"Nisem še videl takšnega avtomobila"

Festival hitrosti v Goodwoodu je eden največjih in najbolj spektakularnih motošportnih dogodkov na svetu. Letos je bil, tudi kot poklon pokojnemu Kenu Blocku, v središču pozornosti Audi S1 Hoonitron s Tomom Kristensenom za volanom. 

26.09.2023 Avtor: Audi Team  Fotografije: Arhiv Audi

Audi S1 Hoonitron pred posestvom Goodwood House.

Na posestvu Goodwood v osrčju Zahodnega Sussexa se odvijajo svetovno znani Festival hitrosti, Goodwood Revival in Glorious Goodwood. Letos so lahko številni obiskovalci in navijači občudovali Audi S1 Hoonitron s Tomom Kristensenom za volanom.

 

 

G. Kristensen, nam lahko za začetek poveste, v čem je Festival hitrosti tako poseben, tako ikoničen? 

V Goodwoodu ne gre samo za avtomobile ali tehnologijo, ampak za ljudi, ki ljubijo avtomobile. V Goodwoodu se čuti človeka. To je seveda Charlesova zasluga. 

 

Govorite o Charlesu Richmondu, vojvodi Richmondskem, ki je organizator festivala? 

Tako je. Od trenutka, ko sem ga prvič srečal, sem njegov oboževalec. Prireditev je postala to, kar je danes, zaradi njega in ljudi, ki jih je privabil. Na neki način je Goodwood postal moj drugi dom. 

 

To pomeni, da pogosto obiščete južno Anglijo?  

Res je, tu sem večkrat na leto, predvsem zaradi različnih avtomobilističnih dogodkov, ki se odvijajo tu. Ta kraj je edinstven, imajo svoje konje, festival starodobnikov in celo "Goodwoof", festival psov. V hiši Goodwood je avtomobilski šport že od nekdaj del družinske dediščine. 

Audi S1 Hoonitron pred posestvom Goodwood House.

Na posestvu Goodwood v osrčju Zahodnega Sussexa se odvijajo svetovno znani Festival hitrosti, Goodwood Revival in Glorious Goodwood. Letos so lahko številni obiskovalci in navijači občudovali Audi S1 Hoonitron s Tomom Kristensenom za volanom.

 

 

G. Kristensen, nam lahko za začetek poveste, v čem je Festival hitrosti tako poseben, tako ikoničen? 

V Goodwoodu ne gre samo za avtomobile ali tehnologijo, ampak za ljudi, ki ljubijo avtomobile. V Goodwoodu se čuti človeka. To je seveda Charlesova zasluga. 

 

Govorite o Charlesu Richmondu, vojvodi Richmondskem, ki je organizator festivala? 

Tako je. Od trenutka, ko sem ga prvič srečal, sem njegov oboževalec. Prireditev je postala to, kar je danes, zaradi njega in ljudi, ki jih je privabil. Na neki način je Goodwood postal moj drugi dom. 

 

To pomeni, da pogosto obiščete južno Anglijo?  

Res je, tu sem večkrat na leto, predvsem zaradi različnih avtomobilističnih dogodkov, ki se odvijajo tu. Ta kraj je edinstven, imajo svoje konje, festival starodobnikov in celo "Goodwoof", festival psov. V hiši Goodwood je avtomobilski šport že od nekdaj del družinske dediščine. 

Video title

“quote”

Audi S1 Hoonitron od spredaj.
Audi Sport je Audi S1 Hoonitron sprva razvil kot enkratno vozilo ekskluzivno za Kena Blocka, ki je umrl januarja letos. 
Napis Kristensen na Hoonitronu.
Tom Kristensen je namesto pokojnega Kena Blocka Audi S1 Hoonitron preizkusil na legendarnem vzponu v Goodwoodu. 
Zadnji del vozila Audi S1 Hoonitron od blizu.
Edinstveni Audi S1 Hoonitron odraža prizadevanja znamke Audi za elektrifikacijo motošporta. 
Zadnji del vozila Audi S1 Hoonitron od blizu.
Prikazano vozilo je namenjeno profesionalni rabi v zaprtih krogih in ni dostopno kot serijski model. 
Tom Kristensen na festivalskem območju.

