E-mobilnost 24.03.2022
-
Iskanje po AudiLab Slovenija
Kako bi lahko izgledala električna mobilnost jutrišnjega dne? Kakšno vlogo bo pri tem odigrala avtonomna vožnja? Konceptno vozilo Audi AI:ME1 ponuja vpogled v prihodnost.
17.03.2021 Avtor: Angus Frazer Fotografije: AUDI AG
Da bi podjetje pritegnilo in ohranilo zanimanje najboljših oblikovalcev in inženirjev, mora svojim zaposlenim nuditi svobodo – svobodo sanj, napredovanja, ustvarjanja prihodnosti. Pri Audiju to že od nekdaj razumemo in verjamemo, da je način razmišljanja bistven del tega. Zaposlene spodbujamo, da svojim idejam in vizijam pustijo prosto pot, da prestopajo meje in razvijajo rešitve, ki se zdijo tehnično nemogoče.
Avtomobilska industrija je sredi revolucije, ki je tako pomembna, kot je bil ob začetku dvajsetega stoletja prehod s konjskih vpreg in kočij na mehanske pogone. Strast, drznost in odločnost Audijevih oblikovalcev in inženirjev so zato danes bolj iskane lastnosti kot kadarkoli prej. Navdihujoča tehnologija je ključ do trajnostne mobilnosti, ki jo bomo dosegli z avtonomnimi, povezanimi električnimi vozili.
Osupljivo konceptno vozilo Audi AI:ME1 ponuja vpogled v ne tako daljno prihodnost, v kateri bodo popolnoma avtomatizirana vozila potnike osvobodila vozniških dolžnosti. Audi je že vrsto let med pionirji na tem področju: že leta 2010 se je testno vozilo Audi TTS1 samostojno povzpelo na goro Pikes Peak v Koloradu. Avtomobil je nosil ime 'Shelley' v čast Audijevi zvezdi rallya Michéle Mouton, ki je leta 1985 na tej strahoviti gorski poti postavila nov rekord z Audijem Sport quattro S1. Le nekaj let po zmagoslavju testnega vozila Audi TTS je konceptno pilotsko vodeno vozilo Audi RS 71 doseglo hitrost 240 kilometrov na uro.
“quote”
Koncept pilotsko vodene vožnje Audi RS 71: pogojno avtomatizirano konceptno vozilo je med vožnjo na dirkališču doseglo hitrost 240 kilometrov na uro.
“quote”
Če bodo avtonomna vozila čez nekaj let v vse večjem številu sodelovala v cestnem prometu, bi to po mnenju strokovnjakov lahko privedlo do pomembnih družbenih sprememb. Leta 2019 smo pri Audiju v okviru raziskave 'Utrip avtonomne vožnje' (The pulse of autonomous driving) anketirali 21.000 ljudi. Udeleženci raziskave so v novi tehnologiji prepoznali potencial tako za posameznika kot za družbo, od lažjega dostopa do mobilnosti (76 odstotkov) do večjega udobja (72 odstotkov) in varnosti (59 odstotkov).
Dr. Luciano Floridi je profesor filozofije in informacijske etike na Oxfordskem inštitutu za internet (Oxford Internet Institute) in vodja laboratorija za digitalno etiko (Digital Ethics Lab) na Univerzi v Oxfordu. V predgovoru k raziskavi je zapisal: »Splošno ugotovitev, ki izhaja iz te raziskave, lahko povzamemo z eno besedo: raznolikost. Vprašanje glede prihodnosti avtonomne vožnje ni kdaj ali kje, temveč kako bo potekala. To pa bo odvisno tega, kakšne možnosti, katere izbire in kakšne stopnje visoko avtomatizirane vožnje bodo na voljo potrošnikom.«
Veliko avtonomnih vozil bo nedvomno brezdušnih 'robo-taksijev'. Že res, da bodo potnike prevažali varno in učinkovito, toda ko bo vožnja z avtomobili brez voznika izgubila privlačnost novega, potovanje z njimi ne bo več veljalo za nekaj posebnega.
V nasprotju s tem Audi AI:ME1 predstavlja koncept popolnoma avtonomne mobilnosti, ki lahko v prihodnosti močno preseže idejo golega prevoza. Audi AI združuje inteligenco vozil, zaradi katere je avtonomna vožnja sploh mogoča, in inteligenco interakcije, ki vozilo spremeni v potnikovega partnerja. Od tod prihaja ime Audi AI:ME1, ki poudarja osebni odnos med AI (Audi Intelligence) in potniki v vozilu. Takšna tehnologija trenutno še ni na voljo v Audijevih serijskih modelih, toda projekt Audi AI:ME1 razkriva smernice, na katere se podaja Audi v prihodnjih letih.
Audi AI:ME1 ponuja vpogled v to, kako bi lahko izgledala prihodnost mobilnosti – še posebej v urbanih okoljih.
“Quote”
Koncept Audi AI:ME1 je zasnovan za popolnoma avtomatizirano vožnjo 4. stopnje2. To pomeni, da sistem na določenih poteh prevzame popoln nadzor, znotraj svojih sistemskih omejitev. Po potrebi lahko samodejno zaustavi vozilo. Kadar volan in elementi za upravljanje v Audi AI:ME1 niso potrebni, se v elegantni koreografiji umaknejo in so nato skoraj v celoti skriti v predalu s površino iz orehovega lesa, kar nudi potnikom v notranjosti Audija AI:ME1 kar največ prostora za sprostitev.
