modeli in tehnika 28.06.2023
-
Iskanje po AudiLab Slovenija
29.03.2023 Avtor: AUDI AG Fotografije: Arhiv Audi
Več sto tisoč kupcev je povsem navdušenih nad svojo odločitvijo za nakup električnega avtomobila. Še vedno pa veliko voznikov ostaja skeptičnih do električnih vozil, kljub temu da so ta vse bolj pogosta. Eden glavnih zadržkov se nanaša na varnost. Kaj se zgodi z baterijo, če pride do nesreče? Ali se pretok električne energije takoj prekine? Ali pri električnem avtomobilu v primeru nesreče obstaja večja nevarnost požara kot pri vozilu na bencinski ali dizelski pogon?
Preizkusi trkov¹,², ki jih izvajajo neodvisne organizacije, so pomemben del odgovora na ta vprašanja. Audi Q4 e-tron¹ je na primer na preizkusu organizacije Euro NCAP³ prejel najvišjo oceno petih zvezdic, prav tako kot Audi e-tron²,⁴ leta 2019 kot prvi električni avtomobil znamke Audi.
"Merila za naša preizkusna trčenja so za vozila z motorjem na notranje zgorevanje in električna vozila v osnovi enaka. Pri električnih vozilih pa več pozornosti namenjamo pregledom po nesreči," pravi Michiel van Ratingen, generalni sekretar organizacije Euro NCAP. "Pri električnih vozilih obstaja nevarnost, da se v nesreči poškoduje baterija in da bi to povzročilo požar. Inženirji električnih avtomobilov se zato soočajo z dodatnimi zahtevami glede upravljanja energije, deformacije vozila in prekinitve napetosti po trku."
Video je v angleškem jeziku. Za slovenske podnapise najprej preverite, če so podnapisi vklopljeni (pod ikono CC v spodnjem desnem kotu posnetka je rdeča črta). V nastavitvah (zobato kolo v spodnjem desnem kotu) izberite slovenski jezik podnapisov.
Ocene s petimi zvezdicami¹,² za Audijeve strokovnjake za varnost niso nikakršno presenečenje. Varnost vozil je bila vedno glavna skrb podjetja Audi, ki je to zahtevo jasno opredelilo tudi v svojih poslovnih predpisih. Že leta 1938 so inženirji znamke DKW, ene od štirih ustanovnih znamk družbe Audi, v Colmu pri Potsdamu z različnimi modeli DKW opravili sistematične preizkuse prevračanja – prva testna trčenja v zgodovini avtomobilizma. Dopolnili so jih s ponovljivimi testnimi trki, ki so potekali v posebni stavbi osrednjega preizkusnega oddelka zveze Auto Union.
Kako pa je danes? Thorsten Adolph, strokovnjak za čelne in zadnje trke z oddelka za razvoj vozil pri znamki Audi, pove: "Vsak naš model, ne glede na pogonski sistem, izpolnjuje visoke notranje standarde. Za tem se skriva ogromno znanja, trdega dela, pa tudi precejšnja računalniška zmogljivost. Simulacije trkov so danes nepogrešljiv del razvoja modelov – naši strokovnjaki vsako leto opravijo na tisoče simulacij trkov, še preden je izdelan prvi pravi prototip."
"Pri zagotavljanju varnosti naših vozil gremo vedno še korak dlje. Dobre ocene na neodvisnih preizkusih trkov¹,² nam veliko pomenijo," pravi Michael Broscheit, strokovnjak za varstvo potrošnikov pri znamki Audi." Še posebej v luči dvomov, ki jih potrošniki žal še vedno gojijo o električnih avtomobilih. Naši varnostni standardi so zelo visoki, ogromno vlagamo tako v simulacije trkov kot tudi v razvoj posameznih sestavnih delov, zlasti ko gre za baterijske celice."
“quote”
“quote”
Thorsten Adolph, oddelek za razvoj vozil pri znamki Audi
"V primerjavi z vozilom z motorjem na notranje zgorevanje pri varnosti električnega vozila obstajata dve pomembni razliki," pravi Audijev razvojni inženir Sebastian Jäckisch.
"Prvič, visokonapetostno baterijo je treba dobro zaščititi pred trkom. Baterija je sestavljena iz stabilnega ohišja, ki je zasnovano tako, da ustrezno zavaruje baterijske module pred poškodbami tudi v primeru močnega trka," pravi Jäckisch. Podjetje Audi ima vse potrebno strokovno znanje in izkušnje za izdelavo tega z vidika varnosti pomembnega sestavnega dela in že vrsto let samo sestavlja baterijske module v Bruslju. V Ingolstadtu pa trenutno poteka predserijska izdelava baterij za naslednjo generacijo e-vozil.
"In drugič, zmanjšati je treba tveganje električnega udara. Visokonapetostni sistem je zato zasnovan tako, da je varen na dotik, to pomeni, da so deli pod napetostjo izolirani in nedostopni. Poleg tega se visokonapetostni sistem v primeru nesreče, v kateri se sproži zračna blazina, izklopi, napetost pa se samodejno zmanjša," pojasnjuje inženir.