Tom Kristensen večkrat na leto obišče Goodwood, kjer se odvijajo različni motošportni dogodki. Všeč sta mu posebno vzdušje in dostopnost za navijače in obiskovalce.

Na vratih Hoonitrona je mogoče prebrati napis Ken Block.

Na vratih modela Audi S1 Hoonitron je napis v spomin na pokojnega Kena Blocka, ki je pomembno sodeloval pri razvoju vozila.

“quote”

Znamka Audi je v Goodwood pripeljala tudi Audi S1 Hoonitron, ki ga večina obiskovalcev prej še nikoli ni videla v akciji. Kako bi opisali to vozilo?

Avtomobil v veliki meri navdihuje svet driftanja, zlasti pod vplivom Kena Blocka. Verjetno je to najmočnejši popolnoma električni avtomobil za driftanje. V njem je prepoznati tudi vpliv modela Audi Sport quattro S1, znamenitega dirkalnika za rally Pikes Peak. Po mojem mnenju je S1 Hoonitron njegova futuristična elektrificirana različica.

 

Preizkusili ste ga na legendarnem vzponu. Kako se je obnesel?

Seveda je zelo okreten, ima velik navor in je od samega začetka izjemno hiter. Ima zelo učinkovito ročno zavoro za driftanje in mehko vzmetenje, ki absorbira vse neravnine in skoke. V tem smislu je zagotovo "noro dober stroj" (smeh), kar je super doživeti. To bi moral biti Kenov avtomobil, Ken je sodeloval tudi pri njegovem razvoju. Zelo sem počaščen, da me je Audi prosil, naj ga vozim na Festivalu hitrosti.

 

Kaj vas pri tem avtomobilu najbolj navdušuje?

Z enim samim prstom lahko preklopite med štirikolesnim pogonom in pogonom na zadnji kolesi. Enako preprosto je preklapljati med pospeševanjem naprej in vzvratno vožnjo. Prvič je bilo to precej strašljivo. Najbolj impresivna lastnost pa je zagotovo takojšnje pospeševanje. Velikanski začetni navor pri štirikolesnem pogonu. V svoji karieri se še nisem srečal s takšnim avtomobilom.

small text

heading

text

button

small text

heading

text

button
Tom Kristensen pri skoku v kokpit dirkalnika Audi R8 LMP1.

Letos je bilo na Goodwoodu v ospredju tudi praznovanje 100. obletnice dirke 24 ur Le Mansa. Tom Kristensen je leta 2000 z dirkalnikom Audi R8 LMP1 na Le Mansu dosegel prvo zmago za Audi.

Več dirkalnikov znamke Audi.

Festival slavi prihodnost in preteklost: poleg vozila S1 Hoonitron je znamka Audi predstavila zmagovalce Le Mansa, zgodovinske rally avtomobile in Audi RS Q e-tron (zadaj), s katerim Audi tekmuje na rallyju Dakar.

1920x1152-desktop-tom-kistensen-x-festival-of-speed-22723B04-01
1920x1152-desktop-tom-kistensen-x-festival-of-speed-22723B04-02
1920x1152-desktop-tom-kistensen-x-festival-of-speed-22723B04-04
1920x1152-desktop-tom-kistensen-x-festival-of-speed-22723B04-03

Prvič ste ga videli v Las Vegasu, ko ste odigrali "cameo" vlogo v filmu Elektrikhana s Kenom Blockom in vozilom Audi S1 Hoonitron. Kako bi opisali to doživetje?

Najprej nisem vedel, kaj pomeni "cameo" vloga, za pojasnilo sem moral vprašati svojega sina. Snemanje v Las Vegasu se je odvijalo ponoči, zato sem na prizorišče prišel malo po polnoči. S Kenom sva se srečala že nekajkrat prej, tudi tukaj v Goodwoodu, torej sva se že poznala. Vendar pa sem do takrat videl le slike in načrte Hoonitrona.

 

Kako se spominjate tiste noči?

