do sto odstotkov med sprednjo in zadnjo premo. Poleg tega pa električni nadzor vektorjev navora še izboljša okretnost. Oba elektromotorja na zadnji premi razdelita navor vožnje neposredno na kolo brez kakršnegakoli mehanskega diferenciala. To se izvrši proaktivno na spolzki podlagi ali pri hitrem zavijanju, preden pride do zdrsa ali pre- ali podkrmiljenja avtomobila. Rezultat je izredno natančna vodljivost, ki ima z nadzornimi sistemi podvozja širok razpon nastavitev – od stabilne do športne. V športnem načinu nadzorni sistemi na primer intervenirajo pozneje in tako omogočajo vožnjo z več prekrmiljenja.Vsi sistemi vozila se morajo dosledno in zanesljivo odzivati na trenutne vozne razmere, ne glede na vrsto površine cestišča. Primer tega je udobje pri vožnji. Pravilno nastavljeno blaženje koles prepreči sunke, tresljaje ali udarce, ki jih povzroča neenakomernost cestišča in jih pogosto stopnjujeta še pogonski sistem in harmonično nihanje koles. Končni rezultat je značilno udobje vožnje z avtomobilom znamke Audi, kjer so sekundarne vibracije močno zmanjšane. Voznik lahko komaj zazna posege v bočno dinamiko; če že, pa so mu povsem intuitivno razumljivi.
Vsi sistemi vozila se morajo dosledno in zanesljivo odzivati na trenutne vozne razmere, ne glede na vrsto površine cestišča. Primer tega je udobje pri vožnji. Pravilno nastavljeno blaženje koles prepreči sunke, tresljaje ali udarce, ki jih povzroča neenakomernost cestišča in jih pogosto stopnjujeta še pogonski sistem in harmonično nihanje koles. Končni rezultat je značilno udobje vožnje z avtomobilom znamke Audi, kjer so sekundarne vibracije močno zmanjšane. Voznik lahko komaj zazna posege v bočno dinamiko; če že, pa so mu povsem intuitivno razumljivi.
“Quote”
Da bi kupci imeli občutek, da lahko vozilo ves čas obvladujejo, je treba predvsem preprečiti izrazito nihanje karoserije vozila pri vožnji po dolgih neravninah. Zato z nastavitvami skušamo ustvariti vozilo, ki ga je preprosto obvladovati – tudi na mejah oprijema. Osnovno vodilo je, da se mora vozilo vedno odzivati predvidljivo. Pri modelu e-tron S sistem na primer prilagodi navor električnih motorjev v zgolj 30 milisekundah po tem, ko zazna, kakšna situacija je nastala med vožnjo. Za aplikacijo navora v povsem električnih štirikolesnih pogonskih sistemih se ne uporablja mehanskih sklopk, temveč se električna energija pošlje tja, kjer je potrebna. Preciznost interakcije med voznikom in takšnim nadzornim sistemom vzbuja občutek varnosti. Krmiljenje je neposredno, premik pedala za plin pa je opazen takoj. Pri spremembi izbranega načina vožnje se zelo jasno občuti, kako se je spremenil značaj vozila.
Nadzorne sisteme in krmilne enote upravlja platforma elektronskega podvozja (Electronic Chassis Platform, ECP) z integrirano vzdolžno in prečno porazdelitvijo navora. ECP omogoča predvidevanje voznih razmer in ustrezno prilagoditev vozila, pri tem pa upošteva hitrost, višinske vrednosti, vertikalo vozila, nagib, naklon, koeficient trenja na cestišču, trenuten status vožnje, pre- in podkrmiljenje, kot tudi podatke iz sistemov vzmetenja. To omrežje omogoča, da ECP zagotovi optimalno medsebojno delovanje vseh podsistemov.
Za vozila znamke Audi je značilno odlično in preprosto obvladovanje pospeševanja in upočasnjevanja v vseh voznih razmerah. Bočna dinamika vozil Audi vozniku posreduje nedvoumne povratne informacije. Ob dinamičnem zavijanju je sprednje kolo na notranji strani, ki je manj obremenjeno, rahlo upočasnjeno, kar preprečuje zdrse in izboljša vodljivost. Električni nadzor vektorjev navora v modelu e-tron S – izmenjava navora med zadnjimi kolesi – deluje na podoben in še bolj učinkovit način. Odvije se v milisekundah in se lahko za izboljšanje bočne dinamike vključi tudi ob ekstremno visokem navoru. Ko avto pospeši pri izhodu iz ovinka, električni pogon dodeli več navora zadnjemu kolesu na zunanji strani in manj zadnjemu kolesu na notranji strani.
Izvrsten oprijem, še posebej v zahtevnih zimskih razmerah, in nadzorovana vodljivost sta tipični lastnosti vožnje z vozilom Audi. Vodljivost vozila Audi tudi v najbolj zahtevnih cestnih razmerah ne bi smela biti naporna. Z modeli Audi je preprosto upravljati, saj se počutijo doma tako v gostem mestnem prometu kot na avtocesti, kjer se izkažejo z nedvomno varno stabilnostjo pri visoki hitrosti. Za prehitevanje imajo vedno na voljo dovolj dodatne moči. Za najboljši izkoristek fizikalnih omejitev kolesna zavora na mejah oprijema nežno upočasni kolo na notranji strani ovinka na sprednji premi modela e-tron S ali na sprednji in zadnji premi modela e-tron. Tako se navor razporedi na zunanjo stran in poveča okretnost vozila med zavijanjem. Nadzorni sistem oprijema (ASR) se sproži v milisekundah, saj Audi posamezne funkcionalne komponente iz nadzorne elektronske stabilizacije (ESC) premakne na elektroniko za moč neposredno na električnih motorjih.
Opisane lastnosti tvorijo okvir, s katerim razvijalci v testnih vožnjah tako na zimskih kot na normalnih površinah opisujejo in ocenjujejo vozno obnašanje vseh modelov znamke Audi. Samo na ta način lahko ustvarimo značilni občutek, ki ga voznik doživi pri vožnji z vozilom Audi.
“Quote”
Prikazana vozila lahko v posameznih detajlih odstopajo od trenutne ponudbe za slovenski trg. Na slikah so prikazani nekateri elementi dodatne opreme, ki so na voljo za doplačilo. Vse cene so neobvezujoče priporočene cene, vključno z DDV in davkom na motorna vozila. Pridržujemo si pravico do napak v vsebini in do sprememb.
Ogljikov dioksid (CO₂) je najpomembnejši toplogredni plin, ki povzroča globalno segrevanje. Emisije onesnaževal zunanjega zraka iz prometa pomembno prispevajo k poslabšanju kakovosti zunanjega zraka. Prispevajo zlasti k čezmerno povišanim koncentracijam prizemnega ozona, delcev PM₁₀ in PM₂,₅ ter dušikovih oksidov. Podrobne okoljske informacije o novih osebnih avtomobilih najdete na seznamu o varčni porabi goriva in emisijah CO₂.
© 2021. Porsche Slovenija d.o.o. Vse pravice pridržane.