Nova struktura skupine premijskih znamk

Združitev znamk Audi, Lamborghini, Ducati in Bentley v skupini premijskih znamk znotraj koncerna Volkswagen je ta podjetja še okrepila. Predstavljamo nekaj ključnih podatkov o njihovem poslovanju.

21.04.2023 Avtor: AUDI AG  Fotografije: Arhiv Audi

Novi model upravljanja

 

Poslovno področje osebnih vozil v koncernu Volkswagen sestavljajo tri skupine znamk: Premium, Sport in Volume. Novi model upravljanja bo te skupine še okrepil in poudaril njihovo vlogo samostojnih poslovnih enot. Audi, ki znotraj koncerna Volkswagen vodi skupino premijskih znamk, je 1. marca 2021 prevzel odgovornost za upravljanje znamke Bentley. Skupina tako zdaj vključuje znamke Audi, Lamborghini, Ducati in Bentley.

Znamka Bentley je bila konsolidirana s 1. januarjem 2022. V prihodnosti se bo Audi še bolj osredotočil na sinergijsko upravljanje skupine premijskih znamk z jasnim in doslednim poročanjem. Aktivno komuniciranje izbranih ključnih kazalnikov uspešnosti in strateških ciljev vsake posamezne znamke v skupini zagotavlja večjo preglednost in sprejemanje jasnih zavez ter tako pripomore k še bolj učinkovitemu izpolnjevanju zahtev kapitalskih trgov.

 

 

Tehnične sinergije ob upoštevanju značilnosti posameznih znamk

 

Pri upravljanju skupine premijskih znamk se Audi opira na načelo spremenljive intenzivnosti v vseh oddelkih. Cilj je ustvariti čim večje sinergije med znamkami, ne da bi pri tem omejevali njihovo svobodo ali okrnili njihovo DNK.

Centralno upravljanje in sodelovanje pri temah, povezanih z različnimi znamkami, kot so nabava, razvoj, administracija in vzpostavljanje novih poslovnih modelov, omogoča enotne in usklajene procesne korake. Hkrati pa posameznim znamkam daje možnost, da sproščene zmogljivosti vložijo v zanje specifične dejavnosti.

Združevanje znamk ponuja velike možnosti za tehnične sinergije, zlasti v kontekstu prihodnje strategije platforme. Dodatni dejavniki uspeha skupine premijskih znamk so usklajene strategije na ravni podjetja, znamk in izdelkov ter vključitev znamk v obstoječi odbor in strukture odločanja.

 

Lamborghini

Lamborghini na "hitrem pasu"

 

V poslovnem letu 2021 je Lamborghini nadaljeval impresivne uspehe zadnjih let, kar dokazujejo ključni kazalniki uspešnosti.

Lamborghini je leto 2021 končal z rekordnimi rezultati: kupcem po vsem svetu so dobavili 8.405 vozil, to je 13 odstotkov več kot leto prej in več kot 2 odstotka več kot v predkoronskem letu 2019. Najbolj priljubljen model v letu 2021 je bil znova model Urus1 s 5.021 dobavljenimi vozili (14-odstotna rast). Sledil je model Huracán (2.586 vozil, 18-odstotna rast), pri katerem se je prodaja močno povečala na račun modela Huracán STO1. Dobavljenih je bilo tudi 798 modelov Aventador. 

Lamborghini2 je leta 2021 dosegel rekordne prihodke v višini 1,95 milijarde EUR, to je 19-odstotno povečanje v primerjavi z letom 2020 in 4-odstotno povečanje v primerjavi z letom 2019.

 

Predanost in preglednost

Skupina premijskih znamk si prizadeva za večjo preglednost finančnega poročanja. Lamborghini je tako na primer prvič objavil podatek o donosnosti prodaje (return on sales, ROS), ki je v poslovnem letu 2021 dosegla 20,2 (16,2) odstotka, več kot dvakrat toliko kot leta 2018. Poleg same številke je podjetje predstavilo tudi svoj strateški cilj glede donosnosti prodaje: Lamborghini želi od leta 2030 naprej donosnost prodaje povečati na več kot 25 odstotkov, do takrat pa ima podjetje cilj doseči donosnost med 22 in 25 odstotki.