Skupaj smo malicali na parkirišču za lasvegaškim Stripom. Pogovarjali smo se o avtomobilu, pravzaprav o vsem, na primer o tem, kako dobra je njegova hči v rallycrossu, malo tudi o Le Mansu in avtomobilih, ki sva jih vozila. Pripovedoval je tudi o svojem obisku muzeja Audi Tradition v Ingolstadtu, kjer si je ogledal stare dirkalne avtomobile. Okoli pol petih zjutraj smo snemali na znamenitem križišču Tropicana-Las Vegas Boulevard, ki je menda eno največjih križišč v Ameriki. Nastopala sva samo jaz in Ken, ki sva v križišče prihajala iz vseh možnih smeri in z različnih zornih kotov. Bilo je zelo zabavno. V Vegasu smo preživeli čudovito noč.

 

V Goodwoodu pa niste bili le zato, da bi vozili S1 Hoonitron, temveč tudi zaradi praznovanja zgodovine znamke Audi na dirki Le Mans. Kakšna je bila ta izkušnja v kontekstu Goodwooda?

Praznovanje 100. obletnice Le Mansa v Goodwoodu je bilo enkratno. Le Mans in Audi imata izjemno skupno zgodovino. Kar je Audi tam dosegel s svojimi avtomobili – od modela Audi R8 LMP1 do modelov Audi R10 TDI in Audi R18 e-tron quattro – je preprosto neverjetno. Imel sem priložnost voziti vse te avtomobile. Zame je bilo čudovito, da sem lahko znova vozil prvega Audijevega zmagovalca Le Mansa iz leta 2000 in se z njim povzpel na hrib Goodwood. Ob njem vedno dobim kurjo polt, uživam že, ko samo sedim v njem. Rad imam celo čakanje pred startno črto. Obstaja le nekaj avtomobilov, v katerih rad sedim, in Audi R8 LMP1 je eden od njih.

“Quote”

 

 

Prvič ste ga videli v Las Vegasu, ko ste odigrali "cameo" vlogo v filmu Elektrikhana s Kenom Blockom in vozilom Audi S1 Hoonitron. Kako bi opisali to doživetje? 

Najprej nisem vedel, kaj pomeni "cameo" vloga, za pojasnilo sem moral vprašati svojega sina. Snemanje v Las Vegasu se je odvijalo ponoči, zato sem na prizorišče prišel malo po polnoči. S Kenom sva se srečala že nekajkrat prej, tudi tukaj v Goodwoodu, torej sva se že poznala. Vendar pa sem do takrat videl le slike in načrte Hoonitrona.

 

Kako se spominjate tiste noči?  

Skupaj smo malicali na parkirišču za lasvegaškim Stripom. Pogovarjali smo se o avtomobilu, pravzaprav o vsem, na primer o tem, kako dobra je njegova hči v rallycrossu, malo tudi o Le Mansu in avtomobilih, ki sva jih vozila. Pripovedoval je tudi o svojem obisku muzeja Audi Tradition v Ingolstadtu, kjer si je ogledal stare dirkalne avtomobile. Okoli pol petih zjutraj smo snemali na znamenitem križišču Tropicana-Las Vegas Boulevard, ki je menda eno največjih križišč v Ameriki. Nastopala sva samo jaz in Ken, ki sva v križišče prihajala iz vseh možnih smeri in z različnih zornih kotov. Bilo je zelo zabavno. V Vegasu smo preživeli čudovito noč. 

Video title

Prvič ste ga videli v Las Vegasu, ko ste odigrali "cameo" vlogo v filmu Elektrikhana s Kenom Blockom in vozilom Audi S1 Hoonitron. Kako bi opisali to doživetje? 

Najprej nisem vedel, kaj pomeni "cameo" vloga, za pojasnilo sem moral vprašati svojega sina. Snemanje v Las Vegasu se je odvijalo ponoči, zato sem na prizorišče prišel malo po polnoči. S Kenom sva se srečala že nekajkrat prej, tudi tukaj v Goodwoodu, torej sva se že poznala. Vendar pa sem do takrat videl le slike in načrte Hoonitrona. 

 

Kako se spominjate tiste noči?  

Skupaj smo malicali na parkirišču za lasvegaškim Stripom. Pogovarjali smo se o avtomobilu, pravzaprav o vsem, na primer o tem, kako dobra je njegova hči v rallycrossu, malo tudi o Le Mansu in avtomobilih, ki sva jih vozila. Pripovedoval je tudi o svojem obisku muzeja Audi Tradition v Ingolstadtu, kjer si je ogledal stare dirkalne avtomobile. Okoli pol petih zjutraj smo snemali na znamenitem križišču Tropicana-Las Vegas Boulevard, ki je menda eno največjih križišč v Ameriki. Nastopala sva samo jaz in Ken, ki sva v križišče prihajala iz vseh možnih smeri in z različnih zornih kotov. Bilo je zelo zabavno. V Vegasu smo preživeli čudovito noč. 

