modeli in tehnika 24.10.2024
Več sto tisoč kupcev je povsem navdušenih nad svojo odločitvijo za nakup električnega avtomobila. Še vedno pa veliko voznikov ostaja skeptičnih do električnih vozil, kljub temu da so ta vse bolj pogosta. Eden glavnih zadržkov se nanaša na varnost. Kaj se zgodi z baterijo, če pride do nesreče? Ali se pretok električne energije takoj prekine? Ali pri električnem avtomobilu v primeru nesreče obstaja večja nevarnost požara kot pri vozilu na bencinski ali dizelski pogon?
Preizkusi trkov¹,², ki jih izvajajo neodvisne organizacije, so pomemben del odgovora na ta vprašanja. Audi Q4 e-tron¹ je na primer na preizkusu organizacije Euro NCAP³ prejel najvišjo oceno petih zvezdic, prav tako kot Audi e-tron²,⁴ leta 2019 kot prvi električni avtomobil znamke Audi.
"Merila za naša preizkusna trčenja so za vozila z motorjem na notranje zgorevanje in električna vozila v osnovi enaka. Pri električnih vozilih pa več pozornosti namenjamo pregledom po nesreči," pravi Michiel van Ratingen, generalni sekretar organizacije Euro NCAP. "Pri električnih vozilih obstaja nevarnost, da se v nesreči poškoduje baterija in da bi to povzročilo požar. Inženirji električnih avtomobilov se zato soočajo z dodatnimi zahtevami glede upravljanja energije, deformacije vozila in prekinitve napetosti po trku."
Video je v angleškem jeziku. Za slovenske podnapise najprej preverite, če so podnapisi vklopljeni (pod ikono CC v spodnjem desnem kotu posnetka je rdeča črta). V nastavitvah (zobato kolo v spodnjem desnem kotu) izberite slovenski jezik podnapisov.
Ocene s petimi zvezdicami¹,² za Audijeve strokovnjake za varnost niso nikakršno presenečenje. Varnost vozil je bila vedno glavna skrb podjetja Audi, ki je to zahtevo jasno opredelilo tudi v svojih poslovnih predpisih. Že leta 1938 so inženirji znamke DKW, ene od štirih ustanovnih znamk družbe Audi, v Colmu pri Potsdamu z različnimi modeli DKW opravili sistematične preizkuse prevračanja – prva testna trčenja v zgodovini avtomobilizma. Dopolnili so jih s ponovljivimi testnimi trki, ki so potekali v posebni stavbi osrednjega preizkusnega oddelka zveze Auto Union.
Kako pa je danes? Thorsten Adolph, strokovnjak za čelne in zadnje trke z oddelka za razvoj vozil pri znamki Audi, pove: "Vsak naš model, ne glede na pogonski sistem, izpolnjuje visoke notranje standarde. Za tem se skriva ogromno znanja, trdega dela, pa tudi precejšnja računalniška zmogljivost. Simulacije trkov so danes nepogrešljiv del razvoja modelov – naši strokovnjaki vsako leto opravijo na tisoče simulacij trkov, še preden je izdelan prvi pravi prototip."
"Pri zagotavljanju varnosti naših vozil gremo vedno še korak dlje. Dobre ocene na neodvisnih preizkusih trkov¹,² nam veliko pomenijo," pravi Michael Broscheit, strokovnjak za varstvo potrošnikov pri znamki Audi." Še posebej v luči dvomov, ki jih potrošniki žal še vedno gojijo o električnih avtomobilih. Naši varnostni standardi so zelo visoki, ogromno vlagamo tako v simulacije trkov kot tudi v razvoj posameznih sestavnih delov, zlasti ko gre za baterijske celice."