Za primerjavo: na poti do avtonomne vožnje je pet korakov oziroma stopenj. Pri asistirani vožnji 1. stopnje3 posamezni asistenčni sistemi pomagajo pri procesih, kot so pospeševanje in zaviranje, ali pri krmiljenju. Pri delno avtomatizirani vožnji 2. stopnje3 gre ta pomoč še korak dlje. Voznik lahko nekatere funkcije, ki zadevajo tako vzdolžni in stranski nadzor vozila, prenese na kompleksne asistenčne sisteme. Vendar mora voznik proces nadzorovati in biti pripravljen, da v kateremkoli trenutku prevzame nadzor. Sem spada na primer odzivni asistent za zastoje, ki avtomobil samodejno zavira ali pospešuje do določene hitrosti glede na ostala vozila. V visoko avtomatizirani vožnji 3. stopnje se lahko voznik v vnaprej določenih situacijah začasno povsem odpove nadzoru. Takoj, ko tehnologija to zahteva, pa mora spet prijeti za volan. Verjetno bodo takšna vozila sprva dejavna na avtocestah, raziskuje pa se tudi prve koncepte rešitev za garažne hiše.
Popolnoma avtomatizirana vožnja 4. stopnje2 zajema funkcionalnosti, primerljive s tistimi, ki jih ponuja Audi AI:ME1. Nato sledi še zadnja, 5. stopnja2 – avtonomna vožnja. Na tej stopnji vozilo v vseh situacijah deluje povsem brez voznika. Pri Audiju smo s konceptom Audi AI:CON1 že predstavili svojo vizijo popolnoma avtonomnega vozila 5. stopnje2. Razkošno opremljeno vozilo predstavlja prihodnost, v kateri potniki ne bodo imeli nalog voznika, tudi na potovanjih dolgih 700 ali 800 kilometrov.
Z oblikovalsko vizijo Audi AI:CON1 znamka štirih prstanov predstavlja popolnoma avtonomno vožnjo z Audijem prihodnosti – brez volana ali pedal.
Toda vrnimo se k Audiju AI:ME1. V notranjosti konceptnega vozila so Audijevi oblikovalci ustvarili neke vrste “tretji življenjski prostor”: avtonomno, v celoti povezano oazo miru za velemesta prihodnosti. Uporabniki bodo lahko brskali po internetu, preverili e-pošto, večerjali, počivali, pogledali film, brali, ali celo spali, karkoli bodo želeli.
Zahvaljujoč Audijevi umetni inteligenci (AI) je vozilo sposobno interakcije ne le s svojim okoljem, temveč tudi s svojimi potniki. Audi AI:ME1 se lahko nauči predvidevati želje in potrebe svojih potnikov. Na primer, še preden uporabniki ugotovijo, da so lačni, lahko predlaga naročilo hrane v njihovi najljubši restavraciji. S pomočjo naprave za sledenje očem lahko željene jedi izberejo iz “menija za dobro počutje” na tri dimenzionalnem OLED zaslonu. AI:ME1 se odpelje do restavracije in prevzame naročilo, nato pa z magneti krožnike in kozarce v vozilu drži na mestu.
Razkošna notranjost Audija AI:ME1 predstavlja popoln kraj, kjer se bomo v prihodnosti lahko sprostili in opazovali, kako mesto drsi mimo nas. In če nas prevzame želja, da bi pobegnili stran od vsega, so nam na voljo očala za navidezno resničnost. Ta brskanje po internetu, ogled filmov in celo udeležbo v interaktivnih igrah spremenijo v izjemno izkušnjo, za katero se zdi, da je onstran tega sveta.
Ko se v konceptnem vozilu aktivira sistem hologramske vožnje, premike vozila zaznava sistem senzorjev in jih nemoteče integrira v vizualno sredico igre. Nenadoma se ustvari občutek, da smo povsem v središču dogajanja – in avtonomna vožnja po mestu lahko postane potovanje v galaksijo daleč, daleč stran.
1 Prikazano vozilo predstavlja konceptno vozilo, ki ni na voljo kot serijski model.
2 4. in 5. stopnja: Pravni okvir za visoko avtomatizirana ali avtonomna vozila, ki med drugim zadeva tudi pravice ter obveznosti voznikov opisanih voznih načinov, trenutno še ni določen. Zakon opisanega voznega načina trenutno v Nemčiji torej še ne dovoljuje.
3 Prosimo, upoštevajte, da sistemi delujejo le v okviru svojih omejitev in so namenjeni kot pomoč vozniku. Za vožnjo z ustrezno skrbnostjo in pozornostjo je še vedno odgovoren voznik.
“Quote”
Prikazana vozila lahko v posameznih detajlih odstopajo od trenutne ponudbe za slovenski trg. Na slikah so prikazani nekateri elementi dodatne opreme, ki so na voljo za doplačilo. Vse cene so neobvezujoče priporočene cene, vključno z DDV in davkom na motorna vozila. Pridržujemo si pravico do napak v vsebini in do sprememb.
Ogljikov dioksid (CO₂) je najpomembnejši toplogredni plin, ki povzroča globalno segrevanje. Emisije onesnaževal zunanjega zraka iz prometa pomembno prispevajo k poslabšanju kakovosti zunanjega zraka. Prispevajo zlasti k čezmerno povišanim koncentracijam prizemnega ozona, delcev PM₁₀ in PM₂,₅ ter dušikovih oksidov. Podrobne okoljske informacije o novih osebnih avtomobilih najdete na seznamu o varčni porabi goriva in emisijah CO₂.
© 2021. Porsche Slovenija d.o.o. Vse pravice pridržane.