Električna prihodnost z znamko Bentley
Bentley je del skupine premijskih znamk znotraj skupine Volkswagen pod vodstvom znamke Audi od 1. januarja 2022. Britanska znamka avtomobilov z bogato tradicijo v avtomobilski industriji pomeni razkošje, mojstrsko izdelavo in visoko zmogljivost.
Podjetje, ki je bilo ustanovljeno leta 1919 v mestu Crewe in služi kot dobavitelj vozil za britansko kraljevo družino, je že leta 2021 prešlo pod okrilje skupine Audi, od leta 2022 pa je zajeto tudi v ključnih kazalnikih uspešnosti6. V prihodnosti bo lahko izkoristilo sinergije z znamko Audi, zlasti pri elektrifikaciji svojih vozil.
V okviru svoje strategije za prihodnost Beyond100 bo Bentley uporabil modularno platformo Premium Platform Electric (PPE), ki sta jo razvila Audi in Porsche, da bi pospešil elektrifikacijo svojih modelov. Do leta 2024 bodo vsi modeli znamke Bentley na voljo tudi kot priključni hibridi. Model Bentayga1 je že na voljo s hibridnim pogonom, kot hibrid pa bo v Evropi kmalu na voljo tudi model Flying Spur7.
Prvi popolnoma električni Bentley bo na trgu predvidoma leta 2025. Od leta 2026 dalje bodo izdelovali izključno priključne hibride ali povsem električna vozila na baterije, od leta 2030 pa želi Bentley ponujati le še povsem električna vozila. Poleg tega podjetje načrtuje, da bo do leta 2030 v svojem proizvodnem obratu v Creweu doseglo neto ogljično nevtralnost3.
1 Lamborghini Urus: poraba goriva, kombinirana vožnja, l/100 km: 12,6 (NEDC); izpusti CO₂, kombinirana vožnja, g/km: 292; podatki o porabi goriva in izpustih CO₂ v razponih, odvisno od kompleta uporabljenih pnevmatik/koles.
Lamborghini Huracán STO: poraba goriva, kombinirana vožnja, l/100 km: 14,0 (NEDC); izpusti CO₂, kombinirana vožnja, g/km: 322; podatki o porabi goriva in izpustih CO₂ v razponih, odvisno od kompleta uporabljenih pnevmatik/koles.
Lamborghini Sián Roadster: poraba goriva, kombinirana vožnja, l/100 km: 19,8 (NEDC); izpusti CO₂, kombinirana vožnja, g/km: 449; podatki o porabi goriva in izpustih CO₂ v razponih, odvisno od kompleta uporabljenih pnevmatik/koles.
Bentley Bentayga Hybrid: poraba goriva, kombinirana vožnja, l/100 km / kWh/100 km: 3,4/21,0 (NEDC), 3,4/25,8 (WLTP); izpusti CO₂, kombinirana vožnja, g/km: 77 (NEDC), 82 (WLTP). Podatki o porabi goriva/električne energije in izpustih CO₂ v razponih so odvisni od izbrane opreme vozila.
2 Ključni kazalniki uspešnosti za blagovno znamko Lamborghini vključujejo konsolidirane podatke za družbi Automobili Lamborghini S.p.A. (Sant'Agata Bolognese, Italija) in Automobili Lamborghini America, LLC (Herndon, ZDA).
3 Audi neto ogljično nevtralnost obravnava koxt stanje, v katerem se po izčrpanju drugih možnih ukrepov za zmanjšanje izpustov CO₂, ki jih povzročajo izdelki ali dejavnosti Audija in/ali trenutno neizogibnih izpustov CO₂ v okviru dobavne verige, proizvodnje in recikliranja vozil Audi, zagotovi vsaj kvantitativna kompenzacija s prostovoljnimi in globalnimi projekti za odstranjevanje CO₂ iz ozračja. V fazi uporabe vozila, to je od trenutka, ko je vozilo dostavljeno kupcu, se proizvedeni izpusti CO₂ ne upoštevajo.
4 Leta 2015 je bila celotna tovarna certificirana kot ogljično nevtralna zaradi novih združenih sistemov za ogrevanje, električno energijo in hlajenje ter sistema za daljinsko ogrevanje. Ta certifikat je v okviru programa Carbon Neutrality podelilo podjetje DNV GL (Det Norske Veritas Germanischer Lloyd), eno vodilnih svetovnih podjetij za razvrstitev, ocenjevanje in upravljanje okoljskih tveganj. To je bilo prvič, da je bil ta status podeljen kateremu koli podjetju na svetu.
5 Prikazano motorno kolo je konceptno vozilo in ni dostopno kot serijski model.
6 Znamka Bentley je bila konsolidirana 1. januarja 2022, zato podatki za poslovno leto 2021 še niso vključeni v podatke skupine Audi.
7 Bentley Flying Spur Hybrid je mogoče naročiti na večini trgov, vendar trenutno ni na voljo v EU27, Združenem kraljestvu, Švici, Izraelu, Ukrajini, na Norveškem, v Turčiji in Vietnamu. Podatki o porabi goriva in izpustih še niso potrjeni, vozilo je v postopku homologacije.
* Navedene vrednosti porabe in izpustov so bile določene v skladu z zakonsko določenim postopkom merjenja. Testni protokol WLTP je s 1. januarjem 2022 v celoti nadomestil testni protokol NEDC, zato vrednosti NEDC ni na voljo za vozila s homologacijo, izdano po tem datumu.
Vrednosti se ne nanašajo na posamezno vozilo in niso del ponudbe, temveč so namenjene izključno primerjavi med različnimi vrstami vozil. Opcijska oprema in dodatki (priključki, oblike pnevmatik itd.) lahko spremenijo pomembne parametre vozila, kot so teža, kotalni upor in aerodinamika, ter skupaj z vremenskimi in prometnimi razmerami in ravnanjem posameznika med vožnjo vplivajo na porabo goriva, porabo električne energije, izpuste CO2 in vrednosti zmogljivosti vozila.
Zaradi bolj realističnih preizkusnih pogojev bodo vrednosti porabe goriva in izpustov CO2 po protokolu WLTP v številnih primerih višje kot po protokolu NEDC. Zaradi tega je od 1. septembra 2018 morda prišlo do sprememb pri obdavčitvi vozil. Več informacij o standardu WLTP najdete na https://www.audi.si/modeli/wltp.
Dodatne informacije o uradni porabi goriva in uradnih specifičnih izpustih CO2 novih modelov osebnih avtomobilov so na voljo v priročniku "Guide on the fuel economy, CO2 emissions and power consumption of all new passenger car models", ki je brezplačno na voljo na vseh prodajnih mestih in pri DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern, Nemčija, ali na www.dat.de.