 

V Goodwoodu pa niste bili le zato, da bi vozili S1 Hoonitron, temveč tudi zaradi praznovanja zgodovine znamke Audi na dirki Le Mans. Kakšna je bila ta izkušnja v kontekstu Goodwooda? 

Praznovanje 100. obletnice Le Mansa v Goodwoodu je bilo enkratno. Le Mans in Audi imata izjemno skupno zgodovino. Kar je Audi tam dosegel s svojimi avtomobili – od modela Audi R8 LMP1 do modelov Audi R10 TDI in Audi R18 e-tron quattro – je preprosto neverjetno. Imel sem priložnost voziti vse te avtomobile. Zame je bilo čudovito, da sem lahko znova vozil prvega Audijevega zmagovalca Le Mansa iz leta 2000 in se z njim povzpel na hrib Goodwood. Ob njem vedno dobim kurjo polt, uživam že, ko samo sedim v njem. Rad imam celo čakanje pred startno črto. Obstaja le nekaj avtomobilov, v katerih rad sedim, in Audi R8 LMP1 je eden od njih. 

 

Kaj vam osebno pomeni obdobje Le Mansa? 

Počutim se počaščenega, ponosnega in srečnega, da sem dirkal v tistem času, ko sem res užival v vsaki minuti in dejansko živel v trenutku. Mislim, da je to tisto, kar počneš kot dirkač. Naučiš se biti pozoren. Naučiš se živeti tukaj in zdaj, ali vsaj do naslednjega zaviranja in naslednjega ovinka. To je bilo res čudovito obdobje mojega življenja. Takrat sem v sebi čutil toliko adrenalina, energije in strasti, kot še nikoli prej. 

Audi S1 Hoonitron od spredaj.

Audi Sport je Audi S1 Hoonitron sprva razvil kot enkratno vozilo ekskluzivno za Kena Blocka, ki je umrl januarja letos.

Napis Kristensen na Hoonitronu.

Tom Kristensen je namesto pokojnega Kena Blocka Audi S1 Hoonitron preizkusil na legendarnem vzponu v Goodwoodu.

Zadnji del vozila Audi S1 Hoonitron od blizu.

Edinstveni Audi S1 Hoonitron odraža prizadevanja znamke Audi za elektrifikacijo motošporta.

Sprednji del vozila Audi S1 Hoonitron od blizu.

Prikazano vozilo je namenjeno profesionalni rabi v zaprtih krogih in ni dostopno kot serijski model.

 

 

Kaj vam osebno pomeni obdobje Le Mansa?

Počutim se počaščenega, ponosnega in srečnega, da sem dirkal v tistem času, ko sem res užival v vsaki minuti in dejansko živel v trenutku. Mislim, da je to tisto, kar počneš kot dirkač. Naučiš se biti pozoren. Naučiš se živeti tukaj in zdaj, ali vsaj do naslednjega zaviranja in naslednjega ovinka. To je bilo res čudovito obdobje mojega življenja. Takrat sem v sebi čutil toliko adrenalina, energije in strasti, kot še nikoli prej.

 

Ozrimo se še v prihodnost: v katero smer se razvijata avtomobilski šport in mobilnost?

Vedno gledam pozitivno. Celotna avtomobilska industrija in tudi motošport se spreminjata in usmerjata v novo, bolj trajnostno smer. Ustvarjalnost, iskanje novih poti in idej sta nedvomno del Audijeve DNK. Hkrati ni boljšega področja za hiter razvoj in optimizacijo, kot je avtomobilski šport. Kot dirkač sem odprt za različne tehnologije in pristope in trenutno opažam nekaj vznemirljivih dosežkov na področju mobilnosti. In tukaj v Goodwoodu jih je vedno moč videti od blizu.

 

 

Prikazano vozilo je namenjeno profesionalni rabi v zaprtih krogih in ni dostopno kot serijski model.