Pomemben dejavnik je tudi kakovost baterijskih celic. Pri tem se znamka Audi zanaša na znanje in izkušnje lastnega centra za testiranje baterij v Gaimersheimu. Tu morajo posamezne celice in baterijski sistem kot celota prestati številne intenzivne preizkuse. Audijevi strokovnjaki opravljajo preizkuse trkov in prekomernega polnjenja, na testnih napravah pa rekonstruirajo življenjsko dobo in prevožene kilometre v dolžini več sto tisoč kilometrov. Tako Audi zagotavlja visoko raven varnosti izdelkov v vseh svojih električnih modelih – vse do posamezne baterijske celice.
“Quote”
Jochen Schäfer, mag. inž., direktor podjetja Defensio Ignis
G. Schäfer, kako se pogasi goreča baterija in kakšna je razlika med gašenjem požara v električnem avtomobilu in vozilu z motorjem na notranje zgorevanje?
Voda nedvomno ostaja najboljše sredstvo za gašenje požarov. Njena prednost je, da je na voljo skoraj povsod, za razliko od gasilske pene, s katero gasilci ognju odvzamejo kisik, potreben za gorenje. Vendar pri električnem avtomobilu potrebujemo veliko več vode kot pri vozilu z motorjem na notranje zgorevanje, saj moramo baterijo po gašenju požara ohladiti. Le tako lahko v največji možni meri zagotovimo, da drugi sestavni deli ne bodo znova zagoreli.
Kako ravnajo gasilci v primeru nesreče, v kateri je udeležen električni avtomobil?
Načeloma nič drugače kot pri avtomobilih z motorjem na notranje zgorevanje: zavarujemo kraj nesreče in udeležena vozila ter preverimo uporabo reševalne opreme, kot so rezalniki, razsmerniki ali reševalne jeklenke. Obstaja pa bistvena razlika: da bi zaščitili potnike in reševalce, moramo med reševanjem paziti, da upoštevamo jasno označene visokonapetostne sestavne dele. To ni zapleteno, je pa nujno, da ne bi na primer prerezali žic pod napetostjo z reševalnimi škarjami.
Jochen Schäfer, mag. inž., direktor podjetja Defensio Ignis
Kako reševalci vedo, kje najti te sestavne dele?
Proizvajalci za vsa svoja vozila, tako električna kot klasična, izdajo podatkovni list za reševanje, ki vsebuje natančen popis vseh informacij, ki jih potrebujejo reševalci. Do teh smernic za reševanje je mogoče dostopati prek spleta ali aplikacije. Sodobni električni avtomobili v primeru nesreče tudi samodejno pošljejo klic v sili v najbližji reševalni center. Ta vključuje tudi podatke o vozilu, tako da je takoj razvidno, za kateri model vozila gre.
Ali menite, da je v primeru nesreče z električnim avtomobilom nevarnost požara večja kot pri avtomobilu z motorjem na notranje zgorevanje?
Odgovor je povsem jasen: nikakor ne!
“Quote”
Jochen Schäfer, mag. inž., je direktor svetovalnega podjetja Defensio Ignis, ki se ukvarja s požarno varnostjo, prvo pomočjo in varnostjo pri delu v Linchnu. Je tudi pooblaščeni inženir požarne varnosti inženirske zbornice Mecklenburg-Predpomorjanska, javno pooblaščeni strokovnjak za preventivno požarno varnost (FH), višji požarni inšpektor po standardu DIN EN ISO/IEC 17024 in strokovni svetovalec za požarno varnost pri nemški gasilski zvezi (DFV).
1 Podrobni rezultati testnih trkov organizacije EuroNCAP za Audi Q4 e-tron: https://www.euroncap.com/en/results/audi/q4+e-tron/43490
2 Podrobni rezultati testnih trkov organizacije EuroNCAP za Audi e-tron: https://www.euroncap.com/en/results/audi/e-tron/35869
3 NCAP je kratica za New Car Assessment Programme (Program za ocenjevanje novih avtomobilov). Euro NCAP je združenje evropskih ministrstev za promet, avtomobilskih klubov in zavarovalniških združenj. Organizacija izvaja preizkuse trčenja novih modelov avtomobilov. Model, ki prejme pet zvezdic, je trenutno eno najvarnejših testiranih vozil na svetu.
4 Audi e-tron: Vozilo ni več v prodaji.
Prikazana vozila lahko v posameznih detajlih odstopajo od trenutne ponudbe za slovenski trg. Na slikah so prikazani nekateri elementi dodatne opreme, ki so na voljo za doplačilo. Vse cene so neobvezujoče priporočene cene, vključno z DDV in davkom na motorna vozila. Pridržujemo si pravico do napak v vsebini in do sprememb.
Ogljikov dioksid (CO₂) je najpomembnejši toplogredni plin, ki povzroča globalno segrevanje. Emisije onesnaževal zunanjega zraka iz prometa pomembno prispevajo k poslabšanju kakovosti zunanjega zraka. Prispevajo zlasti k čezmerno povišanim koncentracijam prizemnega ozona, delcev PM₁₀ in PM₂,₅ ter dušikovih oksidov. Podrobne okoljske informacije o novih osebnih avtomobilih najdete na seznamu o varčni porabi goriva in emisijah CO₂.
© 2021. Porsche Slovenija d.o.o. Vse pravice pridržane.