Strategija podjetja Lamborghini temelji na močni blagovni znamki, ki jo zaznamujejo pristnost, nepričakovanost in drznost. Poleg serijskih vozil so v portfelju modelov tudi t. i. "maloštevilni modeli" (few-off models): ekskluzivna in zelo prilagojena maloserijska vozila, kot je Lamborghini Sián Roadster1. Pomembno vlogo imajo tudi dodatne storitve, kot je program "ad-personam", ki kupcem ponuja kar največje možnosti prilagajanja.

 

Trajnostna strategija s srcem

Leta 2021 je Lamborghini predstavil jasno strategijo za prihodnost, poimenovano po najsvetlejši zvezdi v ozvezdju Bika – Direzione Cor Tauri. To je načrt za elektrificirano prihodnost, ki v središču ohranja vrednote superavtomobilov. Strategija Direzione Cor Tauri vključuje razogljičenje prihodnjih modelov, pa tudi proizvodne lokacije Sant'Agata Bolognese, v skladu s celovito trajnostno strategijo podjetja Lamborghini. Ambiciozni program preoblikovanja predvideva popolno hibridizacijo portfelja do konca leta 2024. Vanj namerava podjetje v naslednjih petih letih vložiti 1,8 milijarde EUR in ga bo v celoti financiralo iz lastnih sredstev.

Lamborghini je leta 2021 prestavil v višjo prestavo tudi na področju trajnostnega razvoja. Med ključnimi projekti je bila uvedba pobude za okolju prijaznejšo logistiko, ki je med drugim prevoz karoserij za model Urus preusmerila na železnico. Ta sprememba je pripomogla k 85-odstotnemu zmanjšanju izpustov CO₂, povezanih z logističnimi procesi proizvodnje modela Urus, v primerjavi s prejšnjim letom. Lamborghini se sicer že več let zavzema za trajnostni razvoj. Z vrsto programov in naložb je podjetju leta 2015 uspelo celotno tovarno certificirati kot neto ogljično nevtralno3,4.

 

Milijoni oboževalcev in sledilcev

Lamborghini je ena najbolj priljubljenih znamk na skoraj vseh družbenih omrežjih, na omrežju Instagram ima na primer več kot 31 milijonov sledilcev. Ta uspeh spremljajo najboljši rezultati v raziskavah zaznavanja strank in zadovoljstva trgovcev, znamka pa je v prednosti tudi zaradi dejstva, da ima v primerjavi s konkurenti zelo mlade kupce.

 

Video title

“quote”

“quote”

Ducati

Ducati podira rekorde

 

Leto 2021 je bilo za Ducati rekordno leto. Z 59.447 motornimi kolesi se je dobava v primerjavi z letom prej povečala za približno 24 odstotkov. S tem je bil dosežen rekord vseh časov. Dobiček iz poslovanja je dosegel 61 milijonov evrov, donosnost prodaje (ROS) pa je znašala 7,0 odstotka. ZDA ostajajo najpomembnejši trg proizvajalca motociklov (9.007 dobav, 32-odstotna rast v primerjavi s prejšnjim letom), sledita Italija (8.707 dobav, 23-odstotna rast v primerjavi s prejšnjim letom) in Nemčija (6.107 dobav, 11-odstotna rast v primerjavi s prejšnjim letom).

Leta 2021 je Ducati tako rasel dvakrat hitreje kot celoten trg v segmentu motornih koles s prostornino motorja nad 500 kubičnih centimetrov. V zadnjem četrtletju leta 2021 je podjetje predstavilo devet novih modelov, ki so na trg zapeljali v letu 2022.

S povsem novim modelom DesertX je Ducati vstopil na obetaven trg potovalnih enduro motociklov. Leta 2022 je bil najzmogljivejši model v celotnem segmentu križancev Pikes Peak različica modela Multistrada V4, uspešnice iz leta 2021 (9.957 dobav). V zvezi z načrtovano širitvijo modelne palete, zlasti v segmentih z visoko maržo, si je Ducati za prihodnost zastavil še bolj ambiciozne cilje: od leta 2030 želi ustvariti več kot 10-odstotno donosnost prodaje, do takrat pa cilja na donosnost prodaje med 8 in 10 odstotki.