“Quote”

Video title

Prvič ste ga videli v Las Vegasu, ko ste odigrali “cameo” vlogo v filmu Elektrikhana s Kenom Blockom in vozilom Audi S1 Hoonitron. Kako bi opisali to doživetje?

Najprej nisem vedel, kaj pomeni “cameo” vloga, za pojasnilo sem moral vprašati svojega sina. Snemanje v Las Vegasu se je odvijalo ponoči, zato sem na prizorišče prišel malo po polnoči. S Kenom sva se srečala že nekajkrat prej, tudi tukaj v Goodwoodu, torej sva se že poznala. Vendar pa sem do takrat videl le slike in načrte Hoonitrona.

 

Kako se spominjate tiste noči?

Skupaj smo malicali na parkirišču za lasvegaškim Stripom. Pogovarjali smo se o avtomobilu, pravzaprav o vsem, na primer o tem, kako dobra je njegova hči v rallycrossu, malo tudi o Le Mansu in avtomobilih, ki sva jih vozila. Pripovedoval je tudi o svojem obisku muzeja Audi Tradition v Ingolstadtu, kjer si je ogledal stare dirkalne avtomobile. Okoli pol petih zjutraj smo snemali na znamenitem križišču Tropicana-Las Vegas Boulevard, ki je menda eno največjih križišč v Ameriki. Nastopala sva samo jaz in Ken, ki sva v križišče prihajala iz vseh možnih smeri in z različnih zornih kotov. Bilo je zelo zabavno. V Vegasu smo preživeli čudovito noč.

 

V Goodwoodu pa niste bili le zato, da bi vozili S1 Hoonitron, temveč tudi zaradi praznovanja zgodovine znamke Audi na dirki Le Mans. Kakšna je bila ta izkušnja v kontekstu Goodwooda?

Praznovanje 100. obletnice Le Mansa v Goodwoodu je bilo enkratno. Le Mans in Audi imata izjemno skupno zgodovino. Kar je Audi tam dosegel s svojimi avtomobili – od modela Audi R8 LMP1 do modelov Audi R10 TDI in Audi R18 e-tron quattro – je preprosto neverjetno. Imel sem priložnost voziti vse te avtomobile. Zame je bilo čudovito, da sem lahko znova vozil prvega Audijevega zmagovalca Le Mansa iz leta 2000 in se z njim povzpel na hrib Goodwood. Ob njem vedno dobim kurjo polt, uživam že, ko samo sedim v njem. Rad imam celo čakanje pred startno črto. Obstaja le nekaj avtomobilov, v katerih rad sedim, in Audi R8 LMP1 je eden od njih.

 

Kaj vam osebno pomeni obdobje Le Mansa?

Počutim se počaščenega, ponosnega in srečnega, da sem dirkal v tistem času, ko sem res užival v vsaki minuti in dejansko živel v trenutku. Mislim, da je to tisto, kar počneš kot dirkač. Naučiš se biti pozoren. Naučiš se živeti tukaj in zdaj, ali vsaj do naslednjega zaviranja in naslednjega ovinka. To je bilo res čudovito obdobje mojega življenja. Takrat sem v sebi čutil toliko adrenalina, energije in strasti, kot še nikoli prej.

Tom Kristensen pri skoku v kokpit dirkalnika Audi R8 LMP1.

Letos je bilo na Goodwoodu v ospredju tudi praznovanje 100. obletnice dirke 24 ur Le Mansa. Tom Kristensen je leta 2000 z dirkalnikom Audi R8 LMP1 na Le Mansu dosegel prvo zmago za Audi.

Več dirkalnikov znamke Audi.

Festival slavi prihodnost in preteklost: poleg vozila S1 Hoonitron je znamka Audi predstavila zmagovalce Le Mansa, zgodovinske rally avtomobile in Audi RS Q e-tron (zadaj), s katerim Audi tekmuje na rallyju Dakar.

2022-11-Hoonitron-1-2
2022-11-Hoonitron-1-1

Edinstveni retro-futuristični avtomobil

Audi S1 e-tron quattro Hoonitron je bil za ameriškega umetnika driftanja Kena Blocka več kot vozilo. Poklanja se legendi Audi Sport quattro S1, interdisciplinarna ekipa pa ga je razvila v rekordnem času. Spoznajte njegovo vznemirljivo zgodbo.

Preberite več

Morda bi vas zanimali tudi članki:

2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik