življenjski slog 20.12.2024
Doktorirali ste s področja organizacijske psihologije, delate kot svetovalka in coachinja. Nam lahko na kratko predstavite svoje delo?
V središče svojega delovanja postavljam psihodinamiko na ravni organizacije in posameznika. Moje delo podpirajo več kot 20-letne izkušnje s področja razvoja organizacij, dela z ljudmi in coachinga. Delam skupaj s posamezniki ali skupinami in ukvarjamo se z vsebinami, ki so povezane z razvojem vodenja, organizacijsko kulturo in klimo, razvojem kompetenc zaposlenih, gradnjo timov, ki jih zaznamuje uspešno delovanje (t.i. high performance timov) in razvojem storitev ter zagotavljanjem izjemne izkušnje za kupce. Razvijamo pa tudi kadrovske strategije, prakse, orodja, ki vse te spremembe podpirajo.
Precej široko področje.
Drži. Zato se stalno srečujemo z različnimi izzivi, vprašanji, ki jih potem strastno raziskujem in iščem odgovore nanje. Moram še opozoriti, da gre pri svetovanju (consultingu) in coachingu za dva zelo različna pristopa. Pri svetovalnem delu stranki svetujem, ji pomagam s predlogi in rešitvami. Pri coachingu pa (tako kot pri psihoterapiji) pa ne dajemo napotkov in ne odgovorov, temveč strankam pomagamo, da rešitve poiščejo same. Če tega ne zmore, pomeni, da še ni razvila potrebnih znanj ali sposobnosti, da bi bila zmožna sama najti odgovore. Takrat je v podporo pri razvoju potrebno uporabiti pristope, kot so npr. izobraževanje, trening ali mentorstvo. Med temi pristopi je velika razlika, zato mi je moje delo zelo zanimivo. Pogosto menjam klobuke, enkrat sem coachinja, drugič mentorica, trenerka, svetovalka.
Omenili ste, da na tem področju delate že več kot 20 let. Se je v tem času kaj spremenilo?
Pravzaprav res. Spremenile so se vsebine, s katerimi se v organizacijah ukvarjamo, pa tudi pristopi, ki jih uporabljamo pri diagnosticiranju in uvajanju različnih sprememb v organizacijah. V ospredje so prišli manj direktivni pristopi, kot je na primer coaching. Če govorimo o vsebinah, ki so povezane z zaposlenimi, pa so spremembe predvsem pri delovanju v organizacijah. Na področju dela z ljudmi in razvoja vodij smo se v preteklosti bolj posvečali disfunkcionalnemu vedenju, psihološkim težavam in stiskam. Danes pa se premikamo k pozitivni psihologiji in vnašanju vsebin moderne nevroznanosti. Veliko več se ukvarjamo s krepitvijo pozitivnih vidikov življenja in duševnosti, blagostanja na delovnem mestu. V vsakodnevno delo vnašamo prakse, ki poudarjajo pozitiven del človeškega doživljanja: prijetna čustva, zadovoljstvo, zavzetost, smisel, optimizem, vztrajnost, motivacijo, odnose, odgovornost in dosežke zaposlenih. Psihologija v organizacijah se torej premika od odpravljanja primanjkljajev v smer krepitve sposobnosti ter razvoja kompetenc zaposlenih. Se pa v zadnjih letih v večini podjetij veliko ukvarjamo z digitalno transformacijo, ta tema je prisotna povsod.