Zmogljivost je zapisana v DNK znamke Ducati in to ne le v smislu finančnih podatkov. Leta 2021 si je znamka na prvenstvu Moto GP zagotovila ekipni in konstruktorski naslov sezone, slednjega že drugič zapored. Z vstopom v svetovno prvenstvo FIM Enel MotoE™ leta 2023 želi Ducati pokazati, da je vrhunska zmogljivost mogoča tudi v električnem svetu in da se znamka vse bolj osredotoča na trajnostni razvoj. Podjetje je edini dobavitelj za to serijo dirk. Prvi prototip popolnoma električnega dirkalnika Ducati V21L5 je bil že predstavljen in preizkušen na dirkališču. Ducati je navdih za serijsko proizvodnjo vedno iskal v svetu motošporta in tudi prvenstvo MotoE vidi kot spodbudo za razvoj prihodnjih modelov.

 

small text

heading

text

button

Bentley

Električna prihodnost z znamko Bentley

 

Bentley je del skupine premijskih znamk znotraj skupine Volkswagen pod vodstvom znamke Audi od 1. januarja 2022. Britanska znamka avtomobilov z bogato tradicijo v avtomobilski industriji pomeni razkošje, mojstrsko izdelavo in visoko zmogljivost.

Podjetje, ki je bilo ustanovljeno leta 1919 v mestu Crewe in služi kot dobavitelj vozil za britansko kraljevo družino, je že leta 2021 prešlo pod okrilje skupine Audi, od leta 2022 pa je zajeto tudi v ključnih kazalnikih uspešnosti6. V prihodnosti bo lahko izkoristilo sinergije z znamko Audi, zlasti pri elektrifikaciji svojih vozil.

V okviru svoje strategije za prihodnost Beyond100 bo Bentley uporabil modularno platformo Premium Platform Electric (PPE), ki sta jo razvila Audi in Porsche, da bi pospešil elektrifikacijo svojih modelov. Do leta 2024 bodo vsi modeli znamke Bentley na voljo tudi kot priključni hibridi. Model Bentayga1 je že na voljo s hibridnim pogonom, kot hibrid pa bo v Evropi kmalu na voljo tudi model Flying Spur7.

Prvi popolnoma električni Bentley bo na trgu predvidoma leta 2025. Od leta 2026 dalje bodo izdelovali izključno priključne hibride ali povsem električna vozila na baterije, od leta 2030 pa želi Bentley ponujati le še povsem električna vozila. Poleg tega podjetje načrtuje, da bo do leta 2030 v svojem proizvodnem obratu v Creweu doseglo neto ogljično nevtralnost3.

 

 

1 Lamborghini Urus: poraba goriva, kombinirana vožnja, l/100 km: 12,6 (NEDC); izpusti CO₂, kombinirana vožnja, g/km: 292; podatki o porabi goriva in izpustih CO₂ v razponih, odvisno od kompleta uporabljenih pnevmatik/koles.
Lamborghini Huracán STO: poraba goriva, kombinirana vožnja, l/100 km: 14,0 (NEDC); izpusti CO₂, kombinirana vožnja, g/km: 322; podatki o porabi goriva in izpustih CO₂ v razponih, odvisno od kompleta uporabljenih pnevmatik/koles.
Lamborghini Sián Roadster: poraba goriva, kombinirana vožnja, l/100 km: 19,8 (NEDC); izpusti CO₂, kombinirana vožnja, g/km: 449; podatki o porabi goriva in izpustih CO₂ v razponih, odvisno od kompleta uporabljenih pnevmatik/koles.
Bentley Bentayga Hybrid: poraba goriva, kombinirana vožnja, l/100 km / kWh/100 km: 3,4/21,0 (NEDC), 3,4/25,8 (WLTP); izpusti CO₂, kombinirana vožnja, g/km: 77 (NEDC), 82 (WLTP). Podatki o porabi goriva/električne energije in izpustih CO₂ v razponih so odvisni od izbrane opreme vozila.

2 Ključni kazalniki uspešnosti za blagovno znamko Lamborghini vključujejo konsolidirane podatke za družbi Automobili Lamborghini S.p.A. (Sant'Agata Bolognese, Italija) in Automobili Lamborghini America, LLC (Herndon, ZDA).

3 Audi neto ogljično nevtralnost obravnava koxt stanje, v katerem se po izčrpanju drugih možnih ukrepov za zmanjšanje izpustov CO₂, ki jih povzročajo izdelki ali dejavnosti Audija in/ali trenutno neizogibnih izpustov CO₂ v okviru dobavne verige, proizvodnje in recikliranja vozil Audi, zagotovi vsaj kvantitativna kompenzacija s prostovoljnimi in globalnimi projekti za odstranjevanje CO₂ iz ozračja. V fazi uporabe vozila, to je od trenutka, ko je vozilo dostavljeno kupcu, se proizvedeni izpusti CO₂ ne upoštevajo.

4 Leta 2015 je bila celotna tovarna certificirana kot ogljično nevtralna zaradi novih združenih sistemov za ogrevanje, električno energijo in hlajenje ter sistema za daljinsko ogrevanje. Ta certifikat je v okviru programa Carbon Neutrality podelilo podjetje DNV GL (Det Norske Veritas Germanischer Lloyd), eno vodilnih svetovnih podjetij za razvrstitev, ocenjevanje in upravljanje okoljskih tveganj. To je bilo prvič, da je bil ta status podeljen kateremu koli podjetju na svetu.

5 Prikazano motorno kolo je konceptno vozilo in ni dostopno kot serijski model.

6 Znamka Bentley je bila konsolidirana 1. januarja 2022, zato podatki za poslovno leto 2021 še niso vključeni v podatke skupine Audi.

7 Bentley Flying Spur Hybrid je mogoče naročiti na večini trgov, vendar trenutno ni na voljo v EU27, Združenem kraljestvu, Švici, Izraelu, Ukrajini, na Norveškem, v Turčiji in Vietnamu. Podatki o porabi goriva in izpustih še niso potrjeni, vozilo je v postopku homologacije.

* Navedene vrednosti porabe in izpustov so bile določene v skladu z zakonsko določenim postopkom merjenja. Testni protokol WLTP je s 1. januarjem 2022 v celoti nadomestil testni protokol NEDC, zato vrednosti NEDC ni na voljo za vozila s homologacijo, izdano po tem datumu.

Vrednosti se ne nanašajo na posamezno vozilo in niso del ponudbe, temveč so namenjene izključno primerjavi med različnimi vrstami vozil. Opcijska oprema in dodatki (priključki, oblike pnevmatik itd.) lahko spremenijo pomembne parametre vozila, kot so teža, kotalni upor in aerodinamika, ter skupaj z vremenskimi in prometnimi razmerami in ravnanjem posameznika med vožnjo vplivajo na porabo goriva, porabo električne energije, izpuste CO2 in vrednosti zmogljivosti vozila.

Zaradi bolj realističnih preizkusnih pogojev bodo vrednosti porabe goriva in izpustov CO2 po protokolu WLTP v številnih primerih višje kot po protokolu NEDC. Zaradi tega je od 1. septembra 2018 morda prišlo do sprememb pri obdavčitvi vozil. Več informacij o standardu WLTP najdete na https://www.audi.si/modeli/wltp.

Dodatne informacije o uradni porabi goriva in uradnih specifičnih izpustih CO2 novih modelov osebnih avtomobilov so na voljo v priročniku "Guide on the fuel economy, CO2 emissions and power consumption of all new passenger car models", ki je brezplačno na voljo na vseh prodajnih mestih in pri DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern, Nemčija, ali na www.dat.de.

 

small text

heading

text

button

“Quote”

 

 

Video title

 

 

“Quote”

Video title

Načrt za proizvodnjo prihodnosti
Načrt za proizvodnjo prihodnosti

Načrt za proizvodnjo prihodnosti

Pri znamki Audi smo v celoti zavezani električni mobilnosti. Od leta 2026 bomo na svetovni trg pošiljali samo še povsem električne modele, do leta 2033 pa bomo postopoma ukinili proizvodnjo modelov z motorji na notranje zgorevanje. Na podlagi te odločitve, ki smo jo sprejeli v okviru korporativne strategije "Vorsprung 2030", zdaj naše proizvodne obrate na vseh lokacijah pripravljamo na proizvodnjo povsem električnih avtomobilov.

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik